ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain |معرفی کیف پول های TOMO

1402/07/02
ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain |معرفی کیف پول های TOMO


ارز دیجیتال توموچین چیست؟ با گسترش دنیای ارزهای دیجیتال، رمزارزهای جدید زیادی پا به این عرصه گذاشتن. با افزایش تراکنش های خرید ارز دیجیتال لازمه که در مورد اونها اطلاعات کافی داشته باشیم. یکی از ارزهای پر طرفداری که در لیست ارزهای دیجیتال دیده میشه، ارز دیجیتال توموچین هست. TomoChain در حال حاضر سریع ترین زنجیره سازگار با اتریوم رو داره که هزینه های پایین تری رو نسبت به پلتفرم های مشابه داره. بلاکچین توموچین قادره حداکثر 2000 تراکنش در ثانیه انجام بده؛ ولی با اجرای Sharding، این میزان میتونه به 20.000 تراکنش در ثانیه برسه.

اگه به دنبال بررسی کامل ارز دیجیتال توموچین هستین و میخواین در مورد اون اطلاعاتی کسب کنین، در ادامه با ما همراه باشین چون میخوایم در مقاله "ارز دیجیتال توموچین چیست؟" در مورد ارز دیجیتال TOMO، نحوه کارکرد این ارز، آینده توموچین، خرید tomo و کیف پول های این ارز پتانسیل دار، مطالب مفیدی رو برای شما ارائه کنیم.

ارز دیجیتال توموچین چیست؟

در جواب سوال " ارز دیجیتال TomoChain چیست؟" باید بگیم که: توموچین با نماد اختصاری TOMO، نوعی ارز دیجیتال هست که با داشتن قیمت 3.06 دلار و سهم 0.009 درصدی از کل بازار، رتبه 287 رو تو بازار ارز های دیجیتال به خودش تعلق داده (در زمان نگارش این مقاله). توموچین در دسامبر 2018 منتشر شد، تا امکان معاملات با هزینه تقریبا صفر و تایید فوری، زنجیره اثبات سهام، قرار دادن به عنوان یه رای دهنده و اجرای یک مدل اصلی رو فراهم بکنه.

در واقع این پروژه، یک بلاکچین غیر متمرکزه که هدفش حل مسائل مربوط به مقیاس پذیری تو بلاک چین های دیگه هستش. مقیاس پذیری مشکلیه که اکثر بلاکچین ها با اون سر و کار دارن. همچنین پروژه ارز توموچین اعلام کرده که راه حلی برای ایجاد ارتباط بین بلاکچین های مختلف داره؛ این مسئله هم تا به امروز مشکل بزرگی در ارزهای دیجیتال محسوب میشه و راه حل های زیادی برای اون ارائه شده.

شبکه اصلی توموچین:

ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain

ارز TOMO شبکه اصلی خودش رو در دسامبر 2018 منتشر کرد که بعدا به زنجیره مستقلی نقل مکان کردن و گزینه های مختلف رای گیری (POSV) رو به اون اضافه کردن. شبکه ارز توموچین از مستر نودها برای ایجاد و تایید بلوک ها استفاده میکنه که با تغییر مستر نود، TOMO تبدیل به یک ارز دیجیتال قابل تبدیل میشه. تا قبل از این ارز توموچین به جای پول قابل استخراج شناخته می شد.

هزینه های توموچین فقط 1 درصد از هزینه های معاملات اتریوم هستش، به عبارتی TomoChain دارای تراکنش های 2 ثانیه ای در مقابل تراکنش های 15 ثانیه ای در اتریوم هست. همون طور که قبلا گفتیم توموچین حداکثر میتونه 2000 تراکنش در ثانیه انجام بده که با اجرای شاردینگ این تعداد به 20.000 تراکنش در ثانیه افزایش پیدا می کنه. این در حالیه که اتریوم هم اکنون 15 تراکنش در ثانیه رو پردازش می کنه.

