ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT)

1400/10/09
ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT)

ارز دیجیتال Bancor چیست و چرا تو چند ماه گذشته، توجه سرمایه گذار های متعدی رو به خودش جلب کرده؟ آیا میدانید که کدام کیف پول بنکور را پشتیبانی میکند و بعد از خرید بنکور میتوانید از آن برای نگهداری این رمز ارز استفاده کنید؟ احتمالا سوالات متعدد دیگه ای هم در مورد این ارز دیجیتال وجود دارن که ذهن شما رو به خودش مشغول کردن؛ اما نگران نباشین چون جای درستی اومدین و قراره تو این مقاله درباره ارز دیجیتال BNT توضیحات جامعی رو بهتون بدیم.

اما به عنوان مقدمه باید بگیم که پروژه های بلاک چینی متعددی وجود دارن که روی برنامه های غیر متمرکز (DApps) و ایجاد ارتباط بین شبکه های مختلف فعالیت دارن. ارز دیجیتال بانکور (Bancor Network Token) هم به عنوان یکی از پروژه های این حوزه در تلاشه تا خرید ارز دیجیتال و فروش ارزها رو سریع و ساده تر کنه. با استفاده از بانکور دیگه نیازی به هیچ صرافی یا پلتفرم واسطه ای برای انجام تبادلات مالی ندارین. تو ادامه این مطب با ما همراه باشین تا اطلاعات بیشتری رو در مورد این رمز ارز بهتون بدیم.

پروژه و ارز دیجیتال BNT چیست؟

ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT)

بازار کریپتوکارنسی ها از بیش از 5 هزار رمز ارز مختلف تشکیل شده که احتمالا اسم بیشتر اون ها رو حتی یک بار هم نشنیدین. این نوع رمز ارزها معمولا طرفدارای خاصی رو دارن ولی به خاطر حجم بازار پایین و قدرت نقد شوندگی کمی که دارن، صرافی های معتبر و بزرگ از اون ها پشتیبانی نمیکنن. پروژه و رمز ارز بنکور هم با در نظر گرفتن این مشکل راه حل مناسبی رو برای حل این مشکل ارائه داده. در واقع Bancor یه پلتفرم مخصوص برا معامله ی این ارزهای کوچک هستش که تو ادامه این مطلب به طور کامل در موردش توضیح میدیم.

این پروژه به شکل یه پروتکل طراحی شده و قبلیت ایجاد ارتباط بین بلاک چین های مختلف رو داره. راهکار ابداعی این پروژه هم بسیار جالب و متفاوته. تریدر ها تو این پلتفرم میتونن توکن های مختلفی رو با هم مبادله کنن که این موضوع حدودا 10 هزار جفت ارز مختلف رو که عمدتا تو شبکه ERC20 فعالیت دارن، تشکیل داده. کاربر های این پلتفرم میتونن با استفاده از بانکور به شکل آنی و سریع به تبادل توکن هاشون بپردازن. تمامی این عملکرد ها تو کیف پول Bancor انجام میشه و به همین خاطر این شبکه هیچ مشکلی رو برای تامین نقدینگی تریدر ها نداره.

مدیریت تبدیل توکن ها تو شبکه بنکور به عهده تعدادی قرارداد هوشمند هستش که امکان تغییر و هک کردن اون ها وجود نداره. به عبارت ساده تر این قرارداد های هوشمند تضمین کننده نقدینگی تو این پلتفرم هستن و به همین خاطره که از اهمیت ویژه ای برخوردارن. شبکه Bancor یکی از بزرگترین پروژه های حوزه رمزنگاری و ارزهای دیجیتال هستش که میتونه مثل یه انقلاب تو حوزه تامین نقدینگی باشه. این شبکه کاملا غیر متمرکزه و معاملات اون با استفاده از یه بازار ساز خودکار (AMM) انجام میشه.

