آینده ریپل چگونه است؟ + تحلیل بلند مدت قیمت XRP

1402/06/19
آینده ریپل چگونه است؟ + تحلیل بلند مدت قیمت XRP


بلاک چین و ارز های دیجیتال یکی از جدیدترین اختراعات بشر هستن که میتونن سرعت و امنیت بیشتری رو برای ما تامین کنن؛ بزرگترین مزیت این تکنولوژی حذف واسطه ها و ایجاد ارتباط مستقیم بین افراد هستش که باعث میشه کارها بدون کاغذ بازی، خیلی سریع و راحت انجام بشن. برای مثال تو حوزه بانکداری، با استفاده از این فناوری جدید تراکنش ها سریعتر و ارزان تر انجام میشه. پروژه های زیادی هستن که روی بانکداری بلاک چینی کار میکنن، که مهمترینشون پروژه Ripple هستش.

تو این مقاله میخوایم به بررسی آینده ریپل بپردازیم و بررسی کنیم که ریپل چه تاثیری روی سیستم بانکداری گذاشته. علاوه بر اون قیمت XRP رو تا چند سال آینده پیش بینی کنیم. این که از آینده Ripple اطلاعاتی رو داشته باشین، بهتون کمک میکنه با دید بهتری اقدام به خرید ارز دیجیتال ریپل کنین؛ ما تو این مقاله سعی کردیم که هر کمکی تو این مورد از دستمون برمیاد، براتون انجام بدیم.

ارز دیجیتال ریپل چیست؟

 آینده ریپل | ارز دیجیتال ریپل چیست؟

قبلا تو یه مقاله ی جدا به طور کامل توضیح دادیم که پلتفرم و ارز دیجیتال ریپل چیست؟ چطور و بدست چه کسایی ساخته شده؟ اما بهتره که به عنوان مقدمه، کمی با این پلتفرم و تاریخچه اون آشنا بشیم.

ریپل یه شبکه ی میان بانکی مثل شبکه سوییفت (SWIFT) هستش که هدفش انجام تراکنش های مالی بین المللی به سریعترین و ارزان ترین روش ممکنه. استارت شرکت ریپل تو سال 2004 توسط رایان فاگر (Ryan Fugger) زده شد و هدف اصلی اون ایجاد یه سیستم مالی بین المللی شفاف و غیر متمرکز بود. بعد ها تو سال 2011 جد مک کالب (Jed McCaleb) که میخواست یه ارز دیجیتال بسازه به همراه کریس لارسن (Chris Larsen)، شرکت فاگر رو ازش خریدن. به این ترتیب ریپل و ارز دیجیتال XRP ساخته شد. کمپانی ریپل تو سال 2016 موفق شد که مجوز BitLicense رو از سازمان خدمات مالی نیویورک دریافت کنه، به این ترتیب از سال 2016 تا به الان فعالیت های ریپل کاملا قانونی بوده.

البته شراکت بین بنیانگذاران ریپل خیلی دووم نیاورد و تو سال 2014، جد مک کالب به خاطر تفاوت سلیقه هایی که در مورد آینده ریپل با سایر اعضای تیم داشت، از این پروژه کنار کشید. در حال حاضر ریپل تو کشور آمریکا واقع شده و همچنان داره روی حل مشکل زمان طولانی و هزینه ی بالای تراکنش های جهانی کار میکنه. اما این کمپانی فقط تو این حوزه فعالیت نمیکنه؛ این شرکت خدمات و محصولات دیگه ای رو هم برای بهتر کردن کیفیت خدمات بانک ها و بیشتر کردن سرعت انتقال پول معرفی کرده. در ضمن جامعه ی هدفی که برای این محصولات در نظر گرفته شده فقط بانک ها و موسسات مالی نیستن و افراد عادی هم میتونن از اونا استفاده کنن.

