3 گام برای خبر خوانی صحیح ارز دیجیتال

1401/08/04
3 گام برای خبر خوانی صحیح ارز دیجیتال

ما دراین مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینانس 3 گام برای خبر خوانی صحیح ارز دیجیتال قصدر داریم اطلاعاتی در مورد اهمیت خبرخوانی صحیح ارزهای دیجیتال و معیار هایی که باید برای خبر خوانی صحیح در حوزه ارز دیجیتال در نظر بگیریم تا اطلاعاتی دراین زمینه داشته باشین. اگه در مورد کریپتو کارنسی و ارزهای دیجیتال، بلاکچین و دنیای غیر متمرکز اون علاقه مند هستین، باید نسبت به اخبار و اطلاعات در این مورد هم علاقه مند باشین ولی نباید نسب به هر خبری که می شنوین، حساس باشین. یک ضرب المثل قدیمی هستش که میگن که شنونده باید عاقل باشه. یعنی هر خبری ارزش توجه و عکس العمل زود هنگام رو نداره. 

اهمیت خبرخوانی صحیح ارزهای دیجیتال

اهمیت خبرخوانی صحیح ارزهای دیجیتال

این روزها شاهد هجوم افراد زیادی به این بازار ار دیجیتال هستیم که اکثراً با رویای دستیابی سریع به سود زیاد، وارد این بازار پرنوسان و جذاب می شن. این افراد همه یا بخشی از سرمایه خودشون رو وارد دنیای کریپتوکارنسی می کنند. اما نکته مهمی که باید به اون توجه کنیم اینکه پیگیری اخبار درست و صحیح از منابع معتبره. بازار ارزهای دیجیتال به شدت تحت تاثیر اخبار قرار میگیره و روزانه حجم معاملات زیادی تحت تاثیر این اخبار بالا و پایین می شه. بنابراین، باید به دنبال خبرخوانی صحیح ارزهای دیجیتال باشین و هر روز بر دانش خودتون در این زمینه اضافه کنین. چرا که بازار ارزهای دیجیتال به طور تصاعدی در حال رشده و به نظر می رسه که همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود داره.

مقاله پیشنهادی: صفر تا صد تحلیل فاندامنتال

معیار هایی که باید برای خبر خوانی صحیح در حوزه ارز دیجیتال در نظر گرفت

برای اینکه بتونید اخبار درست رو دنبال کنید، باید معیار هایی رو در نظر داشته باشین و اخبار درست رو دنبال کنید. از معیار هایی که می خواییم در این زمینه اشاره کنیم: 

• تشخیص رفرنس از غیر رفرنس

بر خوانی صحیح در حوزه ارز دیجیتال

وب سایت های خبری روز به روز زیاد می شن. چه قصد سرمایه گذاری در فناوری بلاکچین رو داشته باشین چه نداشته باشین! دونستن اتفاقات اخیر در دنیای بلاکچین و رمزارز همیشه مفید هستش. سایت های رمزنگاری زیادی در بازار وجود دارن که می تونن اخبار اخیر رو در اختیار شما قرار بدن. ولی، پیدا کردن معتبرترین منبع ضروریه. با وجود وب‌ سایت‌های زیادی که در این فضا گزارش میدن، دونستن اینکه زمان خودشون رو کجا باید بگذرونند دشواره. اگه بر مبنای انتخاب اشتباه، اطلاعات رو از منبع اشتباهی دریافت کنید، ممکنه اطلاعات نادرست باعث از دست رفتن سرمایه شما بشه یا بدتر از اون دچار کلاهبرداری بشین. در انتخاب بهترین رفرنس برای پیگیری و خبرخوانی ارزهای دیجیتال باید به مواردی که پوشش میده، توجه کنید. رفرنس شما باید پوششی به روز در مورد همه چیزهایی که در این فضا اتفاق می افته داشته باشه. از جمله: بخش های مربوط به تجزیه و تحلیل های عمیق و نمایه‌ های شرکت، حجم معاملات مقالات مهم صنعت کریپتو، ، حجم ورودی به بازار، نوسانات قیمت و اینکه کدام سکه ها نوسان بیشتری دارند.

