3 اشتباه بزرگ در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال

1401/11/02
3 اشتباه بزرگ در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال

3 اشتباه بزرگ در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال که شاید شما هم مرتکب این اشتباهات بشین. اصلا می دونین معاملات فیوچرز ارز دیجیتال چیست؟ آیا می دونین چجوری میشه در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال سود به دست آورد؟ با اشتباهات رایج در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال آشنا هستین؟ می دونین چجوری میشه از این اشتباهات دوری کرد؟ بهتره بدونین معاملات فیوچرز فرصتی مناسب برای کسب سودهای چشمگیر و ناگهانی در هنگام خرید ارز دیجیتال هست، ولی به همون اندازه بستری خطرناک و جاده ای لغزنده محسوب میشه. چندین اشتباه در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال وجود داره که ممکنه برای تریدرهای مبتدی و حرفه ای رخ بده.

برخی از معامله گران بازار ارزهای دیجیتال عاشق سرمایه گذاری با ریسک بالا در بازارهای فیوچرز هستن، ولی بیشتر معامله گران قربانی 3 اشتباه کلیدی میشن. خیلی از تریدرها تصورات اشتباهی رو در مورد معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال به ویژه در مابدلات خارج از حوزه مالی سنتی بیان می کنند که رایج ترین اشتباهات شامل جداسازی قیمت بازار های فیوچرز، کارمزدها و تاثیر نقدینگی بر محصولات هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 3 اشتباه بزرگ در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد معاملات فیوچرز به شما ارائه کنیم و به معرفی اشتباهات رایج در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این مشکلات آشنا بشین.

معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال چیست؟

معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات فیوچرز یا Futures رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که معاملات فیوچرز چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اصطلاح فیوچرز به کلمه انگلیسی Futures اشاره داره که به معنی آتی و آینده هست. در بازارهای مالی فیوچرز به نوعی از معامله و ترید بین خریداران و فروشنده ها گفته میشه که تاریخ تحویل کالا در اون به زمانی در آینده موکول شده. بنابراین، در چنین شرایطی کاربران بر روی خرید یا فروش یه ارز دیجیتال در زمان آینده توافق می کنند و انتظار دارن تا تحلیل هاشون درست از آب در بیاد.

مقاله پیشنهادی: ویژگی های معاملات فیوچرز

جالب اینجاست که بدونین معاملات آتی یا فیوچرز، معاملات محبوب بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال هستن. در این نوع معاملات تریدرها می تونن از معادلات اهرمی استفاده کرده و سود خودشون رو چندین برابر کنند. ولی خیلی از کارشناسان استفاده از معاملات فیوچرز رو برای افراد تازه کار و کم تجربه توصیه نمی کنند. ریسک این نوع معاملات بسیار بالاتر از سایر انواع معاملات هست. در معاملات فیوچرز نیاز به خرید و فروش مستقیم یا نگهداری دارایی ها رو از بین میبرن و به سرمایه گذاران این اجازه رو میدن تا در مورد قیمت یه ارز دیجیتال در آینده حدس و گمان داشته باشن. در واقع سیستم اصلی این قراردادها بر پایه شرط بندی هست.

اشتباهات رایج در معاملات فیوچرز

اشتباهات رایج در معاملات فیوچرز

تریدرها و معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال همواره به دنبال شناسایی فرصت هایی برای کسب سودهای زیاد و بادآورده هستن. خیلی از این افراد به سراغ معاملات فیوچرز میرن. چون فکر می کنند بستر مناسبی برای کسب سودهای نجومی هست. با این حال معامله گران و تریدرها قربانی 3 اشتباه در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی اشتباهات رایج در معاملات فیوچرز بپردازیم.

• اختلاف قیمت معاملات فیوچرز و اسپات

یکی از اشتباهات رایج در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال، تفاوت قیمت معاملات فیوچرز و اسپات هست. در حال حاضر مجموعه پوزیشن های باز در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال از 25 میلیون دلار فراتر رفته. تریدرها و مدیران صندوق های ارز دیجیتال از اطلاعات این معاملات برای باز کردن و مدیریت پوزیشن ها و برنامه های معاملات خودشون استفاده می کنند. قراردادهای فیوچرز اکثرا برای کاهش ریسک یا انجام ریسک های کنترل شده مورد استفاده قرار می گیرن. بنابراین، این قراردادها نباید ابزاری برای قمارهای بی حساب و کتاب معاملات پر ریسک باشن.

• کارمزدهای زیاد سود معاملات فیوچرز را کاهش می دهند!

یکی دیگه از اشتباهات رایج در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال که تریدرها قربانی اون میشن. مزیت اصلی معاملات فیوچرز اهرم هست. اهرم به شما این امکان رو میده تا معاملاتی با مبالغ بالاتر از سپرده اولیه یا وثیقه انجام بدین. بهتره بدونین در معاملات فیوچرز شما کارمزدهای زیادی پرداخت می کنین. چون این معاملات به دفعات زیادی انجام میشن. البته توجه داشته باشین که کارمزدها جزو حجم معاملات محسوب میشن. در معاملات اسپات نیز کارمزد وجود داره و بدون پرداخت کارمزد نمی تونین معاملات خودتون رو انجام بدین.

• تفاوت قیمت ها و لیکویید شدن

یکی دیگه از اشتباهات رایج در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال، تفاوت قیمت ها و لیکویید شدن هست. حتی اگه معامله گران هزینه ها و مزایای مختلف معاملات فیوچرز رو به خوبی درک کنند، ممکنه یه عنصر یا عامل ناشناخته در نوسانات بازار خودش رو نشون بده. تفاوت قیمت قراردادهای مشتقه و معاملات نقدی معمولا به دلیل لیکویید شدن هست. زمانی که وثیقه برای پوشش ریسک معاملات کافی نباشه، بازارها و صرافی ها از مکانیزم های داخلی برای بستن پوزیشن استفاده می کنند. این مکانیزم ممکنه باعث نوسان شدید قیمت و در نتیجه جدا شدن قیمت معاملات فیوچرز و معاملات اسپات بشه. در چنین موقعیتی اصطلاحا لیکویید شدن اتفاق افتاده و تعداد زیادی از سرمایه گذاران محتمل خسارت میشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 3 اشتباه بزرگ در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد معاملات فیوچرز به شما ارائه کنیم و به معرفی اشتباهات رایج در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این مشکلات آشنا بشین. همونطور که گفتیم، معاملات آتی یا فیوچرز، معاملات محبوب بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال هستن. در این نوع معاملات تریدرها می تونن از معادلات اهرمی استفاده کرده و سود خودشون رو چندین برابر کنند. ولی خیلی از کارشناسان استفاده از معاملات فیوچرز رو برای افراد تازه کار و کم تجربه توصیه نمی کنند.


نظرات کاربران در مورد 3 اشتباه بزرگ در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :4+50 = ?