6 روش کسب درآمد از NFT

1401/06/12


6 روش کسب درآمد از NFT؛ ما سعی می کنیم در مقاله آموزش بهترین روش های کسب درآمد از NFT، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر قابل تعویض برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های کسب درآمد از NFT بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین برای خودتون درآمد کسب کنین.

بازار NFT به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، سرمایه گذاران و معامله گران زیادی رو به سمت خودش کشیده و به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل شده. به این ترتیب شما نیز می تونین وارد بازار توکن های غیر قابل تعویض بشین و با خرید و فروش این توکن ها درآمد به دست بیارین. همچنین توجه داشته باشین که علاوه بر خرید و فروش NFT ها راه های دیگه ای نیز هست که می تونین با استفاده از اون ها به کسب درآمد بپردازین.

جالب اینجاست که بدونین امروزه کسب درآمد از NFT اونقدر محبوبیت به دست اوردن که شرکت های معتبر، افراد مشهور و سرمایه گذاران نیز در حال راه اندازی یا صحبت در مورد ایجاد NFT ها یا توکن های غیر قابل تعویض خودشون هستن. همچنین صنعت بازی نیز وارد این حوزه شده، چون NFT فضای بازی رو کاملا متحول می کنه. توکن های غیر قابل تعویض نوعی خاصی از توکن های رمزنگاری شده هستن که با استفاده از تکنولوژی بلاک چین گونه ای دارایی دیجیتال به وجود میاره که قابل تکثیر نیست. به عبارت دیگه، در دنیای بلاک چین در حال تکامل فناوری توکن های غیر قابل تعویض یا NFT به سرعت به عنوان یه روش کسب درآمد غیر فعال شکل گرفته.

همونطور که گفتیم، با گسترش و توسعه بازار NFT، روش های زیادی برای کسب درآمد از این حوزه به وجود اومد و شما می تونین با استفاده از روش های مختلف اقدام به کسب درآمد کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آموزش بهترین روش های کسب درآمد از NFT، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر قابل تعویض برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های کسب درآمد از NFT بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

توکن NFT چیست؟

NFT چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به سوال توکن NFT چیست؟ این جواب رو بدیم که NFT مخفف عبارت Non-fungible-tokens به معنی توکن های غیر قابل تعویض یا مبادله هست. توکن های غیر قابل تعویض به عنوان گواهی دیجیتالی برای دارایی های دیجیتال شناخته میشن. همچنین این توکن ها به صورت انلاین خرید و فروش میشن و اکثرا با کمک ارزهای دیجیتال و با همون نرم افزارهای زیربنایی مثل خیلی از رمز ارزها کدگذاری میشن. نکته قابل توجه این هست که NFT یه قرارداد هوشمند هست که با استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای منبع باز به وجود میان. برای ایمنی بیشتر نیز این قراردادها به صورت آنلاین مورد استفاده قرار می گیرن

جالب اینجاست که بدونین NFT یا توکن های غیر قابل معاوضه نوعی خاصی از توکن های رمزنگاری شده هست که با استفاده از فناوری بلاک چین شکل خاصی از دارایی دیجیتال رو به وجود میاره که قابلیت تقسیم شدن ندارن. این توکن های با ارزهای دیجیتال شناخته شده ای مثل بیت کوین و اتر تفاوت های زیادی دارن. یکی از این تفاوت ها این هست که شما می تونین ارز دیجیتال بیت کوین رو با بیت کوین دیگه ای معاوضه کنین، در حالی که توکن های غیر مثلی این قابلیت رو ندارن و شما نمی تونین اون ها رو با یکدیگه مبادله کنین البته توجه داشته باشین که شما می تونین این توکن ها رو بخرین و یا بفروشین.

برای اینکه بتونین به راحتی مفهوم NFT رو درک کنین، واستون یه مثال می زنیم تا کاملا این موضوع رو درک کنین. برای مثال عکس علی دایی رو بر روی صحنه قرعه کشی جام جهانی در نظر بگیرین. علی دایی می تونه عکس خودش رو به صورت NFT در بیاره و اون رو به فروش بذاره تا از این طریق پول زیادی به دستش بیاد. بنابراین شما نیز می تونین خاطرات و عکس های خاص خودتون رو به NFT تبدیل کنین و اون رو بفروشین.

