آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

1402/12/05
آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال


ضمن عرض ادب و آرزوی توفیق همه شما عزیزان، افتخار این رو داشتیم که در مقاله ی حاضر تحت عنوان، آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و معرفی انواع ان. به صورت کامل و جامع اطلاعات عمیقی در مورد ارز دیجیتال (Cryptocurrency)، سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می شه،

نکات مهم سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، مهم‌ترین ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری، انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و هم چنین حداقل میزان سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال براتون ارائه بدیم. با آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در این مقاله باعث می شه که با دقت نظر خاصی به موضوع توجه کنین و با بینش و اگاهی بیشتر قبل از خرید در هر صرافی ارز دیجیتال در این مسیر تازه تاسیس و پر طرفدار قدم بردارین با ما همراه باشین.

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) چیست؟

آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) صورت خاصی از پول دیجیتال هستش، که به صورت الکتریکی تولید و ذخیره می ‌شن و انتقال این ارزها نیز در بستر دیجیتال انجام می ‌گیره. عمر زیادی از ارزهای دیجیتال و ورود آن به زندگی مردم در سراسر جهان نمی‌ گذره. اما در همین مدت کوتاه به صورت گسترده در زندگی ما انسان‌ها جای پیدا کرده و شاهد هستیم که افراد بسیاری به معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال روی آوردن cryptocurrency، که معادل فارسی آن رمز ارز هست، خود را به جای ارز های رایج جا کرده، در ضمن رمز ارز ها انواع مختلفی داره که هر کدام از آن ها کاربرد خاصی داشته و به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر جهان قرار گرفته.
ارز دیجیتال پول مجازی، رمزنگاری ‌شده، غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک چین هست. یکی از اصلی ‌ترین ویژگی ‌های رمز ارزها این که، توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نشده و دولت ‌ها در مدیریت و حفظ آن‌ ها دخالتی ندارن. تراکنش‌ های رمزگذاری شده، در یک دفتر کل توزیع شده، با عنوان بلاک چین ثبت می ‌شن. به این ترتیب امکان پرداخت مستقیم و بدون واسطه وجود داره. مهم ‌ترین ویژگی بلاک چین علاوه بر غیرمتمرکز بودن، تغییرناپذیر بودن و شفافیت آن هست. انتقال رمز ارزها بی‌حد و مرز هستش. به طوری که شما در هر زمان از شبانه ‌روز که مایل باشین به هر مقدار که بخواین می ‌تونین رمز ارزها را از یک کشور به کشور دیگر منتقل کنین. ارزهای دیجیتالی در حقیقت ارزهایی هست که با پروتکل ‌های رمزگذاری‌ شده طراحی شده و هدف ‌شان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاهبرداری ارزی هست.
خالی از لطف نیست بدونین که بسیاری از افراد همانند سایر بازارهای سرمایه‌گذاری مثل؛ بورس، فلزات گران‌بها، ارزهای دیجیتال را راهی کوتاه برای رسیدن به سودهای کلان می ‌دونن. با این‌حال، بد نیست بدونین ارزهای رمزنگاری‌شده مبتنی بر سیستمی هستن که بر اساس آن امکان پرداخت امن به ‌صورت آنلاین فراهم هست، بنابراین می ‌تونین برای خرید کالا و خدمات مختلف از انواع ارزهای دیجیتال استفاده کنین. پیش از ورود به حوزه کریپتوکارنسی‌ ها، آموزش ارز دیجیتال (Cryptocurrency) ضرورت داره. زیرا از آنجایی که دامنه نوسان قیمتی ارزهای دیجیتال در طول روز نامحدود هست، فعالیت در این حوزه بدون کسب دانش کافی می ‌تونه منجر به زیان مالی شدید در معامله‌گران این حوزه باشه.‌
کسب دانش و اگاهی در این زمینه به قدری مهم و حائز اهمیت هستش که ما در جای جای این مقاله به این موضوع مهم تاکید کردیم. همانطور که گفتیم مهم ترین دلیلی که باعث گرایش افراد به سمت ارز دیجیتال شده، امنیت بالا در استفاده از این ارز ها هست که دلیل آن استفاده از رمز های بسیار پیچیده در ساخت آن هاست، از جمله دلایل دیگری که وجود داره عدم پیچیدگی و آسان بودن روند معاملات در این بازار هست و هم چنین قدرت نقد شوندگی بالایی که این ارز ها داره.

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می شه؟

آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

نوبت به این رسیده تا در این قسمت از مقاله، حاضر تحت عنوان، آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و معرفی انواع ان. یاداور بشیم که، اهمیت ارزهای دیجیتال و هم چنین سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال بر هیچ کس پوشیده نیست. همانگونه که قبلا هم گفتیم، افراد برای فعالیت در بازار رمز ارزها به هیچ نهاد مالی نیاز ندارن حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال، صنعت بسیار نوپایی هستش که هنوز بسیاری از افراد آشنایی کاملی با آن ندارن مراحل اداری برای امور مالی و پولی زمان ‌بر و پر هزینه هست و به زمان و مکان وابستگی داره. برای اینکه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنیم، نیازی به حضور فیزیکی ما نداره و هر مکانی که باشیم از طریق یک آدرس مجازی می ‌تونیم پول الکترونیکی را با دیگران مبادله کنیم.
با توجه به صعودی بودن روند رشد رمز ارزها در جهان، پیش ‌بینی می ‌شه که سرمایه ‌گذاری ارز دیجیتال از سایر انواع سرمایه ‌گذاری در بازارهای مالی جلوتر افتاده در حقیقت سبقت گرفته با محبوب شدن بیت‌کوین، دیگر ارزهای دیجیتال نیز معرفی شدن و هر روز بر تعداد رمز ارزهای جدید افزوده شد. این روند هنوز هم ادامه داره و ارزش برخی از این ارزهای دیجیتال نیز هر روز بیشتر از پیش بالا میره. افراد با خرید ارزهای دیجیتال و فروش آن ‌ها، سودهای خوبی رو به دست اوردن. بسیاری از افراد نیز بدون هیچ شناختی اقدام به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کردن ورود بدون آگاهی و شناخت کافی از این بازار می ‌تونه منجر به از دست رفتن اصل سرمایه تون بشه.

