آینده ترون چگونه است؟ | تحلیل قیمت Tron | پیش بینی قیمت TRX تا سال 2025

1402/06/18
آینده ترون چگونه است؟ | تحلیل قیمت Tron | پیش بینی قیمت TRX تا سال 2025


ترون یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال بین ایرانی ها هستش؛ حتی بیشتر ایرانی ها فعالیت تو بازار کریپتوکارنسی ها رو با سرمایه گذاری و خرید Tron شروع کردن. این ارز یه بلاک چین اختصاصی داره. این شبکه یکی از کمترین کارمزد ها رو داره و به همین خاطر برای نقل و انتقال پول ازش استفاده میشه. علاوعه بر اون ارز Tron یه تیم جاه طلب داره که برنامه های زیادی رو برای آینده TRX چیدن. 

قبلا مفصلا گفتیم که ارز دیجیتال ترون چیست و چه مزایا و معایبی داره، به همین خاطر امروز با نوشتن این مقاله میخوایم شما رو بیشتر با این ارز دیجیتال محبوب آشنا کنیم. پس اگه میخواین از سیر تا پیاز آینده ترون سر در بیارین این مقاله رو تا آخر بخونین هدف ما اینه که بتونین با چشم انداز بهتری اقدام به خرید Tron کنین. همچنین تو این مطلب قیمت ترون تا 5 سال آینده رو با توجه به داده های فاندامنتال و تحلیل تکنیکال این ارز، پیش بینی کنیم.

تذکر: این مقاله توصیه ای برای سرمایه گذاری نیست. به همین دلیل تقاضا میکنیم که قبل از اینکه اقدامی برای خرید TRX و یا فروش اون کنین، خودتون بررسی های لازم رو انجام بدین.

ارز Tron چیست؟

ترون چیست؟

قبل از این که سر اصل مطلب بریم، فکر کردیم که بهتره توضیحات کوتاهی رو در مورد چیستی ترون در اختیارتون بزاریم. جالبه بدونین که ارز ترون، اوایل روی بلاک چین اتریوم ساخته شده بود ولی بعد ها با بوجود اومدن پلتفرم اختصاصی خودش، به طور کامل به روی اون منتقل شد.

اکوسیستم ترون، در واقع پلتفرمی برای به اشتراک گذاشتن محتواست. تو این پلتفرم به کسایی که محتوا تولید میکنن به عنوان پاداش ارز TRX داده میشه. علاوه بر اون تو این پلتفرم امکان اشتراک گذاری برنامه ها بدون نیاز به گوگل پلی و اپ استور فراهم شده؛ به همین خاطر بیشتر افراد این پلتفرم رو به عنوان بازاری برای برنامه های غیر متمرکز میدونن و بیشتر هم با این عنوان ازش استفاده میکنن. 

ارز ترون به دست یه بنیاد سنگاپوری ساخته شده که مدیر عامل اون بنیاد جاستین سان (Justin Sun) هست. آقای سان که قبلا یکی از کارمندای شرکت ریپل بود، ایده ی ترون رو با هدف ایجاد یه فضای دموکراسی محور برای تولید محتوا مطرح کرد.

این هدف فلسفه و غایت بیت کوین و اتریوم رو تو دل خودش جای داده. بیت کوین پرداخت های آنلاین جهانی رو مستقل از سازمان های متمرکز کرد و اتریوم با استفاده از قرارداد های هوشمند این غیر متمرکز سازی رو به زندگی روزمره افراد منتقل کرد، ترون هم کنترل اطلاعات رو از شرکت هایی مثل گوگل گرفت. به این ترتیب تولید کننده ها میتونن به طور مستقیم با کاربرانشون در ارتباط باشن و کارهاشون رو با اونا به اشتراک بذارن. ترون همه ی این کار ها رو انجام میده تا در نهایت یه اینترنت جهانی غیرمتمرکز رو بوجود بیاره.

ارز ترون

مقیاس پذیری شبکه ترون بسیار بالاست، به طوری که تراکنش ها معمولا تو کمتر از یه دقیقه انجام میشن. البته تیم ارز دیجیتال TRX، مدعی شدن که تو شبکه ترون تو هر ثانیه 2000 تراکنش مختلف انجام میشه که کارمزدشون نزدیک به صفره. این درحالیه که تو شبکه خرید بیت کوین تو هر ثانیه 7 تراکنش و در بلاک چین Ethereum تو همین مدت 15 تراکنش انجام میشه. با این وجود جاستین سان و تیمش همچنان به دنبال ارتقا و گسترش این شبکه هستن.

