6 ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

1401/07/07


ما سعی می کنیم در مقاله 6 ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، اطلاعاتی در مورد صرافی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بپردازیم و نحوه کار با صرافی های ایرانی رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو پیدا کرده و با استفاده از اون اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به طور گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که مشتاقه بخشی از پول خودش رو روی یکی از ارزهای دیجیتال مختلف به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت بازار کریپتوکارنسی ها وسیع و متنوع هست و همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده.

مقاله پیشنهادی: انواع صرافی رمز ارز ها

قبل از سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال بهتره که زمان و توجه لازم رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اونچه که شامل مزایا و خطرات اون میشه، اختصاص بدین. بدون داشتن این دانش و اطلاعات بسیاری از موانع ممکنه باعث از دست رفتن مبالغ قابل توجهی از پول شما بشن. برعکس، زمانی که از نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آگاهی پیدا کردین و در مورد انواع مختلف، کاربردها و چیزی که ارائه میدن، بیشتر آگاهی شدین، در موقعیت بهتری قرار می گیرین و می تونین بهترین استراتژی سرمایه گذاری رو برای خودتون تعیین کنین. همچنین شما می تونین از نوسانات بازار سودهای زیادی به دست بیارین، البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو شناسایی کنین.

با افزایش محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال، صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیادی به وجود اومدن که همین موضوع باعث شد تا پیدا کردن معتبرترین صرافی ایرانی کار سختی بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 6 ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، اطلاعاتی در مورد صرافی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم صرافی ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این صرافی ها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که صرافی ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی ارز دیجیتال جایی هست که به کاربران این امکان رو میده تا اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ازای ارزهای فیات و به صورت جفت ارز کنند. این صرافی ها معمولا به دو صورت فیزیکی و یا آنلاین فعالیت می کنند. به این ترتیب، شما اگه قصد وارد شدن به بازار کریپتوکارنسی ها یا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رو دارین، ابتدا باید وارد یکی از صرافی های ارز دیجیتال شده و با ثبت نام و احراز هویت در اون بتونین خرید و فروش های خودتون رو به شکل درست انجام بدین.

جالب اینجاست که بدونین صرافی ارز دیجیتال نوعی پلتفرمی آنلاین برای تبادل ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین هست که به صورت همتا به همتا فعالیت می کنند. به عبارت دیگه، کاربران صرافی های ارز دیجیتال برای خرید و فروش رمز ارزها در این پلتفرم ها می تونن بدون نیاز به واسطه معامله های خودشون رو به صورت مستقیم با خود صرافی ارز دیجیتال انجام بدن. همچنین برخی از صرافی های ارز دیجیتال برای خودشون کیف پول اختصاصی دارن که ارزهای دیجیتال بعد از خریداری در اون ولت ها ذخیره میشن. البته توصیه می کنیم تا ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی ها نگهداری نکنین و اون ها رو به ولت ها و کیف پول های خود انتقال بدین.

صرافی آنلاین ارز دیجیتال پلتفرم آنلاین هست که امکان مبادله ارزهای دیجیتال با همدیگه یا ارزهای فیات مثل دلار یا ریال رو میده. به عبارت دیگه، صرافی ارز دیجیتال همانند یه واسطه بین خریدار و فروشنده قرار می گیره و در ازای فراهم کردن مکانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق کارممزد و هزینه تراکنش ها درآمد به دست میارن. همچنین صرافی های ارز دیجیتال به دو صورت متمرکز یا غیرمتمرکز فعالیت دارن.

مقاله پیشنهادی: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

انواع صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

انواع صرافی های ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، امروزه صرافی های ارز دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل دداشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، انواع صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما معرفی می کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این صرافی ها اشنا بشین.