نکات مهم سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

همه ی افرادی که تصمیم به شروع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال می گیرن، به دنبال کسب منفعت هستن اما کسب سود جز در سایه آگاهی امکان پذیر نیست. بازار ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت مبهمی که در پس‌ زمینه آن وجود داره، در معرض طرح ‌های کلاهبرداری زیادی هست. ولی با وجود همه اخبار منفی که سال های اخیر پیرامون رمز ارزها منتشر می شه، سرمایه‌ های قابل‌ توجهی به این بازار وارد شده و سهم بازار بیت کوین افزایش پیدا کرده. فعالان این حوزه پیشنهاد می کنن که، به ابهامات این بازار واقف باشین و سپس اقدام به معامله کنین از جمله آسیب‌ هایی که به این حوزه وارد می ‌شه، ورود هکرهاست. طرح‌ های پانزی و کوین‌های تقلبی نیز از دیگر آفات این بازار محسوب می ‌شن و به شکل اجتناب‌ ناپذیری با آن دست ‌به‌گریبان خواهن بود. 
در ادامه آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، باید خاطر نشان کنیم که، تقریبا تمام بازارهای مالی، نوسان را تجربه کرده، از صعود و نزول قیمت ‌ها نترسید و برای معاملات خود برنامه‌ ریزی داشته باشین. بازار کریپتوکارنسی ها (ارزهای دیجیتال) بازاری ۲۴ ساعته هست، بنابراین فرصت برای جبران اشتباهات زیاده. گوش ‌به ‌زنگ فرصت‌ های مناسب معاملاتی باشین. خرید و فروش ارزهای دیجیتالی که حجم معاملات پایینی دارن، دشوار هست و ممکنه دچار تله نوسانات قیمتی شدید بشین. موارد ذکر شده از جمله نکات مهم در سرمایه گذاری رمزارز ها بوده که همواره باید به آن ها توجه داشته باشین. توصیه می شه همواره آموزش ها و نکات مهم معامله گری در بازار ارز دیجیتال که توسط یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال یعنی اینانس ارائه می شه رو پیگیری کنین تا در این بازار به سود های خوبی دست پیدا کنین. اگر بخواهیم نکات دیگر هم در خصوص سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال را بیان کنیم باید موارد زیر رو رعایت کنیم.

دانش خود را در حوزه ارزهای دیجیتال افزایش بدین.

تلاش کنین که، اطلاعات جامع و کاملی از تمام اصطلاحات و شرایط این بازار داشته باشین. اطلاعاتی در مورد بستر بلاک چین، رمز ارزها، توکن اختصاصی، قیمت کوین یا توکن، حجم معاملات، گذشته و آینده آن ‌ها و هر آن چه که، به رمز ارزها مربوط می شه اطلاعات کسب کنین و به طور کلی بدونین وارد چه نوع بازاری می‌ شین. و ضمنا بتونین بیشترین سودآوری رو داشته باشین. همانطور که قبلا هم گفتیم، در بازار ارزهای دیجیتال هم افراد کلاهبردار وجود دارن. بنابراین در دریافت پروژ‌هایی که بسیار خوب هستن و اندکی مشکوک، احتیاط کنین و قبل از سرمایه گذاری، همه جوانب را سنجش کنین. با ایجاد تنوع در سرمایه و سبد دارایی خود، احتمال ریسک را کاهش و احتمال سود را افزایش بدین.

بر احساسات خود غلبه کنین.

بسیاری از افراد زمانی که بازار در حالت صعودی قرار گرفته، هیجان زده شده و حرکات غیر حرفه ‌ای از خود نشان میدن. بازار ارزهای دیجیتال هم چون هر بازار مالی دیگر همانطور که پیش تر از این هم گفتیم، پیوسته در حال تغییر تحول هست و نوسانات بالایی داره. روحیه ریسک پذیری داشته باشین. در حال حاضر این ارزها چیزی به جز یک رشته کد رمزگذاری شده نیستن و پشوانه اصلی آن ‌ها اعتماد مردم هست. بنابراین برای ورود به این بازار اول باید روحیه ریسک پذیری داشته باشین شما هیچ گاه نمی ‌تونین نوسانات بازار را به دست بگیرین، اما می‌ تونین رفتار معاملاتی، زمان ورود و خروج خود را کنترل کنین. داشتن یک برنامه مدون به شما در کنترل شرایط کمک می کنه برای سرمایه خود برنامه ریزی داشته باشین. اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت و یا کوتاه مدت را دارین، برای سرمایه گذاری خود نیز برنامه کوتاه مدت و یا بلند مدت داشته باشین به سرعت سود حاصل از سرمایه ‌گذاری از رمز ارزها را نقد نکنین. اول کمی صبر داشته باشین تا از پایدار بودن سود خود مطمئن بشین و سپس آن را نقد کنین.