آینده ریپل | ارز دیجیتال ریپل چیست؟

در کل میتونیم این خدمات رو به چهار دسته تقسیم کنیم که عبارتند از:

  • ارز دیجیتال XRP
  • شبکه xCurrent
  • شبکه xRapid
  • شبکه xVia

تو بیشتر موارد با شنیدن اسم ریپل یاد ارز XRP میفتیم، اما همونطور که میبینین این ارز فقط بخش کوچیکی از یه اکوسیستم بزرگ هستش. باید به این نکته توجه داشت که پیشرفت و توسعه این کمپانی به همه­ ی اجزای اکوسیستم اون بستگی داره.

مزایا ریپل

آینده ریپل| مزایاس ریپل

استفاده از ارز Ripple مزایایی داره که در ادامه چند مورد از اونا رو بهتون میگیم:

ضد جعل: بر عکس پول های کاغذی که نسخه ی تقلبیشون به وفور تو بازار وجود داره، ارز های دیجیتال تقریبا غیر قابل جعل هستن. ریپل هم از این قاعد مستثنا نیست و هیچ کس نمیتونه یه نسخه جعلی ازش درست کنه.

سرعت بالا: گاهی وقتا کارت به کارت کردن ممکنه چند دقیقه طول بکشه؛ اما با استفاده از ریپل تراکنش ها تو چند ثانیه انجام میشن.

وام دادن و وام گرفتن: با توجه به امکانات جدیدی که به ریپل اضافه شدن، شما میتونین سرمایه تون رو به عنوان وام در اختیار بقیه قرار بدین و به ازای اون سود بگیرین. همچنین در صورتی که به پول نیاز داشتین، وام بهتون تعلق میگیره. نکته مهم اینه که گرفتن چنین وامی فقط چند دقیقه طول میکشه و هیچ ضامن یا معرفی از شما خواسته نمیشه.

تورم: تو این نوع سیستم مالی تورم وجود نداره. دلیل اصلی ضد تورمی بودن چنین ارز هایی اینه که از قبل به طور کامل استخراج شدن و دیگه منیشه به تعدادشون اضافه کرد.

معایب ریپل

در کنار همه ی نکات مثبتی که در مورد ریپل وجود داره، کمپانی ریپل تا به الان به خاطر روش های تجاری که دنبال میکنه، انتقادات زیادی رو تحمل کرده. یکی از مهمترین این انتقادات مربوط به نحوه توزیع ارز های XRP است. در ابتدا قرار بود که بخش عظیمی از ارزهای ریپل به کاربرای این شبکه اختصاص پیدا کنه اما تا به الان فقط بخش کوچکی از این ادعا عملی شده. در مجموع بزرگترین ایراد این کمپانی اینه که بیشتر ارز های ریپل همچنان در اختیار خودش قرار داره و از ارزشمندی اونا استفاده میکنه.

ویژگی های ارز دیجیتال ریپل

ارز دیجیتال ریپل (XRP) یکی از ارزهای دیجیتال معتبر و مشهور است که توسط شرکت ریپل (Ripple Labs Inc.) توسعه و اداره می‌شود. این ارز دیجیتال دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از دیگر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کنند. در زیر به برخی از ویژگی‌های ارز دیجیتال ریپل اشاره شده است:

1.تمرکز بر بانک‌ها و مؤسسات مالی: ریپل اصلی‌ترین هدف خود را در فراهم کردن راهکارهای پرداخت برای بانک‌ها و مؤسسات مالی دارد. این ارز دیجیتال به بانک‌ها امکان انتقال سریع و ارزان واحد پول را در سراسر جهان فراهم می‌کند.

2.زمان تراکنش سریع: ریپل تراکنش‌های خود را با استفاده از تکنولوژی معدن‌نشده (Non-Mining) و به وسیله شبکه‌ی Ripple Consensus Protocol (RCP) انجام می‌دهد. به عبارت دیگر، تراکنش‌های ریپل بسیار سریع انجام می‌شوند و زمان تایید آنها حدود 3-5 ثانیه است.

3.کاربری در معاملات بین‌المللی: ریپل به بانک‌ها و مؤسسات مالی امکان معاملات بین‌المللی با کمترین هزینه و در زمان کوتاه را می‌دهد. این ویژگی می‌تواند مفید باشد برای انتقال پول به دیگر کشورها و حتی تسهیل تراکنش‌های مرزی.