تاریخچه پروژه و ارز دیجیتال بنکور چیست؟

طبق داده هایی که تو سایت رسمی این پروژه در مورد اون منتشر شده، این پروژه برای اولین بار تو سال 2017 بنیانگذاری شده. البته تاسیس این شرکت مربوط به سال 2016 هستش که در مورد موسسان اون تو بخش تیم ارز Bancor صحبت کردیم. همچنین اولین عرضه اولیه ی توکن های این پروژه هم مربوط به سال 2017 هستش که طی اون، تو کمتر از سه ساعت 10885 سرمایه گذار مختلف با پرداخت 396720 واحد اتریوم، روی این پروژه سرمایه گذاری کردن.

درسته که وقتی این پروژه رونمایی شد، ارزهای دیجیتال کاربرد چندانی رو نداشتن ولی AMM های این پروژه از همون دوران دارن فعالیت میکنن. البته تو سال گذشته این پروژه تحولات گسترده و عظیمی رو تو سیستم های خودش بوجود آورد و نسخه بروز تری رو ارائه کرد. Bancor V2 تو حوزه های مختلفی ارتقا پیدا کرده و تونسته محبوبیت خوبی رو بدست بیاره. در حال حاضر هم تیم توسعه دهنده این پروژه داره روی ورژن سوم این پلتفرم کار میکنه. درسته که اطلاعات چندانی در مورد این بروزرسانی منتشر نشده، ولی با توجه به سابقه و تجربیات تیم بنکو میتونیم نسبت به Bancor V3 خوشبین و امیدوار باشیم.

ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT)

معرفی تیم ارز دیجیتال بنکور

یکی از مهمترین نکاتی که درباره ارز BNT باید مورد بررسی قرار بدیم، تیم سازنده این پروژه است. آشنایی با اعضای تیم بنکور میتونه تو ارائه پاسخی کامل به سوال ارز دیجیتال Bancor چیست؟ به ما کمک کنه. همونطور که قبل تر هم گفتیم، تاسیس شرکت بکنور به سال 2016 برمیگرده که یک خواهر و برادر به نام های گالیا (Galia) و گای بنارتزی (Guy Benartzi) اون رو بوجود آوردن. دلیل نام گذاری این پروژه و رمز ارز، به خاطر 76 سال تلاش بی وقفه John Maynard Keynes تو حوزه توصیف واحد پول هستش که به عنوان بنکور ازش یاد میکنن.

 گالیا به عنوان مسئول توسعه تجارت پروژه و گای عضو شورای بنیاد بنکور است. شورای اصلی تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال BNT، تو کشور سوییس مستقر شده و اعضای اون دانش و تخصص کاملی رو تو حوزه ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری دارن. گای بنارتزی که به عنوان یکی از اعضای مهم این تیم به شمار میره، تو سال 2005 شرکتی به اسم Mytopia رو تاسیس کرده بود. این شرکت بازی های ویدیویی مختلفی رو تو بستر شبکه های اجتماعی توسعه میداد.

ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT) | تیم بنکور

گالیا بناتزی هم به عنوان یکی از حامیان فعالیت زنان تو حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال شناخته میشه که سال ها به عنوان یه کارآفرین موفق تو حوزه فناوری مشغول به کار بوده. همچنین تو سوابق کاری گالیا بنیانگذاری و مدیریت پروژه Particle Code دیده میشه. البته تیم سازنده و توسعه دهنده ی این پروژه بسیار گسترده تر از این افراد هستش و از سایر اعضای مهم اون متیونیم یودی لوی (Yudi Levi) و ایال هرتزوگ (Eyal Hertzog) رو بهتون معرفی کنیم.

یودی لوی مدیر ارشد فناوری پروژه ارز دیجیتال Bancor هستش که از سال 2016 تو همین سمت فعالیت داره. لوی بیش از 20 سال تو حوزه تکنولوژی و فناوری کارافرینی کرده. از پروژه های قبلی این فرد میتونیم به AppCoin اشاره کنیم که به جوامع اجازه میداد که ارزهای خودشون رو بوجود بیارن. ایال هرتزوگ هم به عنوان معمار محصولات پروتکل، ارز دیجیتال BNT و. . . تو پروژه ارز دیجیتال بنکور فعالیت داره. هرتزوگ یه فرد شناخته شده تو حوزه رمزنگاری هاست و بیش از 20 سال کارآفرینی کرده. قبل از این پروژه به عنوان بنیانگذار سایت برر که مثل آپارات ایران است رو تاسیس کرده بود. این پلتفرم بیش از 20 میلیون کاربر فعال داره.

