ارز TLM چیست؟ | معرفی کامل ارز تریلیوم | بررسی کامل بازی Alien Worlds

1402/06/18
ارز TLM چیست؟ | معرفی کامل ارز تریلیوم | بررسی کامل بازی Alien Worlds

ارز TLM چیست؟ به نظرتون میشه آدم تو خونه بشینه و با بازی کردن، درآمد دلاری داشته باشه؟ با توجه به این که تو عصر تکنولوژی زندگی میکنیم، چنین چیزی امکان پذیره. یکی دو سالی میشه که تب و تاب بازی های بلاک چینی بالا رفته. یکی از بازی های بسیار محبوب، Alien Worlds هستش که تو این نوع بازی به شما ارز TLM پاداش داده میشه و شما میتونین با فروش Trillium از این بازی کسب درآمد کنین.

حالا که این ارز دیجیتال رو به لیست صرافی آنلاین خودمون اضافه شده، وظیفه ی خودمون میدونیم که در مورد بازی Alien Worlds چیست ؟ و تحلیل ارز TLM اطلاعات بیشتری رو در اختیارتون بزاریم. شاید خیلی اهل گیم و بازی نباشین، با این حال پیشنهاد میکنیم که این مقاله رو به هیچ عنوان از دست ندین، چون در مورد نحوه بدست آوردن این ارز و همچنین آینده TLM اطلاعاتی رو بهتون میدیم. شما میتونین با خرید TLM و نگهداری اون تو یه مدت کوتاه سود بالایی رو بدست بیارین. 

بازی های بلاک چینی

ارز TLM

سال 2021 میلادی، پر از اتفاقات جدید تو حوزه ی بلاک چین و ارز های دیجیتال بود. تو این سال تحولات بنیادی زیادی تو این حوزه ایجاد شد. تا سه چهار سال قبل بیشتر فعالان و سرمایه گذاران این حوزه، کاربردی جز انجام تراکنش های مالی رو برای بلاک چین و ارز های دیجیتال نمیتونستن تصور کنن؛ اما الان کمتر صنعت و تکنولوژی وجود داره که به بلاک چین منتقل نشده باشه.

یکی از صنعت هایی که خیلی زود به ارزش فعالیت تو شبکه های بلاک چینی پی برد، بازی سازی هستش. تو یکی دو سال گذشته بازی های زیادی روی شبکه های بلاک چینی ایجاد شدن که این موضوع با افزایش محبوبیت توکن های غیر مثلی (NFT ها) و ادغامش با بازی های بلاک چینی، باعث شد که صنعت بازی های بلاک چینی خیلی زود پیشرفت کنه و ارزش زیادی رو بدست بیاره. تو این مقاله میخوایم با یکی از بازی هایی که اخیرا سر و صدای زیادی به پا کرده، آشناتون کنیم. لازم به ذکره که قبلا هم مقاله ای رو تو این حوزه نوشتیم و در اون مقاله بازی اکسی انفینیتی و ارز SLP رو بهتون معرفی کردیم.

بازی Alien Worlds چیست؟ 

بازی ALIEN WORLDS

اگه  بخوایم در مورد بازی Alien Worlds چیست؟ بهتون بگیم باید بهتون بگم که به معنی سرزمین بیگانگان هستش، جدیدترین پلتفرمیه که تو حوزه ی دیفای (DeFi) و ان اف تی ها (NFT) بوجود اومده. این بازی به شکل یه دنیای مجازی گسترده طراحی شده و شما و بازیکنان دیگه باید تو این دنیا به جستجو بپردازین. همچنین تو این بازی میتونین بین سیاره های مختلف جا به جا بشین و با کاوشگر های دیگه مبارزه کنین. علاوه بر اون با خرید سیاره ها، اجازه ی ماین ارز دیجیتال TLM به شما داده میشه و به این ترتیب میتونین به یه درآمد ثابت برسین. اگه هم خودتون حال و حوصله ی استخراج Trillium رو ندارین، میتونین سیاره تون رو برای ماین کردن به بازیکنای دیگه اجاره بدین.