4.برنامه‌های توسعه‌دهندگان: ریپل برنامه‌های توسعه‌دهندگان را برای ایجاد برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر بلاکچین و ارز دیجیتال XRP پشتیبانی می‌کند. این امکان می‌دهد تا کاربران و توسعه‌دهندگان از قابلیت‌های ارز ریپل بهره‌برداری کنند.

5.استفاده از پلتفرم xRapid : xRapid یکی از محصولات اصلی ریپل است که به بانک‌ها و مؤسسات مالی امکان تبادل فوری ارزهای مختلف را فراهم می‌کند. این ابزار از XRP به عنوان ارز میانی برای انتقال و تبادل ارزها استفاده می‌کند.

6.منظم بودن و شفافیت: ریپل به عنوان یک شرکت ارزش‌های منظمی را رعایت می‌کند و از قوانین مربوط به تبادل ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف پیروی می‌کند. همچنین تمام تراکنش‌های ریپل در شبکه‌ی عمومی قابل مشاهده هستند.

رقیب های ریپل

ریپل از اون دسته ارزهاییه که رقبای چندان زیادی نداره، اما رقیب های اون سرسخت و قدرتمند هستن. در ادامه دو تا از قدیمی ترین حریف های ریپل رو بهتون معرفی میکنیم:

سوییفت (SWIFT)

آینده ریپل | رقبای ریپل

در حال حاضر پرداخت های بین المللی با استفاده از شبکه سوییفت انجام میشن و همه ی بانک های معتبر دنیا عضوی از این شبکه هستن و برای نقل و انتقالات مالی از اون استفاده میکنن. درسته که شبکه سوییفت رو بانک های بین المللی قبول دارن ولی این موضوع باعث نمیشه که مشکلاتش رو نادیده بگیریم. اصلی ترین ایراد سوییفت، مربوط به مدت زمانیه که برای انجام تراکنش ها لازم داره.

فرآیند انتقال پول بین دو تا کشور مختلف با استفاده از شبکه SWIFT میتونه تا یه هفته طول بکشه. علاوه بر اون، تو این شبکه کارمزد انجام تراکنش ها بسیار بالاست. در عوض تو شبکه ریپل نقل و انتقالات مالی تو چند ثانیه و با یه کارمزد ناچیز انجام میشن. ارز دیجیتال XRP تا به امروز عملکرد بسیار خوبی رو داشته که همین هم باعث شده بانک های زیادی در سراسر دنیا ازش استفاده کنن. درسته که بیشتر بانک های بزرگ دنیا سهامدار سوییفت هستن و بیش از 45 ساله که از این شبکه برای تراکنش های بین المللیشون استفاده میکنن، اما ریپل ثابت کرده که استحقاق جایگزینی با سوییفت رو داره و با برتری های نسبیش، مزیت های بیشتری رو برای بانک ها بوجود میاره.

استلار (XLM)

آینده ریپل | رقبای ریپل

جدایی مک کالب از ریپل شوک بزرگی رو به سرمایه گذاران این ارز وارد کرد چون ایده ی اصلی پشت شبکه و ارز ریپل متعلق به اون بود؛ اما ضربه اصلی وقتی به کمپانی ریپل زده شد که مک کالب اعلام کرد یک شرکت جدید ساخته که از نظر فناوری و کارایی کاملا مشابه با ریپله. تفاوت های فنی زیادی بین این دو شرکت وجود نداره ولی اهدافی که استلار و ریپل دنبال میکنن یکم با هم فرق دارن. ریپل به گونه ای طراحی شده که بیشتر برای استفاده بانک ها و موسسات مالی مناسبه، در حالی که استلار با کمتر کردن کارمزد هاش، بیشتر تمرکزش رو برای خدمات رسانی به کشور های فقیر و جهان سومی گذاشته.

