آینده بازی های web 3 یا وب تری

1401/07/21

با سلام و احترام به تک تک شما کاربران صرافی ارز دیجیتال اینانس؛ در خدمت شما هستیم با یک مقاله جدید دیگه، تحت عنوان اینده بازی های وب3. در این مقاله ما قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد بازی ‌های وب ۳ چیست؟ و اینده بازی های وب3 و در ضمن Iskra اینده بازی web3 در اختیارتون قرار بدیم. لازمه بدونین که، نسل سوم اینترنت با نام وب 3 شناخته می ‌شه، یک فناوری جدید بر پایه بلاک چین که مانع سوء استفاده از اطلاعات کاربران شده و با ویژگی‌ های بسیار جذابش قراره آینده اینترنت را متحول کنه نسل جدید اینترنت قراره دنیایی امن ‌تر، هوشمندتر، مطمئن ‌تر و البته آزادتر را برای مردم دنیا به ارمغان بیاره وب 3 با ایجاد، تمام مشکلاتی که وب 1 و وب 2 داشته را از بین برده .سیستم‌ های اینترنتی، وب 3 بر اساس تکنولوژی بلاک چین طراحی شده که هدف اصلی اون رو می‌ تونیم بهبود حریم خصوصی کاربران بیان کنیم.

برخی از مفاهیم بلاکچین مثلا؛ بازی برای کسب درآمد (P2E)، توکن ‌های غیرقابل تعویض (NFT) و بازی‌ های وب 3 مفاهیمی هستن که، اخیراً مورد توجه علاقه ‌مندان به ارزهای دیجیتال، گیمرها، توسعه‌ دهندگان و سرمایه‌گذاران از نقاط مختلف جهان قرار گرفته. در گذشته، گیمرها بخش بزرگی از زمان خود را صرف بازی کردن فقط برای سرگرمی بدون دریافت هیچ گونه پاداش پولی در این فرآیند می کردن. با این حال، تولد بازی های بلاک چین، روایت را تغییر داد. یکی از جدیدترین پروژه های بازی در این لیست Iskra هست که در ادامه مقاله توضیح بیشتری خواهیم داد لطفا با ما همراه باشین.

بازی ‌های وب ۳ چیست؟

بازی ‌های وب ۳ چیست؟

در این قسمت از مقاله ما قصد داریم به صورت خلاصه در مورد بازی ‌های وب ۳ چیست؟ با شما صحبت کنیم. بهتر بدونین که، بازی ‌های وب ۳ بازی‌ های دیجیتالی هستن که از فناوری بلاک چین به عنوان یک مؤلفه اساسی استفاده می‌کنن. استفاده از زیرساخت بلاک چین در بازی ‌های وب ۳ باعث پذیرش گسترده در بازی‌ های اولیه وب ۳ مانند Axie Infinity شده. بازی‌ های Web3 با استفاده از دارایی‌هایی انجام می‌ شه که به شکل توکن ‌های غیرقابل تعویض (NFT) یا توکن ‌های تعویض ‌پذیر هست و به بازیکنان تعلق داره و در کیف‌ پول ‌های آنان نگهداری می ‌شه. این نوآوری پیامدی که داره این که بازیکنان مالک دارایی ‌های خود هستن و با استفاده از بازار‌های نقدی می ‌تونن آن ‌ها را بسیار شبیه به کالا‌های فیزیکی به فروش برسونن یا معامله کنن.

 به طور کلی می تونیم بگیم که، بازی‌ های وب ۳ گاهی اوقات بازی برای کسب درآمد (play-to-earn)، بازی برای مالکیت (play-to-own)، کریپتو (crypto)، بلاک چین یا بازی‌های NFT نامیده می‌ شه. و این واقعیت که بازیکنان در اقتصاد‌های بازی مبتنی بر play-to-earn، مالکیت دارایی ‌های درون بازی را دارن، تضاد کاملی را با اقتصاد‌های بازی سنتی رایگان (Free-To-Play یا Freemium) ایجاد می‌کنه که عمدتاً در یک اکوسیستم بسته وجود دارن و بازیکنان را از معامله در بازی باز می ‌داره. این بازی ها ‌در حال حاضر بیشترین سرمایه‌گذاری در اقتصاد بازی ‌ها رو در بر گرفته و میلیارد‌ها دلار در ماه‌ های ابتدایی سال ۲۰۲۲ روی بازی ‌های وب ۳ و شرکت ‌های فناوری بازی‌ سازی سرمایه‌گذاری شده. 

