اختلاف اروپا و آمریکا بر سر قوانین رمزارزها؛ کدام پیروز می شود؟

1401/12/14
اختلاف اروپا و آمریکا بر سر قوانین رمزارزها؛ کدام پیروز می شود؟

اختلاف اروپا و آمریکا بر سر قوانین رمزارزها؛ کدام پیروز می شود؟ سرعت تنظیم و اجرای مقررات ارزهای دیجیتال از زمان معرفی اولین رمزارز تا سال های متوالی خیلی پایین جلو میرفت، ولی در سال های گذشته با افزایش محبوبیت و پذیرش عمومی به بازار ارزهای دیجیتال، سرعت اجرای اقدامات نظارتی هم در سراسر دنیا افزایش پیدا کرد. امروزه بعضی از جذاب ترین حوزه های قضایی مالی در دنیا مربوط به وضع قوانین رمارزها بوده و در بیشتر موارد هم این مقررات باعث افزایش امنیت بازار کریپتو شده. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

قوانین ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف

جالب اینجاست که بدونین تدوین قوانین و مقررات رمزارزها در بیشتر کشورهای دنیا در هاله ای از ابهام قرار داره. در سال های گذشته هر کدوم از این کشورها موضع گیری های متفاوتی ننسبت به فعالیت شهروندان خودشون در این بازار داشتن. طیف قانون گذاری دولت ها در حوزه ارزهای دیجیتال خیلی گسترده هست. برای مثال در یه طرف طیف کشور السالوادور قرار داره که اولین کشور در جهان هست که بیت کوین رو به عنوان پول قانونی کشور خودش قبول کرده. در طرف دیگه طیف، کشورهایی مثثل الجزیره و بنگلادش قرار دارن که حوزه ارزهای دیجیتال رو به طور کلی ممنوع کردن. با وجود منع استفاده از ارزهای دیجیتال در خیلی از کشورها به دلیل طبیعت غیرمتمرکز بودن این صنعت، محدودیت خاصی برای خرید ارز دیجیتال، فروش و نگهداری این دارایی های دیجیتال برای کاربران به وجود نیومده.

اختلاف اروپا و آمریکا بر سر قوانین ارزهای دیجیتال

بهتره بدونین در 26 فوریه، رسانه سیاست بین الملل Politico گزارش داد که مقامات اتحادیه اروپا شروع به معرفی این منطقه به عنوان مکانی مناسب برای کسب و کارهای رمزارزی و راه اندازی فروشگاه کردن. همچنین اشاره کرد که کنگره به هیچ وجه به تدوین یا استقرار قوانین برای دارایی های رمزارزی حتی نزدیک هم نشده و اضافی کرد:

رهبران حوزه کریپتو به صورت چشمگیری در کنار هم قرار گرفتن و برای استدلال مقررات شفاف تر تلاش می کنند، چون آژانس های ایالات متحده شروع به اجرای قوانین برای تجارت و بانکداری رمزارزی کردن. جیمز فینلان تاکید کرد که ریپل می تونه به نمونه بارز از این اجرای قوانین تبدیل بشه. اگه سازمان SEC امسال در پرونده خودش علیه شرکت فین تک پیروز بشه، آینده ارزهای دیجیتال در ایالات متحده خیلی تلخ میشه.

با این حال، انتظار میره مقررات و قوانین بازارهای دارایی های دیجیتال تا سال 2024 در سراسر اروپا اجرا بشه. ولی سیاستمداران آمریکایی هنوز در مورد نحوه تنظیم این صنعت به شدن اختلاف دارن. از طرف دیگه، مثل الیزابت وارن و گری جنسلر قرار دارن که می خوان این صنعت رو در هم بکشنن و در طرف دیگه سیاستمداران فعالی مثل تام ایمر و سینتیا لومیس قرار دارن که می خوان اون رو در آغوش بگیرن.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اختلاف اروپا و آمریکا بر سر قوانین رمزارزها؛ کدام پیروز می شود؟
سوال امنیتی :5+80 = ?