آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید

1401/06/10
آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید


ما قصد داریم در این مقاله، آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید برای شما ارائه کنیم. ولی بهتره قبل از اینکه آموزش رو شروع کنیم، مروری بر ارز دیحیتال BTT داشته باشیم. شاید تا الان اطلاعاتی در مورد نحوه خرید ارز دیجیتال بیت تورنت به دست آورده باشین و با این ارز آشنا هستین. همونطور که می دونین ارز دیجیتال بیت تورنت یکی از ارزهای دیجیتالی هست که ری بلاک چین بنیاد ترون فعالیت می کنه. همچنین این ارز دیجیتال به سرویس اشتراک فایل بازسازی شده بیت تورنت وصله و مطابق با تحلیل و بررسی سایت کوین مارکت کپ، در بین 60 ارز دیجیتال محبوب قرار داره. 

اگه شما نیز یکی از سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص ارز دیجیتال بیت تورنت باشین، حتما این روزها خبرهایی درباره تبدیل btt قدیمی به btt جدید رو شنیدین. دقیقا بعد از اعلام خبر مشترک شبکه بیت تورنت و بنیاد ترون مبنی بر راه اندازی شبکه بیت تورنت چین، تبدیل بیت تورنت قدیم به جدید به یکی از مسائل مهم برای جامعه کاربران این شبکه تبدیل شده. همچنین از ماه های گذشته اخباری مبنی بر تغییر شبکه و گسترش رمز ارز Bittorrent به گوش می رسید، در نهایت ارز دیجیتال بیت تورنت و ترون همکاری خودشون رو برای راه اندازی پروتکلی جدید اعلام کردن، این پروتکل که بیت تورنت چین نام داره، با هدف قدرت و سرعت بخشیدن به زنجیره های بهم پیوسته در تاریخ 21 آذر ماه با موفقیت راه اندازی شد.

ارز دیجیتال BTT همراه با این راه اندازی، تغییرات بزرگی داره، عرضه کل شبکه 1000 برابر شده و توکن های قدیمی بیت تورنت به نام BTTOLD و توکن های جدید به اسم BTT تغییر نام پیدا کردن. همچنین توکن جدید BTT به عنوان اعتبارسنج در شبکه بیت تورنت چین، پاداش سرمایه گذاری، مشارکت در کنترل و مدیریت شبکه و پرئداخت هزینه های گس مورد استفاده قرار می گیره.

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟

بهتره قبل از اینکه شروع به آموزش تبدیل BTT Old به btt کنیم، با ارز دیجیتال بیت تورنت آشنا بشیم. می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ این جواب رو بدیم که بیت تورنت با نماد اختصاری BTT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 2.61 میلیون دلار و سهم 0.12 درصدی از کل بازار، در رتبه 54 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال بیت تورنت یک پروتکل اشتراک فایل همتا به همتا هست که به کاربان ایم امکان رو میده تا فایل های ویدیویی، آهنگ و متن های خودشون رو به صورتت غیر متمرکز به اشتراک بذارن.

بیت تورنت در سال 2001 توسط شخصی به نام برام کوهن، بنیانگذار چیا، راه اندازی شد. در سال 2018 نیز مدیر عامل ارز دیجیتال ترون یعنی جاستین سان بیت تورنت رو خریداری کرد. او قصد داشت کارایی این پروتکل رو با یک توکن رمزارزی افزایش بده. همچنین جاستین سان این پروتکل رو به مبلغ 140 میلیون دلار خریداری و مدتی بعد، عرضه اولیه کوین رو منتشر کرد. علاوه بر این، ارز دیجیتال بیت تورنت بر اساس استاندارد TRC10 شبکه ترون هست که این توکن برای اولویت بندی اشتراک فایل به کسانی که حق اشتراک اسناد رو در قالب BTT پرداخت می کنن، استفاده میشه.

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال بیت تورنت، یک توکن TRC10 هست، یعنی این توکن در شبکه TRC10 فعالیت داره. شبکه ترون نیز مثل شبکه ای پشت بسیاری از رمز ارزهای دیگه وجود داره، از پیوند زنجیره ای بلوک ها برای پیگیری همه معامله ها استفاده می کنه. همچنین تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال BTT به منظور ایجاد انگیزه ای برای مشارکت در نگهداری پروتکل Bittorent تصمیم گرفت تا بلاک چین ترون رو به این پروتکل اشتراک فایل اضافی کنه.