مقاله پیشنهادی: لیست تمام ارزهای WEB 3 همراه با بررسی و قیمت

تاثیر وب 3 بر آینده بازی ها

تاثیر وب 3 بر آینده بازی ها

در مقاله حاضر تحت عنوان، اینده بازی های وب تری در این قسمت از مقاله ما قصد داریم قبل از پرداختن به بحث اصلی در ابتدا به صورت مختصر سری به تاریخچه وب بزنیم و تاثیر web3 رو بر روی صنعت بازی در حالت فعلی و اینده مورد بررسی قرار بدیم. بهتره بدونین که، اصطلاح Web3 برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ توسط گاوین وود (Gavin Wood)، یکی از بنیانگذاران بلاکچین اتریوم، هنگام اشاره به مفهوم اینترنت غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین اختراع شد. اما اولین نسخه اینترنت،که مربوط می شه به وب ۱، در اواخر دهه ۱۹۹۰ ارائه شد و شامل مجموعه ‌ای از پیوندها (link) و صفحات اصلی بود که عمدتاً از طریق dail-up قابل دسترسی بودن. وب سایت ‌ها تعامل ‌پذیر نبودن و شما نمی‌تونستین به جز خواندن مطالب کار زیادی انجام بدین سپس، وب ۲ اومد. برخی از مردم آن را نسخه خواندنو نوشتن اینترنت می گفتن. Web 2 در بحبوحه حباب دات کام در هزاره جدید متولد شد و ویژگی آن توانایی کاربر برای ایجاد و اشتراک‌گذاری اطلاعات هست. ما بیش از دو دهه هست که از این نسخه وب استفاده می ‌کنیم. توسعه ‌دهندگان در این نسخه از اینترنت، کد رایانه ‌ای ایجاد کردن که به کاربر امکان میده فایل‌های دیجیتال را به غیر از مشاهده، باز کرده و ویرایش کنن.

مقاله پیشنهادی: 5 ارز دیجیتال WEB 3 که باید بخریم

 و اما وب ۳ یک اینترنت غیرمتمرکز که با اپلیکیشن‌ های پیشرفته وب مدرن ترکیب شده و باعث شده که مردم اینگونه فکر کنن که، وب 3.0 و فناوری بلاک چین یک نیروی انقلابی خواهد بود که زندگی ما را برای همیشه قراره تغییر بده. این فناوری در حال حاضر پیشرفت های قابل توجهی در زمینه های مختلف از جمله محصولات مالی و سرگرمی داره، بازی‌های آنلاین، به ‌ویژه، تأثیر زیادی با گنجاندن دارایی‌های دیجیتال در بازی‌ های سنتی داشته. این بخش از بازار، خود را به عنوان GameFi تثبیت کرده و محبوبیت آن باعث ظهور انجمن های بازی وب 3.0 شده. 

بهتره بدونین، یک تغییر غیر نوآورانه در صنعت بازی (گیمینگ) هست. گیمرها بی‌وقفه در مورد باگ‌ هایی که توسعه ‌دهندگان در بازی ویدیویی مورد علاقه ‌شان به جا میزاره گله می‌کنن. گیمرها از طریق وب ۳ می ‌تونن روی خود بازی سرمایه‌گذاری کرده و در مورد نحوه اجرای کارها رأی بدن. ایده Web3 نه تنها به شکل‌گیری متاورس و گسترش ارزهای دیجیتال دامن می‌زنه، بلکه سایر صنایع فناوری ‌های بزرگ از جمله بازی‌ ها، NFTها و دستگاه ‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را تحت تأثیر خودش قرار میده.