وقتی که یه سیاره رو خریداری میکنین، رهبری اون به عهده ی شماست. البته شاید دست تنها نتونین از پس مدیریت یه سیاره بر بیاین؛ به همین منظور میتونین پلیر های دیگه ای رو به عنوان لیدر تو سیاره تون تعیین کنین. اینطوری شما به این افراد اجازه میدین که تو مدیریت و تصمیم گیری های سیاره نقش بیشتری داشته باشن. خیلی ها فکر میکنن که نمیشه از چنین بازی هایی پول درآورد؛ احتمالا چنین افرادی نمیدونن که Alien Worlds علاوه بر اینکه یه بازی سرگرم کننده است، راهی برای سرمایه گذاری تو حوزه های دیفای (DeFi) و ان اف تی (NFT) هستش.

علاوه بر همه این موارد، تو هر سیاره ای میتونین ارز TLM رو استیک کنین و در ازای اون پاداشی رو دریافت کنین. همچنین اگه خوش شانس باشین، موقع ماینینگ و استخراج تو این بازی کارت هایی رو که در واقع توکن غیر مثلی یا NFT هستن، دریافت میکنین. انفتی هایی که تو این بازی پیدا میشن همه آیتم هایی که تو این بازی وجود دارن از جمله زمین ها، سیاره ها، اسلحه ها و. . . رو شامل میشن.

تیم توسعه دهنده بازی

ارز TLM

طبق چیزی که تو سایت الین وردز نوشته شده، سازنده اصلی این بازی شرکت Dacoco GmBH است. شرکت داکوکو تو کشور سوییس تاسیس شده و بیشتر روی پروژه های مرتبط با برنامه های غیر متمرکز و پردازش داده فعالیت میکنه. یکی از جدیدترین پروژه های این کمپانی بازی Alien Worlds هستش. اما اعضای تشکیل دهنده ی این کمپانی چه کسانی هستن؟

تو حساب کاربری که این شرکت تو لینکدین داره، کل اعضای Dacoco سه نفر هستن. نکته ی قابل توجه اینه که تو سایت بازی جهان های بیگانه و همچنین شبکه های اجتماعی این بازی، این شرکت به عنوان سازنده معرفی شده و اسمی از برنامه نویس ها و توسعه دهنده هایی که تو پروسه ساخت این بازی نقش داشتن، برده نشده. به همین خاطر ما سه نفری که تو شرکت Dacoco کار میکنن رو به عنوان سازنده های بازی بهتون معرفی میکنیم.

مدیریت شرکت داکوکو به عهده ی رابرت الن (Robert Allen) هستش. آقای الن خودش رو به عنوان یه مشاور فنی و کارآفرین معرفی کرده که بیش از 25 ساله تو این حوزه فعالیت داره. در ادامه هم عنوان کرده که الان بیشتر روی فناوری های بلاک چینی و ساخت و توسعه ی Alien Worlds کار میکنه.

نفر بعدی ساروجینی مکنا (Sarojini McKenna) میباشد که هم بنیانگذار و مدیر اجرایی کمپانیه. نفر سوم این گروه کوچک مایکل جیمز یتس (Michael James Yeates) هستش که اونم تو سمت مدیریت اجرایی مشغول بکاره و یکی از هم بنیانگذار های این شرکته. متاسفانه نتونستیم اطلاعات زیادی رو در مورد این افراد بدست بیاریم.

دیفای چیست؟

دیفای چیست؟

عبارت دیفای (DeFi) مخفف شده ی واژه ی Decentralized Finance هستش که به معنی سیستم های مالی غیر متمرکزه. این حوزه شامل موارد مختلفی از جمله قرارداد های هوشمند، دارایی های دیجیتالی، نرم افزار های غیر متمرکز ی که تو بستر بلاک چین ساخته شدن (DApps)، پروتکل های بلاک چینی و. . . میشه. بیشتر پروژه های دیفای روی پلتفرم اتریوم ساخته میشن. دلیلش هم اینه که توسعه های انجام شده تو Ethereum باعث شده این پلتفرم به بستر مناسبی تو حوزه دیفای تبدیل شده.

