کریس لارسن، یکی از بنیانگذاران ریپل، به تازگی یک سرمایهگذاری ۱۰ میلیون دلاری در شبکه Yellow انجام داده است. این سرمایهگذاری در راستای حل مشکلات مرتبط با خرید ارز دیجیتال و ناکارآمدیهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال صورت گرفته است. شبکه Yellow یک شبکه تسویه غیرمتمرکز است که با هدف بهبود فرآیندهای تسویه در معاملات ارز دیجیتال و رفع مشکلاتی از جمله تکهتکه شدن نقدینگی، مقیاسپذیری و کارایی سرمایه راهاندازی شده است. این سرمایهگذاری توسط لارسن به عنوان یک راهحل برای این چالشها معرفی شده و از فناوریهای پیشرفته مانند "state channel" برای کاهش زمان تأخیر و افزایش کارایی در بازار داراییهای دیجیتال استفاده میکند.
شبکه Yellow به دنبال ارائه راهکارهایی است که به کاربران کمک میکند تا در محیطی غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطههای سنتی، تراکنشهای خود را با سرعت و کارایی بیشتری انجام دهند. یکی از نکات مهم در مورد این شبکه، فراهم کردن تسویه مالی بدون نیاز به نهادهای مرکزی و استفاده از بلاکچین و قراردادهای هوشمند برای مدیریت این فرآیند است. این ویژگی به کاربران امکان میدهد تا از حریم خصوصی بیشتری برخوردار باشند و نیاز به واسطهها را در معاملات مالی خود حذف کنند.
لارسن در بیانیهای اعلام کرد که این فناوری برای افرادی که به تازگی وارد دنیای سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال شدهاند، بسیار مهم است. او این شبکه را به عنوان یک "تغییر دهنده بازی" در بازار ارزهای دیجیتال توصیف کرد که با استفاده از آن میتوان سرعت و کارایی تراکنشها را بهبود بخشید و چالشهای موجود در بازارهای سنتی و حتی متمرکز را پشت سر گذاشت. در نهایت، این حرکت لارسن نشاندهنده تعهد او به بهبود زیرساختهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال و حمایت از توسعه فناوریهایی است که این بازار را به سمت رشد و پویایی بیشتر هدایت میکنند.
منبع خبر: cointelegraph