امکانات لازم برای خرید NFT:

امکانات لازم برای خرید NFT

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد توکن های غیر قابل تعویض، قصد سرمایه گذاری و خرید NFT ها رو داشته باشین. بنابراین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر قابل تعویض رو دارین، باید ابتدا بازار NFT رو انتخاب کنین و سپس وارد این بازار بشین. همچنین باید برخی ابزارها و امکانات لازم رو داشته باشین تا با مشکل روبرو نشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله آموزش بهترین روش های کسب درآمد از NFT ها، به بررسی و معرفی امکانات لازم برای خرید NFT می پردازیم.

• کیف پول دیجیتالی

یکی از ابزارها و امکانات لازم برای خرید ان اف تی، کیف پول دیجیتالی هست. بهتره بدونین شما برای اینکه بتونین NFT های خودتون رو بدون هیچ مشکلی بخرین و اون رو ذخیره و نگهداری کنین، به یه کیف پول دیجیتالی نیاز دارین. به عبارت دیگه کیف پول های دیجیتال به عنوان جای امن برای نگهداری از توکن های غیر قابل تعویض و ارزهای دیجیتال محسوب میشن. همچنین برای اینکه بتونین توکن های خودتون رو در کیف پول نگهداری کنین، باید ابتدا مطمئن بشین که کیف پول مورد نظر شما از NFT ها پشتیبانی می کنند. تراست ولت و متامسک نمونه هایی از کیف پول هایی هست که از NFT ها پشتیبانی می کنند.

• ارز دیجیتال برای مبادله

یکی دیگه از ابزارها و امکانات لازم برای خرید ان اف تی، ارز دیجیتال هست. بهتره بدونین برای خرید هر دارایی دیجیتال، به یه ارز دیجیتال یا کوین نیاز دارین. انتخاب این ارز دیجیتال بستگی به نوع دارایی و صاحب اون داره. پس اگه مالک یه واحد NFT مشخص کنه که دارایی خودش رو با کدوم ارز دیجیتال می فروشه، خریدار می تونه ارز دیجیتال خودش رو به اون کوین مورد نظر فروشنده تبدیل بکنه. مثلا شما فرض کنین اتریوم دارین و فروشنده قصد داره تا بیت کوین دریافت کنه، بنابراین باید اتریوم های خودتون رو با بیت کوین تبدیل کنین.

6 روش کسب درآمد از حوزه NFT:

روش های کسب درامد از NFT

نوبت این رسیده تادر این قسمت از مقاله آموزش بهترین روش های کسب درآمد از NFT، اطلاعاتی در مورد کسب درآمد از حوزه NFT برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، در سال های اخیر قیمت این توکن ها افزایش دیدی داشت و همین موضوع باعث شد تا محبوبیت زیادی به دست بیارن و مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار بگیرن. از اونجایی هیچ توکن NFT کاملا شبیه هم نیستن، امکان ترید و کسب درآمد از اون ها مثل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود نداره. به عبارت دیگه شما نمی تونین توکن های غیر قابل تعویض خودتون رو روزانه ترید و خرید و فروش کنین.

جالب اینجاست که بدونین شما اگه بخواهین NFT های خودتون رو بفروشین و نوعی دیگه ای توکن بخرین، باید اون رو در صف فروش بذارین تا خریداری پیدا بشه و اون رو از شما بخره. به همین دلیل به توکن های NFT، توکن های غیر قابل تعویض گفته میشه. از طرف دیگه با اینکه خیلی از توکن های غیر قابل تعویض روی بلاک چین اتریوم راه اندازی و به وجود اومدن، روی همین بلاک چین نیز خرید و فروش میشن، ولی هزینه تراکنش و کارمزد این شبکه باعث گرون شدن و پر هزینه شدن این فرایند میشه. همچنین بر اساس تخمین و حدس وب سایت رریبل، هزینه مینت یا ساخت یه توکن غیر قابل تعویض حدود 98 دلار کارمزد هست.

به همین دلیل سرمایه گذاران، معامله گران و سازندگان برای جبران این هزینه ها به دنبال عرضه NFT های خودشون در بازارهای ثانویه مثل اوپن سی و کسب درآمد از این طریق هستن. البته راه های دیگه ای نیز برای درآمدزایی از NFT وجود داره که شما می تونین از این روش ها نیز کسب درآمد داشته باشین. در ادامه برخی از انواع روش های درآمدزایی از NFT ها رو برای شما معرفی و مورد بررسی قرار می دیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین برای خودتون درآمد کسب کنین.