توکن BNT چیست؟

تو سایت کوین مارکت کپ اطلاعات مفید بسیار زیادی در مورد ارز بنکور وجود داره که برخی از اون ها رو تو این قسمت برای شما بازگو میکنیم. طبق داده های Coin Market Cap اولین انتشار توکن های ارز دیجیتال بنکور مربوط به 12 ژوئن 2017 بوده که طی یه ICO بیش از 40 میلیون واحد از این رمز ارز به فروش رسیده. تا به الان در حدود 231 میلیون واحد از این توکن متشر شده و تو بازار در حال دست به دست شدنه. توجه داشته باشین که عرضه کل این توکن ها نامحدود هستش.

عرضه نامحدود یکی از بزرگترین نقاط ضعف این رمز ارز هستش اما برای اینکه این توکن بتونه به بقا خودش ادامه بده و تو سیستم خودش تعادلی رو بوجود بیاره. تولید ارز دیجیتال بنکور تا زمانی که تو ارزش ارزهای موجود تو قرارداد های هوشمند این پروژه تعادل بوجود بیاد، ادامه پیدا میکنه.

بررسی عملکرد بنکور

ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT) |بررسی عملکرد بنکور

تو ادامه مقاله ارز دیجیتال بنکور چیست؟ میخوایم یه دید کلی در مورد عملکرد این پروژه بهتون بدیم. از Bancor به عنوان اولین پروتکل معاملاتی غیر متمرکزی یاد میشه که تریدر ها، تامین کننده های نقدینگی و توسعه دهنده های مختلف میتونن از اون به عنوان یه بازار مالی غیر متمرکز استفاده کنن. هیچ کدوم از کاربر های این پروژه برای این که از این پروتکل Open Source استفاده کنن، به اجازه ای نیاز ندارن.

بنکور برای اینکه خدماتش رو خودکار کنه، از یه AMM یا بازار ساز خودکار استفاده میکنه و کاربر ها میتونن با سپرده گذاری دارایی های دیجیتالیشون تو استخر های تامین نقدینگی (Liquidity Pool) این بازار ساز سود خوبی رو بدست بیارن. هر کدوم از استخر های این پلتفرم از یه جفت توکن و ارزBNT  تشکیل شده. وقتی که شما برای معامله و تبادل یه ارز به این پلتفرم مراجعه میکنین، باید توکن هاتون رو به استخر مربوطه واریز و به ازای اون توکن جدیدی رو دریافت کنید.

در واقع وقتی که شما ارزتون رو تو این پروتکل مبادله میکنین، رمز ارز BNT به عنوان یه واسطه عمل میکنه و ارزی که میخواستین رو به شما میده. لازم به ذکره که همه ی این اتفاق ها تو استخر اون جفت ارز رخ میدن. به همین خاطره که از ارز دیجیتال بنکور به عنوان توکن استخر هم یاد میشه. برای مثال تو استخری که از جفت ارز اتریوم و دای تشکیل شده، علاوه بر ارزهای دیجیتال ETH و DAI، باید توکن بنکو هم واریز کنین.

در کل با توجه به همه ی مسائلی که تا به الان مطرح کردیم میشه در پاسخ به سوال هدف ارز Bancor چیست؟ گفت که، بنکور یه واسطه است که با ایجاد یه ارز دیجیتال ذخیره، یه مکانیزم خودکار برای مبادله ارزها رو بوجود آورده. تو این مکانیز قیمت و حجم معاملات به طور کاملا خودکار و پیوسته و با استفاده از این پروتکل حذف میشن. ارز بنکور که با نماد BNT شناخته میشه، همون ارز ذخیره پیش فرض تو این پلتفرمه که برای مبادله ی همه ی توکن های هوشمند این پروتکل از اون استفاده میشه.

