ارز دیجیتال تلور چیست؟ (بررسی کامل ارز تلور tellor)

1401/06/28
ارز دیجیتال تلور چیست؟ (بررسی کامل ارز تلور tellor)

این مقاله در مورد این هستش که ارز دیجیتال تلور چیست؟ نحوه کار ارز دیجیتال tellor به چه شکله؟ چطور کیف پول trb رو انتخاب کنیم؟ و ... که با دنبال کردن آن اطلاعات کاملی که لازمه قبل از خرید ارز دیجیتال داشته باشین بدست میارین. 

در عصر اینترنت، داده ها به یکی از با ارزش ترین کالاهای موجود تبدیل شدن. ما عملاً در هر فعالیت و تعامل دیجیتالی در زندگی روزمره خودمون از این داده ها استفاده می کنیم، با این حال معمولاً برنامه‌ های مبتنی بر بلاک چین نمیتونن به داده ‌هایی که روی بلاک چین نیستن، دسترسی داشته باشه. فناوری بلاک چین ممکنه این پتانسیل رو داشته باشه که جهان رو متحول کنه، اما بدون دسترسی به داده های خارج از زنجیره، برای یافتن موارد استفاده در دنیای واقعی با مشکل مواجه خواهد شد. اینجاست که ارز دیجیتال tellor وارد میشه.

اگه به ارز دیجیتال tellor علاقه دارین، اما مطمئن نیستین که همه چیز رو در مورد چیستی این ارز میدونین یا باید از کجا شروع کنین؟ جای نگرانی نیست در این مقاله همه ی آنچه رو که باید در مورد پروژه trb بدونین به شما آموزش داده خواهد شد با ما همرا باشید.

ارز دیجیتال tellor چیست؟

ارز دیجیتال تلور چیست؟

ارز تلور یک شبکه ی  اوراکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چینه که قراردادهای هوشمند روی اتریوم رو به داده های خارجی متصل میکنه. این شبکه ایمن، شفاف و برای برنامه های غیرمتمرکز اتریوم با تمرکز بر امور مالی غیرمتمرکز طراحی شده. شبکه ارز دیجیتال تلور داده ‌های ارزشمند خارج از زنجیره رو برای قراردادهای هوشمند اتریوم ارائه میکنه، در حالی که همه فیدهای داده قابل اعتماد و پایدار هستن. (اوراکل‌ها به طور کلی سرویس‌های ثانویه برای تایید و ارسال اطلاعات تراکنش‌ها و معاملات آنلاین هستن که از طریق بخش بندی و جدا سازی اطلاعات، تایید و تجزیه و تحلیل اون ها رو به ماینرها می‌سپارن).

به طور معمول، کاربران کریپتو باید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنن تا بتونن داده‌ های بازار زنده و اطلاعات مربوط به معیارهای بازار رو بررسی کنن، زیرا صرافی‌ها دارای API هستن که به کاربران این امکان رو میده که فیدهای داده قابل اعتماد رو دنبال کنن. پروژه ارز دیجیتال trb به کاربران این امکان رو فراهم میاره تا از طریق قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم با فیدهای Tellor اوراکل، همه داده های مورد نیاز خودشونو در یک مکان داشته باشن. Oracles  اطلاعات بلادرنگ، در دسترس، قابل اعتماد و تایید شده رو منبع می‌کنه، بنابراین کاربران بدون مراجعه به صرافی ارز دیجیتال به داده‌های معتبر بازار دسترسی دارن.

قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم معمولاً به داده های خارج از زنجیره دسترسی ندارن و فقط به اطلاعات موجود در قرارداد محدود می شن. با این حال، شبکه ی ارز دیجیتال Tellor  با اجازه دادن به قراردادهای هوشمند برای اتصال به بانک‌های داده‌ های زنجیره‌ای ایجاد و پشتیبانی شده توسط ماینرهای ذینفع، این امر رو برای بهتر شدن تغییر میده. اوراکل تلور اکوسیستمی ایجاد می‌کنه که در اون کاربران میتونن به اطلاعات غیرقابل اعتماد و بررسی ‌شده دسترسی داشته باشن که در DeFi Dapps  میزبانی شده در اتریوم در دسترس خواهد بود.