1. کسب درآمد از ساخت و فروش NFT:

روش های کسب درامد از NFT

یکی از انواع روش های کسب درآمد از NFT، ساخت و فروش NFT هاست. به این ترتیب شما می تونین آثار هنری، تصویر، ویدیو، میم و یا اشیاء فیزیکی خودتون رو توکنیزه کنین و NFT خودتون رو به وجود بیارین و اون رو در پلتفرم های مختلفی به فروش بذارین. همچنین اگه فرد خلاقی هستین، امکان کسب درآمد فعال از توکن های غیر قابل تعویض برای شما وجود داره و می تونین طراح های جذابی به وجود بیارین و اون ها رو بفروشین. به عبارت دیگه شما می تونین از خاطرات و عکس های خوب خودتون NFT طراحی کنین و اون رو بفروشین. برا مثال علی دایی می تونه عکس خودش رو بر روی صحنه قرعه کشی جام جهانی NFT بکنه و اون رو بفروشه. هر چقدر NFT های شما جذاب باشه، سرمایه گذاران و خریداران زیادی رو به سمت خودش جذب می کنه.

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد درآمدزایی از NFT به وسیله ساخت و فروش NFT ها، شما نیز دوست داشته باشین تا از این طریق درآمد داشته باشین. بنابراین باید راه های ساخت این توکن ها رو یاد بگیرین تا مشکلی نداشته باشین. برای ساخت و فروش ان اف تی های خودتون باید پلتفرم مورد نظر خودتون رو برای ساخت انتخاب کنین. برای مثال شما می تونین از پلتفرم Appy pie استفاده کنین. بعد از اینکه توکن های خودتون رو ایجاد کردین، باید اون ها رو در پلتفرم ها و بازارهای خرید و فروش NFT لیست کنین تا سرمایه گذاران و خریدارن بتونن به اون ها دسترسی داشته باشن. برای این کار نیز می تونین از پلتفرم هایی مثل اوپن سی و رریبل استفاده کنین.

برای اینکه بتونین درآمد بیشتری از ساخت و فروش NFT به دست بیارین، باید به برخی از نکات توجه داشته باشین. اول اینکه باید طرح NFT شما جذاب باشه و قیمتی مناسب با اون طرح مشخص کنین. همچنین باید سعی کنین تا برای خودتون کالکشن و موضوعی انتخاب کنین و NFT هایی مربوط به اون موضوع طراحی کنین. این کار باعث میشه تا NFT های شما بیشتر دیده بشه. در اینجا توصیه می کنیم مقاله ای که در اون 6 پلتفرم ساخت NFT رو معرفی کردیم رو هم مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد کسب درآمد از اونها داشته باشین.

2. کسب درآمد از اجاره دادن توکن های غیر قابل تعویض:

روش های کسب درامد از NFT

یکی دیگه از انواع روش های کسب درآمد از NFT، اجاره دادن توکن های غیر قابل تعویض هست. همونطور که می دونین، با گسترش و توسعه بازار خرید و فروش NFT، پلتفرم های زیادی برای کسب درآمد به وجود اومدن که به کاربران این امکان رو میدن تا وارد دنیای NFT بشن و درآمد کسب کنند. در این میان شاید برخی از افراد سرمایه زیادی برای خرید توکن های غیر قابل تعویض نداشته باشن، ولی دوست دارن تا در این پلتفرم ها درآمد به دست بیارن. به همین دلیل پلتفرم ها این امکان رو هم برای کاربران فراهم کردن تا NFT های مورد نیاز خودشون رو اجاره کنند و با استفاده از اون ها در بازی شرکت کرده و درآمد به دست بیارن.

به عبارت دیگه اولین روش کسب درآمد منفعل از توکن های غیر قابل تعویض، اجاره دادن توکن های غیر قابل تعویض هاست. برای مثال برخی از بازی های مبتنی بر بلاک چین به کاربران این امکان رو میدن تا با اجاره کردن کارت های NFT شانس پیروزی و موفقیت خودشون رو در بازی بالا ببرن و در نتیجه پاداش به دست بیارن. بنابراین برای کنترل و مدیریت شرایط این معامله از قراردادهای هوشمند استفاده میشه. به این ترتیب کاربران بازی های مبتنی بر بلاک چین و NFT معمولا آزادی عمل مشخص مدت زمان توافقنامه اجاره ان اف تی و مبلغ اون رو دارن. بنابراین شما می تونین با خرید NFT ها و اجاره دادن اون ها در این پلتفرم ها، درآمد کسب کنین.