دلایل منحصر به فرد بودن ارز دیجیتال BNT چیست؟

ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT)| دلایل منحصربفرد بودن بنکور

همونطور که گفتیم بنکور یکی از محبوبترین پلتفرم های مبادله توکن هاست که بسیار منحصر به فرد و خاص هستش. بعضی از دلیل هایی که باعث منحصر به فرد شدن این پروژه شدن و محبوبیت بسیاری رو برای اون به ارمغان آوردن، موارد زیر هستن:

  • تو پروتکل ارز دیجیتال بنکور قرارداد های هوشمند به استخر های نقدینگی متصل میشن و نقدینگی ثابتی رو برای شبکه فراهم میکنن که نیاز به خریدار یا فروشنده رو از بین میبره. این ویژگی میتونه به یکی از استاندارد های جدید توکن های ERC20 تبدیل بشه.
  • با استفاده از این پروتکل هیچ اسپردی رو برای خرید یا فروش توکن هاتون پرداخت نمیکنین.
  • تو پروژه و ارز دیجیتال بنکور از فرمول هایی استفاده شده که شفافیت قیمت ها رو تضمین میکنه.
  • ماژول های اتصال دهنده ای که تو این پروتکل وجود دارن، وظیفه حفظ موجودی نگهداری شده تو هر توکن رو با استفاده از یه قرارداد هوشمند دارن.
  • قیمت ها تو این پروتکل ها با استفاده از فرمول بنکور محاسبه میشه. اینکار باعث حفظ تعادل بین اتصالات و قرارداد های هوشمند میشه.
  • تبدیل توکن ها بدون نیاز به کاربر دیگر و به شکل کاملا غیر متمرکز تحول عظیمی رو تو فشای ارزهای دیجیتال بوجود آورده.
  • به لطف نقدینگی ثابتی که تو این پروتکل وجود داره، کاربر ها میتونن هر موقع، هر توکنی رو که میخوان با یه ارز دیگه تبادل کنن.
  • استفاده از قرارداد های هوشمند تو این پروتکل باعث شده که اشخاص سوم و واسطه از بین برن و تراکنش ها به شکل امن تری انجام بشن.

بررسی آینده بنکور

در ادامه مقاله ارز دیجیتال بنکور چیست؟ اطلاعاتی رو در مورد آینده BNT و پروژه اون بهتون میدیم. توجه داشته باشین که موارد ذکر شده تو این بخش، پیشنهادی برای خرید بنکور یا فروش این رمز ارز نیست. ارز دیجیتال Bancor، فقط یه توکن بومی و اختصاصی برای پلتفرم اون نیست و کاربرد های بیشتری رو داره. پلتفرم بانکور برای افزایش قابلیت دسترسی و افزایش نقدینگی لازم برای مبادله ارزهای مختلف، بوجود اومده و عملکرد مناسبی رو هم تو این حوزه داشته. تو Bancor نرم افزار هایی پویا و منعطف وجود داره که انتقال و پذیرش رمز ارزها رو راحت تر کرده.

            ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT)| بررسی آینده بنکور

در حال حاضر پروژه های دیگری هم وجود دارن که فعالیت های مشابهی رو انجام میدن و با استفاده از استخر های نقدینگی، امکان ترید ارزهای دیجیتال مختلف رو بوجود آوردن. اما ارز BNT و پروژه اون ویژگی هایی رو داره که اون رو کاملا منحصر به فرد کردن. همچنین تو این مارکت ارزهایی وجود دارن که خرید و فروش اون ها تو هر پلتفرمی امکان پذیر نیست ولی بانکور از اون ها پشتیبانی میکنه. در مجموع پروژه و ارز دیجیتال بنکور جایگاه خوبی رو تو بازار داره و از همون اوایل عرضه، تونسته جایگاه خوبی رو بین پروژه های مختلف داشته باشه.

ارز دیجیتال بنکور تا به الان تونسته راه حل های پایدار و مناسبی رو در برابر چالش های مختلف از خودش به نمایش بذاره. هدف این رمز ارز هم بسیار جذاب و ناب هستش و به همین خاطر مورد توجه سرمایه گذار های بسیاری قرار گرفته. آینده بنکور به عوامل مختلفی بستگی داره که کنترل بیشتر اون ها دست ما نیست؛ اما در مجموع میتونیم از ارز دیجیتال Bancor به عنوان یه پروژه آینده دار و تاثیر گذار بازار یاد کنیم.

