API ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

1401/08/17
API ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

ما سعی می کنیم در مقاله API ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ اطلاعاتی در مورد API (رابط کاربردی برنامه نویسی) برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربرد API در ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه کار API رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده  و با خرید و فروش در صرافی ارز دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

با توجه به رشد بازار ارزهای دیجیتال و معاملات ارزی در سراسر دنیا، فناوری های پیشرفته در صدد راحت کردن کار کاربران این پلتفرم ها به وجود اومدن. API ارز دیجیتال نیز یکی از همین موارد هست که تاکنون تونسته تاثیرات بسیار مثبتی در روند رشد معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله API ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ اطلاعاتی در مورد API(رابط کاربردی برنامه نویسی) برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربرد API در ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه کار API رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

API چیست؟

API چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا صنعت بلاک چین فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم API رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این سرویس به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که API چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که API در اصل مخفف شده عبارت Application Programming Interface هست که در فارسی به عنوان رابط کاربردی برنامه نویسی ترجمه میشه. بهتره بدونین API ارز دیجیتال و به طور کلی API وسیله ای برای برقراری ارتباط نرم افزارها با همدیگه و از بهترین ابزارهای معامله هست. به عبارت دیگه میشه گفت که شبیه یه پیام رسان عمل می کنه.

شاید برایتان مفید باشد: فناوری ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین API ها کدهایی کامپیوتری هستن که ارتباط بین نرم افزارهای مختلف رو امکان پذیر می کنند. در حقیقت API ها مسیرهای صحیح و امنی محسوب میشن که به شکل اختصاصی برای ارتباط میان چند نرم افزار تعریف میشن. از این طریق توسعه دهنده ها می تونن به همه یا بخشی از یه سیستم عامل یا اپلیکیشن دیگه دسترسی داشته باشن و اطلاعات مورد نیاز خودشون رو دریافت کنند. در ابتدای گسترده شدن فناوری وب 2 یکپارچه سازی اطلاعات و استفاده از منابع مختلف برای اجرای دستورات Mashup نامیده میشد.

منظور از API ارز دیجیتال

یکی از قسمت های جدا نشدنی معاملات ارزهای دیجیتال، بخش API ارز دیجیتال هست. این بخش به عنوان یه مدرک محکم برای اثبات تکامل اکوسیستم معاملات ارزهای دیجیتال فعالیت می کنه. برای مثال در زمان انجام دادن معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، فقط با استفاده از API ارز دیجیتال می تونین با صرافی ارز دیجیتال مورد نظر خودتون ارتباط برقرار کنین. به عبارت دیگه، API ارز دیجیتال برای سهولت در انجام تراکنش ها و معاملات ارزی طراحی و اجرا شدن.

کاربرد API در ارز دیجیتال چیست؟

کاربرد API در ارز دیجیتال چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله API ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ به بررسی کاربرد API در ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، با استفاده از API یا رابط کاربردی برنامه نویسی در بازار ارزهای دیجیتال می تونین به صرافی های ارز دیجیتال مورد نظر خودتون متصل شده و با اون ها ارتباط برقرار کنین تا معامله ها و خرید و فروش های خودتون رو به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام بدین و سود زیادی به دست بیارین. علاوه بر این، شما می تونین با کمک API ارز دیجیتال حساب خودتون رو مدیریت کرده و معامله های خودتون رو انجام بدین. ضمن اینکه امکان دسترسی به همه داده های موجود در بازار به شکل همزمان رو هم برای شما فراهم می کنه و می تونین از اون ها بهره ببرین.

مقاله پیشنهادی: اقتصاد دو توکنی چیست؟

جالب اینجاست که بدونین API ارز دیجیتال دو نوع متفاوت داره که با اسم های API قیمت و API خرید و فروش ارزهای دیجیتال شناخته میشن. به این ترتیب، صرافی های ارز دیجیتال از همین طریق می تونن اطلاعات قیمت گذشته و فعلی ارزهای دیجیتال رو به کاربران و معامله گران ارائه بدن. البته توجه داشته باشین که اکثر صرافی های ارز دیجیتال مستندات API ارز دیجیتال رو برای انجام معاملات به صورت زنده به کاربران ارائه میدن تا کاربران بتونن معامله ها و تریدهای خودشون رو انجام بدن.

یکی دیگه از انواع کاربرد API در ارز دیجیتال این هست که تریدرها و معامله گران می تونن با استفاده از پلتفرم های واسطه و به کمک API خرید و فروش به معامله مشغول بشن. برای اینکه مفهوم این کاربرد رو بهتر متوجه بشین به این مثال توجه داشته باشین. کیف پول رمزنگاری شده با API ارز دیجیتال و با استفاده از قابلیت جابجایی یا خرید و فروش داخلی این امکان رو به کاربران میده تا رمز ارزهای خودشون رو در داخل ولت معامله کنند. با اینکه دیگه نیازی به ورود مستقیم به صرافی های ارز دیجیتال نمیشه.

نحوه کار API چگونه است؟

نحوه کار API

API ها از دو قسمت مربوط به هم ایجاد شدن. اولین بخش، مشخصه API هست که مشخص می کنه اطلاعات تحت تاثیر چه الگو و دستورالعملی بین برنامه های مختلف تبادل میشه. در این بخخش نحوه درخواست اطلاعات، پردازش اون و برگردوندن اطلاعات ضروری مشخص میشه. بخش دوم رابط کاربری نرم افزار هست که فرایند اجرا شده در بخش اول رو برای اطلاع کاربر نشون میده. نرم افزاری که قصد داره به مشخصات یه API و اطلاعات اون دسترسی داشته باشه، اصطلاحا اطلاعات مورد نظر رو فرا می خونه. در مقابل نیز نرم افزاری که این API رو به وجود میاره، در اصطلاح انتشار دهنده اطلاعات هست.

توجه داشته باشین که API ها نوع دسترسی، محدوده اون و سیستمی که امکان دسترسی داره رو از طریق الگوهای برنامه ریزی شده مشخص می کنند. در این الگوها مسیرهای احراز هویت و میزان دسترسی تعیین شده هست. به عبارت دیگه API ها مشخص می کنند که چه کسی در چه زمانی به چه اطلاعاتی دسترسی داشته باشه. همچنین این سرویس به شکل قابل توجهی کیفیت ارائه خدمات توسط نرم افزارها رو افزایش میدن. در اصل API ها می تونن با ایجاد یه لایه دیجیتال مشترک بین کاربرهای مختلف خدمات مورد نظر رو با سرعت و دقت بیشتری انجام بدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله API ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ اطلاعاتی در مورد API(رابط کاربردی برنامه نویسی) برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربرد API در ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه کار API رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، یکی از قسمت های جدا نشدنی معاملات ارزهای دیجیتال، بخش API ارز دیجیتال هست. این بخش به عنوان یه مدرک محکم برای اثبات تکامل اکوسیستم معاملات ارزهای دیجیتال فعالیت می کنه.

 


نظرات کاربران در مورد API ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟
سوال امنیتی :9+82 = ?