ارز دیجیتال تلور چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال tellor چیست

ارز دیجیتال Tellor  در شبکه ی اتریوم پشتیبانی میشه و در واقع نشون دهنده یک شبکه ی اوراکل هستش که داده های خارج از زنجیره قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم رو تغذیه میکنه. با اتصال اونها به داده های خارج از زنجیره و ایجاد فیدهایی برای کاربران در شبکه، ارز تلور به عنوان واسطه ای بین قراردادهای هوشمند در اتریوم عمل میکنه و بدین ترتیب استفاده از اوراکل ها و تمرکز زدایی نیاز به شخص ثالث رو برطرف میکنه. 

برای ارائه ی اطلاعات مطمئن، ارز دیجیتال Tellor  به شبکه ای از ماینرهای به هم پیوسته متکی هستش که روی حل مسائل یا بهتر بگیم حل معادلات ریاضی کار میکنن تا فیدهای اطلاعاتی رو برای انواع داده های درخواستی تایید و اعتبار سنجی کنن. پروتکل زیربنای این مکانیسم، اجماع اثبات کار هستش. 

به این ترتیب ارز دیجیتال trb از دستکاری بالقوه داده هایی که از منبع خارج از زنجیره هستن جلوگیری میکنه و این در حالی هستش که فید داده ها توسط قراردادهای هوشمند تلور هر پنج دقیقه به روز میشن.

ماینرها تشویق میشن تا راه حل های دقیق رو برای درخواست ها آپلود کنن و دلیلش هم این میتونه باشه که برای شرکت باید توکن هایی رو به اشتراک بذارن که ارسال اطلاعات نادرست ممکنه منجر به از دست دادن توکن هاشون میشه. اینگونه هستش که شبکه با فیدهای قیمتی پایدار و بی اعتماد، غیرمتمرکز و ایمن میشه.TRB  که به عنوان Tributes هم شناخته میشه در واقع توکن کاربردی سیستم Tellor هستش که توکنی مبتنی بر اتریومه. TRB در سیسم تشویق استفاده میشه چون که توسط ماینرها به اشتراک گذاشته میشه و همچنین برا پاداش دادن به اونها در قالب "نکات" برای پاسخگویی دقیق به سوالات استفاده میشه. 

بنیانگذاران ارز دیجیتال Tellor چه کسانی هستند؟

بنیانگذاران ارز دیجیتال Tellor چه کسانی هستند

شرکت شبکه ارز دیجیتال تلور که در ایالات متحده مستقر هستش در سال 2019 راه اندازی و توسط برندا لویا و مایکل زمروز تاسیس شد. هدف اصلی این پروژه حل مشکلات اوراکل هاست که به طور کلی سرعت و هزینه ی تغذیه ی داده های خارج از زنجیره هستش. برندا لویا تجربه ی زیادی در بخش های بلاک چین، علم داده و مقیاس پذیری داره و عهده دار سمت مدیر عاملی شرکت تلور نیز هستش. نیکلاس فیت هم از مدیران این شرکت بوده و فعالیتهای جالبی در این زمینه داشته.

تیم توسعه دهنده ای که ارز تلور رو ایجاد کرد Daxia رو هم بوجود آورد که پروتکلی برای مشتقات هستش و مانند ارز دیجیتال تلور در شبکه ی اتریوم میزبانی میشه.  

چه چیزی ارز دیجیتال تلور را منحصر به فرد می کند؟

Tellor  به کاربران قرارداد های هوشمند اتریوم دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد رو به روشی غیرمتمرکز، ایمن و آسان می کنه. منبع ‌یابی داده ‌های خارج از زنجیره ی شبکه ی ارز دیجیتال Tellor نیز مقرون به صرفه‌ تر و زمان ‌برتر هستش چرا که فیدهای داده هر 5 دقیقه در صورت درخواست کاربران کافی به‌روزرسانی میشن. ماینرهای سهامدار درخواست رو پردازش کرده و با منبع یابی اطلاعات درخواستی و تایید اعتبارشون در حین حل یک معادله، به اون پاسخ خواهند داد.

