آینده BNB و اسمارت چین (SmartChain) چیست؟

1401/06/09


ما سعی می کنیم در مقاله آینده BNB و اسمارت چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال BNB برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال اسمارت چین بپردازیم و آینده اسمارت چین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین وبتونین با خیال راحت به خرید BNB بپردازین.

بازار ارزهای دیجیتال یکی از انواع بازارهای سرمایه هست که نوسانات قیمتی زیادی داره و به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست آورده و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشین و با سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین به ارزهای دیجیتال، رمز ارز نیز گفته میشه که این اسم از تکنیک های رمزگذاری گرفته شده، چون اون ها رو در مقابل خیلی از انواع تقلب که معمولا در حوزه ارزهای فیات و سنتی وجود دارن ایمن می کنه و امنیت اون ها رو تضمین می کنه. امنیتی که ارزهای دیجیتال ارائه میدن، اون ها رو برای سرمایه گذاران بسیار جذاب کرده و مردم رو به خریدشون در سال های اخیر ترغیب کرده.

همچنین رمز ارز در اصل یه شکل مجازی از پول واقعی هست که به عنوان دارایی دیجیتالی ایجاد میشه و به دلیل رمزنگاری که اون رو ایمن می کنه، در برابر تقلب یا جعل ایمنی بسیار بالایی داره. این موضوع امنیت اون رو نسبت به سایر ارزهای فیات بسیار بیشتر می کنه.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آینده BNB و اسمارت چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال BNB برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال اسمارت چین بپردازیم و آینده اسمارت چین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ارز دیجیتال اسمارت چین چیست؟

ارز دیجیتال اسمارت چین

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم ارز دیجیتال یا بلاک چین اسمارت چین(SmartChain) رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده که ارز دیجیتال اسمارت چین چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسمارت چین اسم شبکه بلاک چین جدیدی هست که توسط تیم صرافی بایننس راه اندازی شده. همچنین بایننس اسمارت چین که بهش BSC نیز گفته میشه، همانند شبکه بلاک چین اتریوم بستری برای راه اندازی قراردادهای هوشمند و نرم افزارهای غیر متمرکز یا Dapp هست و همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال توسعه دهنده های نرم افزار قرار بگیره.

جالب اینجاست که بدونین بایننس اسمارت چین یا BSC که با استاندارد Bep20 شناخته میشه، کمی بعد از عرضه بایننس چین(BC) با استاندارد Bep2 راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد و از زمان راه اندازی تاکنون به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودش محبوبیت زیادی به دست آورده. همچنین هر دوی این ارزهای دیجیتال توسط صرافی بایننس ایجاد شدن و هر کدوم توکن های دارای استاندارد مخصوص خودشون رو پشتیبانی می کنند.

نکته قابل توجه این هست که BNB توکن اختصاصی این صرافی محسوب میشه که روی هر دوی شبکه های Bep20 و Bep2 توسعه داده شده که این امکان رو به کاربران ارائه می کنه تا کوین های خودشون رو بر روی این شبکه های اسم برده شده نقل و انتقال کنند.

اگه بخواهیم به عبارت ساده تر تعریفی از ارز دیجیتال اسمارت چین داشته باشیم، می تونیم بگیم که شبکه اسمارت چین نوعی پلتفرم جدید هست که هدف اون کاهش هزینه های تراکنش و ایجاد فضایی برای ایجاد برنامه های غیر متمرکز(Dapp) و سایر محصولات حوزه مالی غیر متمرکز یا دیفای هست.

ویژگی های ارز دیجیتال اسمارت چین چیست؟

ویژگی های ارز دیجیتال اسمارت چین

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله اینده BNB و اسمارت چین چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال اسمارت چین بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با این ویژگی ها اشنایی داشته باشین. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله ی آموزش خرید بایننس اسمارت چین رو هم مطالعه کنید.