NFT چیست؟

NFT چیست؟

تو بازار فروش و خرید ارز دیجیتال، توکن های غیر مثلی، نوع خاصی از ارز های دیجیتال هستن که ازشون فقط یدونه وجود داره و به همین خاطر منحصر به فرده. وقتی که شما یه NFT رو خریداری میکنین، در واقع مالکیت دیجیتالی اون رو میخرین. برای درک بهتر و راحت تر این مطلب بهتره که با یه مثال بیشتر توضیحش بدیم. فرض کنین که یه هنرمند آثار هنریش رو تو اینترنت به اشتراک میذاره، تو چنین شرایطی همه میتونن با دانلود عکس اون اثر، یه نسخه از اون رو داشته باشن؛ اما اگه این هنرمند آثارش رو به شکل یه توکن غیر مثلی در بیاره، مالکیت دیجیتالی اون اثر فقط متعلق به یه شخص میشه.

این حوزه در حال حاضر بسیار خام و ناشناخته است، اما تحلیلگر های زیادی پیش بینی کردن که با گذشت زمان NFT ها بتونن به یه صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل بشن. جاستین سان که خالق ارز ترون هستش تو توییت هاش از این صنعت حمایت کرده. یکی از معروف ترین نقل قول هایی که از Justin Sun در مورد انفتی ها وجود داره، به شرح زیر هستش:

• در آینده، ثروتمندان آثار هنری رو تو خونه هاشون به رخ هم نمیکشن، بلکه اونا رو به شکل آنلاین به نمایش میذارن.

ارزدیجیتال Trilium چیست؟

تو بازی Alien Worlds پاداش بازیکن ها با استفاده از ارز دیجیتال TLM پرداخت میشه. تو بازار های مالی TLM نماد ارز تریلیوم هستش. این توکن از استاندارد های BEP20، ERC20 و WAX پشتیبانی میکنه و برای انتقال اون فقط میتونین از همین شبکه ها استفاده کنین. طبق داده های ارائه شده، قراره میزان کل ارز تریلیوم 10 میلیارد باشه. در حال حاضر که داریم این مقاله رو براتون مینویسیم، بیش از 5 میلیارد واحد از اون عرضه شده. نکته ی قابل توجه اینه که از این میزان فقط 914 میلیون تو بازار در حال دست به دست شدنه.

با تحلیل ارز TLM به این نتیجه رسیدیم که با توجه به داده های امروز (24 شهریور 1400) قیمت TLM حدودا 0.21 دلاره. ارزش بازار این ارز کمی بیشتر از 190 میلیون دلار هستش که باعث شده Trilium بین 300 تا ارز برتر بازار قرار بگیره. شاید فکر کنین داریم زیادی بزرگش میکینیم ولی، این ارز تو کمتر از 6 ماه تونسته به جایگاه فعلیش برسه و تا این حد خودش رو مطرح کنه. به نظرتون تا دو سال دیگه میتونه به چه جایگاهی برسه؟

شاید این روز ها بهترین فرصت ممکن برای خرید ارز TLM باشه، مخصوصا که دوباره سر زبون ها افتاده و تو شبکه های اجتماعی در موردش صحبت میشه.

البته ما به گیمر هایی که دارن این مطلب رو میخونن، پیشنهاد میدیم که با بازی کردن این ارز رو بدست بیارن. همونطور که قبلا اشاره کرده بودیم، تو بازی الین وردز به بازیکن ها اجازه ی استخراج TLM داده میشه. البته اگه بخواین استخراج سریع تری داشته باشین، باید از ابزار هایی که به شکل کارت های NFT تو این بازی وجود دارن استفاده کنین. تو ادامه به شکل مختصر آموزش بازی Alien Worlds رو براتون میذاریم.

اصطلاحات پر کاربرد در بازی Alien Worlds

بازی ALIEN WORLDS

آشنا شدن با اصطلاحاتی که تو بازی ازشون به وفور استفاده میشه، برای شروع خیلی مهمه. به همین خاطر میخوایم قبل از اینکه آموزش بازی Alien Worlds رو در اختیارتون بزاریم، کمی با محیط و کلماتی که تو بازی ازشون استفاده میشه، آشناتون کنیم:

سیاره یا Planet: وقتی که این بازی ساخته شد، 6 تا سیاره مختلف تو اون وجود داشت؛ ولی بعدا سیاره های جدیدی به دست فدراسیون این بازی، بهش اضافه شدن. موقع ساخت یه سیاره جدید باید قرارداد هوشمندی رو برای فرآیند های استخراج ارز TLM و انجام بازی تنظیم کرد. در کل سیاره ها رو میتونیم اصلی ترین زیر بنای این بازی بدونیم. هر سیاره مثل یه سازمان توکنیزه شده ی غیر متمرکزه که هر روز مقدار مشخصی توکن تریلیوم دریافت میکنه. این توکن ها مطابق با تصمیم هایی که تو هر سیاره گرفته میشه، بین کاربر هایی که تو اون هستن، تقسیم میشه.