تا به الان ترون تونسته مشارکت هایی رو با کمپانی های بزرگ داشته باشه که برخی از اون ها عبارتند از:

• برند سامسونگ (Samsung): همه ی گوشی هایی که بعد از مدل Galaxy S10 توسط برند سامسونگ عرضه شدن، از ارز TRX پشتیبانی میکنن.

• کمپانی Obike: این کمپانی که یه شرکت بین المللی تو حوزه ی دوچرخه است و فعالیت اصلی اون روی سیستم های هوشمند اشتراک دوچرخه هاست. ارز دیجیتال خودش رو با اسم Ocoin تو شبکه ی ترون ساخته.

• شبکه اجتماعی Global Social Chain

• پلتفرم باوفنگ یا Baofeng: بستری برای اکران و تماشای آنلاین فیلم که به نتفلیکس چین معروفه.

• مرورگر بایدو Baidu: این نرم افزار یکی از معروفترین موتور های جستجوی چینی هستش.

• توکن بیت تورنت (BitTorent)

ترون چطور کار میکنه؟

نحوه کار ترون

استفاده از بلاک چین ترون بسیار ساده هستش. همونطور که قبلا هم اشاره کردیم این پلتفرم بیشتر به درد کسانی که محتوا تولید میکنن و یا طراح اپلیکیشن و برنامه های غیر متمرکز هستن، میخوره. این افراد میتونن محتوا و برنامه هاشون رو تو بلاک چین ترون با بقیه به اشتراک بذارن. به این ترتیب کاربر هایی که میخوان از اون اپ یا محتوا استفاده کنن باید مقداری پول به سازنده ی اون بدن. برای انجام چنین تراکنش هایی از ارز ترونیکس استفاده میشه.

با این روش تولید کننده ها میتونن به طور مستقیم با مخاطب هاشون ارتباط برقرار کنن و مستقیما از اون ها هزینه ی خدماتشون رو دریافت کنن. در واقع این ایده بسیار هوشمندانه هستش چون باعث میشه که میزان تقاضا برای خرید ارز دیجیتال ترون افزایش پیدا کنه. از طرف دیگه، گردش بازار ارز دیجیتال TRX هم بیشتر میشه. همه ی این موارد دست به دست هم ارز دیجیتال ترون رو معتبر تر میکنن.

درسته که استفاده و نحوه کار با بلاکچین ترون ساده اس ولی نحوه کار این بلاک چین یکم پیچیده است. برای اینکه تراکنش ها رو شبکه ترون انجام بشن، نمیتونیم از فرآیند استخراج استفاده کنیم؛ دلیلش اینه که تو این شبکه از الگوریتم اثبات کار (POW) استفاده نمیشه و به جای اون از الگوریتم اثبات سهم استفاده میکنه. تو این الگوریتم هر کسی میتونه تو فرآیند تایید تراکنش ها شرکت داشته باشه، برای اینکار فقط کافیه که اقدام به خرید TRX کنه؛ بعد از اون با دادن مقدار مشخصی ارز دیجیتال ترون به یکی از نود های شبکه تبدیل بشه.

ویژگی های ارز دیجیتال ترون:

ترون (TRON) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است که در سال ۲۰۱۷ توسط جو جی سانگ، کارآفرین و مؤسس چینی آلیبابا، ایجاد شد. یکی از ویژگی های برجسته ترون این است که از پروتکل بلاکچین اتریوم استفاده نمی کند و به جای آن از پروتکل خود تحت عنوان "ترون دی او اس" استفاده می کند. این پروتکل، از الگوریتم Proof-of-Stake بهره می برد و به کاربران اجازه می دهد ارز دیجیتال خود را در کیف پول خود نگه دارند و به آنها سود تولید می کند. یکی دیگر از ویژگی های ترون، سرعت بالا و هزینه کم تراکنش ها است. به عنوان مثال، در حالی که بیتکوین معمولا برای تأیید یک تراکنش حدود ۱۰ دقیقه به طول می انجامد، ترون تنها ۳ ثانیه طول می کشد. همچنین، ترون اکوسیستمی را برای اجرای برنامه های توزیع شده ارائه می دهد و از طریق بلاکچین، قابلیت همکاری و تبادل داده را به صورت مستقیم بین کاربران فراهم می کند. با این ویژگی ها، ترون به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار و قابل اعتماد برای انجام تراکنش های سریع و امن در دنیای دیجیتال شناخته می شود.

