اخرین وضعیت قانون گذاری ارزهای دیجیتال در پارلمان اروپا(ردیابی تراکنش ها)

1400/12/17
اخرین وضعیت قانون گذاری ارزهای دیجیتال در پارلمان اروپا(ردیابی تراکنش ها)

در 9 فوریه، دو فراکسیون اصلی پارلمان اروپا طرح سیاستی را ارائه کردند که هدف آن اعمال مقررات موجود طراحی شده برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم در تمام تراکنش های ارز دیجیتال است. این پیش نویس توسط نماینده پارلمان بلژیک (MEP) آسیتا کانکو و عضو پارلمان اسپانیایی ارنست اورتاسون رهبری شد.
نسخه فعلی قانون سفر یا "travel rule" بانک‌ ها و شرکت ‌های پرداخت را موظف می‌کند تا اطلاعاتی را که بین پرداخت ‌کنندگان و گیرندگان مبادله می شود، ذخیره کرده و برای چندین سال در دسترس مقامات قرار دهند. این سیاست تنها زمانی فعال می شود که تراکنش از آستانه 1000 یورو فراتر رود. طرح مقررات شبیه توصیه ‌های رسمی گروه ویژه اقدام مالی FATF (یک سازمان بین دولتی که توسط گروه کشورهای G7 برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تأسیس شده است) است.
توماس اسپاس، وکیل بلژیکی متخصص در مقررات ارزهای دیجیتال، می‌گوید: آیا قرار است FATF چنین تأثیر شدیدی بر نحوه شکل ‌گیری سیاست‌های اروپا داشته باشد؟ وی گفت: با چنین قانونی، صرافی ‌های ارز دیجیتال باید قوانین را برای نگهداری سوابق مشتریان خود دور بزنند و این به معنای کاغذبازی بیشتر برای شرکت های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال و مانع دیگری برای کارآفرینان جدید است.

ارائه مقررات مستقل از FATF

به پیشنهاد کانکو و اورتاسون باید آستانه تراکنش‌ های رمزارز را کاهش دهند، که عملاً صرافی ‌ها و ارائه ‌دهندگان انواع کیف پول ارز دیجیتال را مجبور می‌کند تا "travel rule"را برای تمام تراکنش ها فعال کند. مقامات اروپایی خواستار دریافت نام فرستنده و گیرنده، آدرس منزل فرستنده، شماره پاسپورت و آدرس کیف پول فرستنده و گیرنده هستند.
براساس استدلال کانکو و اورتاسون تراکنش ‌های کوچک با ارزهای دیجیتال اغلب برای تأمین مالی تروریسم یا پولشویی استفاده می ‌شوند که چنین حفره ای استفاده از دارایی های دیجیتال را برای تأمین مالی و پنهان کردن فعالیت های مجرمانه ممکن می کند، زیرا سرمایه غیرقانونی می تواند به طور ناشناس بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی با شانس ناشناخته باقی بماند و مبادله شود و این دلیل نیاز به حذف سقف 1000 یورویی برای تراکنش های دیجیتال توجیه می کند.

بحث هایی پیرامون travel rule

پیش ‌نویس مقررات بحث ‌هایی را در صنعت دیجیتال اروپا برانگیخت. سرمایه گذاران نهادی در اروپا اغلب از مقرراتی که در بروکسل تهیه می ‌شود استقبال می ‌کنند، اما گسترش شدید "travel rule" صاحبان مشاغل را نگران رقابت پذیری منطقه کرده است.

با توجه به اینکه هر فن آوری اجازه ذخیره و انتقال این اطلاعات خاص را نمی دهد، اجرای کامل "travel rule"دشوار خواهد بود. مارک تولدو، مدیر عامل صرافی بلژیکی Bit4You و مدیر انجمن بلاک چین بلژیک، گفت: راه ‌اندازی یک ثبت جهانی از آدرس ‌های شناسایی شده بسیار ساده ‌تر است، رویه ‌ای که در بانکداری نیز استفاده می‌ شود.

جدیدترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اخرین وضعیت قانون گذاری ارزهای دیجیتال در پارلمان اروپا(ردیابی تراکنش ها)
سوال امنیتی :1+34 = ?