10 فرد ثروتمند برتر بازار ارز دیجیتال

1401/06/19
10 فرد ثروتمند برتر بازار ارز دیجیتال


در این مقاله قصد داریم ده ثروتمند برتر بازار ارز دیجیتال رو که از طریق این بازار ثروت درخور توجهی رو بدست آوردن رو بهتون معرفی کنیم. همونطور که می دونین در طول تاریخ بارها ثابت شده که همیشه در اوایل انقلاب های اقتصادی و غیره کسانی که زود تر از همه تغییرات جدید رو میپذیرن، بیشتر از همه هم از تغییرات بوجود اومده سود می برن. بازار ارزهای دیجیتال هم یک بازار نوپا بوده و شاید کمتر از 15 سال هستش که در سطح جهانی اسم و رسمی برای خودشون به پا کرده اند.

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که ده ثروتمند اول این بازار چه کسانی هستن و چطور موفق شدن با خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری روی ان به این مرحله برسن. همونطور که می دونین در سال های اخیر ارزهای دیجیتال مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و با ویژگی های مثبتی که دارن، تونستن بین بازار های مالی رتبه خوبی رو داشته باشن. حتی با افزایش تدریجی استفاده از بازار ارزهای دیجیتال، در سال های آتی جایگزین شدن این نوع تبادل با پول کاغذی زیاد دور از ذهن نیست. همچنین حجم این بازار نیز با وجود ریزش های اخیر باز بیش از 1.5 تریلیون دلار بوده و در اینده مسلما این عدد خیلی بالاتر خواهد بود.این مقاله رو بخونین و با افرادی که در این حوزه ثروت های خوبی بدست اوردن بیشتر آشنا بشید.

اهمیت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

10 فرد ثروتمند برتر بازار ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال موضوع مهمی هست و ما باید سعی کنیم تمرکز زیادی روی این موضوع داشته باشیم. چون در صورتی که ارزهای دیجیتال جایگزین پول کاغذی بشن افرادی بیشتر نفع میبرند که، از قبل سرمایه گذاری در این بازار مالی رو شروع کرده بودن؛ پس اهمیت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال موضوع مهمیه که باید بهش دقت کافی رو داشته باشیم.مقاله 10 نکته مهم سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هم میتونه در این زمینه برای شما مفید باشه.

تنوع در سرمایه گذاری 

بازار ارزهای دیجیتال به گونه طراحی شده که ما میتونیم در بخش ها و ارز های مختلف این بازار سرمایه گذاری کنیم. هر کدوم از ارزها پروژه ای رو دارن که باعث رشد قیمتی اونها میشه. وجود هزاران آلت کوین و توکن و کوین اجازه اینو به ما میده که در هر ارزی که خودمون مناسب میدونیم سرمایه گذاری کنیم.

وجود نداشتن واسطه 

جالبه که بدونید ارزهای دیجیتال بدون هیچ واسطه و دستکاری اداره میشن و هیچ نهاد یا دولتی حق دسترسی به اونها رو نداره. همچنین بازار ارزدیجیتال در 24 ساعت از 7 روز هفته باز بوده و معامله گران بدون هیچ محدودیتی در هر موقع از شبانه روز خرید و فروش خودشون رو انجام بدن.

نقدینگی بالا

یکی دیگه از دلایل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نقدینگی بالا هست؛ یعنی خرید و فروش دارایی در این بازار مختص سرمایه گذاران عمده و شرکت های بزرگ نیست و همه افراد میتونن به راحتی در این بازار مالی سرمایه گذاری رو شروع یا ادامه بدن. اگر علاقمند به مباحث سرمایه گذاری هستین، مقاله سرمایه گذاری فعال و غیر فعال چیست؟ می تونه برای شما مفید باشه.

افزایش میزان سود در ارزهای دیجیتال

در این بخش از مقاله 10 فرد ثروتمند برتر بازار ارز دیجیتال میخوایم در مورد میزان سود و ضرر دهی ارزهای دیجیتال براتون توضیحاتی رو بدیم. بی شک بازار ارزهای دیجیتال مانند بازار مالی های دیگه نیاز به دانش و تجربه داره و باید سعی کنیم همه جنبه های مثبت و منفی این بازار مالی رو در نظر بگیریم و با شناسایی ارز ها و پروژه های خوب اقدام به سرمایه گذاری کنیم.