آینده ترون

اینده ترون

ترون تا به امروز پیشرفت های زیادی رو کرده و اهداف بسیار جاه طلبانه ای رو داره. در صورتی که به طور دقیق این شبکه و ارز دیجیتال اون رو مورد بررسی قرار بدیم، به این نتیجه میرسیم که تکنولوژی آینده جهان، بلاک چین ترون هستش؛ در صورتی که چنین اتفاقی واقعا بیفته، ارز دیجیتال Tron به پول آینده دنیا تبدیل میشه. با توجه به این مسئله که دنیا برخلاف خواسته دولت و حکومت ها، داره به سمت غیر متمرکز شدن حرکت میکنه و مردم هم از اون حمایت میکنن، دیدن روزی که ترون به برترین بلاک چین دنیا تبدیل شده، دور از انتظار نیست.

هدفی که شبکه ترون در حال حاضر دنبالش میکنه، استفاده از تکنولوژی های بلاک چینی برای رقابت با گوگل، یوتیوب، فیسبوک، نتفلیکس و. . . است. این شبکه امیدوار است که بتونه چنین واسطه هایی رو که اجازه نمیدن اطلاعات و داده ها به طور مستقیم به افراد برسه، در نهایت حذف کنه. زمانی که ترون بتونه این اهدافش رو به طور کامل عملی کنه، اینترنتی کامل و بدون کنترل های محدود کننده خواهیم داشت.

البته همه چی گل و بلبل نیست و یه سری نگرانی در مورد اینکه بنیاد ترون مثل یه نهاد متمرکز به عملکرد این بلاک چین و ارز اون نظارت داره، وجود داره. خیلی ها احتمال میدن که Tron هیچ وقت نتونه به طور کامل غیر متمرکز بشه، همین حدس و گمان ها  باعث شدن که این ارز تو به دست آوردن اعتماد و مقبولیت جهانی، با مشکلاتی روبرو بشه. اما اگه فقط عملکرد ترون و پیشرفت هایی که تو این مدت بدست آورده رو در نظر بگیریم این ارز پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به شماره یک در این حوزه رو داره. به همین منظور پیشنهاد میکنیم که بخشی از سبد سرمایه گذاریتون رو به خرید ترون اختصاص بدین.

سرمایه گذاری در ترون

سرمایه گذاری در ترون

با توجه به نرم افزار ها و اپلیکیشن های غیر متمرکزی که تو بستر ترون ساخته شدن، همچنین برنامه هایی که بنیاد ترون برای پیشرفت و ارتقای شبکه خودش داره، آینده Tron میتونه برای سرمایه گذارانش بسیار پر سود باشه. امیدواری های زیادی وجود داره که شبکه ترون در آینده، تو اولین قدم واسطه های محتوایی رو حذف کنه و پس از اون به یه زیر ساخت مالی برتر تو دنیا تبدیل بشه.

البته فراموش نکنین که همه ی این تحلیل های ترون، ممکنه که اشتباه بشن. حتی ممکنه که این ارز نتونه  مطابق برنامه هاش عمل کنه، به همین خاطر باید دائما پیگیر اخبار ترون باشین و بررسی کنین که تا چه اندازه ای موفق به عملی کردن برنامه هاش شده.

مزایای سرمایه گذاری در ترون

تو این بخش میخوایم 4 مورد از مزیت هایی که تو سرمایه گذاری روی ترون وجود داره رو بررسی کنیم:

• پشتیبانی و حمایت بدون واسطه از تولید کننده های محتوا: اعضای تیم ترون معتقدن که باید از تولید کننده های محتوا و برنامه ساز ها به طور کامل و همه جانبه حمایت کرد؛ این موضوع اهمیت زیادی رو برای پلتفرم ترون و اهداف اون داره، به همین منظور تو این شبکه یه روش منحصر به فرد برای این کار در نظر گرفته شده. هر چیزی که تو اینترنت وجود داره بوسیله یک سازنده محتوا درست شده و باید به خاطر اون ازش حمایت بشه. تو بلاک چین ترون کاربر ها میتونن مستقیما به این تولید کننده ها دسترسی پیدا کنن و برای قدردانی ازشون، به اون ها ارز ترون بدن.

