ارز دیجیتال رادیکل (RAD) چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال RAD)

1401/06/23
ارز دیجیتال رادیکل (RAD) چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال RAD)

در مقاله ارز دیجیتال رادیکل چیست؟ ما قصد داریم به بررسی و معرفی مواردی چون ارز دیجیتال رادیکل، بنیانگذاران ارز دیجیتال Radicle، نحوه کار پروتکل رادیکل، ویژگی های ارز دیجیتال Radicle، بررسی و تحلیل آینده ارز RAD و کیف پول های ارز دیجیتال رادیکل بپردازیم و اطلاعات کافی و تکمیلی در اختیار شما قرار دهیم. ولی قبل از پرداختن به بحث اصلی، بهتره که با مفهوم ارز دیجیتال اشنا بشیم. به نظر می رسه که لازمه زندگی با توجه به پیشرفت های زندگی با توجه به توسعه ی تکنولوژی با افزایش سطح اگاهی لاینفک شده. ارز دیجیتال یکی از این اصطلاحات بین المللی و یه نوع سیستم پولی الکترونیکی هستش و عمدتا محل خرید ارز دیجیتال و فروش ان ها صرافی های ارز دیجیتال هست.
تحولی جدید و دگرگون کننده البته با امنیت کامل نقل و انتقالات صورت می گیره. به دلیل داشتن ماهیت غیر متمرکز بودن غیر قابل شناسایی و غیر قابل کنترل هست. از زمان پیدایش ارزهای دیجیتالی تاکنون ارز های مختلفی به بازار عرضه شدن در میان برخی از ان ها از محبوبیت و استقبال برخوردار شدن و اغلب ان ها از دور خارج شدن. شاید اسم ارز دیجیتال رادیکل را شنیده باشین و خواستین اطلاعاتی در زمینه ارز دیجیتال رادیکل کسب کنین، ما در این مقاله اطلاعاتی در زمینه ارز دیجیتال رادیکل، نحوه کار پروتکل رادیکل، ویژگی های ارز دیجیتال RAD و کیف پول های ارز دیجیتال رادیکل برای شما ارائه می دهیم.

ارز دیجیتال رادیکل چیست؟

ارز دیجیتال رادیکل چیست؟

می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال رادیکل چیست؟ این جواب رو بدیم که رادیکل با نماد اختصاری RAD یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود ۲۰۸.۵۷ میلیون دلار، و سهم ۰.۰۰۹ درصدی از کل بازار در رتبه 284 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. رادیکل یک شبکه منبع باز و به ‌جای مدل کلاینت_سرور (Client-Server) براساس مدل همتا به ‌همتا طراحی شده و همتا به همتا یک همکاری نرم افزاری است. مأموریت این پروژه توسعه زیرساخت‌های مقاوم برای جوامع منبع باز هستش که امن، حاکم و منحصراً بر اساس پروتکل‌های باز ساخته شده. در واقع هیچ سرور خاصی، کاربر ویژه یا شرکتی اقدامات شما را کنترل نمی‌کنه.
 این شبکه بر اساس Radicle Link، یک پروتکل که بر روی گیت هاب در دسترس است، ساخته شده و ارز رادیکل به نسخه غیرمتمرکز "GitHub" معروف شده. که به‌منظور کدنویسی تیمی طراحی شده. با این تفاوت که غیرمتمرکز بوده و در بستر پروتکلی کاملاً متن‌باز ایجاد شده و به توسعه‌دهندگان نرم افزارها و کدنویسان این امکان را می‌ده که بدون نیاز به واسطه به‌صورت تیمی روی کدهای خود کار کنند. قابلیت یکپارچه سازی اتریوم برای ایمن سازی داده های پروژه های کدنویسی رو داره. همچنین به کاربران این امکان را می ده که پروژه های نرم افزاری غیرمتمرکز خود را تأمین و مدیریت کنند. رادیکال برای تامین امنیت داده‌ها با شبکه اتریوم ادغام شده که نام های جهانی، سازمان های غیر متمرکز و پروتکل هایی را که به دارندگان کمک می کنه تا کار منبع باز خود را حفظ کنند. 