توموچین چگونه کار می کند؟

شبکه توموچین از مکانیسم اجماع POSV برای ایمن سازی و اجرای شبکه بهره میبره. برخلاف بیت کوین که برای دستیابی به اجماع از استخراج و الگوریتم اثبات کار استفاده میکنه، TOMO از قابلیت استیکینگ برخورداره. staking نیز مثل روند استخراج هستش، با این تفاوت که برای استیکینگ نیازی به سخت افزار نیست و تنها کاری که باید انجام بدین اینه که توکن های TOMO رو به صورت آنلاین به اشتراک بزارین و به ازای امنیت شبکه توموچین، جایزه دریافت بکنین.

همه افراد می تونن از قابلیت staking در توموچین استفاده بکنن. کسانی که از استیکینگ در شبکه توموچین سود می برن، با تائید خودکار تراکنش ها این شبکه رو ایمن می کنن. هر چه تعداد افراد سهام گذار تو شبکه TomoChain بیشتر باشه، فعالیت این شبکه بهتر میشه. توموچین از شبکه توموچین نیز استفاده می کنه. شاردینگ یه برنامه مبتنی به فناوری بلاکچین هست که مسائل مقیاس پذیری رو حل می کنه.

اهداف پروژه توموچین:

توموچین (Tomochain) یک پروتکل بلاکچین و پروژه ارز دیجیتال است که اهداف مختلفی دنبال می‌کند. این پروژه به توسعه و بهبود اکوسیستم بلاکچین و ارزهای دیجیتال متمرکز شده است. برخی از اهداف اصلی پروژه توموچین شامل موارد زیر می‌شوند:

1. مقیاس‌پذیری: یکی از اهداف اصلی توموچین افزایش مقیاس‌پذیری بلاکچین است. این پروژه تکنولوژی‌هایی را توسعه داده است که تعداد تراکنش‌های در ثانیه (TPS) را افزایش می‌دهد و امکان اجرای برنامه‌های ذکی را با سرعت بالا فراهم می‌کند.

2. امنیت: توموچین به منظور افزایش امنیت بلاکچین و حفاظت از تراکنش‌ها از روش‌های متنوعی استفاده می‌کند. این امنیت شامل الگوریتم‌های مختلفی مانند PoS (Proof of Stake) و PoA (Proof of Authority) می‌شود.

3. ایجاد دارایی‌های دیجیتال: توموچین به افراد و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال خود را ایجاد و مدیریت کنند. این ارزهای دیجیتال می‌توانند به عنوان توکن‌های داخلی برای اجرای برنامه‌ها و دیگر موارد مورد استفاده قرار گیرند.

4. پشتیبانی از اکوسیستم‌های دیگر: توموچین به منظور ترویج تعامل با اکوسیستم‌های دیگر بلاکچین و ارزهای دیجیتال مختلف، API و ابزارهایی ارائه می‌دهد تا توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌ها و سرویس‌های متنوعی برای توموچین ایجاد کنند.

5. ایجاد بلاکچین‌های شخصی: توموچین به افراد و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که بلاکچین‌های شخصی و سفارشی بسازند و از امکانات آنها برای موارد خاص استفاده کنند.

6. توسعه منابع انسانی: توموچین به توسعه منابع انسانی و تحقیقات و توسعه در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتال کمک می‌کند و این اجازه را می‌دهد تا توسعه‌دهندگان به ایجاد برنامه‌ها و پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین بپردازند.

بنیان گذاران TomoChain چه کسانی هستند؟

ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain

یکی از مهم ترین جنبه های هر پروژه افراد و تیمی هستن که روی اون پروژه فعالیت میکنن و باعث موفقیت پروژه یا شکست اون میشن. Long voung بنیانگذار اصلی توموچین هستش که سرپرستی پروژه بلاک چین یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال رو به عهده داره. دومین موسس و مدیر مالی پروژه توموچین نیز Le Ho هست که قبلا مدیر ارشد سرمایه گذاری در BVIM و مدیر سابق بخش بانکداری شرکت اوراق بهادار HSC بوده. دفتر مرکزی تیم پروژه توموچین در سنگاپور قرار داره. تیم ارز دیجیتال TOMO از 30 نفر تشکیل شده که اکثرشون تو سنگاپور زندگی می کنن. البته این پروژه به غیر از سنگاپور، دفتر های دیگه ای نیز در ویتنام و ژاپن هم داره.