استفاده از منابع مختلف در این حوزه یکی از موارد مهمیه که باید در حین سرمایه گذاری باید استفاده کنیم. همونطور که قبلا هم گفتیم تنوع ارزهای دیجیتال باعث شده ما بتونیم در ارز های مختلف سرمایه گذاری کنیم و هر کدوم که طبق بررسی ما میتونه رشد خوبی رو داشته باشه بخریم؛ اما اصول سرمایه گذاری هم نقش مهمی رو داره و ما باید مدیریت سرمایه رو به خوبی یاد بگیریم تا بتونیم سود کنیم. در صورت رعایت نکات ذکر شده میتونیم سود کسب کنیم و اگه بدون در نظر گرفتن این نکات اقدام به خرید و فروش و سرمایه گذاری کنیم میتونیم شاهد این باشیم که ارزهای دیجیتال ضرر های زیادی رو به سرمایه ما وارد کنن. پس برای افزایش میزان سود خودمون به نکات زیر توجه کنیم:

• مدیریت سرمایه

• چیدمان مناسب سبد ارز دیجیتال

• بررسی پروژه هایی که پتانسیل رشد دارند

10 فرد ثروتمند برتر بازار ارز دیجیتال

اما سوالی که برای خیلی ها پیش میاد اینه که افراد ثروتمند بازار ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند و نقش هر کدوم از اونها در بازار کریپتو کارنسی چیست؟ این افراد در واقع اشخاصی هستند که از پیدایش رمز ارز ها تا بحال در این حوزه خدمات زیادی رو انجام دادن و سرمایه زیادی از این خدمات کسب کردن. در ادامه افرادی رو معرفی میکنیم که تونستن جز افراد ثروتمند در بازار های مالی باشن.

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)

فردی که با ساخت بیت کوین تحول اقتصادی در دنیا ایجاد کرد، ساتوشی ناکاموتو بود. ناکاموتو در سال 2008 با معرفی بیت کوین به دنیا باعث شد که تحول زیادی در اقتصاد جهانی رخ بده. اما پس از ساخت بیت کوین ساتوشی به فردی ناشناخته تبدیل شد و هیچ اطلاعاتی در مورد هویتش وجود نداره. اگر بررسی هایی انجام بدیم میدونیم که او فردی نابغه است. اما سوالی که پیش میاد اینه که چطوری ساتوشی یک فرد ثروتمنده در حالی که حتی کسی اونو نمیشناسه. بی شک فردی که خالق بیت کوین بوده مقدار زیادی بیت کوین داره و طبق شواهدی که هست وجود کیف پولی به نام ایشون نشون میده که ساتوشی ناکاموتو حدود 980000 بیت کوین دارد.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)

اما بریم سراغ فردی که کمک های زیادی رو به ارزهای دیجیتال داشته و با صرافی ارز دیجیتالی که ساخته به فردی ثروتمند در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده. این فرد 44 ساله متولد جیانگ سو چین است که ملیت کانادایی رو داره. مشکلات زیاد خانواده ژائو باعث شده بود که او در پمپ بنزین و در همبرگر مک دونالد کار کنه. ژائو با تمام مشکلات تونست وارد دانشگاه بشه. ژائو رشته علوم کامپیوتری رو در دانشگاه مک گیل کانادا انتخاب کرده بود. او همچنین به زبان های انگلیسی، چینی، فرانسوی و ژاپنی مسلط بود. زندگی ژائو از زمانی متحول شد که از دانشگاه فارغ التحصیل شد. اولین فعالیت های رسمی ژائو از بازار بورس توکیو آغاز شد؛ زمانی که او ساخت برنامه های معاملاتی رو شروع کرد. 

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)

حتی دسترسی او به نیویورک هم باز شد و چانگ پنگ ژائو تونست یک نرم افزار معاملات آتی رو داخل نیویورک طراحی کنه. اما شروع آشنایی ژائو با ارزهای دیجیتال زمانی بود که او در سال 2013 پوکر بازی میکرد و همین باعث شد علاقه او به ارزهای دیجیتال شروع بشه.

