آغاز تحقیقات SEC درخصوص اقدامات تسلای ایلان ماسک

1401/04/14
آغاز تحقیقات SEC درخصوص اقدامات تسلای ایلان ماسک

سرمایه ‌گذارانSOC Investment Group از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC درخواست کردند که اقدامات اخیر تسلا را در مورد طرح ‌تسلا در خصوص کاهش اعضای هیئت ‌مدیره و حذف یک مدیر مستقل مورد بررسی قرار دهند.

تسلا در اطلاعیه اخیر خود در ژوئن اعلام کرد که لری الیسون، مدیر اجرایی تسلا، قصد ندارد در مجمع سالانه سهامداران امسال نامزد شود و شرکت قصد ندارد فرد جدیدی را جایگزین او کند. طبق نامه ارسالی به آژانس، گروه سرمایه گذاری SOC از کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواسته است تا این درخواست را رد کنند.
لری الیسون، دوست دیرینه مدیرعامل ایلان ماسک، از 27 دسامبر 2018 مدیر هیئت مدیره تسلا بوده است. افزودن وی به عنوان یک مدیر مستقل یکی از اقدامات ضروری تسلا و ماسک برای حل و فصل اتهامات کلاهبرداری با SEC در آن زمان بوده است.

گروه سرمایه گذاریSOC، اظهار داشت که طرح اخیر تسلا و استفاده مستمر ایلان ماسک از رسانه های اجتماعی برای انتشار اطلاعات تجاری بدون تأیید از سوی وکیل اوراق بهادار، شرایط توافقنامه 2018 تسلا و SEC را نقض می کند.

ریچ کلایتون، مدیر تحقیقات SOC در مصاحبه با CNBC گفت که گروه سرمایه گذاری SOC برای مدت طولانی نگران عدم استقلال در هیئت مدیره تسلا بوده است. هیئت مدیره تسلا بارها تصمیماتی را اتخاذ کرده است که به نفع آینده تسلا نیست، بلکه در راستای منافع شخصی ایلان ماسک می باشد.

اختلافات ایلان ماسک و SEC

در سال 2018 پس از توییت ایلان ماسک درخصوص فروش سهام تسلا با قیمت 420 دلار به ازای هر سهم و خصوصی کردن سهام تسلا، SEC از تسلا و ماسک به دلیل کلاهبرداری در اوراق بهادار شکایت کرد.

پس از توییت سهام تسلا افزایش یافت و همزمان با شکایت SEC معاملات فروش سهام متوقف شد. ایلان ماسک بعدها مجبور به پرداخت غرامت و ثبت یک توافقنامه شد، همچنین لری الیسون را بعنوان مدیر مستقل برگزید تا بهانه ای برای SEC باقی نماند.

استقلال هیئت مدیره تسلا

گروه سرمایه گذاریSOC، در نامه ای به SEC اظهار داشته که شواهد فراوان، از جمله اظهارات مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک نشان می ‌دهد که برخلاف توافقنامه تسلا با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC هیئت مدیره تسلا نظارت مؤثری بر عملکرد این شرکت نداشته است و تنها در راستای منافع مدیر عامل حرکت کرده است.

پیش از این نیز کیمبال ماسک برادر ایلان ماسک نیز با طرح اختلاف خود با ایلان ماسک اظهار داشته که هیئت مدیره تسلا عمدتاً از مدیران مستقل تشکیل شده است، اما با این حال نیازمند نظر ایلان ماسک برای هر تصمیمی است.در پایان توصیه می کنیم برای افزایش اطلاعات خودتان مقاله آموزش سرمایه گذاری را نیز مطالعه فرمایید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد آغاز تحقیقات SEC درخصوص اقدامات تسلای ایلان ماسک
سوال امنیتی :4+62 = ?