چه چیزی توموچین رو منحصر به فرد می کنه؟

توموچین دارای یک سری از ویژگی هایی هستش که اون رو منحصر به فرد میکنه. توموچین یک بلاک چین مقیاس پذیری رو ارائه میده که می تونه باعث افزایش سرعت و کاهش کارمزد تراکنش ها بشه. مثلا میتونیم بگیم تراکنش های این شبکه تو 2 ثانیه و با کارمزد تقریبا صفر انجام میشن.

همچینین ارز TomoChain میتونه بین شبکه های اتریوم و خودش یکپارچگی معاملاتی به وجود بیاره. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این بلاک چین میتونیم به مکانیزم اجماع اثبات اعتبار POA، سیستم Masternode، الگو های قرارداد هوشمند ICO و... اشاره بکنیم، که همشون دست به دست هم دادن تا توموچین منحصر به فرد بشه.

بلاکچین توموچین پر سرعت و با مقیاس پذیری بالا:

ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain

کسایی که با سیستم پرداخت الکترونیک آشنا هستن، میدونن که یکی از بزرگترین مشکلات سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاکچین، سرعت انجام تراکنش ها است. برای مثال سرعت پردازش تراکنش ها تو شبکه بیت کوین به 7 تراکنش در ثانیه محدود هست. به همین دلیل انتقال، فروش و خرید بیت کوین کار زمانبریه، حتی ممکنه بعضی وقتا چند روز طول بکشه.

ولی تو شبکه ارز دیجیتال TomoChain با بهره گیری از مکانیزم POS خاص خودش، تعداد تراکنش هاش در هر ثانیه رو به 2000 تا رسیده و در صورت نیاز میتونه این تعداد رو افزایش بده. هم چنین کارمزد تراکنش ها در شبکه توموچین تقریبا برابر با صفر هستش، اگه دقیقتر بخوایم بگیم چیزی در حدود یک درصد کامزد شبکه اتریوم. این نکات باعث شده، هر تراکنش در شبکه توموچین تو عرضه چند ثانیه و با کمترین کارمزد انجام بگیره.

برخی از محصولات توموچین:

توموچین میزبان طیف وسیعی از محصولات بلاکچینی هستش. هر یک از این محصولات زیر یک عنصر ضروری از اکوسیستم TomoChain هستن. با توجه به این موضوع میتونیم توموچین رو یه پلتفرم همه کاره برای طیف وسیعی از موارد مختلف استفاده در نظر بگیریم. برخی از این محصولات عبارت اند از:

  • TomoWallet:

تومو ولت یه کیف پول بومی هست که در سراسر اکوسیستم ارز TomoChain استفاده میشه. همچنین میشه برای ذخیره ارز دیجیتال توموچین و هر توکن صادر شده روی بلاک چین TOMO، از این کیف پول استفاده کرد.

  • TomoMaster:

TomoMaster برنامه ای برای شرط بندی، ردیابی پاداش ها و رای گیری هستش که به عنوان مستر نود واجد شرایط ایمن سازی بلاکچین توموچین شناخته میشه. علاوه بر این، TomoMaster آمار مربوط به عملکرد مستر نودها رو ارائه میده.

  • TomoScan:

تومو اسکن کاوشگر بلاک های بومی توموچین هست، که بسیار مشابه اتریومه ولی با پیشرفت های اضافی. TomoScan تجزیه و تحلیل شفاف روی زنجیره رو ارائه می کنه که تجسم های فنی فعالیت شبکه رو نمایش میدن.

  • TomoBridge:

توموبریج یه برنامه تبادل توکن و پل هست که به توموچین اجازه میده با سایر بلاکچین ها تعامل داشته باشه. با TomoBridge، کاربران می تونن با استفاده از یه رابط کاربری گرافیکی ساده، توکن ها رو از یه بلاکچین به بلاکچین دیگه­ای مبادله بکنن.