تمامی دارایی‌ های خود را روی یک رمز ارز به خصوص، سرمایه ‌گذاری نکنین.

برای سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال تمامی سرمایه خود را روی یک رمز ارز هزینه نکنین. این کار یک ریسک بزرگی هستش و ممکنه با سقوط قیمت آن رمز ارز، تمامی سرمایه خود را از دست بدین. هیچ‌ گاه سرمایه گذاری خود را محدود به یک ارز دیجیتال نکنین و چندین ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کنین، با این کار شانس کسب سود برای شما افزایش پیدا می کنه. با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال بازار نوپایی هست که هنوز به ثبات نرسیده. به همین خاطر بهتره مبالغی را برای سرمایه ‌گذاری انتخاب کنین که نیازی به آن ندارین. در بازار ارز دیجیتال استراتژی خود را حفظ کنین. این که بدون داشتن هیچ گونه استراتژی و در لحظه، تمام سرمایه خود را به خرید ارز دیجیتال اختصاص بدین، به ضرر شما خواهد بود.

اطلاعات خود را در مورد انواع کیف پول افزایش بدین.

تمامی فعالیت‌ های مربوط به خرید و فروش رمز ارز و ذخیره آن با استفاده از کیف پول انجام می ‌شه. در مورد انواع کیف اطلاعاتی کسب کنین. شما به یک کیف پول نیاز دارین که، ارزهای خریداری شده را در آن نگهداری کنین. کیف پول های زیادی برای ارزها وجود داره. تا حد امکان سعی کنین که از کیف پول های سرد استفاده کنین. کیف پول ارز دیجیتال، راهی برای ذخیره و بازیابی رمز ارزهاست. شاید شیوه ذخیره رمز ارز در کیف پول را مانند ذخیره ‌سازی فولدرهای موجود در کامپیوتر تصور کنین، اما در حقیقت، اطلاعات ذخیره ‌شده در کیف پول به محل رمز ارز شما در بلاک چین اشاره داره.

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

قصد داریم در این قسمت از مقاله، آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و معرفی انواع ان. نکات و الزامات سرمایه گذاری در این بازار رو براتون توضیح بدیم. یکی از کم‌ ریسک ‌ترین یا به ‌عبارتی کم‌ درد سرترین روش برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، نگهداری از آن هاست. این موضوع که در بازار کریپتو با اصطلاح هودل کردن (HODL) از آن یاد می ‌شه، موضوع هودل کردن، رویکردی مناسب و سودآور به شمار میاد.
در بازار ارزهای دیجیتال، تلاش برای زمان ‌بندی بازار امری غیرمنطقی به نظر می‌ رسه. در سال‌ های اخیر سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال به یکی از بحث‌ های جنجال برانگیز بین سرمایه‌ گذاران بازارهای مالی تبدیل شده. همانطور که در مباحث پیشین هم گفتیم، برای اینکه بتونین در این بازار به سود مناسبی دست پیدا کنین، باید سنجیده و با دانش کامل وارد معاملات رمز ارزها بشین. برای این که بتونین در سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال موفق باشین، باید به برخی از اقدامات و نکات مهم توجه داشته باشین. ریسک سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال، از بسیاری از بازارهای دیگر بیشتر هست. در این دنیا هیچ‌ چیزی به جز نوسان تضمین ‌شده نیست.
البته فراموش نکنین که میزان خطر برای ارزهای مختلف، متفاوت هست پیش از تصمیم‌ گیری برای ورود به این بازار، زمان کافی را به تحقیق اختصاص بدین و تا می ‌تونین در این مورد مطالعه کنین. فقط با تحقیق و بررسی کافی می ‌تونین ارزش این بازار و هم چنین ریسک ‌های آن را دریابید. با این پیش مطالعه با اهمیت، می خواهیم در زیر، شمارو با الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اشنا سازیم.

انتخاب یک پلتفرم مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال

بشر همواره سعی کرده با پیشرفت علم و تکنولوژی راهی برای ساده‌ تر شدن کارهای سخت و پیچیده پیدا کنه. فناوری زنجیره بلوکی، ارزهای دیجیتال و بازارهای آنلاین خرید و فروش رمز ارز از جمله دستاوردهای چند دهه اخیر در علوم مالی و سرمایه گذاری هست. از نخستین سالی که بیت کوین برای اولین بار در یک پلتفرم ارائه شد بیش از 12 سال می‌ گذره و در این مدت بیش از 300 پلتفرم برای ارائه خدمات در حوزه ارز دیجیتال ایجاد شده.
‎سرمایه گذاری در ارز دیجیتال توانسته اعتماد مردم به امنیت مالی و دارایی هایشان را بیشتر از هر روش دیگری به خود جذب کنه. در این میان انتخاب درست بهترین صرافی رمز ارز که تیم پشتیبانی و مشاوره قوی و هم چنین بالاترین سطح امنیت و تنوع را داشته باشه از بیشترین اهمیت برخورداره. مخصوصا برای کاربران ایرانی که بارها شاهد از بین رفتن سپرده گذاری هایمان در اعتماد به بازارهای داخلی بودیم. شما نیز برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید یک پلتفرم مناسب خرید و فروش، انتخاب کنین. اگر در انتخاب پلتفرم مناسب با مشکل مواجه هستید، می ‌تونین از کارشناسان و مشاوران صرافی ایران بایننس که در این حوزه فعالیت دارن، راهنمایی و کمک بگیرین.