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد اجاره دادن توکن های غیر قابل تعویض دوست داشته باشین تا شما نیز از این راه درآمد کسب کنین. یکی از محبوب ترین نمونه ها از پلتفرم هایی که قابلیت اجاره دادن توکن های غیر قابل تعویض رو دارن، پلتفرم reNFT هست. این پلتفرم به کسانی که اجاره میدن این امکان رو میده تا به بالاترین مدت زمان و هزینه روزانه اجاره بپردازن که می تونه به طور میانگین مبلغی بین 0.002 تا 2 واحد WETH باشه.

3. کسب درآمد از NFT گیمینگ:

6 روش کسب درامد از NFT

یکی دیگه از انواع روش های کسب درآمد از NFT، شرکت در بازی های آنلاین مبتنی بر توکن های غیر قابل تعویض هست. بهتره بدونین بازی های آنلاین ساخته شده بر اساس فناوری NFT به خوبی می تونه تکامل توکن های غیر قابل تعویض باشه. همچنین تا الان هیچ کدوم از بازی هایی که از توکن های NFT استفاده می کنند، محبوبیت بالایی نداشتن، با این حال به نظر میرسه پتانسیل استفاده از توکن های غیر قابل تعویض در بازی های ویدیویی خیلی زیاد شده. بنابراین شما نیز می تونین وارد بازی های ویدیوی مبتنی بر توکن های غیر قابل تعویض بشین و با شرکت در این بازی ها و پیروزی، پاداش به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین کسب درآمد از بازی های ویدیویی مبتنی بر NFT خیلی مهم هست که به همین دلیل سرمایه گذاران و طراحان زیادی وارد این صنعت شدن و با خلاقیت و تجربه های خودشون در زمینه بلاک چین و برنامه نویسی، به بهترین شکل ممکن این بازی ها رو طراحی کردن. همچنین یکی از نکاتی که طراحان این بازی هنگام ایجاد بازی ها بهش توجه دارن این هست که محیط کاربری خودشون رو به ساده ترین شکل ممکن طراحی کنند تا افراد مبتدی نیز بتونن وارد این بازی ها بشن و درآمد کسب کنند. بنابراین اگه شما هیچ اطلاعی در مورد صنعت NFT هم نداشته باشین، می تونین وارد بازی های ویدیوی مبتنی بر NFT بشین و درآمد کسب کنین.

برخی از بازی های ویدیویی مبتنی بر NFT وجود دارن که به شما این امکان رو میدن تا به خرید و فروش توکن های غیر مثلی بپردازین و از طریق اون سود به دست بیارین. همچننین با رشد این صنعت نیز در ظهور هر چه بیشتر بازی های ویدیویی مبتنی بر NFT در اینده نزدیک شکی نیست. نکته قابل توجه نیز این هست که گیمرها و بازیکن ها هر روزه میلیون ها دلار برای این بازی ها خرج می کنند تا درآمد بیشتری به دست بیارن.برای داشتن اطلاعات بیشتر می تونید مقاله ی 5 بازی آینده دارNFT رو هم مطالعه کنین.

4. کسب درآمد از استیک توکن های NFT:

روش های  کسب درامد از ان اف تی

یکی دیگه از انواع روش های کسب درآمد از NFT، استیک توکن های NFT هست. دنیای توکن های غیر مثلی در سال های اخیر به دلیل هجوم تعداد زیادی سرمایه گذاران، به طرز چشمگیری توسعه پیدا کردن و افراد زیادی وارد این بازار شدن. همچنین این توکن ها مزایای زیادی به همراه دارن که همین مزایا نیز باعث میشه تا محبوبیت اون ها بیشتر بشه. یکی از این مزایا، ارتباط توکن های NFT با امور مالی غیر متمرکز یا حوزه دیفای هست. بنابراین امکان کسب درآمد از استیک توکن های غیر قابل تعویض وجود داره و شما می تونین با استیک و قفل کردن تعداد NFT در پلتفرم های مختلف، درآمد کسب کنین.