البته این پروژه یه مشکل و ایراد عمده هم داره که متیونه تاثیر منفی و بدی رو روی اون بذاره. متاسفانه در معاملاتی که تو پلتفرم بنکور انجام میشه، هزینه ها کارمزد ها به دلیل استفاده از شبکه ERC20 به شدت بالاست. در حال حاضر این مشکل تو بیشتر پروژه هایی که تو بستر بلاک چین اتریوم بوجود اومدن وجود داره و بیشتر اون ها از پروتکل های لایه دوم برای برطرف کردن این مشکل استفاده میکنن. اما تو پروژه بنکور برنامه ای برای توسعه این پروژه ها نداره. یکی از اصلی ترین رقبای این پروژه، یونی سوآپ هستش که عملکرد بسیار خوبی رو از خودش به نمایش گذاشته.

بهترین کیف پول بنکور کدام است؟

برای نگهداری هر ارز دیجیتال باید از کیف پول استفاده کنین که از اون رمز ارز پشتیبانی کنه. شبکه ای که ارز دیجیتال Bancor روی اون ساخته شده مربوط به پلتفرم اتریم هستش. به همین خاطر میشه نتیجه گرفت که ارز دیجیتال BNT از استاندارد های ERC20 پیروی میکنه و باید روی کیف پولی با همین استاندارد ذخیره بشه. در ادامه مقاله ارز Bancor چیست؟ بهترین کیف پول بنکور رو بهتون معرفی میکنیم.

کیف پول های زیادی هستن که ارز دیجیتال بنکور و استاندارد ERC20 رو پشتیبانی میکنن اما از بین این کیف پول ها مواردی وجود دارن که ایمن تر و کاربردی تر هستن. بعد از بررسی هایی که تو این زمینه انجام دادیم، لیستی از بهترین کیف پول BNT درست کردیم که کیف پول های آیم توکن (imToken  )، پاریتی (Parity)، مای اتر والت (MyEtherWallet)، تراست والت (Trust Wallet) و کیف پول های لجر در دو مدل لجر نانو اس (Ledger Nano S) و نانو ایکس (Ledger Nano X) از مهمترین والت های دیجیتالی این لیست هستن.

توجه داشته باشین که اگه قصد خرید BNT رو دارین، باید یه کیف پول مناسب برای اون بسازید. برای اینکار پیشنهاد میدیم که از یکی از کیف پول ای مای اتر ولت، تراست ولت یا لجر استفاده کنین. همچنین میتونین برای خرید ارز دیجیتال بنکور با مناسب ترین قیمت ممکن، از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنید.

کیف پول مای اتر والت (MyEtherWallet)

ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT)| کیف پول مای اتر ولت

وقتی که در مورد بهترین کیف پول بنکور صحبت میکنیم، نمیشه که از مای اتر والت که مختصرا MEW هم بهش میگن، حرفی نزنیم. همونطور که از اسم این کیف پول مشخصه، این ولت به طور اختصاصی برای ارز دیجیتال اتریوم و شبکه اون بوجود اومده. همچنین با استفاده از این کیف پول میتونین توکن های ERC20 رو هم ذخیره کنین. این کیف پول به شکل یه رابط کاربری طراحی شده. برای استفاده از این ولت دیجیتالی، کافیه که کیف پولتون رو تو شبکه اتریوم بسازین و بعد اونو تو کامپیوترتون ذخیره کنین.

تو مای اتر ولت به امنیت اهمیت ویژه ای داده شده و برای ذخیره و نگهداری کلید های خصوصی از دستگاه کاربر استفاده میشه. همچنین امکان استفاده از این کیف پول در گوشی های موبایل هم وجود داره. البته تو این نسخه هم مدیریت و نگهداری کلید های خصوصی، به عهده کاربر هستش. رابط کاربری کیف پول مای اتر والت بسیار ساده و روان طراحی شده و استفاده از این کیف پول رو بسیار ساده تر کرده.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT)| کیف پول تراست والت

یکی دیگه از کیف پول های مناسب برای ارز دیجیتال BNT تراست والت هستش. این کیف پول با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که داره، یکی از هترین انتخاب های ممکن برای هر سرمایه گذار به حساب میاد. از تراست والت میتونین تو دستگاه های اندروید و آی او اس استفاده کنین ولی تا به امروز نسخه دسکتاپی برای این کیف پول منتشر نشده. در حال حاضر مالکیت این کیف پول متعلق یه صرافی بین المللی بایننس است و با توجه به این موضوع میتونیم تراست والت رو به عنوان معتبر ترین کیف پول از دیجیتال دنیا بدونیم.