تاثیر وب 3 بر آینده بازی ها

رکود اقتصادی فعلی که بر بازارهای سنتی و ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته، تأثیر کمتری بر بخش بازی وب۳ داشته. بر اساس گزارش اخیر منتشر شده توسط Dappradar، اعدادی که از این صنعت به دست میاد مثبت و قابل توجه بوده بوده و در مقابل تأثیر این متغیرها، مقاومت می ‌کنه. بر اساس گزارشی که اخیرا توسط Dappradar تهیه شده، صنعت بازی Web3 علیرغم رکود ارزهای دیجیتال از اول اوت تاکنون تونسته ۷۵۰ میلیون دلار جمع‌آوری بکنه و چندین پروژه مهم اعداد مثبتی را در مورد فروش و فعالیت ثبت کنه.

 به نظر می رسه در وضعیت فعلی تقریباً تمام بازار بازی‌ های وب 3 به دلایلی خارج از کنترل آن ها، سیر نزولی داشته باشن چرا که، بازیکنان معامله نمی ‌شن و بازیگران جدیدی اضافه نمی ‌شه. نتیجه کوتاه ‌مدت این که، برنامه ‌های بسیاری از شرکت ‌ها، به ‌ویژه شرکت ‌هایی که خود تأمین مالی می ‌شن یا نیاز به جذب سرمایه دارن، در خطره. اکثر بازیکنان بازی های بلاک چین، بازی های خود را بر اساس سودی که مایلند به دست بیارن انتخاب می کنن. تا زمانی که این روند ادامه داشته باشه، بازی هایی وجود خواهد داشت که ثبات را فدای رشد می کنن. اگر دلیل اصلی حضور بازیکنان در بازی فقط کسب درآمد زیاد باشه، مهم نیست که اقتصاد درون بازی یا بلاک چین چقدر خوب ساخته شده. تا زمانی که چیزی در ساختار بازی تغییر کنه، حباب شکننده تر می شه. مشکل اصلی پایداری بازی های وب 3 این که همه بازیکنان انتظار دارن که سود ببرد. نمی شه یک بازی ساخت که همه بازیکنان با انجام آن برنده بشن، این پول باید از جایی وارد اکوسیستم بازی بشه. اگر همه بازی ها و اکوسیستم را یک کل منسجم در نظر بگیریم، از نظر اقتصادی همه بازی ها چیزی جز ضرر نیستش.

شاید مهم ترین مشکل در مورد آینده بازی های وب 3، این که در حال حاضر، بازی های بلاک چین فقط می تونن مخاطبان موجود را هدف قرار بدن. این بازیکنان در درجه اول علاقه مند به بازدهی بزرگ و تبدیل شدن به سرمایه گذاران اولیه هستن، زیرا بلاک چین اساسا راهی برای کسب سود سریع هست. بنابراین عموم مردم فعلی ممکنه موفقیت کوتاه مدت را به زیرساخت هایی ترجیح بدن که به شدت رشد را محدود می کنه. در واقع، این باور که همیشه با نوسانات ارزهای دیجیتال تقویت می ‌شن این هست که، «بازی ‌های بلاک چین معمولاً ناپدید می ‌شن، بنابراین سعی کنین به سرعت پول نقد کنین و به مرحله بعدی برین». لطفا با ادامه مقاله با ما همراه باشین

Iskra اینده بازی های web3

Iskra اینده بازی های web3

حال نوبت به این رسیده تا در این قسمت از مقاله شما رو با Iskra اینده بازی web3 اشنا کنیم. لطفا توجه داشته باشین که، ایسکرا یک استارت آپ بازی وب 3 مبتنی بر بلاک چین هست که هدف آن تغییر شکل صنعت بازی موجود با بازگرداندن قدرت به گیمرها، توسعه دهندگان و سرمایه گذاران هست. این پروژه سرگرمی، پایداری و فناوری بلاک چین را برای پر کردن شکاف در بازی‌های وب 3 بین کاربران اولیه و کاربران اصلی ترکیب می ‌کنه ایسکرا یک مجموعه توکن غیر قابل تعویض به نام Pioneer NFT داره. پیشگامان این پلتفرم کسانی هستن که مایل به اجرای یک گره شبکه برای کمک به توزیع محاسبات و افزودن امنیت به اکوسیستم بازی نوآورانه خود با این پروژه هستن. در عوض، آن ها این فرصت رو دارن که از مزایای منحصر به فرد برخوردار شون. ISK ارز دیجیتال بومی و دارایی اصلی اکوسیستم ایسکرا هست. به عنوان یک توکن ابزار، ISK برای هر فعالیت در پلتفرم استفاده می شه. کاربران می ‌تونن توکن ‌های ISK خود را با سایر دارایی‌ های دیجیتال موجود در کیف پول خود تعویض کنن، از آن‌ ها به عنوان پرداخت برای NFTهای پایونیر، خرید توکن‌ های بازی، سایر NFTهای بازی، کارمزد تراکنش ‌ها و هزینه‌ های سایر خدماتی که در اکوسیستم Iskra در دسترس خواهد بود، استفاده کنن. علیرغم اینکه ایسکرا نام جدیدی در صنعت بازی های وب 3 هست، تونسته چندین غول فناوری و سرمایه گذاران خطرپذیر را برای سرمایه گذاری در چشم انداز خود جذب کنه.

