احتمال تاثیر مثبت افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو بر مارکت

1401/06/29
احتمال تاثیر مثبت افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو بر مارکت

S&P 500 و نزدک به دلیل نگرانی از از ادامه روند سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو بدترین عملکرد هفتگی خود را از ژوئن تجربه کرده اند. سیاست تهاجمی بانک مرکزی به منظور مهار تورم از چند ماه اخیر آغاز شده است. قیمت بیت کوین نیز در ارتباط نزدیک با S&P 500 در مسیر سقوط بیش از 9 درصدی در این هفته قرار گرفته است. اگر این همبستگی ادامه یابد، می ‌تواند  موجب چالش های بسیاری مارکت دیجیتال شود.

به گفته شارون بل، استراتژیست گلدمن ساکس، افزایش بیشتر نرخ‌ بهره می ‌تواند باعث سقوط 26 درصدی S&P 500 شود که احتمالا به دنبال آن بیت کوین نیز کاهش خواهد یافت.

اکثریت بازار انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست 20 تا 21 سپتامبر نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد، با این حال طبق داده های FedWatch احتمال 18 درصدی افزایش 100 واحدی نیز وجود دارد. این عدم قطعیت می تواند معامله گران را در حاشیه نگه داشته و منجر به افزایش نوسانات کوتاه مدت صعودی شود. به گفته کارشناسان، اگر افزایش نرخ فدرال رزرو مطابق با انتظارات بازار باشد، ارزهای دیجیتال می توانند خریداران بیشتری را جذب بازار نمایند.

روند قیمتی بیت کوین در جلسات پیشین فدرال رزرو

 به گفته برخی از کارشناسان؛ اگر نرخ بهره آتی شبیه به چهار جلسه گذشته فدرال رزرو باشد، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال می توانند هفته آینده یک روند صعودی کوتاه مدت دیگر را تجربه کنند. طبق نمودارهای پیشین قیمتی؛ قیمت بیت کوین  پس از کاهش حداقل 10 درصدی پس از جلسات فدرال رزرو در ماه مارس، می و ژوئن افزایش یافته است.

قیمت بیت کوین در 13 مارس، همزمان با دومین جلسه فدرال رزرو در سال جاری، برای مدت کوتاهی کاهش و سپس مجددا افزایش یافت. بیت کوین همچنین بلافاصله پس از جلسه فدرال رزرو در 3 و 4 می افزایش یافت، اما پس از آن در 6 می به طور قابل توجهی کاهش یافت. فدرال رزرو در ماه مه افزایش  نرخ بهره نیم درصدی را تصویب کرد.

پس از نشست دو روزه فدرال رزرو در 14 و 15 ژوئن نیز بیت کوین به 17500 دلار کاهش یافت سپس  در عرض چند روز تا سطح 20000 دلار افزایش یافت. افت بیت کوین پس از جلسه جولای کمی کمتر و حدود 5 درصد بود و به دنبال آن نسبت به جلسات قبلی فدرال رزرو بهبودی سریع ‌تری داشت و در عرض 24 ساعت به قیمت پیش از اعلام نرخ بهره بازگشت.

با این حال، داده های تاریخی به وضوح واکنش بازارها در آینده به ویژه در بازار بی ثبات و غیرقابل پیش بینی فعلی را پیش بینی نکرده اند و سرمایه گذاران باید منتظر نوسانات جدید چند روز آینده پس از اعلام افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باشند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد احتمال تاثیر مثبت افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو بر مارکت
سوال امنیتی :9+38 = ?