• کارمزد صفر: به لطف مقیاس پذیری بالایی که شبکه ترون داره، میزان کارمزدی که برای انجام هر تراکنش پرداخت میشه، تقریبا صفره. به همین دلیله که بیشتر با تجربه های بازار برای انتقال پول از این ارز استفاده میکنن.

• سرعت بالای انجام تراکنش ها: قبلا هم گفته بودیم که تو این پلتفرم، در هر ثانیه 2 هزار تراکنش انجام میشه. این عدد به خوبی سرعت بالا و بی سابقه ی تراکنش ها تو شبکه ترون رو نشون میده. این قابلیت هم به خاطر مقیاس پذیری بسیار بالایی که تو این بلاک چین وجود داره، امکان پذیر شده. این ظرفیت بالا پتانسیل ایجاد یه انقلاب تو رسانه های آنلاین رو داره. اگه این سرعت رو با ارز های دیگه ای مثل اتریوم، بیت کوین و. . . مقایسه کنیم، متوجه اختلاف نجومی که بینشون وجود داره میشیم.

• ساخت اپلیکیشن های غیر متمرکز: یکی از امکاناتی که تو شبکه ترون به کاربر ها ارائه میشه، امکان طراحی و ساخت اپلیکیشن های غیر متمرکز هستش. اگه بخوایم توضیح کاربردی تری رو بدیم، باید بگم که شما میتونین یه Dapp رو روی این شبکه بسازین و محتوای دلخواهتون رو تو اون ارائه بدین؛ نکته مهم اینکه میتونین به ازای محتوایی که به مخاطب هاتون میدین، ازشون دارایی دیجیتال بگیرین. تو تعیین این دارایی دیجیتال هیچ محدودیتی وجود نداره و شما میتونین علاوه بر ارز ترونیکس، توکن هایی رو که خودتون روی این شبکه طراحی کردین رو به عنوان روش پرداخت انتخاب کینن. به این ترتیب میتونین با استفاده از ترون یه منبع درآمد عالی برای خودتون ایجاد کنین.

معایب سرمایه گذاری در ترون

معایب ترون

هر چیزی تو این دنیا در کنار مزیت هایی که داره، یک سری محدودیت و مشکل هم داره. ترون و سرمایه گذاری روی اون هم از این قاعده پیروی میکنه. تو این قسمت از مقاله معایبی که تو سرمایه گذاری روی ترون وجود داره رو با هم بررسی میکنیم:

• ترون کپی شده از اتریوم! : بزرگترین ایرادی که اکثر تحلیلگر ها از ترون میگیرن، شباهت بسیار زیاد ایده ی پشت ترون به اتریوم هستش. قبلا مقاله هایی رو در مورد اتریوم نوشتیم که خوندنشون برای آشنایی بیشتر با این ارز، خالی از لطف نیست. اتریوم یه پلتفرم برای تنظیم قرارداد های هوشمنده که از همون اول با شعار ایجاد یه دنیای بدون واسطه فعالیتش رو شروع کرده. ترون هم اهداف و سیستمی مشابه با اتریوم رو داره. از طرفی هم Ethereum ارزی قدیمی تر و با ثبات تر هستش به همین خاطر رقابت با اون برای ترون میتونه مشکلات و مصائب زیادی رو ایجاد کنه.

خرید ترون

• حواشی زیاد: یکی دیگه از انتقاداتی که همچنان از این ارز میشه، حاشیه های زیادیه که موقع معرفی و عرضه عمومی کردنش، در مورد کپی بودن ایده ی اون وجود داشت. البته با وجود اینکه بیش از 4 ساله از اون زمان میگذره، این حواشی همچنان ادامه دار هستن. البته در حال حاضر انتقاداتی به آمار و ارقام اعلامی بنیاد ترون وجود داره. چنین حواشی میتونن اعتماد عمومی که به یه ارز وجود داره رو، متزلزل کنن.