آینده توموچین:

ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain

قبل از سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال، بهترین کار اینه که در مورد ارز دیجیتال مورد نظرتون تحقیق کنین و ریسک های اون رو بپذیرین. این مسئله در مورد ارز دیجیتال توموچین نیز صدق می کنه. در مورد آینده توموچین باید بگیم که: ارز دیجیتال TOMO در حال حاضر بین مردم و معامله گرهای بازار ارز دیجیتال، تقاضای زیادی داره و همونطور که می دونین با افزایش تقاضای خرید، توکن های اون ارز کم میشن و این مسئله باعث افزایش قیمت توموچین و سایر ارز ها میشه. علاوه بر این درآمد حاصل از سهام TOMO یا راه اندازی ابزارهای فروش، این رمز ارز رو برای خیلی از افراد بسیار جذاب کرده.

 پس با توجه به اهدافی که پروژه ازر توموچین برای خودش مشخص کرده، چشم اندازی خوبی از نظر سرمایه گذاری برای این ارز وجود داره و آینده توموچین روشن پیش بینی میشه. ارز دیجیتال TomoChain تا به امروز موفقیت های زیادی داشته و راه اندازی شبکه اصلیش هم یه موفقیت بزرگ و چشمگیر بود. البته باید گفت که موفقیت اصلی این بلاکچین زمانی خواهد بود که تیم پروژه توموچین، Sharding رو اجرا بکنن. اگه این تیم بتونه این هدف رو به سرعت پیاده سازی بکنه، پروژه ارز توموچین خودش رو از بقیه ارزها و پروژه هاشون متمایز میکنه. در نتیجه در صورت تحقق این اهداف آینده TomoChain بهتر خواهد شد.

تحلیل و بررسی قیمت توموچین:

با توجه به لحظه ای بودن قیمت ارزهای دیجیتال فرایند پیش بینی قیمت توموچین و سایر رمز ارزها بسیار دشوار هستش. مخصوصا که خبرها و اتفاقات میتونن تاثیر زیادی در حرکت ارزها بذارن. قیمت TOMO در این لحظه به ازای هر توکن 3.03 دلار هست که با احتساب نرخ تتر 28.718 تومان، قیمت هر واحد از این رمز ارز معادل 87.230 تومان میشه. بالاترین قیمت TomoChain در تاریخ 2 شهریور ماه 1400 ثبت شده که معادل با 3.88 دلار بوده. این میزان در مقایسه با قیمت کنونی ارز توموچین 21 درصد بیشتر بوده. با توجه به اهداف پروژه ارز دیجیتال توموچین، قیمت TOMO در آینده میتونه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کنه.

کیف پول های ارز دیجیتال توموچین:

ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain  | کیف پول توموچین

الان که با ارز دیجیتال توموچین آشنایی پیدا کردین و در مورد آینده TOMO و قیمت TOMO اطلاعاتی به دست آوردین، شاید بخواین روی این ارز سرمایه گذاری کنین. قبل از سرمایه گذاری و خرید توموچین بهتره، با کیف پول هایی که از ارز توموچین پشتیبانی می کنن، آشنا بشین. در ادامه کیف پول TomoChain رو نام میبریم و هر کدوم رو به صورت مفید و مختصر بهتون توضیح میدیم.

کیف پول توموچین به اسم تومو ولت (TomoWallet):

کیف پول تومو ولت یه کیف پول نرم افزاری قابل اجرا روی سیستم های ویندوز، اندروید و IOS هستش. تومو ولت یه کیف پول راحت و مطمئن برای کاربران توموچین هستش که استفاده ازش خیلی راحته. یکی از مهمترین ویژگی هایی که این کیف پول داره، آسون و ایمن بودنشه که به کاربران این امکان رو میده که ارز دیجیتال TOMO و همه توکن های صادر شده روی بلاک چین توموچین رو به طور ایمن ذخیره، ارسال و دریافت کنن. همچنین میشه تاریخچه و جزئیات تراکنش ها رو به راحتی در TomoWallet ردیابی کرد. به لطف این مزیت، کاربران میتونن به راحتی پاداش های مربوط به خودشون رو که از طریق staking و مستر نود به دست اوردن، ردیابی کنن.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S):

ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain  | کیف پول توموچین

کیف پول لجر نانو اس یه کیف پول توموچین سخت افزاریه که برای ارز های دیجیتال بسیاری از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، توموچین و... کاربرد داره. این ولت دیجیتالی اولین کیف پولی بود که شرکت Ledger به بازار عرضه کرد. لجر نانو اس تو اون دوران سر و صدای زیادی به پا کرده بود. لجر نانو اس توسط یه کابل به رایانه یا مویابل متصل میشه و هزینه کمتری نسبت به لجر نانو ایکس داره. از مزایایی که این کیف پول TomoChain داره میتونیم امنیت بالای این ولت رو بهتون بگیم. به خاطر این سطح از امنیت، لجر نانو اس در مقابل آسیب های فیزیکی بسیار مقاومه.

 لجر نانو اس بر خلاف کیف پول های نرم افزاری، رایگان نیست. اگر این کیف رو مستقیما از وب سایت کیف پول لجر خریداری بکنین، هزینش حدود 59 دلار هستش ولی میتونین این کیف پول رو از شرکت آمازون نیز ارزون تر دریافت کنین ولی ما این کار رو بهتون پیشنهاد نمیدیم؛ چون ممکنه فروشنده ویروسی رو روی این کیف پول نصب کرده باشه. وقتی که از ولت های آلوده استفاده کنین، امنیت ارزهاتون به خطر میافته و ممکنه سرمایه تون رو از دست بدین. لجر نانو اس از یه صفحه نمایش برخورداره که استفاده ازش خیلی راحته. کاربر ها میتونن از طریق این صفحه نمایش، معاملاتشون رو تایید یا پیغام های کیف پول رو مشاهده کنن.

کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet):

ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain  | کیف پول توموچین

امکان نداره از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال حرف بزنیم و trust wallet تو لیستمون نباشه. کیف پول تراست ولت در سال 2018 توسط صرافی بایننس خریداری شد و در حال حاضر به عنوان کیف پول رسمی بایننس شناخته میشه. کیف پول نرم افزاری تراست والت از بهترین نرم افزار های موبایلی کیف پول ارز دیجتال هست که با سادگی که تو کاراییش داره بهتون اجازه میده، با امنیت بالا ارز دیجیتال توموچین یا سایر ارز های دیجیتال رو ذخیره و مدیریت کنین.

این کیف پول tomo که امکان مشاهده آنی قیمت توموچین، بیت کوین، آلت کوین ها و... رو برای کاربراش فراهم کرده. همچنین تراست والت قابلیت swap یا همون تبدیل کردن ارز ها رو داره، که کاربران با استفاده از این مزیت میتونن توکن های مختلف رو از شبکه های متفاوت با یکدیگه عوض کنن. علاوه بر این تراست والت از نظر امنیت هیچ مشکلی نداره. این ولت دیجیتالی با ارائه یه کلید خصوصی این اطمینان رو به کاربر میده که فقط خودش میتونه به دارایی و ارزهای دیجیتالش، دسترسی داشته باشه. برای آموزش ساخت کیف پول تراست والت می توانید به مقاله ای که در این مورد نوشته شده مراجعه نمایید.

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask):

ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain  | کیف پول توموچین

اولین قدم برای خرید و سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال، انتخاب یه کیف پول امن و مناسب هست. متامسک یا Metamask، یک کیف پول ارز دیجیتال کاربردیه که تو نسخه های اندروید، ios و کروم منتشر شده. علاوه بر این، افزونه مرورگر این کیف پول  tomo  برای کروم و فایرفاکس هم در دسترس قرار داره. این کیف پول فقط از اتریوم و توکن های ساخته شده روی این بلاکچین پشتیبانی می کنه.