مقاله پیشنهادی: تاثیر جنگ بر قیمت ارزهای دیجیتال

از جمله مهم ترین و بهترین رفرنس ها برای پیگیری ارزهای دیجیتال می تونیم اشاره کنیم: 

Coingecko

Coinder

Coindesk

Coinmarketcap

Terzo

CCN

جنس خبر چیست؟

 بهترین رفرنس ها برای پیگیری ارزهای دیجیتال

خبر هایی که در مورد ارز دیجیتال می شنوین، به چند دسته تقسیم می شن که هر کدوم برآیند متفاوتی داره. با توجه به آمورش هایی که دیدن باید بتونین جنس خبر رو تشخیص بدین. معامله در بازار ارزهای دیجیتال بر مبنای شانس اصلاً ایده خوبی نیستش. یک معامله گر باید به طور مداوم بازار رو تحلیل کنه و برای داشتن تحلیل درست باید جنس خبر رو تشخیص بده. آیا خبر از جنس فاندامنتال هستش! مثلا اگه خبری در مورد حجم معامله باشه رو شنیدید، می تونه به شما برای تحلیل بنیادی کمک کنه. چون حجم معامله یکی از معیارهای مورد استفاده در تحلیل فاندامنتال هست. یا خبر بیرون اومده، خبریه که در حوزه فنی که نیازمند تحلیل تکنیکال بوده و شما باید در این حوزه اقدام کنین. چرا که تکنیکال روشی هستش که برای زمان معامله دارایی و تعیین چگونگی و پیش بینی حرکت احتمالی قیمت مورد استفاده قرار می گیره. بنابراین، خبر می تونه بر پیش بینی شما از حرکت آینده قیمت ارز دیجیتال مورد نظر تاثیر داشته باشه. همونطور که می دونین در تحلیل تکنیکال تمرکز اصلی بر موضوعات تکنیکی بازار رفتارهای کندل و استراتژی های معاملاتی قرار داره، در حالی که تمرکز بیشتر تحلیل فتدامنتال بر روی موضوعات خبری هستش. در نتیجه با توجه به جنس خبری که می شنوید، سود و زیان شما در بازار متفاوته.

مقاله پیشنهادی: تاثیر اقتصاد غرب بر قیمت ارز دیجیتال

تاثیر خبر چگونه است؟

معیار دیگه ای که باید در خبر خوانی صحیح ارز دیجیتال در نظر بگیریم، تاثیر خبریه که می شنوید. آیا این خبرتاثیر بلند مدتی در بازار داره یا نه! فقط در بازه زمانی کوتاه مدت تاثیر داره. این مورد به شما کمک می کنه که تا به توجه به اون تصمیم به اقدامی بگیرین. با توجه تاثیر خبر بر دید بلند مدت یاکوتاه مدت ، باید در مورد معامله گری و سرمایه گذاری به درستی تصمیم بگیرین. آیا خبری که شنیدید در کوتاه مدت بازار ارزهای دیجیتال تاثیر داره و بهتر نبست استراتژی خودتون رو بر نوسان گیری قرار بدین؟ برای مثال، در تاثیر کوتاه مدت یک خبر به بازار ارز دیجیتال می تونه و توییت های ایلان ماسک در مورد ارز محبوبش دوج کوین اشاره کرد که تونست در چندین نوبت قیمت اون رو بالا ببره و بسیاری از معامله گران از این فرصت برای کسب سود و نوسان گیری استفاده کردند. 

کلام آخر

در این مقاله 3 گام برای خبر خوانی صحیح ارز دیجیتال ما سعی کردیم اطلاعاتی درمورد اهمیت خبر خوانی صحیح ارزهای دیجیتال و معیار ها برای صحیح خوانی در حوزه ارز دیجیتال پرداختیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، در دنیای ارز دیجیتال به شدت و به طور گسترده ای توسط حجم انبوهی از اخبار احاطه شده. شیوه خبر خوانی ارز دیجیتال شما کمک می کنه تا با توجه به ابزارهای تجزیه و تحلیلی که یاد گرفتین که سرمایه و معامله خودتون رو به سمت کسب سود هدایت کنید. در صورتی که اگه نتونین در زمینه خبر خوانی صحیح موفق بشین، ممکنه تمام یا بخشی از سرمایتون رو از دست بدین. چیزی که مهمه، اینکه به روز بودن شما نسبت به اخبار و ابزارهای تجریه و تحلیل هستش تا بتونین از اخبار صحیحی که شنیدید برای کسب سود و بیشتر کردن سرمایتون در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال استفاده کنید. 

امیدواریم از این مقاله 3 گام برای خبر خوانی صحیح ارز دیجیتال به خوبی استفاده کنین و نهایتبهره از اون برده باشین. در آخر خوشحال می شیم نظراتتون رو با ما به اشتراک بزارین.


نظرات کاربران در مورد 3 گام برای خبر خوانی صحیح ارز دیجیتال
سوال امنیتی :5+43 = ?