فدراسیون یا Federation: گروه داکوکو که متاورس Alien World رو بنیانگذاری کردن (قبلا در موردش باهاتون صحبت کردیم)، اعضای این فدراسیون هستن. وظیفه ی این بنیاد اینه که صلاحیت سیاره ها رو برای عضویت تو این فدراسیون بررسی کنن و در این مورد تصمیم بگیرن. همچنین عرضه ی NFT های اصلی بازی به عهده ی این فدراسیونه و توکن های Trilium زیر نظر قرارداد هوشمند “Federation” صادر میشن.

کاوشگر ها یا Explorers: کاوشگر ها همون گیمر هایی هستن که این بازی رو انجام میدن. این جستجوگر ها میتونن با استیک کردن ارز TLM تو هر سیاره ای، به یکی از اعضایی که حق رای داره تبدیل بشه. این حق رای به بازیکنان اجازه میده که تو تصمیم گیری های سیاره شرکت داشته باشه. لازم به ذکره که این سپرده گذاری فقط محدود به یک سیاره نیست و میتونین تو چند سیاره این کار رو انجام بدین.

ابزار ها یا Tools: ابزار هایی که تو این بازی وجود دارن، در واقع همون NFT ها هستن و که با استفاده از اون ها میتونین قدرت استخراجتون رو بیشتر کنین. برای تهیه ی این آیتم ها میتونین به فروشگاهی که تو این سایت وجود داره مراجعه کنین.

بازی ALIEN WORLDS

زمین ها یا Lands: زمین هایی که تو بازی Alien Worlds وجود دارن، به شکل توکن های غیر مثلی طراحی شدن و این زمین ها نمادی از یک قسمت اون سیاره هستن. برای این که بتوینن استخراج تریلیوم رو انجام بدین، علاوه بر ابزار به زمین هم احتیاج دارین. یکی از جذاب ترین قابلیت هایی که برای زمین دار ها تو این بازی لحاظ شده، امکان اجاره دادن زمین هستش. به این ترتیب میتونین به ازای مقداری ارز دیجیتال TLM، زمین هاتون رو به بازیکنای دیگه اجاره بدین.

اسلحه یا Weapon: برای اینکه بتونین با بازیکن های دیگه مبارزه کنین، به سلاح احتیاج دارین. هر کدوم از سلاح ها به شکل یه NFT طراحی شدن و میزان قدرت دفاعی و هجومی متفاوتی دارن. برای خرید NFT سلاح ها میتونین از فروشگاه بازی استفاده کنین.

 مینیون ها یا Minions: شاید با شنیدن اسم مینیون، یاد موجودات کوتوله ی زرد رنگی که تو کارتون من شرور وجود داره بیفتین ولی این مینیون ها با چیزی که تو کارتون دیدین متفاوته. تو این بازی minions مبارز های شما هستن که موقع روبرو شدن با یه بازیکن دیگه باعث برتری شما میشن. این آیتم هم به شکل کارت های NFT طراحی شده و با استفاده از ارز TLM قابل خریداریه.

آواتار یا Avatar: تو بازی Alien Worlds کارت ها یا توکن های NFT آواتار رو میتونین به عنوان کاراکترتون انتخاب کنین.

ویژگی های ارزدیجیتال Trilium

ارزدیجیتال Trilium یکی از ارزهای دیجیتال جدید است که در حال جذب توجه بسیاری از افراد قرار دارد. یکی از ویژگی های برجسته این ارز دیجیتال، امنیت بالای آن است. Trilium از تکنولوژی بلاکچین برای حفاظت از اطلاعات و تراکنش ها استفاده می کند، بنابراین هیچگونه تقلب یا دستکاری در رکوردها امکان پذیر نیست. علاوه بر این، Trilium برای ارسال و دریافت سریع تراکنش ها طراحی شده است. سرعت بالا و هزینه های کمتر در مقایسه با سیستم های بانکی سنتی، عاملی است که علاقه مندان به ارزهای دیجیتال را به سمت Trilium جلب می کند. همچنین، این ارز دیجیتال قابلیت استفاده در سیستم های مختلف را دارا است، از جمله فروشگاه ها و خدمات آنلاین. در نهایت، یکی از ویژگی های جذاب دیگر Trilium، شفافیت در تراکنش ها است. هر تراکنش در بلاکچین Trilium به صورت عمومی قابل مشاهده است، که اعتماد و اطمینان بیشتری را برای کاربران به ارمغان می آورد. از این رو، Trilium به عنوان یک ارز دیجیتال نوآورانه و پیشرو در بازار جهانی ارزهای دیجیتال مطرح شده است.