• زنجیره تامین: یکی دیگه از ایراداتی که در مورد ارز دیجیتال TRX وجود داره، زنجیره تامین اونه. در کل بیش از 100 میلیارد توکن ترونیکس وجود داره که از این تعداد 30 میلیاردش هنوز وارد شبکه نشده. تعداد زیاد این رمز ارز میتونه به مشکل بزرگی برای رشد و افزایش قیمت Tron تبدیل بشه.

• عقب موندن از برنامه: بزرگترین و اصلی ترین ترسی که سرمایه گذار های ترون در مورد پروژه ی اون دارن، اینه که به دفعات تیم ترون از برنامه ریزی هاشون عقب موندن. از طرف دیگه قسمت عمده افزایش قیمت ترون، به خاطر جو رسانه ای و تبلیغات هایی هستش که در مورد این ارز انجام شده.

قیمت ترون از گذشته تا به امروز

بازار ارز های دیجیتال به عنوان یکی از پر نوسان ترین بازار های دنیا شناخته میشه. قیمت TRX هم با توجه به ماهیت این بازار، تا به امروز نوسانات زیادی رو تجربه کرده. پیش بینی کردن قیمت یک ارز و تشخیص روند حرکتی اون کار پیچیده ای هستش، ولی جالبه بدونین که معمولا رفتار های قیمتی ارز رو میشه با بررسی گذشته ی اون تشخیص داد. برای اینکه ببینیم قیمت Tron تا چه میزان میتونه افزایش پیدا کنه، باید حرکت قیمت اون در گذشته رو بررسی کنیم؛ به این ترتیب میتونیم تحلیل ترون سال 1400 رو براتون ارائه بدیم.

قیمت ترون

قیمت Tron ، اوایل عرضه شدنش حدودا 0.0017 دلار بوده، این در حالیه که این ارز تونسته تو تاریخ 5 ژانویه ی سال 2018 به 0.3 دلار برسه. بعد از این افزایش قیمت شدید، ترون وارد فاز اصلاحی شده و این ارز کاهش قیمت شدیدی رو تجربه کرد؛ به طوری که قیمت هر واحد از این توکن به 0.0029 دلار رسیده. سپس مجددا بخت با این ارز یار بوده و قیمت ترون تا 0.092 دلار رشد کرده. پس از اون مجددا یک فاز اصلاحی رو داشته و مدت زیادی رو در جا زده.

اما این حرکت رنچ و در جا زدن مثل فشردن یه فنر عمل کرده که با رشد بازار ارز های دیجیتال رها شده و تو یه سال بیش از 1800 درصد رشد کرده. با توجه به داده های امروز قیمت Tron الان حدودا 0.1 دلار هستش و ارزش بازارش حدودا 7.2 میلیارد دلاره. در حال حاضر این ارز تو رتبه ی 27 ام بازار قرار گرفته. البته با در نظر گرفتن پتانسیل بالای رشد این ارز، میتونیم منتظر بهبودی وضع اون باشیم.

پیش بینی قیمت ترون در آینده

برای پیش بینی قیمت ترون تو سال های آینده، باید تمام داده های فاندامنتال و تکنیکالی که در مورد اون وجود دارن رو بررسی کنیم. داده های فاندامنتال مربوط به اخبار ترون و اطلاعاتی هستش که در مورد پروژه های اون منتشر میشه که معمولا تو بلند مدت روی قیمت TRX اثر میزارن. البته گاهی وقتا یه شایعه یا خبر میتونه قیمت رو ناگهانی دامپ یا پامپ کنه. داده های تکنیکالی هم مربوط به اطلاعاتی هستن که از نمودار قیمت و تحلیل تکنیکال بدست میان.

تسلط کامل پیدا کردن به این مطالب میتونه سخت و طولانی باشه، به همین خاطر بستر هایی ایجاد شدن که با استفاده از تحلیلگر های برجسته و حرفه ای و همچنین ربات های معامله گر قیمت ترون و ارز های دیجیتال دیگه رو تا چند سال آینده پیش بینی میکنن. درسته که گاهی اوقات ممکنه این تحلیل ها غلط از آب در بیان، ولی برای رسیدن به یک دید کلی در مورد بازار ارز های دیجیتال و روند قیمتی ارز های مختلف، به شما کمک کنن. در ادامه ی این قسمت تعدادی از این پلتفرم ها و نظرات در مورد ارز ترون و آینده قیمت TRX ارائه شدن رو بررسی میکنیم.