Iskra اینده بازی های web3

پلتفرم بازی web3 در یک دوره ی سرمایه گذاری، به رهبری Krust Universe، بخش سرمایه گذاری غول فناوری کره ای Kakao، 34 میلیون دلار جمع آوری کرد. سایر شرکت کنندگان در این دور عبارتند از WeMade، MetaBora، Neowiz، NHN Bigfoot، Fast Ventures و Liberty Investment. این شرکا نه تنها سرمایه تازه ای را برای ایسکرا تونستن به ارمغان بیارن، بلکه با تخصص و شبکه خود به گسترش پلت فرم کمک کردن. Iskra به دنبال پیشرفت در بازی های وب 3 و هموار کردن راه برای نسل جدیدی از سرگرمی های بلاک چین هست. برای دستیابی به اهداف خود، Iskra قصد داره به توسعه دهندگان بازی قدرت بده تا از بلاک چین استفاده کنن و در عین حال به کسانی که عاشق بازی با کریپتو هستن پاداش میده. برای تبدیل شدن به یک پیشگام و کسب جوایز، کاربران باید NFT را با استفاده از ISK خریداری کنن. دارندگان NFT پایونیر 40 درصد از کل عرضه ISK را به عنوان پاداش دریافت می کنن. NFT بر اساس اولویت اول ارائه می شه و تنها 40,000 NFT وجود داره که منتشر خواهد شد.

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که گفتیم هدف ما از این مقاله ارائه اطلاعات جامع و کامل در مورد اینده بازی های وب3 بود.web3 مفاهیمی از جمله تمرکز زدایی و اقتصاد مبتنی بر توکن های کریپتو را در بر می گیره و هوش مصنوعی نقش زیادی در کارآیی های آن داره. این وب یا اینترنت نسل سوم، دارای عملکردهایی هست که در نسل اول و دوم اینترنت وجود نداشت و کمبود آنها احساس می شد. حال با گسترش هرچه سریع‌تر بلاکچین، مهم ‌ترین ویژگی‌ آن یعنی غیرمتمرکز بودن به وب نیز منتقل شده. امروز صدها پروژه های بازی بلاک چین در حال ساخت، راه‌ حل‌های مختلفی هستن تا به گیمرها فرصتی برای کسب درآمد ارائه بدن، در حالی که بهترین کار را انجام میدن.

 اما اکثر بازی های بلاک چین، بازیکنان و سرمایه گذاران تنها به فکر سرمایه خود هستن، باعث شده کیفیت و عملکرد این بازی ها را در بلند مدت و حتی میان مدت در اولویت قرار نده. اتفاقات اخیر نشان داده که این موضوع هنوز حل نشده. مشکل اصلی بازی های بلاک چین اینه که بازیکنان به این بازی ها فقط به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری و سود نگاه می کنن تا یک بازی برای سرگرمی. به همین دلیل این بازی ها بسیار ناپایدار هستن. پس ابتدا باید ذهنیت کاربران را تغییر داد و در ساخت این بازی ها از مدل های موجود متنوع و پرطرفدار استفاده کرد. امیدواریم این مقاله مورد مقبولیت و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه از اینکه با ما همراه بودین نهایت سپاس و قدردانی رو داریم. پیروز و موفق باشین.


نظرات کاربران در مورد آینده بازی های web 3 یا وب تری
  • مثل همیشه عالی ! لطفا از بازی آسید یا Asid که بصورت وب۳ دموکرات اجرا شده مطلب بگذارید.

سوال امنیتی :8+54 = ?