یادگیری اصول پایه سرمایه گذاری در رمز ارزها

دومین گام از آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، یادگیری مبانی این نوع از سرمایه گذاری هست کاری که چندان هم ساده نیست و به تلاش و انگیزه بسیار زیادی احتیاج داره. برای یک سرمایه گذاری اصولی در بازار ارز دیجیتال، باید اصول سرمایه گذاری در رمز ارزها را یاد بگیرین. بدون دانستن این اصول، شما قادر نیستین به درستی پول خود را سرمایه گذاری کنین. بنابراین ابتدا به یادگیری این اصول اقدام کنین پوشش دادن تمامی مقالات آموزشی به زبان بسیار ساده و روان، تحلیل ‌های تکنیکال و بنیادی، اخبار روز و خلاصه تمام جوانب و مقدمات مورد نیاز برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال در کنار خدمات خرید و فروش رمز ارز، یکی دیگر از خدماتی هست که، صرافی ایران بایننس می تونه در این زمینه به شما ارائه بده.

ثبت سفارشات و مبادلات خرید و فروش ارز دیجیتال 

پس از طی مراحل و آشنایی با اصل سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، نوبت به ثبت سفارش و خرید و فروش رمز ارز می‌ رسه. برای این ‌کار نیاز به در اختیار داشتن کیف پول ارز دیجیتال یا کیف پول دیجیتال دارین با آگاهی که در زمینه ارز دیجیتال پیدا کردین به راحتی می ‌تونین به این مهم دست پیدا کنین.

مهم‌ترین ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

در حال حاضر بیش از دو هزار ارز دیجیتال در سراسر دنیا وجود داره و این بازار روز به روز در حال گسترش هست. افزایش تعداد سرمایه گذاران در این بازار مالی باعث شده که ارزش ارز های دیجیتالی، همه روزه به طور شگفت انگیزی بالا و پایین بشه. در مقایسه با سهام سنتی در واقع بورس، ارزهای رمزپایه بسیار بی ثبات هستن و سرمایه گذاران باید خود را برای انواع چالش ها و ضرر های غیرقابل پیش بینی آماده کنن. البته هدف از هرگونه سرمایه گذاری کسب درآمد هستش و سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال می تونه سرمایه گذاری برای سود بیشتر باشه به جرات می ‌تونیم بیت کوین، اولین رمز ارز را تا زمان ظهور آن موفق ‌ترین پروژه در راستای دیجیتال کردن پول خطاب کنیم. این پروژه همانطور که پیش از این هم عرض کردیم، الهام بخش بی ‌شمار ارز دیجیتال دیگر شد باید توجه داشته باشین که بازار همیشه یک شکل و ظاهر نداره و حتی رمز ارزی که به جایگاه دوم هم رسیده، ممکنه ارزش خود را از دست بده.

بیت کوین (BTC)

نام ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin) را تقریبا امروزه شاید همه شنیده باشه. ارز دیجیتالی که آغازگر دوره طلایی تبادلات دیجیتالی در جهان هستش و در حال حاضر نیز به‌ عنوان ارزشمندترین دارایی دیجیتال در دنیا شناخته شده. به گفته ایجاد کننده یا ایجاد کنندگان، این ارز دیجیتال تاسیس شده تا ارسال پرداخت ‌های آنلاین از یک طرف به طرف دیگر به ‌صورت مستقیم و بدون نیاز به یک مؤسسه مالی را امکان‌ پذیر کنه. بسیاری از اقتصاددان ‌ها بیت کوین را یک پدیده انقلابی می دونن که درهای جدیدی را برای داشتن جهانی بهتر و شفاف ‌تر باز کرده. این رمز ارز از امنیت بسیار بالایی برخورداره، به طوری که نودها (چه نودهای معمولی و چه ماینرها) با پیروی از یک سری دستورات خاص به تایید یا رد تراکنش ها می ‌پردازن. ارز دیجیتال (BTC) به‌ دلیل استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work) در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌ ها برای استخراج هست. کاربرانی که دوست دارن سود سرشاری از استخراج ارزهای دیجیتال داشته باشن، ابتدا به سراغ ارز دیجیتال بیت کوین میرن. در زمان نگارش این مقاله، یعنی در سال 2022 ارز دیجیتال بیت کوین Bitcoinبا نماد اختصاری (BTC) یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هستش که با ارزش بازار حدود ۸۳۰.۲۷ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار گرفته.

اتریوم (ETH)

ارز دیجیتال اتریوم ethereum دومین رمزارز محبوب بازار کریپتوکارنسیست. بعد از بیت کوین این ایده توسط ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۳ طی یک مقاله سفید ارائه شد در نهایت او در ژانویه ۲۰۱۴ به همراه چند توسعه دهنده دیگر ایده خود را تکمیل تر کرد این پروژه در بستر شبکه بلاک چین به صورت غیر متمرکز فعالیت کرده و با استفاده از آن علاوه بر انتقال پول دیجیتال، امکان انجام قرار داد های هوشمند مختلف در این بازار مالی بدون واسطه، و به صورت دیجیتالی وجود داره. قیمت ethereum از ابتدا تا به حال، دستخوش نوسانات زیادی شده. در آگوست سال ۲۰۱۵، رمزارز اتر در صرافی کراکن لیست شد و معامله آن با قیمت ۲.۷۷ دلار در این صرافی آغاز شد. در زمان نگارش این مقاله ، اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که با ارزش بازار حدود ۳۸۸.۹۱ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار گرفته.