ارزش پول کشور های توسعه نیافته خیلی کمه و هزینه ی انجام تراکنش های مالی برون مرزی بسیار بالاست. به همین خاطر مردمی که تو چنین کشور هایی زندگی میکنن، نمیتونن با سایر کشور های دنیا تجارت کنن. این مشکل به لطف سیستم مالی که استلار قصد بوجود آوردنش رو داره از بین میره. قبلا تو یه مقاله ی جدا در این مورد به طور کامل صحبت کردیم، همچنین دو ارز ریپل و استلار رو از همه نظر با هم مقایسه کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت بین ریپل و استلار میتونین به اون مقاله مراجعه کنین.

در مجموع استلار تا به امروز نتونسته رقابت چندان موفقی رو با ریپل داشته باشه. این ارز در مقایسه با ریپل مقبولیت کمتری رو داره و در حال حاضر تهدید جدی برای XRP محسوب نمیشه. البته تو چند سال اخیر به خاطر شکایت سازمان بورس آمریکا از ریپل این ارز از بقیه ی ارزهای دیجیتال عقب موند و استلار تونست تا حد زیادی بهش نزدبک بشه ولی همچنان ریپل عملکرد بهتری رو نسبت به استلار داشته.

همکاری های ریپل

آینده ریپل | همکاری های ریپل

بانک ها با پیوستن به شبکه ریپل تراکنش های مالی برون مرزیشون رو بسیار سریع و کم دردسر انجام میدن. طبق ادعای شرکت ریپل، این کمپانی در حال حاضر با بیش از 300 بانک و موسسه مالی مختلف تو سراسر دنیا همکاری داره. شبکه ریپل نتورک پلتفرمی هستش که برای استفاده تو این بانک ها و موسسات طراحی شده. این پلتفرم در واقع استانداردی برای ساده کردن معاملات بین المللی، حواله های برون مرزی، قرارداد های مالی و. . . هستش.

یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین مواردی که در مورد آینده ریپل وجود داره، همکاری ها و شرکای تجاری این کمپانی است. در ادامه ی این مطلب برخی از مهمترین بانک ها و موسساتی که از شبکه ریپل استفاده میکنن رو بهتون معرفی میکنیم. ناگفته نمونه که تیم ارز دیجیتال Ripple به دنبال جذب مشتریان جدید و همکاری با موسسات بیشتری هستش که در صورت موفقیت تاثیر بسزایی رو روی قیمت ریپل میذاره.

بانک آمریکا (Bank Of America)

این بانک از سال 2016 در حال تست و بررسی تکنولوژی کمپانی ریپل بوده و گزارشاتی رو در این مورد منتشر کرده. اخیرا مدیران ارشد بانک آمریکا (BOA) همکاری با این موسسه رو تایید کرده. طبق مصاحبه ای که از جولی هریس (رییس بانکداری جهانی بانک آمریکا) منتشر شده، این بانک بسیار مشتاقه که فناوری ریپل رو با زیرساخت های خودش ادغام کنه. در حال حاضر این بانک یکی از بزرگترین مشتری های کمپانی ریپل است.

آمریکن اکسپرس و سانتاندر (American Express and Santander)

تو تاریخ 16 نوامبر سال 2017 آمریکن اکسپرس و سانتاندر اعلام کردن که میخوان، پرداخت های میان مرزی که بین بریتانیا و ایالات متحده آمریکا انجام میشن رو، ساده تر و سریعتر کنه. این خبر درست وقتی منتشر شده که حباب قیمت ریپل و ارز های دیگه تازه تو مراحل اولیه اش قرار داشت. نتیجه ای که این خبر روی قیمت Ripple گذاشت، 35 درصد رشد تو یه روز بود. اما این پامپ قیمتی با همون سرعتی که انجام شده بود خنثی شد.