همونطور که می دونین استیکینگ به فرایند سپرده گذاری یا قفل کردن یه دارایی در قرارداد هوشمند یه پروتکل دیفای با هدف تولید بازده و دریافت سود گفته میشه. برای مثال شما می تونین توکن های NFT خودتون رو در پلتفرمی سپرده گذاری کنین و به صورت سالانه سود به دست بیارین. همچنین برای اینکه بتونین در این فرایند شرکت کنین، باید ابتدا وارد یه پلتفرم بشین و توکن NFT بخرین. نکته قابل توجه این هست که با اینکه بعضی از پروتکل ها از تعداد زیادی از توکن های غیر مثلی پشتیبانی می کنند، ولی برای استیک توکن های NFT و به دست اوردن پاداش در بعضی از اون ها، باید توکن های NFT محلی اون پلتفرم رو هم بخرین.

جالب اینجاست که بدونین شما در پلتفرم های مختلفی می تونین توکن های NFT خودتون رو استیک کنین و پاداش به دست بیارین. از جمله از این پلتفرم ها می تونیم به پلتفرم Kira Network، NFTX، Splinterlands و Only1 اشاره کنیم. همچنین در بعضی از این پلتفرم ها قسمتی از پاداش داده شده به استیکرها در قالب توکن های حاکمیتی انجام میشه. به این ترتیب پلتفرم ها با این کار حق رای دادن به توسعه پروژه خودشون رو در اختیار کاربران قرار میدن. به عبارت دیگه شما می تونین با استیک توکن ها در برخی از پلتفرم ها در رای دهی نیز شرکت کنین.

5. کسب درآمد از تامین نقدینگی NFT:

روش های کسب درامد از NFT

یکی دیگه از انواع روش های کسب درآمد از NFT، شرکت کردن در تامین نقدینگی هست. همونطور که در بخش قبلی نیز گفتیم، صنعت توکن های غیر قابل تعویض با امور مالی غیر متمرکز یا دیفای ارتباط برقرار کرده و همین موضوع باعث میشه تا نقدینگی لازم بشه. بنابراین این فرصت به کاربران فراهم میشه تا در تامین نقدینگی شرکت کرده و پاداش به دست بیارن و درآمد کسب کنند.

برای مثال با تامین نقدینگی در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ، این بازارساز خودکار یه توکن مبتنی بر ERC-721 معروف به LP-NFT رو تولید می کنه که شامل جزئیات سهم شما از مقدار پول سپرده گذاری شده در استخر این صرافی هست. به این ترتیب شما می تونین با تامین نقدینگی در صرافی یونی سواپ، NFT به دست بیارین. در نهایت نیز شما می تونین با فروش NFT به دست اومده، دارایی خودتون رو از استخر نقدینگی خارج کنین و درآمد منعفل داشته باشین.

6. کسب درآمد از ییلد فارمینگ NFT:

یکی دیگه از بهترین روش های کسب درآمد از NFT، فرایند ییلد فارمینگ یا کشت سود هست. نکته قابل توجه این هست که توکن های غیر مثلی به قسمت مهمی از بازارسازهای خودکار یا AMM هم تبدیل شدن و کاربران این امکان رو دارن تا با استفاده از محصولات NFT به کشت سود مشغول بشن و از این راه درآمد به دست بیارن. ییلد فارمینگ نیز به روش کسب سود از پروتکل های دیفای با هدف تولید بالاترین بازده ممکن از ارزهای دیجیتال گفته میشه.

البته توجه داشته باشین که NFT ها و فناوری قراردادهای هوشمند پشتیبانشون نسبتا جدید هست. به همین دلیل خیلی از برنامه های ارائه دهنده فرصت کسب درآمد از NFT ها هنوز در مراحل اولیه خودشون هستن. به این ترتیب بهتره قبل از انتخاب هر کدوم از این روش ها ابتدا تحقیق انجام بدین و بهترین گزینه رو انتخاب کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش بهترین روش های کسب درآمد از NFT، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های کسب درآمد از توکن های غیر مثلی بپردازیم تا بتونین اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، NFT ها در سال 2021 رشدهای زیادی داشتن و همین موضوع باعث شد تا سرمایه گذاران زیادی وارد این بازار بشن. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار NFY بشین و با استفاده از روش های مختلفی کسب درآمد کنین.


نظرات کاربران در مورد 6 روش کسب درآمد از NFT
سوال امنیتی :2+93 = ?