در این مدت ژائو با افرادی سرشناسی مانند راجر ور آشنا شد و پس از اون تونست مدیر ارشد فناوری در okcoin بشه. اما پس از مدتی ژائو تصمیم گرفت شرکت خودشو راه اندازی کنه، شرکتی که همه کاربران بتونن با استفاده از برنامه اون خرید و فروش هاشون رو انجام بدن و با جفت رمز ارز بتونن معامله بکنن. در سال 2017 صرافی بایننس شروع به کار کرد و ژائو که به cz مشهوره، تونست بزرگترین صرافی ارزدیجیتال رو راه بندازه.

 قسمت های مختلف این صرافی باعث شده بود افراد زیادی جذب ارزهای دیجیتال بشن و معاملات خودشون رو در این صرافی آغاز کنن. سال 2019 بود که دارایی ژائو اعلام شد و دارایی 1.3 میلیارد دلاری او باعث تعجب افراد زیادی شد. اما پس از یک سال طبق داده های یاهو دارایی خالص ژائو 2.6 میلیارد دلار اعلام شد. این دارایی باعث شد که ژائو به فردی تاثیرگذار در ارزهای دیجیتال تبدیل بشه. 

حتی در گزراشی از بلومبرگ اعلام شده ژائو در مصاحبه خود گفته هیچ سرمایه گذاری خاصی روی مسکن و اتومبیل انجام نداده و تمام ثروت او صرف سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شده است که باعث ابهام در تشخیص دقیق سرمایه ژائو شده است.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

کمتر کسی وجود داره که فعالیتی در ارزهای دیجیتال داشته باشه و ویتالیک بوترین رو نشناسه. ویتالیک در سال 1994 و در روسیه متولد شد و وقتی 6 سالش بود با خانوادش به کانادا مهاجرت کردن. علاقه ویتالیک به اقتصاد و برنامه نویسی باعث شده بود که او از همسالان خودش بیشتر مورد توجه قرار بگیره. 

سال 2010 بود که ویتالیک به تیم انجمن بیت کوین ملحق شد و در 19 سالگی اقدام به ساخت پروژه اتریوم کرد. ویتالیک با تیم خودش که جو لوبین، دی لوریو، چارلز هاسکینسون و ... تشکیل دهنده تیم بود فعالیت خودشونو آغاز کردن. دارایی ویتالیک بوترین حدود 405000 اتریوم تخمین زده شده.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

فردی 35 ساله که در سال ها اخیر تونسته در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه زیادی رو کسب کنه و به فردی ثروتمند تبدیل بشه. برایان در سال 1983 در کالیفرنیا به دنیا آمد و در دبیرستان یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا رو شروع کرد، و از همون دوران به تکنولوژی کامپیوتری علاقه پیدا کرد. 

سال 2001 آرمسترانگ در دانشگاه با دو رشته علوم کامپیوتر و اقتصاد شروع به تحصیل کرد. برایان پس از فارغ التحصیلی به آرژانتین سفر کرد و یک سال در آرژانتین زندگی کرد. قبل از آشنایی با ارزهای دیجیتال برایان در شرکت های مختلف مانند ibm ,Airbnb کار میکرد. اما برایان ارزو داشت که به یک غول تکنولوژی تبدیل بشه که پس از آشنایی با بیت کوین تصمیم گرفت در سال 2012 با فرد ارسام صرافی کوین بیس رو تاسیس کنه.

 سال 2015 بود که کوین بیس به بزرگترین صرافی بیت کوین تبدیل شد و در سال 2016 نیز حدود 4 میلیون نفر در این صرافی حساب داشتند. در سال گذشته ثروت برایان حدودا 1 میلیارد دلار بود که مبلغ زیادی هست، یعنی این شخص هم فردی تاثیر گذار در بازار ارزهای دیجیتال هست و حالا در سال 2022 ثروت این فرد 7.4 میلیارد دلار اعلام شده.

برادران وینکل واس (Winklevoss twins)

برادران وینکل واس (Winklevoss twins)

تایلر و کامرون وینکل واس دو قلو هایی هستند که در سال 1981 در شهر ساوتهمپتون متولد شدند. تایلر و کامرون در سال 2000 وارد دانشگاه هاردوار شدند و در سال 2004 نیز با مدرک بازرگانی خارج شدند. دو قلو های وینکل واس در سال 2002 ایده ساخت برنامه اجتماعی شبیه به فیس بوک رو طراحی کردن. اما مارک زاکربرگ با ساخت فیسبوک ایده برادران دو قلو رو بر هم زد. دو قلو های وینکل واس نیز شکایت خودشون رو بر روی زاکربرگ تنظیم کردن چون ادعا داشتن که ابتدا ایده این طرح رو با مارک به اشتراک گذاشتن.

