5 نقل قول معروف از ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین

1401/08/19
5 نقل قول معروف از ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین

ما سعی می کنیم در مقاله 5 نقل قول معروف از ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ساتوشی ناکاموتو برای شما ارائه کنیم و به بررسی نقل و قول های عجیب ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین بپردازیم تا با این نقل و قول ها آشنایی داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با مارکت کپ بالا تبدیل بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید بیت کوین و فروش رمز ارزها سودهای زیادی به دست بیارین.

با توجه به اینکه قراره در این مقاله نقل و قول های ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین رو برای شما بررسی کنیم، بهتره ابتدا توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم. بیت کوین نوعی پول دیجیتال هست که بلاک چین اختصاصی خودش رو داره و به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنه. همچنین بیت کوین در سال 2009 توسط شخصی یا گروه ناشناسی به اسم ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 نقل قول معروف از ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ساتوشی ناکاموتو برای شما ارائه کنیم و به بررسی نقل و قول های عجیب ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین بپردازیم.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم ساتوشی ناکاموتو یا Satoshi Nakamoto رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این شخص به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که ساتوشی ناکاموتو کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ساتوشی ناکاموتو بنیانگذار ارز دیجیتال بیت کوین هست و اولین کسی هست که حدس میزنه بیت کوین از ارزهای فیات پیشی می گیره. همچنین اون اولین باور واقعی به بیت کوین بود و بالاخره خودش ارز دیجیتال بیت کوین رو خلق کرد.

شاید برایتان مفید باشد: بیت کوین چیست؟

جالب اینجاست که بدونین ساتوشی ناکاموتو یا Satoshi Nakamoto بنیانگذار ارز دیجیتال بیت کوین قبل از ناپدید شدن در سال 2011 در انجمن هایی مثل Bitcointalk بسیار فعال بود و در بحث های مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین بلاک چین صحبت می کرد. او در صدها پست و وبلاگ که امروزه نیز در دسترس هستن در رابطه با تیترهای مهم و باورهای خود در زمینه ارز دیجیتال بیت کوین سخن ها و نظرات ارزشمندی رو بیان کرده. علاوه بر این، ساتوشی ناکاموتو بر برخی از اعضای انجمن نیز مکالمه های خصوصی داشته. اگرچه بیشتر پست ها و ایمیل های اون حول محور بیت کوین می چرخه، بعضی از ایده های اون نشون دهنده ذهنی با نبوغ خارق العاده داره.

نخستین پیامی که در بلاک چین قرار گرفت

ساتوشی ناکاموتو سال ها پیش پروژه خودش رو در سکوت ترک کرد؛ با این وجود میراث به جامونده از اون روز به روز ارزش بیشتری پیدا می کنه. بهتره بدونین نخستین پیامی که در بلاک چین قرار گرفت این بود که در تاریخ 3 ژانویه سال 2009 مجلس لایحه ای برای بانک ها در نظر گرفت. این پیام به عنوان مقاله مجله Times در رابطه با کمک های احتمالی به بانک های کشور انگلیس بود. همه چیز در مورد ارز دیجیتال بیت کوین اینجوری شروع شد. او پیامی پر مفهوم رو در بلاک چین قرار داد و دوره ای جدید از حکمرانی پول رو شروع کرد.

نقل قول های معروف از ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین

نقل قول های معروف از ساتوشی ناکاموتو

همونطور که گفتیم، ساتوشی ناکاموتو شخص یا گروه ناشناسی هست که ارز دیجیتال بیت کوین رو در سال 2009 به بازار کریپتوکارنسی ها معرفی کرد. همچنین پیام ها و ایمیل های زیادی از طرف این شخص یا گروه ناشناس وجود داره که نشون دهنده مغز متفکر این شخص هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی نقل و قول های عجیب ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین بپردازیم تا با این نقل و قول ها آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: خالق بیت کوین کیست؟

• باور کن!