هولدینگ اس بی آی (SBI Holdings)

آینده ریپل | همکاری های ریپل | هولدینگ اس بی آی (SBI Holdings)

این شرکت یکی از قدیمی ترین شرکای تجاری ریپل به شمار میره که از سال 2016 تا به الان با این کمپانی همکاری داره. هولدینگ SBI که تو ژاپن واقع شده، برای حواله ها و پرداخت های بین مرزیش از ریپل استفاده میکنه. مدل پرداخت این شرکت Money Tap هستش که تو اون ارز XRP به عنوان یه واسطه برای انجام گرفتن پرداخت ها استفاده میشه.

مانی گرام (Money Gram)

یکی از برترین همکاری های کمپانی ریپل مربوط به همکاریش با مانی گرام هستش. تعداد کمی از شرکت های پرداختی که با ریپل شراکت دارن، از مخزن نقدینگی XRP استفاده میکنن که مانی گرام یکی از اون هاست. مشارکتی که بین ریپل و این شرکت وجود داره تو ژوئن 2019 علنی شد و خبر این همکاری قیمت ریپل رو 10 تا 12 درصد افزایش داد.

بانک ملی فجیره PJSC (NBF)

فجیره یه بانک نیمه دولتی تو امارات متحده عربی هستش که بیشتر به عنوان یکی از برترین بانک های شرعی جهان شهرت داره. این موسسه از مارس 2020 همکاریش رو با ریپل شروع کرده و هم اکنون از مزایای RippleNet استفاده میکنه. اولین حواله ای که این بانک تو اون از شبکه ریپل استفاده کرده، مربوط به بانک Inds Lnd هستش که تو هند واقع شده. این حواله با توجه به سرعت بالا، مقرون به صرفه بودن و قابلیت ردیابی که داشت، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

MoneyMatch

این کمپانی یه FinTech مالزیایی است که به شرکت های کوچک و متوسط خدماتی رو برای پیدا کردن تامین کننده های جهانی، ارائه میده. به این ترتیب این شرکت ها میتونن با استفاده از یه روش یه روزه که هزینه ی پایینی رو داره، پرداخت هاشون رو با استفاده از یه حواله مالی انجام بدن. شرکت MoneyMatch از آوریل سال 2018 با ریپل همکاری میکنه و طبق آخرین داده هایی که منتشر کرده، شرایط بسیار مساعدی رو داره.

Standard Chartered Bank (SCB)

مدت طولانیه که بانک SCB از فناوری های پرداخت ریپل (Proof of Concep (PoC)) برای تراکنش هاش استفاده میکنه. همچنین این شرکت تو سال 2016 با یه سرمایه گذاری استراتژیک تو ریپل تونست به عنوان یه عضو ناظر تو هیئت مدیره ریپل تبدیل بشه و مستقیما تو تصمیم گیری ها نقش داشته باشه. به علاوه این شرکت یکی از اعضای کمیته قانون گذاری و گروه هدایت پرداخت های جهانی (GPSG) تو ریپله. به این ترتیب SCB تو ترسیم استاندارد معاملات و تسویه حساب های جهانی نقش داره.

بانک موسسه Westpac و بانک استرالیا

موسسه مالی وستپک و بانک استرالیا همواره جزو پیشگام های تکنولوژی و فناوری بودن که تو سال 2019 برای ساده تر کردن پرداخت های بین المللی به عضویت شبکه ریپل در اومدن.

بانک رویال کانادا (Royal Bank of Canada)

آینده ریپل | همکاری های ریپل | بانک رویال کانادا (Royal Bank of Canada)

این بانک یکی از مهمترین موسسات مالی سلطنتی در جهان است که از مدت ها قبل از بازار رمز ارز ها حمایت میکرد و علنا علاقه خود به این حوزه را افشا کرده بود. این علاقه در نهایت تو سپتامبر سال 2018 به گزارشی که در مورد همکاری با ریپل داشت، ختم شد. طبق این گزارشات، استفاده از شبکه ریپل میتونه هزینه های مبادلاتی که بین بانک ها انجام میشن رو تا 46 درصد کاهش بده. همچنین این بانک یکی از بزرگترین شرکای استراتژیک ریپل است که به عنوان عضوی از کمیته ی قانون گذاری این کمپانی تو ایجاد استاندارد های آن نقش دارد.