مارک زاکربرگ نیز حاضر شد 11 میلیون دلار به دو قلو های وینکل واس بدهد.این دو برادر پس از دریافت مبلغ از مارک زاکربرگ در ارز BTC سرمایه گذاری کردند سرمایه این دو برادر حدود 6 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

متیو روزاک (Matthew Roszak)

متیو روزاک (Matthew Roszak)

متیو روزاک موسس یک شرکت پیشرو در زمینه بلاک چین به نام bloq است. او در سال 2019 bloqcloud رو ساخت که یک درگاه ابری برای ارائه خدمات عمومی و خصوصی بلاک چین بود. در ماه اکتبر نیز اتریوم کلاسیک همکاری خودشو با این شرکت آغاز کرد تا با اضافه کردن اتریوم و اتریوم کلاسیک به خدمات ارائه شده bitcloud توسعه، راه اندازی و نگهداری از اپلیکیشن های میان زنجیره ای رو آسان کنه. در سال 2020 نیز گروه متیو روزاک به توسعه خدمات موجود در پلتفرم میپردازن. ارز دارایی این فرد در سال 2018 حدودا 1 میلیارد دلار اعلام شده که مطمعنا تا به حال نیز افزایش پیدا کرده.

مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)

مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)

مایکل نووگراتز مدیر عامل گلکسی دیجیتال است و از بنیان گذاران گلکسی ال پی است که یک بانک تجاری متمرکز در نیویورکه. مایکل در سال 2017 گفته که حدود 20 درصد از دارایی خالصش در بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری شده.

او در مورد خرید بیت کوین گفته بود که یکی از دوستانم به من زنگ زد و در مورد بیت کوین از من سوال پرسید و گفت در west coast مکانی که او به انجا نقل مکان کرده بود حرف های زیادی در مورد این رمز ازر می شود. مایکل گفت که من نیز پس اتمام مکالمه 15 دقیقه درباره ارز دیجیتال جستجو کردم و الگوریتم و بلاک چین بیت کوین رو فهمیدم.

 همچنین نووگراتز اشاره کرد که پس از جستجو و تحقیق درباره رمز ارز ها فهمیدم که میتونن بین افراد آزادی خواه گسترش پیدا کنن و مورد استفاده قرار بگیرن. این اتفاق در سال 2013 رخ داده بود زمانی که بحران اقتصادی در اروپا وجود داشت و چینی ها خرید های زیادی در این حوزه انجام میدادن. مایکل که بیشتر در مورد این تکنولوژی تحقیق میکرد براش جالب تر میشد و تصمیم گرفت با شریک سرمایه گذارش در مورد این مسائله صحبت کنه؛ به دن مورهد زنگ زد و گفت در مورد بیت کوین یه تحقیقی بکن و یه نگاهی بهش بندازن اما مورهد گفته بود که وقت ندارم.

اما پس از دو هفته مورهد به مایکل زنگ زد و گفت این دنیا رو عوض میکنه. بنابراین تصمیم گرفتن در این نوع تبادل سرمایه گذاری رو شروع کنن. مایکل مدعی شده زمانی که بیت کوین 95 دلار بود بیت کوین خریده. مایکل ادعا کرده بود که آن زمان بیت کوین به 1000 دلار میرسد و این باعث شده بود که نام او در روزنامه فایننشال تایمز استفاده بشه و او گفته بود که برای من واضح است که بیت کوین 1000 دلار می شود؛ و بیت کوین به 1100 دلار هم رسید و مایکل تصمیم به فروش بیت کوین ها خود کرد اما شریک او مانع این کار میشد.

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)

چارلز هاسکینسون زاده 5 فوریه 1987 هاوایی آمریکا است. چارلز بعد از گذراندن دوران دبیرستان در دانشگاه ایالتی متروپولیتن دنور و دانشگاه کلورادو بولدر حضور یافت و در آنجا به مطالعه نظریه تحلیلی اعداد پرداخت اما قبل از گرفتن مدرک دکترا دانشگاه رو ترک کرد. شاید هنگام مطاللعه این مقاله نام چارلز هاسکینسون رو شنیدید، بله درسته در قسمت توضیحات فرد سوم (ویتالیک بوترین) نام چارلز نیز وجود داشت.

