احراز هویت KYC چیست؟

1401/09/10
احراز هویت KYC چیست؟

 ما سعی می کنیم در مقاله احراز هویت مشتری چست؟ اطلاعاتی در مورد احراز هویت یا KYC برای شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل احراز هویت مشتری بپردازیم و اهمیت احراز هویت برای صرافی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین نحوه احراز هویت رو یاد بگیرین و بعد از انجام فرایند احراز هویت در صرافی های ارز دیجیتال معاملات خودتون رو انجام بدین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست دارین تا بخشی از پول خودتون رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده.

همانند سایر موسسه ها یا شرکت های مالی، بیشتر صرافی های ارز دیجیتال در سراسر دنیا احراز هویت مشتری یا KYC رو برای دسترسی بدون وقفه به خدمات خودشون اجباری کردن. بنابراین، شما برای اینکه بتونین از خدمات صرافی ها استفاده کنین، ابتدا باید مراحل احراز هویت خودتون رو انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله احراز هویت مشتری چست؟ اطلاعاتی در مورد احراز هویت یا KYC برای شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل احراز هویت مشتری بپردازیم و اهمیت احراز هویت برای صرافی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین نحوه احراز هویت رو یاد بگیرین.

ممکن است برایتان مفید باشد: بررسی امنیت در خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال

احراز هویت مشتری چیست؟

احراز هویت مشتری چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم احراز هویت مشتری یا KYC رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که احراز هویت مشتری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که Know Your Customer به مفهوم احراز هویت مشتری یا KYC هست. در اصل KYC یه فرایند یا یه مفهوم کاربردی در دنیای اقتصاد امروز شناخته میشه که به جز نهادهای مالی سایر شرکت ها و نهاد از اون استفاده می کنند. همچنین KYC با هدف مقابله با پولشویی و ایجاد خلاف های اقتصاد طراحی و اجرا شد، ولی کاربری بالای اون باعث شد تا بسیاری از صرافی ها بر اساس این فرایند اقدام به ثبت نام کاربر کنند.

مقاله پیشنهادی: آموزش رفع مسدودی حساب کاربری در صرافی های خارجی

جالب اینجاست که بدونین KYC مخفف عبارت Know Your Customer هست و به احراز هویت اجباری مشتری، معمولا توسط یه موسسه مالی اشاره داره و شامل اطلاعاتی هست که می تونه برای تایید هویت شما استفاده بشه. مثل کارت شناسایی معتبر، قبوض آب و برق و آدرس خونه و... مشتریان و کاربران معمولا باید اطلاعات مورد نیاز رو برای احراز هویت و افتتاح حساب رو در اختیار صرافی های ارز دیجیتال قرار بدن. اگه فرایند KYC رو تکمیل نکنین، ممکنه نتونین به همه ویژگی های صرافی ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشین.

مراحل احراز هویت مشتری چیست؟

مراحل احراز هویت مشتری چیست؟

طی کردن و انجام دادن مراحل احراز هویت مشتری یا KYC برای شناسایی کامل و دقیق مشتری یا کاربر ضروری هست. بررسی مراحل احراز هویت مشتری از طرف موسسه های مالی و صرافی های ارز دیجیتال انجام میشه. به همین دلیل هست که مراحل احراز هویت مشتری هر نوع صرافی ارز دیجیتال با سایر ارگان ها ممکنه متفاوت و متمایز باشه. اثبات هویت فرد و موقعیت جغرافیایی مشتریان برای مراحل احراز هویت مشتری ضروری هستن. به طور کلی میشه گفت که این دو نوع مراحل برای شناسایی مشتری KYC ثابت هستن. شغل فرد، نوع تراکنش و الگوی فعالیت مالی کاربران هم می تونن برای آنالیز میزان ریسک کاربران از طرف بانک ها در مراحل احراز هویت مشتری قرار بگیرن.

مقاله پیشنهادی: دلیل استفاده از آی پی ثابت هنگام کار با ضرافی های خارجی

اصلی ترین مفهومی که در KYC وجود داره، مفهوم شناسایی ریسک هست. در اصل چیزی که احراز هویت مشتری بر اساس اون کار می کنه این هست که مشتری شما از نظر مالی تا چه اندازه ای ریسک پذیر هست و تا چه اندازه می تونه برای نهاد مالی یا غیر مالی ریسک داشته باشه. از نظر قوانین مالی ریسک به این معنی هست که یه مشتری چقدر احتمال داره که با هدف پولشویی یا تامین مالی گروه های تروریستی وارد یه نهاد مالی شده باشه. همچنین فرم KYC شامل اطلاعات هویتی و مالی برای تشخیص ریسک مشتری در صرافی ارز دیجیتال هست.

اهمیت احراز هویت برای صرافی

اهمیت احراز هویت برای صرافی

مقررات احراز هویت مشتری یا KYC برای صرافی های ارز دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار هست، چون تضمین می کنه که اون ها با قوانین نظارتی مطابقت دارن. در گذشته صرافی های ارزهای دیجیتال کمی وجود داشتن که از کاربران می خواستن تا احراز هویت انجام بدن، ولی با افزایش قیمت و علاقه به ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی ها نگرانی در مورد جرم در زمینه پولشویی و سایر فعالیت های غیرقانونی نیز مورد بررسی قرار گرفته. در سال 2001 احراز هویت مشتری معرفی شد و از اون موقع تا الان موسسه های زیادی اون رو مورد توجه قرار دادن.

بهتره بدونین احراز هویت تا قبل از حمله های تروریستی 11 سپتامبر به قانون تبدیل نشده بود. هدف از احراز هویت یا KYC جلوگیری از فعالیت های مجرمانه و غیرقانونی و برجسته کردن رفتارهای مشکوک در سریع ترین زمان هست. صرافی های ارز دیجیتال از این داده ها برای ردیابی معاملات استفاده می کنند تا مطمئن بشن تا پولشویی و بودجه تروریسم وجود نداره. بدون تایید KYC صرافی های ارزهای دیجیتال ممکنه زمانی که کاربر اون ها مرتکب جرم بشه، به دلیل عدم انجام اقدامات لازم مسئول باشه. به همین دلیل صرافی های ارز دیجیتال بزرگ ترجیح میدن تا مطابق قانون مبارزه با پولشویی عمل کنند تا مشکلی براشون پیش نیاد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله احراز هویت مشتری چست؟ اطلاعاتی در مورد احراز هویت یا KYC برای شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل احراز هویت مشتری بپردازیم و اهمیت احراز هویت برای صرافی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، KYC مخفف عبارت Know Your Customer هست و به احراز هویت اجباری مشتری، معمولا توسط یه موسسه مالی اشاره داره و شامل اطلاعاتی هست که می تونه برای تایید هویت شما استفاده بشه.


نظرات کاربران در مورد احراز هویت KYC چیست؟
سوال امنیتی :8+58 = ?