تلور اجازه میده تا از همان داده ها توسط سایر کاربران شبکه استفاده بشه که به همین ترتیب می تونن برای تشویق ماینرها هزینشو بپردازن. TRB شبکه رو با اجازه دادن به کاربران برای درخواست و دریافت داده های درخواستی از طریق سیستم تشویقی همراه با شبکه ماینرها، تئوری بازی ها و اوراکل ها نیرو میده. 

ارزش ارز دیجیتال تلور به چه چیزهایی بستگی دارد؟

در ادامه ی مقاله "ارز دیجیتال Tellor چیست؟" به بررسی عواملی که ارزش تلور به اونها بستگی داره می پردازیم. ارزش اصلی هر ارز دیجیتال به ظرفیت فنی، کاربرد و فناوری مورد استفاده برای طراحی و توسعه پروژه بستگی داره. همه ی این عناصر ارزش ذاتی Tellor رو تعیین می کنن که اغلب با ارزش بازار ارز دیجیتالTellor  که از طریق قیمت TRB بیان میشه مطابقت نداره. ارز دیجیتال تلور هم مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، در معرض تغییرات مکرر در بازار قرار داره، بنابراین قیمتش ممکنه از یک روند معکوس به روندی دیگه، بسیار متفاوت باشه. 

تلور همچنین به دلیل فرکانس استفاده از سیستم Tellor اوراکل برای منبع داده های خارج از زنجیره، ارزشمند هستش. هرچه تعداد کاربران شبکه بیشتر باشه، ارزش Tellor و توکن TRB هم بیشتر میشه. بسته به فعالیت و حجم معاملات، ارز تلور  اغلب می تونه بیش از حد یا کم خریداری بشه. 

چند سکه Tellor (TRB) در گردش وجود دارد؟

در حال حاضر  2,328,733 ارز دیجیتال تلور  در گردش هستش. ارز تلور حداکثر عرضه محدودی نداره زیرا از تورم برای تشویق استخراج کنندگان به شکل پاداش پایه استفاده می شه. با این حال، با افزایش عرضه ی ارز  TRB، نرخ تورم کاهش پیدا میکنه. همچنین، تنها نیمی از نکات پیوست شده به درخواست‌ های کاربر به ماینرها می‌رسه و نیمی دیگه در هر بلوک رایت میشن. بنابراین، سیستم انعام در تصمیم گیری در مورد نرخ رشد عرضه، علیه تورم عمل میکنه. 

تعداد سکه های تلور در گردش ضرب در قیمت فعلی ارز دیجیتال TRB در بازار برابر با ارزش بازار ارز دیجیتال تلور است. ارزش بازار با تغییر تعداد سکه های در گردش و تغییر قیمت تغییر خواهد کرد.

سایر اطلاعات فنی

این سیستم به گونه ای طراحی شده که هر 5 دقیقه یک بار داده های جدید رو برای فیدهای درخواستی تهیه می کنه. ماینرهای سهامدار درخواستی رو با بالاترین قیمت پیشنهادی دریافت می کنن و سپس سیستم چالشی رو برای ماینرها فراهم میکنه تا اون رو حل کنن. هنگامی که ماینرها معادله رو حل کردن، می تونن اون رو به همراه نقطه داده خود به قرارداد اوراکل ارسال کنن. داده ها باید توسط سیستم اوراکل تایید بشن، پس از آن به طور دائم در زنجیره ثبت میشن.

پس از ذخیره داده ها در زنجیره، هر کسی در شبکه که دارای ارز دیجیتال TRB  هستش می تونه اعتبار داده ها رو مورد مناقشه قرار بده. هر کسی که بخواد اختلاف ایجاد کنه می تونه ظرف 24 ساعت و با پرداخت هزینه اختلاف در TRB این کار رو انجام بده. 

امنیت شبکه Tellor

شبکه Tellor با استفاده از مکانیسم اجماع اثبات کار ایمن می شه. امنیت شبکه به استخراج‌کنندگان ذینفعی بستگی داره که به درخواست‌های کاربران برای داده‌ های خارج از زنجیره پاسخ میدن. ماینرها برای مشارکت در تامین امنیت شبکه تشویق می شن. برای اثبات اعتبار داده‌ های ارائه شده، شرکت‌کنندگان باید 500 توکن TRB رو به عنوان تضمین قابل اعتماد بودن خود به اشتراک بذارن، به این ترتیب کاربران از دریافت داده ‌های مرتبط و معتبر مطمئن میشن.