متامسک تو سال 2016 توسط آرون دیویس و دن فینلای توسعه پیدا کرده و بوجود اومده. کیف پول متامسک نیز مانند تراست فقط برای نگه داری ارز های دیجیتال نیست بلکه با اتصالش به دو صرافی بزرگ کوین بیس و شپ شیفت می تونین خرید و فروش توموچین و سایر ارز های دیجیتال رو انجام بدین. زمانی که قصد دارین از این کیف پول استفاده کنین به این فکر می کنین که ایا این کیف پول امن هست؟ در جواب به این می تونیم بگیم که کیف پول متاماسک تا الان هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته. برای ساخت این کیف پول به مقاله آموزش ساخت کیف پول متامسک مراجعه نمایید.

کیف پول نرم افزاری بایننس چین ولت (Binance Chain Wallet):

ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain  | کیف پول توموچین

بایننس چین والت در واقع کیف پول رسمی صرافی بایننس هست که برای دسترسی به بایننس اسمارت چین، بایننس چین و شبکه اتریوم هست. با استفاده از این ولت می تونین ارز های دیجیتال خودتون رو به صورت امن ذخیره کنید. همچنین می تونین به راحتی ارز دیجیتال بایننس کوین BNB رو به سایر توکن ها تبدیل بکنین و یا به انجام عملیات مرتبط با ییلد فارمینگ بپردازین. این کیف نیز از بیش از 1500 نوع ارز دیجیتال و توکن ها پشتیبانی می کنه و شما می تونین ارز دیجیتال TOMO رو تو این کیف پول با خیال راحت نگه داری بکنین.

نحوه خرید و فروش توموچین:

اکنون با مطالبی که در مقاله "ارز دیجیتال TOMO چیست؟" برای شما ارائه کردیم، با ارز دیجیتال توموچین بیشتر آشنا شدین و احتمالا قصد خرید توموچین رو دارین. برای این کار می تونین از دو روش سنتی که همون خرید و فروش در فضای مجازی و واقعی و روش مدرن که خرید و فروش در صرافی های آنلاین هست استفاده کنین. روش سنتی به این شیوه است که شما با افرادی که قصد خرید و فروش TomoChain رو دارن حرف میزنین و در صورت توافق در مورد قیمت توموچین، معامله خودتون رو انجام میدین.

البته این روش خطراتی داره که ممکنه به خاطرشون، سرمایتون رو از دست بدین. پس بهتره از این روش اقدام به خرید TOMO نکنین و از روش مدرن که استفاده از صرافی هاست کمک بگیرین. برای استفاده از این روش باید ابتدا صرافی های معتبری رو پیدا کنین که، ارز دیجیتال توموچین رو در لیستشون داشته باشن. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس یکی از برترین صرافی های داخلی هستش که از ارز دیجیتال توموچین پشتیبانی میکنه. شما  بعد از ثبت نام و تایید احراز هویت میتونین به راحتی خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشین.

جمع بندی و حرف آخر:

توموچین که با نماد  TOMOتو بازارهای مالی معامله میشه، یه ارز پتانسیل دار و با قابلیت رشد بسیار بالاست. هدف این پروژه اینه که با استفاده از فناوری‌های امروزی که پیچیدگی‌های بلاکچین رو پنهان می‌کنن، اپلیکیشن‌ها رو توانمند به بهرمند شدن از مزایای اساسی اون کنن و با روند شتابانی که در پیش گرفتن میلیون‌ها کاربر را جذب. مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و پروتکل‌های اصلی برای حمایت از سرعت، حریم خصوصی، قابلیت استفاده و نیازهای نقدینگی همه در این سیستم طراحی شده است.

 ارز دیجیتال توموچین در یکسال گذشته از 0.25 دلار تا 3.57 دلار نوسان داشته است. بهترین کار اینه که قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال تحقیق و ریسک های موجود رو بررسی کرده و بشناسیم. این مسئله در مورد ارز دیجیتال TomoChain نیز صدق می کنه.  موفق و پرسود باشین


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال توموچین چیست؟| بررسی قیمت و آینده TomoChain |معرفی کیف پول های TOMO
سوال امنیتی :3+62 = ?