بایننس کوین (BNB)

ارز دیجیتال بایننس کوین با نام اختصاری BNB، توسط بزرگ ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال یعنی بایننس (Binance) عرضه شد بلاک چین بایننس که در سال ۲۰۱۹ آزمایش و راه‌اندازی شد، در واقع بستری برای اجرای صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) هست. به گفته مدیر بایننس، سرعت و توانایی مدیریت حجم عظیم تراکنش‌ ها در این بلاک چین اولویت داره هم چنین ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) به دلیل ساخته شدن در شبکه اتریوم از دزدیده شدن و هزینه های بالا در امان هستش این رمزارز با اهداف گوناگونی شامل پرداخت هزینه ‌های فهرست (Listing Fee)، هزینه ‌های مبادله، هزینه ‌های معامله یا هر عملیات دیگری که کاربر ممکنه در صرافی انجام بده و کارمزد داشته باشه، مورد استفاده قرار می ‌گیره. بایننس فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ در قالب صرافی ارز دیجیتال و محلی برای خرید و فروش رمز ارزها آغاز کرد. این ارز دیجیتال عموما در بین ۱۰ رمز ارز برتر بازار بوده و هم اکنون در رده چهارم این بازار از نظر ارزش بازار قرار گرفته. در زمان نگارش این مقاله بایننس کوین با ارزش بازار حدود ۷۰.۱۳ میلیارد دلار، در رتبه ۴ بازار قرار گرفته و سهم ۳.۳۹ درصدی از کل بازار را در اختیار داره.

ریپل (XPR)

ارز دیجیتال ریپل (XRP) تجربه ای خوب برای انتقال جهانی پول با استفاده از قدرت بلاکچین فراهم می‌ کنه. XPR یکی از بزرگ ‌ترین رمزارزهای بازار محسوب می ‌شه در حال حاضر تکمیل تراکنش ریپل حدود ۴ ثانیه طول می‌ کشه و میلیون ها دلار پول فقط با چند دلار کارمزد انتقال پیدا می کنه ارز دیجیتال Ripple در مقایسه با سایر رمزارزها به شیوه ی متفاوتی عمل می‌ کنه. XPR برنامه توسعه کسب و کار وام‌ دهی خود را اعلام کرده. بر اساس این برنامه، شرکت Ripple خط جدیدی از خدمات اعتباری خود را به مشتریان ارائه میده. این ارز رمز پایه که توسط جد مک کالب و کریس لارسن در سال 2012 راه‌ اندازی شد، تلاش می کنه تا پرداخت ‌های بین‌المللی را به صورت ایمن و فوری در هر اندازه و مقدار با کارمزد بسیار پایین انجام بده. ارز دیجیتال Ripple از سال ۲۰۱۲ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و همواره جزئی از رمز ارزها برتر این بازار بوده. ارز ریپل برخلاف بیت کوین، قابل استخراج و ماین شدن نیست و تمام ۱۰۰ میلیارد کوین آن در سال ۲۰۱۳ استخراج شد در زمان نگارش این مقاله یعنی در سال 2022 با ارزش بازار حدود ۳۴.۳۸ میلیارد دلار، در رتبه ۶ بازار قرار داشته و سهم ۱.۷۴ درصدی از کل بازار را در اختیار داره.

انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

در این مقاله با هدف آموزش گام به گام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، باید توجه داشته باشین، که در سال‌ های اخیر، کریپتوکارنسی و روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از مهم ترین مباحث مطرح در سطح جهان تبدیل شده. محبوبیت ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش هست. سرمایه ‌گذاران در سراسر جهان تلاش می کنن با به دست آوردن دانش مربوط به آن و مزایای استفاده از آن در بازار تجارت ثروت اندوزی کنن. امروزه بیشتر افراد علاقه‌ مند به تکنولوژی و اهل ریسک، به سمت سرمایه گذاری ارز دیجیتال روی اوردن. هر چند برخی افراد معتقد هستن که ارزهای دیجیتال هرگز آنقدر بزرگ نمی ‌شن که بتونن یک اقتصاد کامل را شکل بدن، اما در دنیای واقعی چیزی که درباره رشد ارزهای دیجیتال می بینیم، برخلاف این نظریه هست.
بهترین میزان سرمایه برای ورود به این بازار، سرمایه ای هست که به شما تجربه کسب سود و زیان را بده و به شما کمک کنه تا نگرانی ها و خوشحالی های این بازار را تجربه کنین. همانطور که عرض کردیم، نباید کل سرمایه خود را وارد بازار ارز دیجیتال بکنین؛ بلکه تنها بخشی از آن را وارد کنین که مهارت معامله با آن را در خود می بینین. برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقد هستن که، کریپتوکارنسی پول آینده هست و با گذشت زمان، تعداد بیشتری از مردم شروع به استفاده از رمزارزها می کنن. امروزه برخی از سازمان ها و مراکز برای مشتریان خود امکان پرداخت هزینه‌ ها را به صورت ارز دیجیتال امکان ‌پذیر کردن. هم چنین کشورهای بسیاری مانند؛ السالوادور نیز بیت کوین را به‌ عنوان پول رسمی پذیرفته.

