5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن

1401/11/21
5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن

بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن؛ دوست دارین تا با این رمزارزها آشنا بشین؟ اصلا می دونین استیک کردن ارزهای دیجیتال چیست؟ چجوری میشه با استیک ارزهای دیجیتال سود به دست آورد؟ بهتره بدونین انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ یا سپرده گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها بدون شک یکی از مهم ترین اقدامات پیش روی سرمایه گذار هست که تاثیر مستقیمی روی بازدهی سرمایه داره. به همین دلیل باید فاکتورهای مناسبی در انتخاب یه ارز دیجیتال و پروژه خوب برای استیک کردن مورد توجه قرار بگیرن.

بازار ارزهای دیجیتال پر از فرصت های درآمدزایی هست و برخلاف تصور خیلی از کاربران، روش های درآمدزایی از این بازار محدود به ترید کردن و نوسان گیری نیست. خیلی از کاربران با دید سرمایه گذاری وارد این بازار میشن و خودشون رو هولدر می نامن. ولی این سرمایه گذاران می تونن علاوه بر اینکه ارزهایی رو می خرن و منتظر رشد قیمتی اون باشن، اون رمزارزها رو استیک کرده و حجم دارایی های خودشون رو هم افزایش بدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن، اطلاعاتی در مورد استیکینگ ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین کوین ها برای استیک کردن بپردازیم تا این رمزارزها رو بشناسین.

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

استیکینگ ارز دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا مفهوم استیکینگ یا Staking رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم د پاسخ به این سوال بگیم که استیکینگ ارز دیجیتال به فرایند سپرده گذاری یا قفل کردن ارزهای دیجیتال در کیف پول یا صرافی ها گفته میشه. شما می تونین با استیک ارزهای دیجیتال به صورت سالانه سود به دست بیارین. توجه داشته باشین که همه ارزهای دیجیتال قابلیت استیک رو ندارن و شما می تونین فقط برخی از کوین ها رو استیک کنین. ارزهایی قابلیت استیک دارن که مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام باشن.

جالب اینجاست که بدونین استیک کردن یا Staking فرایندی هست که طی اون دارنده های ارز دیجیتال بومی یه بلاک چین یا کوین، مقداری از رمزارزهای خودشون رو در شبکه قفل می کنند و در ازای اون پاداش به دست میارن. استیکینگ با هدف حفظ امنیت، تداوم و یکپارچگی شبکه انجام میشه. مدت زمان استیکینگ، حداقل میزان کوین، میزان سود و سایر شرایط استیکینگ در بلاک چین های مختلف متفاوت هست. توجه داشته باشین که در حالت کلی، استیکینگ به عنوان یه روش جایگزین برای استخراج ارزهای دیجیتال معرفی میشه. شما می تونین رمزارزهای خودتون رو به صورت مستقیم در یه صرافی ارز دیجیتال استیک کنین. البته همه صرافی ها این گزینه رو فعال نکردن.

5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن

بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن

همونطور که گفتیم، استیکینگ یکی از روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال هست. وقتی روی رمزارزهایی سرمایه گذاری می کنین که مبتنی بر شبکه بلاک چین اثبات سهام هستن، می تونین در استیکینگ شرکت کنین که این موضوع به شبکه های POS کمک می کنه تا ایمن تر بشن. شما برای شرکت در فرایند استیکینگ باید بتونین بهترین رمزارزها رو انتخاب کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن بپردازیم تا این رمزارزها رو بشناسین.

• اتریوم (ETH)

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن، ارز دیجیتال اتریوم با نماد اختصاری ETH هست که به تازگی از اثبات کار به اجماع اثبات سهام(POS) انتقال پیدا کرده. به این ترتیب، ارز دیجیتال اتریوم این پتانسیل رو داره که در سال 2023 به یکی از بهترین کوین ها برای استیکینگ تبدیل بشه. انتظار میره با ارتقا و بروزرسانی اتریوم، نگرانی های اصلی شبکه مربوط به هزینه های گس بالا، مقیاس پذیری و سرعت تراکنش ها و همچنین کاهش مصرف انرژی تا 99 درصد برطرف کنه.

• کاردانو (ADA)

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن، کاردانو یا ADA هست که مقیاس پذیری و پایداری زیادی داره. این ارز دیجیتال سعی می کنه تا مسائل مربوط به مصرف انرژی مربوط به استخراج بیت کوین رو برطرف کنه. بنابراین، در مقایسه با سایر ارزهای رمزنگاری شده، خودش رو به عنوان یه ارز دیجیتال سازگار با محیط زیست نشون میده. کاربرات می تونن در شبکه کاردانو با سرمایه گذاری ADA در ازای اعتبارسنجی در بلاک چین سود به دست بیارن.

• الگوراند (ALGO)

بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن

الگوراند یا ALGO هم یکی دیگه از بهترین کوین ها برای استیکینگ هست. الگوراند یه شبکه بلاک چین غیرمتمرکز هست که بر اساس یه اجماع منحصر به فرد با اسم PPOS فعالیت می کنه و مقیاس پذیری موثری رو از طریق گره های اعتبارسنجی و تراکنش های سریع فراهم می کنه. با استفاده از الگوریتم PPOS کاربرانی که ارز دیجیتال ALGO رو به اشتراک می ذارن، به صورت تصادفی انتخاب میشن تا اعتبارسنج باشن. افرادی که انتخاب میشن، در ازای اعتبارسنجی تراکنش ها سود به دست میارن.

• پولکادات (DOT)

یکی دیگه از بهترین کوین ها برای استیکینگ، ارز دیجیتال پولکادات یا DOT هست. پولکادات امکان انتقال توکن ها، داده و هر نوع دارایی به زنجیره بلوکی متقابل رو میده. هدف ارز دیجیتال پولکادات ارائه یه وب غیرمترکز هست که کاربران بتونن اون رو کنترل کنند. میانگین بازدهی سالانه ارز دیجیتال پولکادات 14 درصد هست و از فناوری مقیاس پذیر و چند زنجیره استفاده می کنه. بنابراین، شما می تونین با استیک کردن ارز دیجیتال DOT رمز ارز بومی شبکه پولکادات، سالانه حدود 14 درصد سود به دست بیارین.

• پالیگان (MATIC)

پالیگان (MATIC) هم یکی دیگه از بهترین کوین ها برای استیکینگ هست که به عنوان ابزاری برای اضافی کردن مقیاس پذیری به بلاک چین اتریوم راه اندازی شده. جالب اینجاست که بدونین بلاک چین پولکادات با برنامه های مبتنی بر شبکه اتریوم سازگاری داره و اتصالات رو راحت می کنه. ارز دیجیتال بومی این شبکه MATIC هست که در چند سال گذشته شاهد افزایش بیش از 350 درصدی قیمت بوده. به همین دلیل، کارشناسان و معامله گران باور دارن که ارز دیجیتال MATIC می تونه گزینه مناسبی برای استیکینگ محسوب بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن، اطلاعاتی در مورد استیکینگ به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین کوین ها برای استیک کردن بپردازیم تا این رمزارزها رو بشناسین و با استیک اون ها سود زیادی به دست بیارین. همونطور که گفتیم، استیکینگ یکی از روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین از این روش سود زیادی به دست بیارین. برای شرکت در این فرایند، ابتدا باید بهترین رمزارزها رو برای استیک انتخاب کنین. از جمله از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ می تونیم به ارز دیجیتال اتریوم، کاردانو، پولکادات، پالیگان و.... اشاره کنیم.

 

 


نظرات کاربران در مورد 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن
سوال امنیتی :6+90 = ?