• صرافی های خارجی

یکی از انواع صرافی های ارز دیجیتال که مورد استقبال معامله گران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست آوردن، صرافی های خارجی هست. البته توجه داشته باشین که به دلیل تحریم های بین المللی کشور ایران، کار با صرافی های خارجی برای کاربران ایرانی سخت و تا حدودی غیرممکن شده. همچنین ممکنه در زمان کار با صرافی خارجی، ایرانی بودن شما مشخص بشه و صرافی ارز دیجیتال حساب شما رو مسدود کنه. برای مثال صرافی بایننس معروف ترین صرافی خارجی هست که احراز هویت رو برای کاربران خود اجباری کرد و به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی کنه و حساب اون ها رو مسدود می کنه.

• صرافی های ایرانی

یکی دیگه از انواع صرافی های ارز دیجیتال که شما می تونین با خیال راحت از اون ها استفاده کنین، صرافی های ایرانی هست. برای مثال صرافی اینانس یکی از محبوب ترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که شما می تونین با استفاده از این صرافی، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال با پایین ترین کارمزد و بالاترین سرعت کنین. برای فعالیت در این صرافی نیز ابتدا باید مراحل ثبت نام و احراز هویت خودتون رو انجام بدین و برای خودتون حساب کاربری به وجود بیارین تا بتونین ارز دیجیتال خرید و فروش کنین.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی؟

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی

احتمالا این سوال رو از خودتون پرسیده باشین که صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی؟ بهتره بدونین صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر زیادی وجود دارن، ولی مشکل اساسی استفاده از اون ها برای کاربران ایرانی اعمال فیلترینگ و منع استفاده از اون ها به دلیل مشکلات سیاسی موجود هست. با وجود این شرایط هنوز هم امکان دریافت خدمات از برخی از صرافی های ارز دیجیتال خارجی وجود داره و علاوه بر اون، برخی از معامله گران با استفاده از فیلترشکن یا سایر روش ها نسبت به ثبت نام در صرافی های معروف خارجی مثل بایننس می کنند. اگه شما نیز از این دسته از افراد هستین، باید این رو در نظر داشته باشین که استفاده از ترفندهای دور زدن تحریم ها، خطر بلوکه شدن سرمایه رو به دنبال داره و ممکنه صرافی خارجی حساب کاربری شما رو مسدود کنه و سرمایتون از دست بره.

جالب اینجاست که بدونین به دلیل این مشکلات و با وجود برخی کاربردهایی که فقط از یه صرافی خارجی می تونن انتظار دریافت اون ها رو دارین، صرافی ارز دیجیتال ایرانی می تونه گزینه مناسبی برای شما محسوب بشه. این صرافی ها با دارا بودن مجوزهای لازم، محیط امن و مورد اعتماد رو برای کاربران ایرانی خود فراهم می کنند. برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال نیز اگه بین ایرانی و یا خارجی بودن اون شک دارین، به این نکته توجه داشته باشین که در طول دریافت خدمات نیاز به پشتیبانی دارین. به عبارت دیگه، صرافی ارز دیجیتال چه ایرانی و چه خارجی باید دارای پشتیبانی باشه. به این ترتیب، شما وقتی در زمان کار با صرافی های ارز دیجیتال با مشکلی مواجه شدین، می تونین با واحد پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال ارتباط برقرار کرده و مشکلات خودتون رو برطرف کنین.

اگه انتخاب شما صرافی ارز دیجیتال ایرانی باشه، می تونین واریز و برداشت خودتون رو به صورت ریالی و از طریق درگاه های پرداخت بانکی انجام بدین. این مزیت دردسرهای شارژ حساب کاربری رو در حساب صرافی ارز دیجیتال خارجی از بین میبره. البته این مشکل رو می تونین توسط معاملات تتر یا شارژ ریالی حساب در صرافی ایرانی و خرید رمز ارز و انتقال اون به حساب صرافی خارجی نیز رفع کنین که باز هم کار رو پیچیده می کنه.