• پشتیبانی از قراردادهای هوشمند

یکی از ویژگی های ارز دیجیتال اسمارت چین یا شبکه BSC که باعث شده تا مورد استقبال توسعه دهنده های نرم افزار غیر متمرکز قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند هست. بهتره بدونین این شبکه میزبانی خوبی از قراردادهای هوشمند می کنه و این ویژگی به افراد این امکان رو میده تا برنامه های غیر متمرکز یا Dapp های خودشون رو بر روی این بلاک چین راه اندازی کنند.

• پشتیبانی از محصولات دیفای

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال اسمارت چین این هست که از محصولات دیفای پشتیبانی می کنه. همین موضوع نیز باعث میشه تا سرمایه گذاران حوزه مالی غیر متمرکز یا DeFi علاقه بیشتری به ارز دیجیتال BNB داشته باشن و در فعالیت های خودشون این رمز ارز رو مورد استفاده قرار بدن.

• غیر متمرکز

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال اسمارت چین این هست که به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنه و هیچ نهاد و سازمانی فعالیت این شبکه رو کنترل نمی کنه. همین موضوع نیز باعث میشه تا سطح امنیت بلاک چین اسمارت چین یا BSC افزایش پیدا کنه.

نحوه کار اسمارت چین چگونه است؟

نحوه کار اسمارت چین

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله اینده اسمارت چین چیست؟ نحوه کار بلاک چین اسمارت چین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه نیز داشته باشین. بهتره بدونین بایننس اسمارت چین که با نماد اختصاری BSC شناخته میشه، در سپتامبر 2020 راه اندازی شده و از اون زمون تاکنون موفقیت های زیادی داشته و محبوبیت زیادی به دست آورده.

این بلاک چین برای کاربرانی که از سرعت پایین انجام تراکنش ها و کارمزدهای بالای شبکه اتریوم خسه شدن، اهمیت زیادی داره و تونسته در زمان کمی بستری پویا و به صرفه رو برای تازه واردان به امور مالی غیر متمرکز یا دیفای فراهم کنه.

جالب اینجاست که بدونین بلاک چین اسمارت چین پیشنهادها و ایده های خوبی رو برای کاربران مبتدی با حجم معاملاتی کن به همراه داره و همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال کاربران مبتدی بازار ارزهای دیجیتال و حوزه DeFi قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. همچنین ارز دیجیتال اسمارت چین مبتنی بر اتریوم هست و ویژگی های اتریوم رو به کاربران ارائه می کنه.

از جمله از این ویژگی ها می تونیم به پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و پشتیبانی از پروتکل های حوزه مالی غیر متمرکز اشاره کنیم. نکته قابل توجه این هست که بلاک چین اسمارت چین از استاندارد توکن BEP20 پشتیبانی می کنه و برای انتقال دارایی در این زنجیره میشه از پل بایننس استفاده کرد.

بلاک چین اسمارت چین با پیاده سازی ماشین مجازی اتریوم یا EVM می تونه برنامه های مبتنی بر اتریوم مثل متامسک رو راه اندازی کنه و در این زمینه نیز به کاربران خدمات ارائه کنه. همچنین این بلاک چین به عنوان یه پروتکل لایه دوم برای بایننس چین عمل نمی کنه، در حالی که نوعی شبکه مستقل هست که حتی در صورت آفلاین شدن بایننس چین نیز می تونه فعالیت داشته باشه.

BNB چگونه مدیریت می شود؟

BNB چگونه مدیریت می شود؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که BNB چگونه مدیریت می شود؟ بنابراین باید بدونین که BNB همون چیزیه که به عنوان الت کوین نیز شناخته میشه و در زمان راه اندازی از استانداردهای ERC20 که در شبکه های بلاک چین اتریوم هست، استفاده می کرد.

همچنین ارز دیجیتال BNB از امنیت بلاک چین بالا و ثبات شبکه اتریوم برخوردار هست و همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. امنیت بالای BNB باعث میشه تا دیگه نگران برداشت از حساب خودتون توسط اشخاص ناشناس یا حمله 51 درصدی سناریوها به هزینه های 2 برابری نباشین.