آموزش بازی Alien Worlds

بازی ALIEN WORLDS

این بازی یه جهان شبیه سازی شده است که به شکل آنلاین و چند نفره انجام میشه. رقابت اصلی که تو بازی Alien Worlds وجود داره، از نوع اقتصادی و همکاری هستش. کاربر ها باید سعی کنن که با استخراج بیشتر، ثروت بیشتری رو بدست بیارن. ارز TLM کاربرد های متفاوتی رو تو بازی داره که در ادامه بیشتر براتون توضیح میدیم. علاوه بر همه ی این ها، بین سیارات مختلف هم رقابت وجود داره.

از کجا باید این بازی رو انجام بدیم؟ این بازی تحت وب هستش و به همین خاطر نیازی به کامپیوتر قوی ندارین. همچنین لازم نیست که برنامه ی خاصی رو نصب کنین و داشتن یه مرورگر برای اجرای بازی کافیه. برای شروع پول درآوردن از این بازی به سایت alienworlds.io برین و روی گزینه ی Play & Earn کلیک کنین.

وقتی که بعد از ثبت نام برای اولین بار وارد این بازی بشین، بهتون یک بیلچه (کارت NFT که روش عکس بیلچه داره) برای استخراج داده میشه. قدرت ماین این وسیله کمترین میزان ممکنه و به همین خاطر مدت زیادی طول میکشه که درآمد مناسبی رو بدست بیارین. البته اگه مایل باشین میتونین ابزار های دیگه ای که برای استخراج کاربرد دارن رو خریداری کنین. به این نکته توجه کنین که برای استخراج TLM، داشتن یه زمین الزامیه. اگه خودتون زمینی نداشته باشین، میتونین از کاربرای دیگه زمین اجاره کنین. اگه کمی خوش شانس باشین، ممکنه که موقع استخراج تو این بازی علاوه بر ارز Trilium، توکن های NFT مختلف رو هم بدست بیارین.

کاربرد های ارز تریلیوم

قبلا فهمیدیم که ارز دیجیتال تریلیوم چیست؟ اما در مورد کاربرد هاش صحبت نکردیم. در حال حاضر کاربرد های زیر برای ارز TLM تو این بازی در نظر گرفته شده:

سرمایه گذاری و استیک کردن

سرمایه کذاری در بازی ALIEN WORLDS

مهمترین هدفی که کاربر ها تو پلتفرم دنیا های بیگانه دنبال میکنن، استخراج Trilium هستش. قبلا توضیحات کافی رو در این مورد بهتون دادیم. برای اینکه بتونین به درآمد ثابت و مناسبی از این بازی برسین، به یه استراتژی مناسب نیاز دارین تا با استفاده از ابزار ها و زمین هاتون بیشترین سود ممکن رو بدست بیارین. با این همه تاکید باید متوجه شده باشین که بدست آوردن ارز TLM و توکن NFT بستگی به مهارت شما تو استفاده از ابزار هاییه که در دست دارین، بستگی داره.

علاوه بر اون، میتونین ارز های تریلیومی که با استخراج بدست آوردین یا خریداری کردین رو تو این پلتفرم سرمایه گذاری کنین و در ازای اون پاداش بگیرین. با استیک کردن مزایای دیگه ای هم بهتون تعلق میگیره که یکی از اونا رو تو قسمت بعد بهتون توضیح دادیم.

شرکت تو رای گیری های سیاره

تو قسمت قبل در مورد استیک ارز TLM توضیحاتی رو بهتون دادیم. یکی از مهمترین قابلیت هایی که این کار بهتون میده، امکان شرکت کردن تو تصمیم گیری های مهم سیاره شرکت کنین. البته میزان مشارکت شما بستگی به مقدار ارزی داره که تو اون سیاره سرمایه گذاری کردین. در صورتی که قدرت شما از یه حدی بیشتر بشه، میتونین به عنوان عضو شورای سیاره ها دربیاین و تاثیر مستقیمی رو روی تصمیم گیری ها بذارین.