سرمایه گذاری کوتاه مدت ارزهای دیجیتال

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اصولا سرمایه گذاران تازه کار عموماً به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت ارزهای دیجیتال هستن و از این رو به دنبال ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌ گردن. این نشان میده که تمام افراد نوپا در بازار ارز های دیجیتال در هر عقیده و نظری که هستن، علاقه زیادی به سرمایه گذاری کوتاه مدت در این بازار داشته و به همین دلیل شناخت بهترین ارز ها با پتانسیل رشد بالا در کوتاه‌ مدت اهمیت بسیار زیادی داره. که در زیر به طور مختصر، برخی از این رمز ارزها خواهیم پرداخت.
چین لینک؛ یکی از ارزهای دیجیتال در حال رشد هست که امکان ورود و خروج اطلاعات غیر قابل دستکاری و قابل اعتماد را برای قراردادهای هوشمند پیچیده در بلاک چین‌ های مختلف را فراهم می‌ کنه. اگر نگاهی به قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشین و نمودار قیمت چین لینک را بررسی کنین متوجه می ‌شین که این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت گزینه بسیار خوبی هست.
 کاردانو؛ نقشه راه پنج مرحله ‌ای را ارائه کرده که، به هدف نهایی یعنی تبدیل شدن به یک سیستم غیرمتمرکز خود پایدار منتهی می‌ شه. و یکی از بزرگترین جنبه‌ های مثبت کاردانو نحوه ساخت آن هست. در سال گذشته رشد 734 درصدی را تجربه کرده و حالا به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری در سال 2022 شناخته می‌ شه. البته برای یافتن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، باید نگاهی به بازار و تحلیل آن بکنین. با تحلیل نمودارهای ارز دیجیتال می ‌تونین ارزهای دیجیتالی رو که در کوتاه مدت رشد خوبی داشته‌ را پیدا کنین و در نهایت ارز مناسب برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت را انتخاب کنین. 
ریپل؛ با ارز اختصاصی شبکه آن یعنی XRP یکی از پروژه‌ های قدیمی ارزهای دیجیتال هست که از سال 2012 تا به حال سود زیادی را نصیب سرمایه گذاران خود کرده‌. پتانسیل بالا برای رشد باعث می‌ شه تا ریپل در سال 2022 یکی از بهترین گزینه‌ ها برای سرمایه گذاری کوتاه مدت ارزهای دیجیتال باشه. پولکادات؛ قصد داره با ایجاد یک شبکه ارز دیجیتال که بلاک چین‌ های مختلف را به هم متصل می ‌کنه، آن‌ ها را یکپارچه کنه. این ادغام ممکنه نحوه مدیریت ارزهای دیجیتال را تغییر بده. ما این ارز دیجیتال کاربردی را در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت قرار دادیم. پولکادات با رشد 273 درصدی در سال 2021 به رده 10 بزرگ ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار رسید. هم چنین اگر به دنبال یک ارزدیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت هستین، دوج کوین را فراموش نکنین.
دوج کوین؛ از سال 2013، Dogecoin یک پایگاه طرفداران وفادار جمع آوری کرد و به یک گزینه برجسته ارز دیجیتال تبدیل شد. دوج کوین نوسانات زیادی داشته و فرصت زیادی برای کسب سود به سرمایه گذاران کوتاه مدت میده. به طور کلی به عبارت ساده تر سرمایه گذاری کوتاه مدت به این معناست که شما با انتخاب بهترین رمز ارزها با قابلیت سوددهی در بازه های زمانی کوتاه، از پتانسیل آنها استفاده کرد و سپس سودهای خود را به سمت بهترین ارزهای دیجیتال سوق بدین. این مهم تنها با انتخاب ارزهای دیجیتالی به دست میاد که ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب را داشته باشه.

