آخرین وضعیت قانونگذاری ارزهای دیجیتال در بریتانیا

1401/01/21
آخرین وضعیت قانونگذاری ارزهای دیجیتال در بریتانیا

در حالی که هنوز هیچ چارچوب تنظیم‌ کننده جهانی برای ارزهای دیجیتال وجود ندارد، چندین کشور تلاش خود را برای تنظیم مقررات ارز دیجیتال افزایش داده اند. در بریتانیا، سازمان رفتار مالی (FCA) در تلاش برای ایجاد مقررات ارزهای دیجیتال، اخیراً اعلام کرده است که پنج شرکت به لیست تایید شده ارائه ‌دهندگان خدمات دیجیتال در کشور اضافه شده‌ اند. بیشتر شرکت‌ های ارز دیجیتال بریتانیا از فهرست ثبت موقت در آخرین حرکت FCA حذف شدند.
با کاهش از مجموع 12 به 5 شرکت، تعداد شرکت هایی که توسط سازمان رفتار مالی بریتانیا مجاز به ارائه خدمات دیجیتال به ساکنان بریتانیا هستند، اکنون شامل Revolut، CEX.IO، Globalock، Moneybrain و Copper هستند. این پنج شرکت به 34 شرکت دیگری که سازمان رفتار مالی بریتانیا قبلا تایید کرده، می پیوندند.

تمدید مهلت  FCA

سازمان رفتار مالی بریتانیا مهلت ثبت برای مجوز را تا 31 مارس 2022 تمدید کرده بود تا به بیش از دوجین شرکت اجازه دهد تا برنامه های خود را در جهت ثبت برای مجوز انجام دهند. در 30 مارس، سازمان رفتار مالی بریتانیا مجبور شد مهلت تعیین شده را برای تأیید عملیات دیجیتال خود تمدید نماید و به 12 شرکت باقی مانده فرصت بیشتری برای دریافت مجوز بدهد. پیش از این، آخرین مهلت FCA برای 31 مارس تعیین شده بود، اما تنها 20 درصد از شرکت ها ثبت نام خود را با وجود اعلام اولیه 2020 تکمیل کرده بودند.

چارچوب نظارتی وزارت خزانه داری  HM

براساس اعلامیه اخیر FCA، وزارت خزانه داری HM اعلام کرد که چارچوب نظارتی خود را اصلاح کرده تا استیبل کوین ها را به عنوان وسیله ای برای پرداخت معرفی نماید. براساس اعلام خزانه داری، این وزارتخانه مایل است با دولت برای ایجاد چارچوب نظارتی دارایی های دیجیتال همکاری کند.
به عنوان بخشی از استراتژی سه ساله خود، خزانه داریHM  اعلام کرد که متخصصان بیشتری را در این حوزه برای کمک به پلیس جذب خواهد نمود، که با توجه به موقعیت FCA در مورد ارزهای دیجیتال و افزایش عملیات دیجیتال در سراسر کشور، این امر ضروری خواهد بود.
از سال 2020 دولت بریتانیا، ارائه دهندگان خدمات دیجیتال را موظف کرده است که قبل از فعالیت در این کشور مجوز بگیرند، همزمان، ایالات متحده نیز با فرمان اجرایی اخیر پرزیدنت بایدن در مورد ارزهای دیجیتال در نظر دارد یک چارچوب نظارتی مشخص را در دراز مدت ارائه دهد. همچنین اتحادیه اروپا  EU نیز راه حل هایی در مورد نحوه تنظیم دارایی‌های دیجیتال ارائه نموده است.
با این حال، هنوز بسیاری از کشورها مانند هند وجود دارند که ارزهای دیجیتال در آن ها تنظیم نمی شود. اگرچه این کشور مالیاتی را بر دارایی های دیجیتال وضع کرده است، اما هنوز یک چارچوب نظارتی در مورد نحوه عملکرد صنعت اجرا نکرده است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد آخرین وضعیت قانونگذاری ارزهای دیجیتال در بریتانیا
سوال امنیتی :5+86 = ?