آخرین تصمیمات فدرال رزرو

1401/01/02
آخرین تصمیمات فدرال رزرو

جروم پاول، رئیس شانزدهم فدرال رزرو، روز دوشنبه گفت که تورم آمریکا بسیار بالاست و بانک مرکزی ایالات متحده مایل است نرخ ها را با شدت بیشتری افزایش دهد. پاول پس از اولین افزایش نرخ بهره از سال 2018، بیان کرد که فدرال رزرو اقدامات لازم را برای اطمینان از امکان پذیر بودن ثبات قیمت انجام خواهد داد.
در 16 مارس 2022، فدرال رزرو ایالات متحده نرخ وجوه فدرال را برای اولین بار از سال 2018 افزایش داده است. تورم در ایالات متحده در مدت کوتاهی به شدت افزایش یافته و گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) وزارت کار ایالات متحده در فوریه نشان می دهد که تورم با سریع ترین سرعت از سال 1982 افزایش یافته است.
براساس اظهارات رئیس بانک مرکزی برای مهار تورم، نرخ وجوه فدرال را می توان بالاتر از 25 واحد پایه در نظر گرفت. پاول افزود: ما اقدامات لازم را برای اطمینان از بازگشت به ثبات قیمت انجام خواهیم داد. همچنین اگر به این نتیجه برسیم که به افزایش نرخ وجوه فدرال رزو به میزان بیش از 25 واحد پایه نیاز داریم، در جلسات آتی اقدامات تهاجمی تری را بررسی خواهیم کرد و اگر تشخیص دهیم که باید فراتر از اقدامات معمول، بی ‌طرفانه و در یک موضع محدودتر سختگیر شویم، این کار را نیز انجام خواهیم داد.

عکس العمل ها و انتقادات در خصوص اظهارات پاول

پس اظهارات پاول، تعداد زیادی از بانک ‌های سرمایه ‌گذاری پیش ‌بینی می کنند فدرال رزرو در سال جاری در افزایش نرخ بهره تهاجمی ‌تر خواهد بود. علاوه بر این، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، در طی جلسات 21-20 مارس خواستار اقدامات تهاجمی بیشتری شده است.
سون هنریش، تحلیلگر، تفسیر پاول را هنر نمایشی می ‌خواند، براساس گفته وی شاخص ‌های برتر وال استریت پس از اظهارات پاول نوسانات بسیاری را تجربه کرده اند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پس از اظهارات خود، انتقادهایی از سوی تعدادی از تحلیلگران و اقتصاددانان دریافت کرده است.
تحلیل گر دیگری افزود: اگر او به فوریت عملکرد و اقدامات خود اعتقاد داشت، باید هفته گذشته نرخ بهره را تا 50 واحد افزایش می ‌داد.
علاوه بر هنریش، تحلیلگر کلان و فنی، اقتصاددان پیتر شیف دوسنت، در مورد جدیدترین نظرات پاول گفت: اگر فدرال رزرو واقعا متعهد به انجام هر کاری برای مبارزه با تورم و کوچک کردن ترازنامه خود است، چرا 46.3 میلیارد دلار اضافی از دولت خریداری کرده است. وی افزود: این امر باعث رکورد 8.954 تریلیون دلاری ترازنامه فدرال رزرو شده است.

اظهارات پاول همچنین باعث شوک در بازار وال استریت شده و شاخص های برتر در روز دوشنبه شاهد زیان بوده اند. در پایان روز معاملاتی، نزدک، NYSE، S&P 500 و داو جونز Industrial Average همگی قرمز بوده اند. استفان کالپ، خبرنگار رویترز، روز دوشنبه اعلام کرد: وال استریت پس از اظهارات تهاجمی پاول لغزیده است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد آخرین تصمیمات فدرال رزرو
سوال امنیتی :1+61 = ?