نحوه استفاده از ارز Tellor

ارز Tellor

ارز دیجیتال تلور میتونه برای منبع داده های خارج از زنجیره برای قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم استفاده بشه که از شبکه ی ارز Tellor به عنوان یک سیستم اوراکل غیرمتمرکز میزبانی می شه. در ضمن میتونین از Tellor برای درخواست داده های خارج از زنجیره برای اتصال به DeFi Dappsهم استفاده کنین.

 همچنین می‌توان از شبکه برای پرداخت و درخواست داده ‌های خارج از زنجیره استفاده کرد یا با شرکت به ‌عنوان یک ماینر سهامدار، از طریق سیستم تشویقی در TRB پول دریافت کرد. از ارز TRB می توان برای مخالفت با اعتبار داده ها و پرداخت هزینه داده های خارج از زنجیره هم استفاده کرد، در حالی که این امکان فراهم هستش که ارز دیجیتالTRB  رو برای سود در مبادلات ارزهای دیجیتال معامله کرد. 

به نظر میرسه اوراکل‌ ها درخشان‌ترین آینده و بیشترین کاربرد رو در بخش DeFi دارن، چرا که Dapps دائماً به استفاده از داده‌ های واقعی، زمان واقعی و خارج از زنجیره نیاز داره. اکنون که با ارز دیجیتال تلور و نحوه ی کار اون آشنا شدین، نوبت اون رسیده که با آینده تلور، پیش بینی قیمت ارز دیجیتال تلور در آینده و ... هم آشنا بشین پس با ادامه ی مقاله "ارز دیجیتال Tellor  چیست؟" با ما همراه باشین: 

آینده TRB | پیش بینی قیمت آینده تلور

قبل از خرید ارز دیجیتال لازمه که حتما یه بررسی در مورد آینده ارز داشته باشیم. در مورد اینده TRB که نشانه ی بومی Tellor  و وسیله ای که به واسطه ی اون ماینرها تشویق می شن تا به درخواست کاربران جامع عمل بپوشونن و بدین ترتیب پاداش هم دریافت کنن، باید بگیم که بر اساس گفته های trading68 که جزو تحلیل کنندگان بسیار معروف در دنیای ارز دیجیتال هستش و با توجه به بررسی ترکیبات فیبوناچی و امواج الیوت و بر اساس رفتارهایی که در ماه های گذشته این ارز از خود نشون داده، می تونه در آینده ای نه چندان دور چندین جهش کوچک و سپس یک جهش اصلی که همون رشدی نزدیک به ده برابری هستش برسه. 

در سیستم تلور ، 50٪ توکن ‌ها به ماینرها  اختصاص پیدا میکنه و 50٪ توکن ‌ها در هر بلاک سوزونده میشن و این باعث حفظ ارزش ارز دیجیتال تلور میشه. درسته که آینده تلور خوب پیش بینی شده اما این ها فقط یک پیش بینی هستش و درست از آب دراومدنشون منوط گذشت زمانه. پس قبل از هر سرمایه گذاری حسابی تحقیق کنین و بعد اقدام.

معرفی انواع کیف پول تلورTellor

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال trb چیست؟ به این موضوع می پردازیم که کیف پول مناسب تلور چه کیف پولی هست. در حقیقت به عنوان یک توکن ERC-20، ارز دیجیتالTRB  رو میشه در هر کیف پول ارز دیجیتال که از اتریوم پشتیبانی می کنه ذخیره کرد. اما باید توجه داشته باشین که نوع کیف پولی که انتخاب می کنین به احتمال زیاد بستگی به این داره که می خواهید از اون برای چه استفاده کنین و چقدر باید ذخیره کنین. در این قسمت از مقاله ی ارز دیجیتال تلور چیست؟ به معرفی انواع کیف پول تلور خواهیم پرداخت ما رو دنبال کنین:

ارز Tellor

از کیف پول trb میشه به کیف پول های سخت افزاری اشاره کرد. کیف پول های سخت افزاری یا کیف پول های سرد مانند Ledger یا Trezor امن ترین گزینه رو برای ذخیره ارزهای دیجیتال با ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین ارائه میدن. با این حال، اونها میتونن به دانش فنی بیشتری نیاز داشته باشن و البته گزینه گران تری هستن.

