احتمال افزایش نرخ بهره سه چهارم درصدی فدرال رزرو

1401/03/23
احتمال افزایش نرخ بهره سه چهارم درصدی فدرال رزرو

جروم پاول و اعضای فدرال رزرو به علت افزایش بیش از 8 درصد قیمت‌ های مصرف ‌کننده CPI ماه می، نمی ‌توانند به این زودی تورم را مهار نمایند و احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ‌های آینده وجود دارد. در واقع، احتمال افزایش سه چهارم درصدی در نشست احتمالی روز چهارشنبه 15 ژوئن افزایش یافته است.
دو جلسه بعدی فدرال رزرو احتمالا با افزایش نیم درصد نرخ بهره همراه خواهد بود. باشد. مسلماً پس از گزارش تورم ماه می، فدرال رزرو سیاست اگرسیو تری را در پیش خواهد گرفت. در واقعیت، معامله گران اکنون با احتمال افزایش سه چهارم درصدی در نشست جولای فدرال رزرو، با بیش از 40 درصد افزایش قیمت گذاری کرده اند. اقتصاددانان بارکلیز روز جمعه 10 ژوئن اظهار داشتند که میزان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن یا جولای مشخص نشده است.

واکنش تحلیلگران اقتصادی با تمرکز بر جلسه آتی فدرال رزرو

با این حال براساس اظهارات گروهی از کارشناسان اقتصادی، از آنجایی که فدرال رزرو فرآیندی به نام انقباض کمی را آغاز کرده که می تواند با بالا بردن نرخ های بهره بلندمدت، تقاضای مصرف کننده را کاهش دهد، سیاست فدرال رزرو تهاجمی نخواهد بود.
براساس اظهارات Sandy Villere، انقباض کمی قطعاً نرخ‌ های بلندمدت را بالا می ‌برد، مدیر پورتفولیویSt. Denis J. Villere & Co، افزود که سرمایه گذاران احتمالاً انتظار سیاست اگرسیوتری از فدرال رزرو خواهند داشت و قیمت ها را بالا نخواهند برد. همچنین ویلر گفت که سرمایه گذاران باید احتیاط کنند و هیچ تضمینی وجود ندارد که فدرال رزرو بتواند اقتصاد را بدون ایجاد رکود کند نماید.
برخی دیگر نگران هستند که افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو به کاهش تورم کمک کند، به ویژه از آنجایی که بیشتر افزایش قیمت ها به دلیل افزایش هزینه های انرژی است. اگر فدرال رزرو نتواند به نحوی میانجی توافق صلح بین روسیه و اوکراین باشد، ایالات متحده با افزایش ناگهانی قیمت انرژی روبرو خواهد بود.

نوسانات بازار سهام

سرمایه گذاران نگران تأثیر نرخ های بالاتر بر درآمد سیلیکون ولی هستند و سهام فن آوری بشدت کاهش یافته است. از این میان نزدک از ماه می در بازار نزولی قرار دارد. همچنین پس از گزارش کاهش دو شرکت بزرگ نرم افزاری اوراکل و Adobe در این هفته، بازار شاهد ترس سرمایه گذاران بیشتری بوده است. سهام اوراکل نزدیک به 25 درصد و Adobe بیش از 30 درصد کاهش یافته است.
سایر شرکت های عظیم نرم افزار ابری مانند مایکروسافت، گوگل، SAP و آمازون نیز با توجه به همبستگی خود در بازار سهام کاهش یافته اند.
همچنین شرکت نرم افزار داوجونز که اخیراً درآمد بالایی را گزارش کرده بود، اظهار داشت که معاملات آتی داوجونز در روز دوشنبه 13 ژوئن، همراه با معاملات آتی S&P 500 و آتی نزدک، با تمرکز بر جلسه آتی فدرال رزرو، به شدت کاهش یافته است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد احتمال افزایش نرخ بهره سه چهارم درصدی فدرال رزرو
سوال امنیتی :7+73 = ?