 هاسکینسون نیز پس از آشنایی با بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشارکت خودشو با رمز ارز ها رو شروع کرد. او در اواخر سال 2013 پروژه اموزش های بیت کوین رو شروع کرد. هاسکینسون در یکی از کلاس های آنلاین با ویتالیک آشنا شد. زمانی که بوترین میخواست پروژه اتریوم رو بر پا کنه هاسکینسون نیز از بنیان گذاران این رمز ارز بود. پس از اختلاف نظر های بین ویتالیک و چارلز باعث شد هاسکینسون در سال 2014 پروژه اتریوم را ترک کنه. 

بعد از اون چارلز هاسکینسون تصمیم به اجرایی کردن پروژه خودش گرفت. سال 2017 هاسکینسون ارز دیجیتال کاردانو را که نسل سوم بلاک چین بود راه اندازی کرد؛ این پروژه فراز و نشیب هایی رو داشته و حالا یکی از رقبای اصلی اتریوم خوانده میشه. ثروت چارلز هاسکینسون حدود 600 میلیون دلار تخمین زده می شود و این عدد باعث شده که او در بین ده ثروتمند بازار ارز دیجیتال قرار بگیره.

تیم دراپر (Tim Draper)

تیم دراپر (Tim Draper)

تیم دراپر در سال 1958 متولد شده است. او در چندین استارت آپ بیت کوین و ارز های رمز نگاری شده شرکت کرده است. علاوه بر آن بنیانگذار draper associated و draper fisher jurvetson است. وقتی بیت کوین 6 دلار بود دراپر 2500 دلار بیت کوین خریداری کرد. اگرچه تیم دراپر در هنگام معامله بیت کوین در صرافی mt.gox همه دارایی خودش رو از دست داد. صرافی mt.gox در سال 2014 سقوط کرد؛ اما در حراج مارشال حدود 30000 بیت کوین در اواخر همان سالی که دارایی خودشو از دست داده بود برنده شد. در حراج دوم نیز دراپز حدود 2000 بیت کوین برنده شد؛ و حالا این مرد حدودا 62 ساله جز ده ثروتمند بازار ارز دیجیتال قرار گرفته.

سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)

سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)

اما رسیدیم به اخرین فردی که بین ده ثروتمند بازار ارز دیجیتال قرار داره؛ سن بنکمن فراید. سم بنکمن فراید در شرکت استریت کاپیتال به عنوان تریدر کار میکرد. سپس در سال 2017 شرکت بازرگانی و تامین نقدینگی الامدا ریسرچ رو تاسیس کرد. سال 2019 بود که سم تصمیم گرفت صرافی ارزدیجیتال ftx رو تاسیس کنه. صرافی ftx در سال های ابتدایی کاربر زیادی رو جذب کرد و باعث شد این صرافی به ششمین صرافی ارزد یجیتال تبدیل بشه. بنکمن به کمک های بشر دوستانه خود شهرت داد و به کارزار انتخاباتی جو بایدن نیز حدود 5.2 میلیون دلار کمک کرد. او در سال 2020 با رونق حوزه دیفای به یک چهره مشهور تبدیل شد. ثروت سم بنکمکن فراید نیز حدود 22.5 میلیارد دلار اعلام شده. برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه مقاله دیفای چیست؟ ما رو مطالعه نمایید.

کلام پایانی

در این مقاله قصد داشتیم 10 فرد ثروتمند برتر بازار ارز دیجیتال رو بررسی کنیم از زندگی نامه اونها تا اینکه چطوری پولدار شدن و تونستن از طریق ارزهای دیجیتال به افراد ثروتمندی تبدیل بشن. امیدوارم بتونیم سوال اینکه چه افرادی در این حوزه ثروتمند هستن؟ رو برطرف کنیم.

یادتون باشه در بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند تمام بازار های مالی دیگر باید صبر کافی رو داشته باشیم و فکر نکنیم که در یک روز میتونیم سود های نجومی کسب میکنیم و این افراد نیز با دانش به این رتبه رسیدن و تونستن ثروتمند بشن.


نظرات کاربران در مورد 10 فرد ثروتمند برتر بازار ارز دیجیتال
سوال امنیتی :2+31 = ?