کیف پول های نرم افزاری گزینه دیگری برای کیف پول تلور رو ارائه میدن و البته استفاده از اونها رایگان و آسانه. اونها برای دانلود به عنوان برنامه های گوشی های هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستن. از جمله تراست والت و اتمیک والت. برای ساخت کیف پول Tellor  در اتمیک والت کافیه به مقاله ی موجود در سایت با عنوان آموزش ساخت کیف پول اتمیک ولت مراجعه کنین.

از انواع کیف پول trb میشه به کیف پول های آنلاین یا کیف پول های وب اشاره داشت. این کیف پول ها نیز رایگان و آسان برای استفاده هستن و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسین. با این حال، کیف ‌پول‌های داغ  یا گرم محسوب میشن و میتونن امنیت کمتری نسبت به جایگزین‌ های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری داشته باشن.

معرفی انواع کیف پول های محبوب ارز  دیجیتال تلور

• کیف پول تراست والت

• کیف پول متامسک 

• کیف پول لجر نانو اس

• کیف پول ترزور

• کیف پول مای اتر والت

• کیف پول اتمیک والت

• کیف پول کوینومی

تراست والت از کیف پول های نرم افزاری هستش که در میان کاربران محبوبیت زیادی داره برای ساخت کیف پول تلور در تراست والت کافیه به مقاله آموزش ساخت کیف پول تراست والت مراجعه کنین. همچنین این امکان برای شما وجود داره تا سکه¬های TRB رو در صرافی هایی قابل اطمینان ذخیره کنین. این امکان رو برخی از صرافی ها برا کاربرانشون فراهم کردن اما نگه داشتن ارزهای دیجیتال در صرافی¬ ها به هیچ وجه توصیه نمیشه. چون در صورت هک شدن این صرافی ها دارایی های شما به خطر خواهد افتاد. 

Tellor Mining

شبکه ارز دیجیتال تلور  برای ایمن کردن شبکه و پاسخگویی به درخواست ‌ها به شبکه ماینرها وابسته هستش، اما برخلاف سایر مکانیسم ‌های استخراج اثبات کار، ماینرها باید 500 ارز دیجیتال TRB رو برای پشتیبانی از سیستم غیر قابل اعتماد و تضمین اعتبار داده‌ هایی که ارائه می‌کنن، به اشتراک بگذارن. بنابراین، اگرچه Tellor به استخراج وابسته است، فرآیند استخراج توسط ماینرهایی انجام میشه که در سیستم سهم دارن. 

سوالات متداول در مورد ارز دیجیتال Tellor

ارز Tellor

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال tellor چیست؟  می خواهیم سوالات متداولی که در مورد این ارز دیجیتال هست را برای شما ارائه بدیم؛ چرا که ممکنه همین ها سوالات خودتون هم باشه. در ادامه این سوالات رو مطالعه کنین و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

وقتی داده ها مورد مناقشه قرار می گیرند چه اتفاقی می افتد؟

هر دارنده ی ارز دیجیتالTRB  میتونه اعتبار داده های ارسال شده توسط ماینر رو با ارسال یک چالش و پرداخت هزینه اختلاف، به چالش بکشه. بدین ترتیب ماینر بالقوه مخرب برای دو روز آینده در حالت قفل قرار می گیره در حالی که دارندگان ارز دیجیتال TRB در مورد اعتبار داده ها رای میدن. اگه آنها رای بدن که داده ها درست بوده، هزینه اختلاف به ماینر پرداخت میشه. اگه رای بدن که داده ها اشتباه بوده، در این صورت سهام ماینر به شخصی که اختلاف رو مطرح کرده پرداخت میشه.