ارز دیجیتال ترون

  • ولت اینوستور (Walletinvestor) 

یکی از پلتفرم هایی که تحلیل های خوبی در مورد آینده ی یه ارز تو اون ارائه میشه، پلتفرم ولت اینوستور هستش. طبق تحلیل کارشناس ها و تحلیلگر هایی که برای این سایت کار میکنن، قیمت Tron تا سال 2022 به حوالی 0.16 دلار میرسه. البته این پیش بینی به این معنی نیست که قیمت ترون حتما در آخر سال 2022 به این قیمت میرسه، بلکه نشون میده که قیمت این ارز به طور متوسط تو این سال چقدره.

همچنین این سایت پیش بینی قیمت TRX در سال 2025 رو هم ارائه کرده. طبق این پیش بینی قیمت ترون در سال 2025 پتانسیل رسیدن به محدوده های 0.4 دلار رو داره.

  • اینوستینگ پی آر (Investing PR)

این وبسایت هم جزو پلتفرم هایی هستش که با ارائه ی تحلیل در مورد قیمت ارز های مختلف، سعی داره سرمایه گذاران و افراد آماتور رو راهنمایی کنه. البته نظر تحلیلگر های این سایت نسبت به ولت اینوستور خوشبینانه تر هستش. کارشناس های این سایت یه تحلیل بلند مدت ترون ارائه کردن که طبق داده های این تحلیل، قیمت ترون میتونه تا پنج سال آینده به بیش از یک دلار برسه.

  • دیجیتال کوین (Digitalcoin)

پلتفرم دیجیتال کوین معمولا تحلیل هاش رو با یه دید منطقی تر نسبت به بقیه ی بستر های معرفی شده، ارائه میده. اطلاعاتی که تو این سایت وجود دارن معمولا درست هستن. طبق بررسی های ما، تحلیلگران این سایت پیش بینی کرده بودن که قیمت ترون در سال 2021 میتونه به 0.16 دلار برسه که در واقع همین اتفاق هم افتاد و این ارز به 0.17 دلار رسید.

برای سال 2022 پیش بینی شده که قیمت ترون به 0.19 دلار میرسه. همچنین طبق تحلیل های این سایت تا سال 2026 ترون میتونه سقف تاریخی خودش رو ببینه و تو نزدیکی های 0.36 دلار تثبیت بشه. لازمه که دوباره بهتون در مورد این پیش بینی ها تذکر بدم و یادآوری کنم که این تحلیل ها به هیچ عنوان پیشنهادی برای سرمایه گذاری نیستن و فقط برای بدست آوردن چشم اندازی در مورد آینده Tron کاربرد دارن. به همین خاطر ازتون خواهش میکنیم که این مطالب رو مبنای خریدتون قرار ندین و بعد از این که شرایط موجود رو سنجیدین، اقدام به خرید ترون کنین.

کلام آخر

بازار کریپتوکارنسی ها ریسک نسبتا بالایی رو دارن، به همین دلیل باید با احتیاط تو اون قدم بزارین. در صورتی که علم و اطلاعات کافی رو ندارین، به هیچ عنوان سمت این بازار نرین چون هیچ ثمره ای جز ضرر براتون نداره. متاسفانه عده ی زیادی انتظار دارن که فعالیت تو این بازار ها یه شبه وضع مالیشون رو متحول کنه، در حالی که برای کسب سود های بالا تو چنین بازاری نیاز به صبر و حوصله ی زیادی دارین.

در صورتی که بعد از خوندن این مقاله قصد خرید ترون رو کردین، وارد پنل کاربریتون بشین تا هم از قیمت ترون به تومان مطلع بشین و هم با راحت ترین و سریعترین شکل ممکن این ارز رو خریداری کنین. امیدواریم که تو بازار های مالی پرسود باشین.


نظرات کاربران در مورد آینده ترون چگونه است؟ | تحلیل قیمت Tron | پیش بینی قیمت TRX تا سال 2025
سوال امنیتی :9+98 = ?