بانک MUFG

بانک MUFG یه شریک جدا نشدنی برای ریپله که تو پرداخت های بین المللیش از خدمات این شرکت استفاده میکنه. علاوه بر اون، این بانک بخشی از گروه هدایت پرداخت جهانی (GPSG) رو در دست داره و به این ترتیب میتونه تو قوانین و استاندارد های پرداختی که با استفاده از ریپل انجام میشن، نقش داشته باشه.

علاوه بر این بانک ها و موسسات مالی، شرکت ها و ارگان های دیگه ای هم وجود دارن که از ریپل استفاده میکنن. برای مثال UniCredit ، Reisebank ، ATB ، National Bank of Abu Dhabi ، UBS، بانک تجارت شاهنشاهی کانادا، شعبه های خزانه داری آلبرتا (ATB Financial)، بانک ملی ابوظبی و. . . از جمله موسساتی هستن که با ریپل همکاری دارن و از شبکه XRP و محصولات و خدماتی که ریپل ارائه میده، استفاده میکنن.

آینده ریپل: همکاری بیشتر = موفقیت بیشتر

آینده ریپل: همکاری بیشتر = موفقیت بیشتر

برای پیش بینی آینده XRP باید ببینیم که پتانسیل های اجرایی تیم ریپل چقدر است. طبق اطلاعات و گزارشات متنوع ریپل از سال 2014 تا 2018 موفق شد با بیش از 100 بانک و کمپانی بزرگ قرارداد ببنده. همچنین با دریافت مجوز های گوناگون از دولت و سازمان های متنوع ایالات متحده، فعالیتش رو قانونی کرد و مشتریان بیشتری رو به همین واسطه به خودش جذب کرد. همه ی این عوامل دست به دست هم دادن تا تو سال 2018 ارز دیجیتال ریپل بیش از 100 میلیارد دلار ارزش پیدا کنه. در اون زمان قیمت ریپل حدودا 3 دلار بود.

هم اکنون اعضای تیم این ارز مشغول توسعه دادن اکوسیستم ریپل و محصولاتش هستن؛ همچنین ایده های جدیدی رو برای ساخت و ایجاد محصولات و پلتفرم های جدید دارن. این تیم تونسته از سال 2018 تا به الان مشتریانش رو سه برابر کنه که این موضوع نشون دهنده محبوبیت روز افزون این پلتفرم هستش. از طرفی هر چه محبوبیت و مقبولیت این ارز و اکوسیستمش بیشتر بشه، استفاده از ارز دیجیتال کمپانی ریپل هم افزایش پیدا میکنه که همین موضوع باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال ریپل میشه.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث جا ماندن این ارز از بقیه ی هم رده های خود شد، مشکلات حقوقی است که با شکایت SEC از آن بوجود اومدن. البته اخباری که در مورد آخرین دادگاه ریپل منتشر شدن، برای سرمایه گذاران این ارز بسیار خوش آیند بودن و مجددا اونا رو به خرید Ripple ترغیب کردن. طبق آخرین گزارشات ریپل تونسته تو برخی موارد عملکرد بهتری رو تو دادگاه داشته باشه و بازی رو به نفع خودش کنه.

در صورتی که این دادگاه ها به نفع ریپل تموم بشن میتونیم انتظار داشته باشیم که قیمت XRP افزایش چشمگیری رو پیدا کنه و سود مناسبی رو نصیب سرمایه گذاران صبورش بکنه.

تحلیل قیمت ریپل

آینده ریپل | تحلیل قیمت ریپل

با توجه به مطالبی که گفتیم، مهمترین سوالی که ذهن هر سرمایه گذاری رو به خودش مشغول میکنه، قیمت این ارز تو آینده است. عوامل مختلفی وجود دارن که روی قیمت یه ارز دیجیتال تاثیر میذارن. بررسی همه ی این عوامل برای رسیدن به یه نتیجه محتمل و همه جانبه کار سختیه و به علم و دانش زیادی احتیاج داره. برخی از سایت ها و تحلیلگر های بزرگ با بررسی این عوامل، پیش بینی هایی رو در مورد آینده Ripple ارائه دادن که در ادامه برخی از اون ها رو براتون بازگو میکنیم.