آیا ارز دیجیتال Tellor غیرمتمرکز است؟

هدف Tellor اینه که کاملاً غیرمتمرکز باشه. مانند بسیاری از پروژه‌ ها، با یک کلید مدیریت ایجاد شد که به توسعه ‌دهندگان اجازه می‌ده تا عملکردهای سیستم رو بسازن، اما همچنین یک نقطه خطر متمرکز هم ایجاد می‌کنه. هدر اکتبر 2020، کلید مدیریت به یک آدرس صفر ارسال شد، اما خطای کشف شده متعاقباً توسعه ‌دهندگان رو مجبور به بستن قرارداد برای به دست آوردن مجدد کلید مدیریت کرد. در آگوست 2021، Tellor  سپس کلید مدیریت خودشو به یک قرارداد هوشمند فرستاد که در اون فقط در مواقع اضطراری قابل دسترسی خواهد بود. در غیر این صورت، پروژه توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز اداره میشه.

خرید ارز دیجیتال Tellor به چه شکل هست؟

برای خرید ارز دیجیتال Tellor کافیه به صرافی ارز دیجیتال معتبر مراجعه کنین. درسته که صرافی های معتبر زیادی در جهان در این حوزه مشغول فعالیتن و روزانه حجم زیادی معامله در بستر اونها انجام میشه اما استفاده از اونها برای ما ایرانیا که در تحریم به سر می بریم اصلا توصیه نمیشه. بهترین راه برای خرید ارز دیجیتال صرافی معتبر ایرانی هستش که از معتبرترینشون میشه به صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس اشاره کرد. با ثبت نام و تایید احراز هویت در این سایت به راحتی میتونین خرید ارز دیجیتال تلور و همچنین خرید بیش از 500 نوع ارز رو داشته باشین.

چگونه ارز دیجیتال trb را بفروشیم؟

برای فروش ارز دیجیتال Tellor هم کافیه به صرافی ایران بایننس مراجعه کنین. با مراجعه به مقاله ی آموزش فروش در ایران بایننس به راحتی ارزتونو بفروشین و در کمترین زمان پولتونو دریافت کنین. اگه قبلا در این سایت ثبت نام کردین دیگه برای فروش ارز نیاز به احراز هویت ندارین اما در صورت عدم ثبت نام لازمه که فرایند ثبت نام رو طی کنین.

آینده ارز دیجیتال تلور طوری هست که این ارز مناسب سرمایه گذاری باشد؟

وجود سرمایه گذاران مناسب و پشتوانه‌ های قوی که در سال‌ های آینده قصد دارن از این توکن استفاده کنن امنیت بالایی که در بلاک چین این ارز وجود داره و رعایت تمامی اصول‌های فنی و استانداردهای جهانی و همچنین قیمت پایین‌تر نسبت به ارزش واقعی ارز تلور از جمله دلایل بسیار منطقی برای سرمایه گذاری بر روی این ارز هستن. البته باید به این نکته توجه داشته باشین که برای سرمایه‌ گذاری روی این رمزارز و هر رمز ارز دیگه ای، باید تحقیقات گسترده‌ای انجام داد تا بتونین سرمایه ‌گذاری هدفمند و موفقی رو رقم بزنین.

کلام آخر

در مقاله ی "ارز دیجیتال TRB چیست؟" در مورد اینکه اصلا ارز دیجیتال Tellorچیست؟عملکرد تلور، تاریخچه و بنیانگذارن Tellor، آینده تلور، بررسی قیمت آینده tellor ، نحوه خرید TRB و... صحبت کردیم.

ارز دیجیتال تلور همونطور که گفتیم مشکل اوراکل رو حل می کنه و به مسئله سرعت و هزینه استفاده از اوراکل برای اتصال داده های خارج از زنجیره به قراردادهای هوشمند می پردازه. ارزش Tellor همچنین در توانایی اون برای ارائه عملکرد روان با وجود دوره‌ های شلوغی در اتریوم دیده میشه. شرکت‌کنندگان در شبکه به‌ خاطر ارائه ی داده ‌های دقیق پاداش دریافت می‌کنن، که Tellor رو به پروژه‌ای با ارزش‌تر تبدیل می‌کنه.

از اونجایی که DeFi Dapps شاهد رونق محبوبیت هستش، پروژه هایی مانند Tellor ممکنه آینده روشنی رو با استفاده از موارد استفاده مرتبط مانند نرم افزار اوراکل کارآمد و مقرون به صرفه داشته باشن.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال تلور چیست؟ (بررسی کامل ارز تلور tellor)
سوال امنیتی :7+43 = ?