6 ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چیست؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

با وجود اینکه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیادی به وجود اومدن، پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کار سختی هست و باید سعی کنین تا بهترین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو پیدا کنین. برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی باید به ویژگی ها و نکات زیادی توجه داشته باشین. در ادامه برخی از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم تا با این ویژگی ها آشنا بشین و بتونین با مطابقت دادن این ویژگی ها با صرافی مورد نظر، بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون بگیرین.

• کارمزد دریافتی

یکی از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی که باید بهش توجه داشته باشین، کارمزدهای دریافتی اون هست. بهتره بدونین کارمزدها همیشه برای سرمایه گذاران یه چالش بزرگ محسوب میشه. مخصوصا اگه سرمایه شما زیاد باشه، کارمزد می تونه مبلغ قابل توجهی باشه. به همین دلیل اکثر معامله گران سعی دارن تا صرافی ارز دیجیتال رو پیدا کنند که کارمزد کمی دریافت می کنه.

• امنیت

یکی دیگه از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، سطح امنیت صرافی هست. بهتره بدونین با محبوب تر شدن بازار ارزهای دیجیتال، سرقت رمز ارزها به هدف بزرگی برای هکرها تبدیل شده و صرافی های ارز دیجیتال نیز در معرض هک شدن قرار دارن. بنابراین شما باید از صرافی ارز دیجیتالی استفاده کنین که سطح امنیت بالایی داره و می تونین با خیال راحت معاملات خودتون رو انجام بدین. همچنین برای افزایش سطح امنیت خودتون نیز سعی کنین تا احراز هویت دو عاملی رو فعال کرده و ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی ها نگه ندارین.

• رابط کاربری

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

یکی دیگه از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی این هست که باید محیط کاربری ساده ای داشته باشه و شما بتونین به راحتی در اون پلتفرم فعالیت کرده و اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین. همچنین پلتفرم یا صرافی ارز دیجیتالی که استفاده از اون راحت باشه، همیشه یه نقطه قوت در بین کاربران برای خودش به وجود اورده. برنامه های موبایلی و دسکتاپی ارائه شده توسط صرافی ارز دیجیتال که طراحی های جذابی دارن، بیشتر رضایت کاربران رو جلب می کنند و محبوبیت زیادی به دست میارن.

 همچنین محتوای آموزشی و ابزارهای پژوهشی موجود در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نیز می تونه آپشن بزرگ برای کاربران محسوب بشه. صرافی اینانس که یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست، شامل مقالات و محتواهای آموزشی زیادی هست و شما می تونین با مطالعه و مشاهده این مقالات آموزشی سطح اطلاعات و دانش خودتون رو افزایش بدین.

• پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع

یکی دیگه از ویژگی های معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی که باید بهش توجه داشته باشین و این ویژگی رو با صرافی ارز دیجیتال مورد نظر خودتون مطابقت بدین این هست که از ارزهای دیجیتال متنوعی پشتیبانی کنه. بعضی وقت ها بعد از خرید ارز دیجیتال، دوست دارین تا اون رو به ارز دیجیتال دیگه ای تبدیل کنین. بنابراین، اگه صرافی ارز دیجیتال انتخابی شما از اون ارز دیجیتال پشتیبانی نکنه، نیاز به ثبت نام در صرافی دیگه ای خواهین داشت. به همین دلیل، بهتره تا قبل از انتخاب بررسی کنین که صرافی انتخابی شما از کدوم ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنه. برای مثال صرافی اینانس بیش از 700 نوع ارز دیجیتال رو در لیست خرید و فروش خودش قرار داده.

• حجم معاملات صرافی

حجم معاملات صرافی

یکی دیگه از ویژگی های معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی این هست که باید حجم معاملات بالایی داشته باشه. بهتره بدونین اگه در صرافی ارز دیجیتال معامله ای انجام نشه، نقد یا تبدیل کردن ارز دیجیتال در اون کار راحتی نیست. حجم معاملات کافی در مورد ارزهای دیجیتال شما اطمینان از نقدینگی به وجود میاره. بنابراین، در این شرایط شما می تونین به راحتی ارزهای دیجیتال خودتون رو مبادله کنین. علاوه بر این، اگه حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال پایین باشه، هزینه فروش بیشتری برای معامله گر به وجود میاد. 