جالب اینجاست که بدونین در بلاک چین اتریوم ارزهای دیجیتال شما حتی bnb در برابر تهدیداتی مثل حمله 51 درصدی قرار نگیرین. همچنین همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال BNB به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنه و هیچ سازمان یا نهادی دخالتی در فعالیت این شبکه بلاک چین نداره و همین موضوع نیز باعث میشه تا سطح امنیت اون افزایش پیدا کنه.

به عبارت دیگه همه تراکنش ها شما در این شبکه بلاک چینی ثبت و ذخیره میشه و می تونین تاریخچه تراکنش های خودتون رو مشاهده کنین. البته توجه داشته باشین که شما نمی تونین این اطلاعات رو دستکاری کنین و در صورت دستکاری کل بلاک مربوطه حذف میشه و بلاک جدید جایگزین اون میشه.

آیا BNB روزی از بین خواهد رفت؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد ارز دیجیتال BNB برای شما ارائه کردیم، متوجه شدین که رمز ارز BNB ارز دیجیتال مخصوص صرافی بایننس هست که به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودش محبوبیت زیادی به دست آورده. همچنین صرافی بایننس مدام در حال کار بر روی ارز دیجیتال BNB هست و سعی داره تا روز به روز اون رو توسعه و گسترش بده تا به صورت همیشه در حوزه ارزهای دیجیتال باقی بمونه.

اهداف ارز دیجیتال BNB چیست؟

اهداف ارز دیجیتال BNB چیست؟

امروزه در بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارن که برخی از اون اهداف مشخصی دارن و برای رسیدن به این اهداف تلاش های زیادی می کنند. به این ترتیب ارز دیجیتال BNB نیز اهداف زیادی داره که همین موضوع می تونه نقطه مثبتی برای اینده اسمارت چین نیز محسوب بشه. BNB ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس هست که برای پرداخت کارمزد داخلی در این صرافی و برای سرمایه گذاری روی رمز ارز جدید معرفی شده.

به عبارت دیگه شما می تونین با استفاده از ارز دیجیتال BNB کارمزدهای درون صرافی بایننس رو پرداخت کرده و بتونین فعالیت خودتون رو با صرافی بایننس ادامه بدین.

شبکه بلاک چین اتریوم دارای برخی مشکلاتی هست که باعث میشه تا کاربران اون به دنبال شبکه دیگه ای برای انجام فعالیت های خودشون باشن. از جمله از این مشکلات می تونیم به سرعت پایین انجام تراکنش ها و بالا بودن میزان کارمزد اشاره کنیم. بنابراین یکی از اهداف ارز دیجیتال BNB این هست که بتونه این مشکلات رو برطرف کنه و مورد استقبال کاربران بازار کریپتوکارنسی قرار بگیره.

همچنین این رمز ارز با هدف سازماندهی و قدرت بخشی به ساختار صرافی بایننس راه اندازی شده و تا الان نیز تونسته موفقیت های چشمگیری رو داشته باشه. علاوه بر این، همانند پرداخت هزینه، هزینه مبادله، هزینه معامله یا هر فرایند دیگه که برای کاربران هزینه داشته باشه نیز مورد استفاده قرار می گیره.

الگوریتم اجماع بایننس اسمارت چین:

الگوریتم اجماع سازوکاری هست که برای ایجاد هماهنگی بین شرکت کننده های یه سیستم توزیع شده مورد استفاده قرار می گیره. همچنین برخلاف بیت کوین که به ازای استخراج هر بلاک ماینر مقداری بیت کوین دریافت می کنه، در شبکه اسمارت چین پاداش ایجاد بلاک جدید فقط کارمزد تراکنش هایی هست که در اون بلاک ذخیره شده و به جز این پاداش دیگه ای وجود داره و BNB جدیدی بین نودها توزیع نمیشه.