نگهداری از کلید های خصوصی تراست والت با استفاده از فضای ذخیره سازی کیف پول کاربر انجام میشه. همچنین به تازگی قابلیت تعیین رمز و اثر انگشت برای ورود به این کیف پول اضافه شده که امنیت Trust Wallet رو افزایش داده. از مزایای دیگه این کیف پول میتونیم به قابلیت دسترسی و استفاده برنامه های غیر متمرکز رو ذکر کنیم. همچنین رابط کاربری تراست والت هم بسیار ساده و روان طراحی شده که استفاده از اون بسیار ساده است.

کیف پول Trust Wallet یکی از متنوع ترین لیست های ذخیره سازی ارز دیجیتال رو داره و از بیشتر ارزهای معتبر بازار از جمله رمز ارز BNT پشتیبانی میکنه. در مجموع با توجه به مسائلی که در مورد این کیف پول براتون ذکر کردیم، پیشنهاد میدیم که برای ذخیره و نگهداری ارز بنکور تراست والت رو انتخاب کنین. همچنین برای ساخت کیف پول تراست والت، آموزشی رو براتون تو سایت قرار دادیم که میتونین از اون استفاده کنین. البته یک ویدیوی آموزشی هم تو قسمت راهنمای استفاده از سایت وجود داره که میتونین از اون، برای ساخت کیف پول تراست والت استفاده کنین.

کیف پول های لجر نانو اس و نانو ایکس (Ledger Nano S and Nano X)

ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT)| کیف پول سخت افزاری لجر

یکی از بزرگترین کمپانی های جهان که کیف پول های سخت افزاری تولید میکنه، لجر نام داره. کیف پول های سخت افزاری لجر با توجه به سطح امنیت بالایی که دارن، برای نگهداری ارزهای دیجیتال مناسب تر هستن. بهترین و پر فروش ترین مدل های این شرکت، کیف پول های لجر نانو اس (Ledger nano S) و لجر نانو ایکس (Ledger nano X) هستن که گواهینامه های بین المللی امنیت متعددی رو از کشور های مختلف دریافت کردن. کیف پول های لجر تقریبا از همه ی کریپتوکارنسی ها پشتیبانی میکنن و یکی از متنوع ترین لیست ها دنیا رو برای ذخیره ارزهای دیجیتال دارن.

از مهمترین نقاط مثبت این کیف پول ها میتونیم به تیم توسعه دهنده و پشتیبانی خیلی قوی لجر اشاره کنیم. این تیم همواره در تلاشه تا بیشترین امنیت رو برای دارایی های دیجیتالی شما فراهم کنه. در کل لجر ها برای افرادی که بیشترین امنیت ممکن رو برای ارزهای دیجیتالشون میخوان یا هولدر بلند مدت هستن، بهترین گزینه ممکن هستش.

جمع بندی

تو این مقاله بهتون شرح دادیم که پروژه بنکور و ارز دیجیتال BNT چیست؟ همچنین در مورد اهداف این رمز ارز و پلتفرم مربوط به اون صحبت کردیم. در صورتی که تیم توسعه دهنده ی Bancor انعطاف بیشتری رو داشته باشه و با استفاده از راهکار های لایه دوم اتریوم هزینه تراکنش ها و مبادلاتی که تو این پلتفرم انجام میشن رو کاهش بده، متیونیم نسبت به آینده بنکور امیدوار باشیم. توجه داشته باشین که این مقاله به هیچ عنوان پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش این رمز ارز نیست و فقط برای آشنایی بیشتر شما با ارز دیجیتال بنکور نوشته شده.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال بنکور چیست؟ (معرفی کیف پول BNT)
سوال امنیتی :5+44 = ?