یکی از نقل و قول های عجیب ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین، باور کن هست. بهتره بدونین پاسخ ساتوشی به اظهارات بنیانگذذار Bitshare مبنی بر اینکه ما به بانک های همتا برای معاملات سریع نیاز دارین این بود که اگه به بیت کوین باور ندارین یا اون رو درک نمی کنین، متاسفانه من زمان کافی برای متقاعد کردن شما رو ندارم. همین عبارت به عنوان نقل و قول مشهور از ساتوشی ناکاموتو شناخته میشه.

• تنها و تنها

یکی دیگه از نقل و قول های عجیب ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین، تنها و تنها هست. جالب اینجاست که بدونین ساتوشی اهمیت پیاده سازی پروتکل ها رو مدت ها قبل از تصرف خصمانه XT و Classic درک کرده بود. ماهیت بیت کوین جوری هست که به محض انتشار 0.1 از سهم اون طرح اصلی برای همیشه به اجرا در میاد. این عبارت نیز یکی از نقل و قول های ساتوشی ناکاموتو هست.

• غیرمتمرکز به معنی بهتر است!

یکی دیگه از نقل و قول های عجیب ساتوشی ناکاموتو این هست که غیرمتمرکز به معنی بهتر است. ساتوشی در رابطه با اینکه چرا فکر می کنه بیت کوین در مقایسه به طرح های مشابه پیشین کمتر شکست می خوره توضیح میده که بسیاری از مردم ارز دیجیتال رو یه شکست به تمام معنا می دونن، مثل شرکت هایی که در سال 1990 میلادی با شکست روبرو شدن. امیدوارم که درک کنین این شرکت ها به دلیل اینکه ماهیت متمرکز و کنترل شده ای داشتن با شکست مواجه شدن. من فکر می کنم که این اولین باوری هست سیستمی غیر متمرکز و غیر مستقیم رو امتحان می کنیم.

• دولت ها هیچ شانسی در برابر P2p ندارند.

نقل قول های معروف از ساتوشی ناکاموتو

یکی دیگه از نقل و قول های عجیب ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین این هست که دولت ها هیچ شانسی در برابر P2p ندارن. بهتره بدونین P2p به مردم آزادی میده. ساتوشی ناکاموتو پیامدهای عدم تمرکز قدرت رو ایده آل میدونه. اون میگه که رمزنگاری راه حلی برای مشکلات سیاسی نیست؛ با این وجود ما این امکان رو داریم که در یه نبرد تسلیحاتی بزرگ پیروز شویم و قلمرویی جدید برای خود به دست بیاریم. دولت ها در قطع سر شبکه های تحت کنترل مثل Napster تبحر دارن؛ ولی به نظر میرسه شبکه های P2p خالص مثل Gnutella یا Tor مستقل از اون ها عمل می کنه.

• موفقیت بیت کوین؛ ممکن یا غیرممکن؟

یکی دیگه از نقل و قول های عجیب ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین این هست که موفقیت بیت کوین ممکن هست یا غیر ممکن؟ فقط دو راه پیش روی بیت کوین وجود داره. بیت کوین یا موفق میشه یا موفق نمیشه. هیچ راه سومی وجود نداره. کاملا درسته. در غیر این صورت ما نمی تونستیم محدودیت 21 میلیون سکه رو در نظر بگیریم. چون در دنیا برای تولید باید حداقل پاداشی در نظر گرفته میشد. زمانی که در چند دهه پاداش به حداقل میزان خودش برسه، هزینه معاملات جایگزین استخراج میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 نقل قول معروف از ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ساتوشی ناکاموتو برای شما ارائه کنیم و به بررسی نقل و قول های عجیب ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین بپردازیم تا با این نقل و قول ها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، که ساتوشی ناکاموتو بنیانگذار ارز دیجیتال بیت کوین هست و اولین کسی هست که حدس میزنه بیت کوین از ارزهای فیات پیشی می گیره. همچنین اون اولین باور واقعی به بیت کوین بود و بالاخره خودش ارز دیجیتال بیت کوین رو خلق کرد.

 


نظرات کاربران در مورد 5 نقل قول معروف از ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین
سوال امنیتی :9+50 = ?