دلایل استفاده از BNB در پروژه ها چیست؟

دلایل استفاده از BNB

پروژه های زیادی از شبکه اسمارت چین برای فعالیت های خودشون استفاده می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آینده اسمارت چین چیست؟ برخی از دلایل استفاده از BNB در پروژه ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• ساخت استیبل کوین سریع

یکی از دلایل استفاده از BNB در پروژه ها، ساخت استیبل کوین سریع هست. بهتره بدونین استیبل کوین StableUSD نوعی استیبل کوین 1 به 1 هست که با ذخیره دلار آمریکا و توسط شرکت معتبر نوادایی و تحت مدیریت در اسمارت چین مدیریت میشه. همچنین استفاده از اسمارت چین باعث میشه تا هر استیبل کوین به یکی از سریع ترین استیبل کوین های با ثبات اصلی در بازار تبدیل بشه.

• امتحان بلاک چین ها

یکی دیگه از دلایل استفاده از BNB در پروژه ها، امتحان بلاک چین هاست. انتخاب اسمارت چین لزوما انحصاری نیست. برای مثال Red Pulse نوعی پلتفرم اطلاعات بازار برای داده های مربوط به محیط تجاری رمز Red Pulse Phoenix خودش رو به بایننس انتقال کرده.

• ارائه نماد توسط بایننس چین و لانچپد

یکی دیگه از دلایل استفاده از BNB در پروژه ها، ارائه نماد توسط بایننس چین و لانچپد هست. پروژه ها ادعا دارن که همکاری با بایننس چین به اون کمک می کنه تا کاربران زیادی رو در سراسر جهان برای فعالیت های خودشون در جهت افزایش اعتماد جذب کنند.

انواع کاربرد شبکه اسمارت چین کدامند؟

انواع کاربرد شبکه اسمارت چین

جالب اینجاست که بدونین شبکه اسمارت چین کاربردهای زیادی داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آینده اسمارت چین چیست؟ برخی از انواع کاربردهای شبکه اسمارت چین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این کاربردها اشنایی داشته باشین و شما نیز بتونین از این شبکه بهره ببرین.

• یکی از انواع کاربردهای شبکه اسمارت چین، ترید کردن هست. به عبارت دیگه کاربران این امکان رو دارن تا با استفاده از صرافی های غیر متمرکز مثل پنکیک سواپ در بایننس اسمارت چین که از توکن های BEP20 پشتیبانی می کنه اقدام به معامله کنند.

• یکی دیگه از کاربردهای شبکه اسمارت چین این هست که توسعه دهنده های نرم افزارهای غیر متمرکز یا Dapp ها این امکان رو دارن تا برنامه های خودشون رو بر روی این بلاک چین راه اندازی کنند. بهتره بدونین شبکه اسمارت چین از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کنه.

• یکی دیگه از کاربردهای شبکه اسمارت چین، مبادله ارزهای ثابت یا استیبل کوین هاست. بنابراین از طریق قابلیت Peg-in در بلاک چین میشه توکن های بقیه بلاک چین ها رو به بلاک چین هایی که با شبکه اسمارت چین سازگار هستن انتقال داد.

• یکی دیگه از کاربردهای شبکه اسمارت چین، قابلیت ییلد فارمینگ هست. بهتره بدونین برخی از پلتفرم ها امکان ییلد فارمینگ رو در این شبکه برای کاربران فراهم کردن. از جمله از این پلتفرم ها می تونیم به اوتوفارم و پنکیک سواپ اشاره کنیم.

آینده BNB چگونه خواهد بود؟

آینده BNB چگونه خواهد بود؟

یکی از فاکتورهایی که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال در زمان سرمایه گذاری بهش توجه دارن، بررسی آینده ارزهای دیجیتال مورد نظر خودشون هست. بنابراین اگه شما نیز قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال BNB رو دارین، باید ابتدا اینده BNB رو مورد بررسی قرار بدین تا بتونین سرمایه گذاری خوبی داشته باشین و سود زیادی به دست بیارین. همونطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، ارز دیجیتال BNB از زمان راه اندازی تاکنون موفقیت های چشمگیر زیادی داشته و همین موضوع باعث میشه تا افراد زیادی به سمت این پروژه بیان و با افزایش تقاضا برای خرید این رمز ارز، قیمت اون افزایش پیدا کرده.