مزایای پلتفرم بیت تورنت:

پلتفرم بیت تورنت از امنیت بالایی برخوردار هست و تقریبا امکان نداره که کسی بتونه از طریق بیت تورنت به امنیت سیستم کاربران دخالت کنه. مگه اینکه کاربر تروجان یا بدافزاری رو با اختیار خودش دانلود کرده باشه. همچنین پلتفرم بیت تورنت فضای آزاد و سریع برای اشتراک گذاری فایل هست. به این ترتیب بسیاری از فایل ها بعد از اینکه مدتی گذشت، از منابع گوناگون حذف میشن، ولی میشه همچنان فایل های قدیمی رو از بیت تورنت دانلود کرد. علاوه بر این، کاربران می تونن با تولد ارز دیجیتال BTT، برای تولید محتوا درآمد به دست بیارن.

معایب پلتفرم بیت تورنت:

اگه فایل آپلود شده در پلتفرم بیت تورنت، سید(SEED) یا پشتیبان نداشته باشه، شما نمی تونین اون رو تحت هیچ شرایطی دریافت کنین. همچنین قبل از دانلود کامل فایل، شما نمی تونین داخل اون رو ببینین. برای همین در بعضی موارد ریسک وجود داشتن تروجان یا بدافزار وجود داره. علاوه بر این، از اونجایی که شبکه بیت تورنت کاملا ازاد هست، کاربران می تونن محتوای کپی رایت شده نیز در اون قرار بدن. به این ترتیب، این کار به ضرر فیلم سازان، برنامه نویسان، بازی سازان و مدرسان آنلاین هست.

نکات و الزامات قبل از تبدیل بیت تورنت:

BTT Old

برخی از نکات و الزاماتی وجود داره که باید قبل از تبدیل BTTOLD به BTT مورد توجه قرار بدین. در ادامه برخی از نکات رو برای شما توضیح می دیم تا با رعایت کردن اون ها در تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید دچار مشکل و سختی نشین. 

• یکی از این نکات این هست که توکن های BTT شما باید در شبکه ترون قرار بگیره، یعنی از نوع TRC باشه. بنابراین اگه این توکن رو در شبکه های BEP20 یا BEP2 ذخیره کردین لازمه تغییر بدین.

• برای تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید، باید اپلیکیشن ترون لینک رو روی گوشی خودتون نصب کنین و یا از طریق افزونه مرورگر راه اندازی کنین.

• برای انجام فرایند تراکنش حدود 10 تا 12 واحد ترون یا توکن TRX نیاز دارین که باید در کیف پول ترون لینکی که نصب کردین داشته باشین.

• یکی دیگه از نکاتی که باید یاد بگیرین، این هست که توکن های BTTOLD رو که می خواین به نسخه جدید تبدیل کنین، باید به کیف پول ترون لینک که نصب کردین، منتقل بدین.

آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید:

آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید

قبل از آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید، باید بدونین که اگه دارایی شما در یک صرافی متمرکز مثل بایننس، صرافی گتایو یا صرافی های مطرح دیگه که از طرح تبدیل بیت تورنت های قدیمی به بیت تورنت جدید پشتیبانی می کنن، قرار داره نیازی نیست نگران باشین چون صرافی های متمرکز، مراحل تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید رو به طور خودکار انجام میدن و به ازای هر بیت تورنت قدیمی، به شما 1000 واحد بیت تورنت جدید تعلق می گیره. همچنین برای اینکه بدونین صرافی شما از تبدیل BTTOLD به BTT جدید پشتیبانی می کنه یا نه، می تونین به بخش اطلاعات صرافی مراجعه کرده و از این امر مطلع شین.

ولی اگه دارایی شما در کیف پول شخصیتون قرار داره، باید چند نکته رو در نظر بگیرین. اول اینکه وبسایت رسمی این شبکه برای تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید، فقط از کیف پول متامسک و کیف پول ترون لینک پشتیبانی می کنه. بنابراین قبل از شروع به کار، باید دارایی خود رو به یکی از این کیف پول ها انتقال بدین. توکن های بیت تورنت در حال حاضر بر روی دو شبکه بایننس اسمارت چین با استاندارد BEP20 و در شبکه ترون با استاندارد TRC20 موجود هست. برای انتقال اون ها باید ابتدا توکن های BTT رو به یکی از صرافی های متمرکز مثل بایننس که امکان برداشت این توکن ها رو در شبکه ترون به شما میده، واریز کنین. پس از واریز توکن ها، اون ها رو به صورت توکن های TRC20 خارج کرده و در کیف پول متامسک یا ترون لینک واریز کنین.

• مرحله اول

اولین مرحله برای تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید، این هست که باید ابتدا کیف پول ترون لینک رو نصب کنین. این کیف پول رو میشه به صورت افزونه به مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس اضافی کنین. افزونه اون رو به مرورگر خودتون اضافه کنین. سپس بیت تورنت های خودتون رو به این والت واریز کنین 

آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید

• مرحله دوم

بعد از اینکه کیف پول ترون لینک خودتون رو نصب کردین، تو گوگل سایت bt.io رو سرچ کنین و وارد سایت بیت تورنت بشین. بعد از اینکه روی سایت بیت تورنت کلیک کردین، صفحه ای مثل تصویر پایین برای شما باز میشه که امکاناتی رو برای شما ارائه می کنه. همچنین پس از مراجعه به این سایت، به قسمت پایین صفحه در قسمت APPS مراجعه کرده و روی گزینه SwapBTT کلیک کنین.

آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید

• مرحله سوم

بعد از اینکه به بخش Swap BTT سایت بیت تورنت مراجعه کردین، صفحه ای مثل تصویر زیر برای شما نمایش داده میشه. در این صفحه باید کیف پول متامسک یا ترون لینکتون رو که به افزونه مرورگر خودتون اضافه کردین رو به شبکه متصل کنین که با زدن روی گزینه Connect to Wallet، می تونین کیف پولتون رو به شبکه متصل کنین.

آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید

• مرحله چهارم

در این قسمت از مرحله تبدیل BTT قدیمی به BTT جدید، بعد از اینکه کیف پولتون رو به وب سایت بیت تورنت متصل کردین، وارد قسمت SwapBTT وارد میشین. در این قسمت باید مقدار بیت تورنت های قدیمی که با نماد BTTOLD نشون داده میشن رو که می خواهین به بیت تورنت جدید تبدیل کنین، وارد کنین. سپس بعد از اینکه مقدار و مشخصات رو وارد کردین، بر روی گزینه Confirm Swap کلیک کنین. پس از تایید تراکنش، توکن های BTTOLD به توکن های BTT تبدیل میشن و در کیف پول ترون لینک شما به صورت توکن های ورژن جدید ذخیره میشن.

• مرحله آخر

بعد از اینکه مراحل تبدیل BTT قدیمی به BTT جدید رو پشت سر گذاشتین. برای شما یک رسید مثل تصویر پایین داده میشه که با کیلک کردن بر روی گزینه sign امضا و تایید می کنین یا به عبارتی، تایید می کنین که همه مراحل رو به درستی انجام دادین و مقدار توکن های بیت تورنت رو به درستی وارد کردین. البته در نظر داشته باشین که برای انجام این تراکنش نیاز به توکن های TRX برای پرداخت کارمزد شبکه نیاز دارین.

آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید

اخرین قدم برای تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید، امضا کردن و تایید نهایی فرآیند سواپ با انتخاب دکمه sign هست. بعد از اینکه از این مرحله عبور کردین و بعد از گذشت چند ثانیه، بیت تورنت های جدید رو در کیف پول ترون لینک خود مشاهده می کنین و در آخر تبریک می گیم، مراحل انجام کار شما با موفقیت انجام شد و اکنون توکن های بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید تبدیل شدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مقاله، آموزش تبدیل BTTOLD به BTT نحوه تبدیل رو برای شما ارائه کنیم. پروتکل بیت تورنت به خاطر قابلیت جذاب دور زدن قوانین کپی رایت و امکان دانلود سریع فایل های مختلف به صورت غیر متمرکز، به نوعی جزو اولین شبکه های غیر متمرکز در جهان بود که 5 سال قبل از ظهور بیت کوین شروع به کار کرد. همچنین بنیاد ترون بعد از خرید این شبکه، تلاش های زیادی رو برای بهبود عملکرد اون و ترکیب شبکه بلاک چین ترون با بیت تورنت انجام داد. به این ترتیب راه اندازی سیستم لایه دوم BitTorrent Chain می تونه به هر دو شبکه کمک زیادی کنه.

همچنین تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید تنها کاریه که کاربران و سرمایه گذاران این شبکه، برای همراهی و حمایت از سیستم جدید باید انجام بدن. در عوض به نظر می رسه که شبکه جدید، تغییرات عمده ای در مسئله مقیاس پذیری ایجاد می کنه. همچنین با راه اندازی این سیستم جدید که طبق اعلام وبسایت رسمی این شبکه در تاریخ 6 دسامبر 2021 انجام گرفته، انتظار میره تغییر و تحولات زیادی رو که مسئله مقیاس پذیری و سرعت عملکرد بیت تورنت رو شاهد باشیم.


نظرات کاربران در مورد آموزش تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید
  • با سلام Bttمن در کیف پول تراست ولت قرار دارد که بر روی بستر bep2 میباشد برای تبدیل ان باید چکار کنم ؟ BttBمیباشد این بستر را چطور تبدیل کنم چون از این مطلبی ننوشتید

    سلام ،خسته نباشید ،،،این مراحل رو کلا انجام دادیم ولی قابل تبدیل نیست ،لطفا راهنمایی بفرمایید

    سلام اگر btt ورژن یک روی شبکه trc10 باشه حتما باید به trc20تبدیل شه ک بشه به ورژن دو تبدیلش کرد؟ اگر جواب اوکی هست چطور باید اینکارو انجام داد؟

سوال امنیتی :9+35 = ?