سرمایه گذاری بلند مدت ارزهای دیجیتال

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری بلند مدت ارزهای دیجیتال در واقع یک استراتژی عالی برای بازار رمز ارزهاست. در این استراتژی شما می ‌تونین با انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و نگه داشتن آن ها برای بازه های زمانی ۲ تا ۱۰ سال سود بسیار مناسبی کسب کرده و زندگی مالی خود را از این رو به آن رو کنین. ارزهایی مانند؛ بیت کوین و اتریوم، ارزهای مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت هستن.
البته ممکنه در برهه‌ هایی از زمان و هم چنین با استفاده از تحلیل نمودارهای ارز دیجیتال، نتایج بدست آمده نشان میده که ارز دیگری برای سرمایه گذاری در بلند مدت مناسب ‌تر هست. وضعیت حال حاضر بیت کوین سبب شده، تا بسیاری از مؤسسات مالی و بانکی این ارز را در قالب ارز واقعی نگاه کنن و حتی روی این رمز ارز سرمایه گذاری نیز داشته باشن. این ارز دیجیتال یکی از قدیمی ‌ترین و با ارزش ‌ترین ارزهای دیجیتال هست. در واقع قدرت این ارز آنقدر بالاست که می ‌تونه با کاهش یا افزایش خود بر روی ارزش سایر ارزها نیز مؤثر باشه. مشاغل بسیاری اکنون بیت کوین را به ‌عنوان یک روش پرداخت به رسمیت می‌ شناسن و همین امر موجب شده که، سرمایه‌ گذاری در بیت کوین به تصمیمی هوشمندانه مبدل بشه.
 شاید وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال یا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت می ‌شه، به سرعت بیت کوین به ذهن شنونده خطور کنه، طبیعی هست که وقتی بزرگترین و با سابقه ‌ترین رمز ارز هست باید هم ارزش افزوده آن را همیشه با خود همراه داشته باشه. همانطور که قبلا هم گفتیم بیت کوین با دو مزیت ویژه اولین بودن، که در هر پروژه تاثیر بسیار زیادی در موفقیت داره و هم چنین محدود بودن این رمز ارز و تقاضای بسیار زیاد جهانی تبدیل به بهترین شده. بنابراین هر زمان که قصد سرمایه گذاری چه به صورت کوتاه مدت و چه بلند مدت را داشتین، بهتره به تحلیل بازار و نمودارها اقدام کنین تا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را انتخاب کنین. 
تفاوت اتریوم با بیت کوین از این ‌جهت که، اتریوم صرفاً یک ارز دیجیتال نیست، بلکه در عین ‌حال شبکه ‌ای هست که به توسعه ‌دهندگان اجازه ساخت رمزارزهای خود را با استفاده از شبکه اتریوم میده. اگرچه ارزش اتریوم نسبت به بیت کوین بسیار پایین ‌تر هست، اما این ارز دیجیتال در میان دیگر رقبای خود پیشتاز محسوب می ‌شه. ارز دیجیتال اتریوم یکی از بزرگترین ارزها در بازار رمز ارزهاست. هرچند در ماه ‌های گذشته نوسانات زیادی در این رمز ارز مشاهده کردیم، اما هنوز هم یکی از برترین و پر قدرت‌ ترین رمز ارزهاست.
سرمایه گذاری بلند مدت ارزهای دیجیتال در آینده سود قابل توجهی خواهد داشت. در حال حاضر قیمت این ارز نسبت به بیشترین ارزش خود کاهش زیادی پیدا کرده که، نشان از زمان خوب ورود و خریداری این رمز هست. می ‌تونین برای تحلیل بازار و نمودارها، و دانستن این که کدام نوع ارز برای سرمایه گذاری مناسب هست، از مشاوران و کارشناسان صرافی ایران بایننس مشاوره بگیرین. این افراد در این حوزه فعالیت کرده و مهارت بالایی دارن و می‌ تونن به شما در این زمینه کمک کنن.

حداقل میزان سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

تعیین بهترین میزان سرمایه برای ورود به بازار ارز دیجیتال کار دشواری هست. این موضوع به عوامل بسیار زیادی بستگی داره که هر کسی در ابتدای کار نمی تونه به همه آن‌ ها توجه کنه. به همین دلیل باید برای تعیین حداقل سرمایه برای ورود به ارز دیجیتال از یک مشاور خوب کمک بگیرین. همانطور که عرض کردیم، بهترین روش برای ورود به بازار خرید و فروش ارز دیجیتال و فعالیت در این بازار مالی، شروع با کمترین میزان سرمایه هست. به این ترتیب حتی اگر اشتباهی در این مسیر انجام بدین باز هم ضرر زیادی متوجه شما نخواهد شد.
معمولا اغلب ارز های دیجیتال قیمت های چندانی ندارن و تنها تعداد محدودی از آن ها مانند بیت کوین، اتریوم قیمت های بالایی دارن در حال حاضر، بیت کوین و اتریوم به دلیل طرفداران زیادی که در بازار ارزهای دیجیتال دارن، با قیمت بالایی عرضه می شن. به همین دلیله که، در بیشتر موارد توصیه می‌ شه کار خود را در این بازار با ارزهای دیجیتال دیگری آغاز کنین. همان طور که می دونین، امروزه قیمت بیت کوین به اعداد و ارقام بسیار نجومی رسیده و طبیعتا افرادی که سرمایه های کمی دارن نمی تونن یک واحد کامل از بیت کوین را خریداری کنن. البته، بیت کوین دارای واحد های کوچکی به نام ساتوشی هست که، این امکان را فراهم می کنه سرمایه گذاران با سرمایه های کم نیز بتونن مبالغ خود را تبدیل به بیت کوین کنن. اما برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال حتما نیازی به سرمایه‌ گذاری در بیت کوین نیست بلکه می ‌تونین از دیگر ارزهای دیجیتالی که به ‌تازگی ساخته شدن استفاده کنین.
 به این ترتیب در ادامه آموزش گام به گام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، باید گفت برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال نیازی به پرداخت مبالغ نجومی نیست و می‌ تونین با کم ‌ترین مبلغ فعالیت خود را در این بازار آغاز کنین. میزان سرمایه گذاری شما در این بازار باید بین ۵ تا ۳۵ درصد از سرمایه شخصی تون باشه. به افراد مبتدی و تازه وارد در عرصه تجارت ارزهای دیجیتال، رقم ۵ درصد پیشنهاد می شه تا از امنیت مالی بیشتری برخوردار باشن. طبیعی هست که اگر از این محیط تجاری چندان مطمئن نیستین، تمایل نداشته باشین مبلغ زیادی را در این راه صرف کنین. به طور کلی حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال را یک میلیون تومان در نظر بگیرین. زیرا کمتر از این مبلغ از لحاظ عملی امکان پذیر نیست و عمده پول کاربر برای پرداخت به عنوان مثال؛ قیمت اتریوم برای کارمزد صرافی و کیف پول صرف می شه.
اگر قصد دارین با حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال وارد بازار کریپتوکارنسی بشین باید ابتدا یک کیف پول برای ارز دیجیتال خود ایجاد کنین. کیف پول در واقع همانند حساب بانکی هست و از آن برای نگهداری و هم چنین انتقال ارز های دیجیتال استفاده می شه. باید بدونین که برخی از کیف پول ‌ها در ازای ارائه خدمات، مبلغی را از شما دریافت می‌ کنن. در نتیجه باید این هزینه ها را هم در حداقل سرمایه لازم برای ارز دیجیتال لحاظ کنین. هم چنین برای خرید ارز های دیجیتال یکی از بهترین و امن ترین روش ها، خرید از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال هست. 
اگر قصد خرید بیت کوین یا سایر رمز ارز ها را از طریق صرافی ایرانی را دارین، معمولا حداقل میزان خرید ارز های دیجیتال بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان هست. پس از خرید ارز مورد نظر خود، با ارائه آدرس کیف پول خود، صرافی واحد های خریداری شده شما را به کیف پول شما انتقال میده.