توجه: تمامی مطالبی که تو این قسمت نوشته شدن، در حد حدس و گمان هستن و یه همین خاطر نباید مبنایی برای خرید و فروش ارز دیجیتال قرار بگیرن. در صورتی که مایل به خرید ریپل یا ارز دیگه ای هستین، بهتره قبل از هر اقدامی شخصا در مورد اون ارز و آینده­اش تحقیق کنین تا با دیدی روشنتر اقدام به سرمایه گذاری کنید.

یکی از معتبر ترین مراجعی که میتونیم برای فهمیدن روند بازار ارز های دیجیتال و رشد ارز های مختلف ازش استفاده کنیم، وبسایت معروف Wallet Investor است. طبق داده های این سایت قیمت Ripple در سال 2025 تا 3.6 دلار افزایش پیدا میکنه. همچنین تو این سایت یه رشد صد درصدی برای سال آینده این ارز پیش بینی شده. این سایت معمولا پیش بینی های معقول و منطقی رو نسبت به رمز ارز ها ارائه میده.

یکی از پلتفرم های معتبری که معمولا با یه دید بدبینانه قیمت ارز ها رو پیش بینی میکنه، Trading Beasts است. طبق داده های این سایت ریپل تا سال آینده حداقل 1.3 دلار قیمت داره. همچنین تو سایت Digital Coin قیمتی که برای یک سال آینده XRP پیش بینی شده، 1.6 دلار است. علاوه بر اون تو این سایت پیش بینی شده که ریپل میتونه تا سال 2025 به سقف تاریخی خودش (3 دلار) برسه. همه ی این ها در حالیه که بعد از موفقیت های ریپل تو سال 2018، طرفداران این ارز منتظر ریپل 100 دلاری بودن.

همونطور که میبینین تحلیل گر های مختلف دید متفاوتی رو نسبت به یه ارز دارن و به همین دلیل اعداد و ارقامی که هر کدوم از اونا ارائه میدن با دیگری متفاوته. در حال حاضر هر واحد ریپل حدودا 0.9 دلار قیمت داره و با 43 میلیارد دلار سرمایه تو جایگاه ششم بازار کریپتوکارنسی ها قرار گرفته. در صورتی که مایل به خرید XRP هستین، میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس به سریعترین و امنترین شکل ممکن این کار رو انجام بدین.

قیمت ریپل تا چه حد بالا میرود؟

با نگاه به گذشته ریپل تحلیل گران این طور پیش بینی می کنن که با توجه به اینکه شرکت مادر ریپل اجازه نمیده در مقابل نوسان بازار ارز های دیجیتال آسیب پذیر باشه و سقوط کنه ممکنه دو یا سه برابر یا حتی شاید بیشتر از اون هم باشه و حتی می تونیم این انتظار رو داشته باشیم که با بالا رفتن قیمت ها در بازار ارز های دیجیتال شاهد قیمت چند دلاری ریپل هم باشیم.در این رابطه توصیه می کنیم مقاله روش شناسایی ارزهای مستعد رشد رو مطالعه کنین.

کلام پایانی

تو این مقاله همه ی سعی و تلاشمون رو بکار بستیم تا بتونیم آینده ریپل و جایگاهی که این کمپانی و شبکه اش میتونن بهش برسن رو بهتون معرفی کنیم. امیدواریم که اطلاعات داده شده تو این مطلب براتون مفید بوده باشه.

سربلند و پر سود باشید.


نظرات کاربران در مورد آینده ریپل چگونه است؟ + تحلیل بلند مدت قیمت XRP
  • همش اما و اگر هست چون درگیر دادگاه هست این ارز و معلوم نیست سوئیفت با این سطح همکاری که با دولت آمریکا داره میزاره دوباره جون بگیره ریپل یا نه تاریخ انتشار مقاله رو هم ننوشتید

سوال امنیتی :9+73 = ?