جالب اینجاست که بدونین ارزشی که ارز دیجیتال BNB بر اساس اون تنظیم شده، مستقیما از کاربری و سودمندی اون ناشی میشه. سطح تقاضا برای هر ارز دیجیتال ارزش اون رو تعیین می کنه و معامله گران این امکان رو دارن تا سایر ارزهای دیجیتال رو صرافی بایننس خرید و فروش کنند که در حال حاضر یکی از سریع ترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان محسوب میشه.

از اونجایی که تعداد زیادی از معاملات از طریق صرافی ارز دیجیتال بایننس انجام میشه، همین موضوع ارزش و قیمت BNB رو نیز تقویت می کنه. به عبارت دیگه هرچقدر صرافی بایننس محبوبیت بیشتری به دست بیاره، قیمت BNB نیز افزایش پیدا می کنه.

زمانی که ارز دیجیتال BNB برای اولین بار عرضه شد، قبل از مهاجرت به بلاک چین بایننس، روی بلاک چین اتریوم اجرا شد. این رمز ارز گزینه خوبی برای سرمایه گذارانی هست که به دنبال سرمایه گذاری در عرضه های اولیه کوین هستن که در اون ها بودجه لازم برای شروع پروژه ارز دیجیتال جدید جمع آوری میشه. همچنین عرضه های اولیه می تونن بسیار جذب و پرسود باشن، چون سرمایه گذاری روی یه پروژه جدید از همون ابتدا و شروع به کار صورت می گیره.

آیا BNB گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است؟

آیا BNB گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است؟

احتمالا بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال اسمارت چین و بررسی ویژگی های اسمارت چین، دوست داشته باشین که اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال BNB کنین و شاید این سوال رو از خودتون بپرسین که ایا BNB گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است؟ در جواب به این سوال می تونیم بگیم که ارز دیجیتال اسمارت چین اهداف زیادی داره و اگه به این اهداف برسه، مطمئنا می تونه رشد چشمگیری داشته باشه. همچنین تا الان نیز تونسته موفقیت های زیادی رو پشت سر بذاره و به یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها تبدیل بشه.

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال اسمارت چین کاربردهای زیادی در حوزه کریپتوکارنسی ها، امور مالی غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند داره و همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. همچنین ارز BNB سعی داره تا برخی از مشکلات بلاک چین اتریوم رو برطرف کنه که در این زمینه نیز تونسته موفق عمل کنه.

بنابراین با افزایش محبوبیت این رمز ارز و افزایش تقاضا برای خرید اون می تونیم انتظار داشته باشیم که رشد قیمتی زیادی داشته باشه. به همین دلیل ارز دیجیتال اسمارت چین می تونه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب بشه.در پایان توصیه میکنیم مقاله کیف پول BNB رو هم مطالعه کنین تا اطلاعات بیشتری در زمینه سرمایه گذاری و نحوه کار با کیف پول اینارز دیجیتال بدست بیارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اینده اسمارت چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال BNB برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های اسمارت چین بپردازیم و آینده اسمارت چین رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین. همونطور که گفتیم، اسمارت چین یا BSC که با استاندارد Bep20 شناخته میشه، کمی بعد از عرضه بایننس چین(BC) با استاندارد Bep2 راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد و از زمان راه اندازی تاکنون به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودش محبوبیت زیادی به دست آورده. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید اسمارت چین رو دارین، می تونین از صرافی اینانس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد آینده BNB و اسمارت چین (SmartChain) چیست؟
سوال امنیتی :9+76 = ?