شما در زمان ورود به بازار ارزهای دیجیتال باید به خود فرصت بدین که بتونین با روش‌ های کسب سود در این بازار مالی آشنا بشین. هر چقدر هم که دانش زیادی در این زمینه داشته باشین باز هم نیاز به کسب مهارت عملی دارین پس همانطور که قبلا هم گفتیم نباید همه سرمایه خود را در این بازار خرج کنین.

مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال چه مزایایی دارد؟

مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال یکی از استراتژی های سودآوری است که شما می توانید با استفاده از این استراتژی معاملات پرسودی انجام دهید. این استراتژی ریسک خرید و فروش ارزهای دیجیتال را کاهش می دهد و شما می توانید با تمرکز بیشتری معاملات خودتان را انجام داده و از بالا و پایین شدن قیمت رمز ارزها سود به دست آورید. استفاده از استراتژی مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال مزایای زیادی به همراه دارد. شناخت مزایای مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال شما را نسبت به استفاده از این استراتژی ترغیب می کند. به همین دلیل ما می خواهیم در ادامه به بررسی مزایای مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم:

• کنترل ضررها

یکی از مزایای استفاده از استراتژی مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال این است که ضررهای ما را در معاملات رمز ارزها کنترل می کند. به طور کلی، استراتژی مدیریت سرمایه باعث می شود تا شما تا حد امکان ضررهای خودتان را در معاملات ارزهای دیجیتال کنترل کنید و بیشتر از مقدار مشخص شده وارد ضرر نشوید. به این ترتیب، می توانید بیشترین سود و کمترین ضرر را تجربه کنید.

• کنترل کردن حجم معاملات

یکی دیگر از مزایای استفاده از استراتژی مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال، کنترل کردن حجم معاملات است. به این ترتیب، می توانید حجم معاملات خودتان را کنترل کرده و تصمیم عاقلانه ای برای ورود به معاملات ارز دیجیتال بگیرید. کنترل کردن حجم معاملات ارز دیجیتال نیز در نهایت باعث کنترل کردن میزان ضرر حداکثری در معاملات شما می شود و باعث می شود تا درصد کمی از دارایی های شما در یک معامله از بین رود. اگر حجم معاملات شما کنترل شوند، می توانید معاملات خودتان را بهتر مدیریت کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در مقاله ی حاضر تحت عنوان، آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و معرفی انواع ان. سعی کردیم به صورت کلی به نحوه سرمایه گذاری، حداقل میزان سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال، بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری، در کوتاه مدت و بلند مدت رو براتون ارائه بدیم امیدواریم که این نوشتار مورد فیض شما قرار گرفته باشه موفق و پیروز باشین.


نظرات کاربران در مورد آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال
  • سلام. ممنون از مقاله خوبتون. چرا اینقدر روی مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال تاکید شده؟

    مدیریت سرمایه یکی از اصول اولیه و مهم در هر بیزینسی هست و اگر بلد نباشی سرمایه ت رو مدیریت کنی ممکنه کلا به باد بره.

    مقاله خوبی بود. اصول مدیریت سرمایه رو خوب توضیح دادین

    بهترین مدیریت سرمایه بنظرم یادگیری روش درست ترید ارزهای دیجیتال هستش

    روی شت کوین ها سعی کنید اصلا سرمایه گذاری نکنید. فقط ترید

    مقاله خوبی بود ممنون

    ارز گالا می تونه خوب باشه واسه سرمایه گذاری

    هممون الان شدیم هولدر اجباری متاسفانه

    دوستان تا نیمه دوم سال 2023 توقع رشد نداشته باشید….

    من یه سایت میشناختم رفتم توش کیف دیجیتال هم درست کردم الان دارم ازش ساتوشی میگیرم اینا درسته یا کلاهبرداری هستش؟

    • در بالای نود درصدشون کلاهبرداریه

    آیا دوره کامل و جامعی برای مدیریت سرمایه داریم؟

    بسیار مفید و عالی

سوال امنیتی :7+83 = ?