یکی دیگه از معایب پایین بودن حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال این هست که شما با بالاترین قیمت اقدام به خرید ارز دیجیتال کرده و مجبور میشین تا با قیمت پایین تر دارایی ها یا ارزهای دیجیتال خودتون رو بفروشین که در هر صورت به نوعی ضرر می کنین. بنابراین، توصیه می کنیم تا در زمان انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی، به حجم معاملات اون توجه لازم رو داشته باشین تا خرید و فروش راحت تری رو انجام بدین و کارمزدهای کمی برای انجام تراکنش های خود پرداخت کنین.

• دسترسی

یکی دیگه از ویژگی های معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی این هست که بتونین به راحتی و بدون نیاز به فیلترشکن و یا IP ثابت بهش دسترسی داشته باشین. بهتره بدونین در بعضی کشورها به دلیل مشکلات قانونی و فرار مالیاتی، استفاده از صرافی ها مخصوصا صرافی های غیرمتمرکز وجود نداره. علاوه بر این، در بعضی کشورها مثل ایران ممکنه به دلیل تحریم های موجود نیز امکان دسترسی به برخی صرافی ها محدود و کمی سخت باشه. به همین دلیل باید قبل از انتخاب صرافی نسبت به امکان دسترسی به صرافی اطمینان حاصل کنین.

چرا صرافی اینانس بهترین صرافی ایرانی محسوب می شود؟

صرافی اینانس بهترین صرافی ایرانی

همونطور که گفتیم، صرافی ارز دیجیتال اینانس یکی از بهترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی محسوب میشه و به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودش مورد استقبال معامله گران و کاربران ایرانی قرار گرفته. همچنین شما می تونین وارد صرافی ارز دیجیتال اینانس شده و اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد کنین. البته ابتدا باید مراحل ثبت نام و احراز هویت خودتون رو انجام داده و برای خودتون حساب کاربری به وجود بیارین. بهتره بدونین صرافی ارز دیجیتال اینانس همه ویژگی ها اشاره شده در بالا رو برای کاربران فراهم می کنه. برای مثال، صرافی اینانس دارای پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته هست و شما زمانی که در کار با صرافی اینانس با مشکل مواجه شدین، با واحد پشتیبانی ارتباط برقرار کرده مشکلات خودتون رو برطرف کنین.

جالب اینجاست که بدونین صرافی اینانس نوعی صرافی OTC محسوب میشه. به این ترتیب، شما می تونین معامله ها و خرید و فروش های خودتون رو بدون نیاز به دخالت شخص ثالثی به صورت مستقیم با صرافی ارز دیجیتال انجام بدین. همچنین صرافی اینانس حجم معاملات زیادی داره و همین موضوع باعث شده تا کارمزدهای کمتری از کاربران در ازای انجام تراکنش ها دریافت کنه. به این ترتیب، شما می تونین با پرداخت کمترین کارمزد معاملات خودتون رو انجام بدین. علاوه بر این، صرافی اینانس بیش از 700 نوع ارز دیجیتال رو در لیست خرید و فروش خودش قرار داده و شما می تونین ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون رو در این صرافی معامله کنین.

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 6 ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، اطلاعاتی در مورد صرافی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین صرافی ایرانی رو برای خرید و فروش و انجام معاملات خودتون انتخاب کنین. همونطور که گفتیم، امروزه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیادی به وجود اومدن که همین موضوع باعث شده تا پیدا کردن بهترین و معتبرترین صرافی برای معاملات کار سختی بشه. بنابراین، برای اینکه بتونین معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو شناسایی کنین، باید ویژگی های صرافی ارز دیجیتال خوب رو با صرافی مورد نظر مطابقت بدین.


نظرات کاربران در مورد 6 ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی
سوال امنیتی :2+36 = ?