در واقع شما تو این بازی مثل شهروند های یه سیاره هستین. وقتی که ارز های دیجیتالتون رو تو اون سیاره استیک میکنین، به این معنیه که از اون سیاره حمایت میکنین. به این ترتیب بهتون مسئولیت های بیشتری داده میشه که باید بهشون عمل کنین.

طرفدارای Alien Worlds

بازی Alien Worlds تو شبکه های اجتماعی طرفدار های زیادی داره، مخصوصا تو شبکه های اجتماعی که برای گیمر ها طراحی شدن. یکی از مهمترین پلتفرم هایی که گیمر ها ازش برای ارتباط با هم دیگه استفاده میکنن، دیسکورد (Discord) هستش. طرفدارای این بازی تو دیسکورد روم های مختلفی رو ایجاد کردن که شامل 18 زبان مختلف میشه. در حال حاضر تیم توسعه دهنده ی این بازی بیشتر تمرکزشون رو برای توسعه و معرفی بیشتر این بازی تو کشور هایی چین، ترکیه، ژاپن، روسیه و کشور های انگلیسی زبان، گذاشتن.

یکی دیگه از برنامه هایی که تیم این بازی دنبال میکنه، بومی کردن بازی تو نقاطی که توجه زیادی به این بازی شده، هستش. همچنین قراره آی پی های معتبری که مربوط به بازیکنان برتر این بازیه، به توکن NFT تبدیل کنن. 

آینده ارز TLM

امیدواریم با توضیحاتی که تا الان دادیم، فهمیده باشین که ارز TLM چیست؟ مهمترین سوالی که الان مطرح میشه، در مورد آینده ارز TLM هستش. احتمالا انتظار ارائه ی تحلیل ارز TLM رو از ما دارین. ولی باید بگم که متاسفانه برای تحلیل ارز TLM اطلاعات زیادی در دسترس وجود نداره. بازی Alien Worlds کمتر از سه ماهه که عرضه شده ولی تو همین مدت کوتاه تونسته کاربرای زیادی رو به خودش جلب کنه.

ایده ی بازی کن و پول در بیار میتونه تو آینده محبوبیت زیادی رو بدست بیاره. حتی تو بعد از چند وقت افرادی که این نوع کسب درآمد رو قبول نداشتن، با دیدن گیمر هایی که از این بازی پول در میارن، به این بازی ها علاقه مند میشن.

آینده ارز TLM

آینده ارز TLM بستگی به بازیکن هاش داره. در صورتی که تعداد کاربرای این بازی افزایش پیدا کنه، میتونیم انتظار داشته باشیم که میل و رغبت بیشتری برای خرید ارز TLM بوجود بیاد. طبق نقشه راه بازی Alien Worlds، قراره که توسعه دهنده های بازی برای بوجود آوردن جذابیت بیشتر برای کاربر ها داستان و چپتر های بیشتری رو به این بازی اضافه کنن. 

 

جمع بندی

بازی های بلاک چینی پتانسیل بالایی رو برای پیشرفت دارن. بازی Alien Worlds هم یکی از همین بازی هاست که علاوه حوزه سرگرمی تو امور مالی غیر متمرکز (DeFi) و توکن های غیر مثلی (NFT) هم فعالیت میکنه. به این ترتیب شما با بازی الین وردز علاوه بر سرگرم شدن، سرمایه گذاری هم میکنین. البته اگه تو سرمایه گذاریتون اصول مدیریت سرمایه رو رعایت نکنین، متضرر میشین. طبق پیش بینی ها قیمت ارز TLM پتانسیل رسیدن به 3 دلار رو تو یکی دو سال آینده داره و میتونیم بگیم آینده ارز TLM میتونه خوب در نظر گرفته شه. با توجه به اینکه این ارز تو صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس موجود شده، میتونین خیلی راحت بخرینش.

سر بلند و پر سود باشید.


نظرات کاربران در مورد ارز TLM چیست؟ | معرفی کامل ارز تریلیوم | بررسی کامل بازی Alien Worlds
سوال امنیتی :7+86 = ?