بنیانگذاران ارز دیجیتال Radicle:

بنیانگذاران ارز دیجیتال Radicle:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال رادیکل چیست؟ به بررسی بنیانگذاران ارز دیجیتال RAD می پردازیم. ارز دیجیتال Radicle یک ارز نو ظهور و تازه نفس هستش در حدود سه سال پیش، در سال 2018 این شبکه توسط الکسیس سلیه Alexis Sellier و الفتریوس دیاکومیکالیس Eleftherios Diakomichalis با هدف توسعه برابر کد در بستری غیرمتمرکز و بدون اعتماد به واسطه ها ایجاد و راه اندازی شد. این پروژه یک محیط پایدار و راه حلی عادلانه برای تامین مالی و حفظ پروژه‌های متن‌باز، تاسیس کرد. سپس اوایل ۲۰۲۱ با شبکه اتریوم ادغام شد و بعد اواسط ۲۰۲۱ امکان کدنویسی جمعی Social Coding فراهم شد و اواخر ۲۰۲۱ امکاناتی برای توسعه پروتکل‌های دیفای مانند توکن‌های بی‌همتا NFT، استریم توکن Token Stream ارائه شد.

همونطور که گفتیم رادیکل یا همان RAD پروتکلی که به گیت هاب مشهوره، بر روی پروتکل باز ساخته شده و معنای اصلی کلمه Radicle ریشه هستش که آرم پروژه نیز‌محسوب ‌میشه. با این حال، از نظر تلفظ کلمه، شبیه رادیکال هستش. زیرساختی کاملاً منبع‌باز Open-Source داره که همه عناصر آن قابلیت تنظیم، گسترش و حسابرسی بررسی کدها از نظر امنیتی را داره. به هر توسعه دهنده ای این اجازه رو می ده که در پروژه همکاری داشته باشه و بر آن تأثیر بگذاره و هیچ سرور خاص، کاربر ویژه یا شرکتی اقدامات شما را کنترل نمی‌کنه، این باعث شده Radicle یک آزمایش در مدیریت جمعی باشه. 

 الکسیس سلیه از بیانگذاران شبکه رادیکل، به مدت چند سال روی این شبکه در جهت توسعه وپیشرفت آن کار کرده او علاقه ی زیادی به توسعه سیستم‌های توزیع‌شده و تکنولوژی همتا به ‌همتا داشته، همچنین الفتریوس دیاکومیکالیس با مدرک دکترای علوم فلسفه و علوم کامپیوتر از دانشگاه Freie Universität Berlin پیش از شروع پروژه رادیکل در سمت تحلیل‌گر محصول در Microcat SA و سرپرست تیم دیتا ساینس در SoundCloud و به عنوان ‌بنیان‌گذار شرکت Monadic فعالیت داشته. که از حامیان و پشتیبانان سرسخت توسعه پروژه رادیکال هستش. به نظر می رسه هدف تیم توسعه دهنده رادیکل هموار کردن راه بسیار پایدارتری برای حفظ و تامین مالی پروژه های نرم افزاری عمومی در سطح جهانی بوده. 

نحوه کار پروتکل رادیکل:

نحوه کار پروتکل رادیکل:

 به بررسی نحوه کار پروتکل Radicle  میپردازیم. ارز دیجیتال Radicle برای پیشرفت سبک بازار طراحی شده به این معنا که در پروژه‌ها، یک شاخه اصلی واحد وجود نداره که کاربران در آن ادغام بشن. ارز دیجیتال Radicle بر اساس یک مدل peer-to-peer به جای یک مدل سرویس گیرنده عمل می کنه. پلتفرم رادیکال Radicle منبع باز هستش، هر قسمت از پلتفرم رادیکال قابل ارزیابی، بازنگری و قابل توسعه است.

این شبکه بر اساس، یک پروتکل رپلیکیشن Replication Protocol که بر روی گیت هاب در دسترس هست، ساخته شده که Radicle Link نامیده ‌میشه. این پروتکل دارای قابلیت یکپارچه سازی اتریوم برای ایمن سازی داده های پروژه های کدنویسی رو میده. با استفاده از شبکه اتریوم، رادیکال از قدرت اتریوم و دیفای استفاده می‌کنه. 

 سیستم به ‌شکل همتا به ‌همتا نوعی نسخه کپی از داده‌های یک دستگاه را به دستگاهی دیگر به ‌وسیله این تکنولوژی یعنی رپلیکیشن یا انتشار، منتشر می‌کنه در واقع کاربران شبکه، داده‌های مورد علاقه خود را با حفظ نسخه‌های اضافی درمکانی و به اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی خود با همتایان که انتخاب کردند به تعامل می‌گذارند. پلتفرم ارز دیجیتال Radicle به شکلی طراحی شده که کارایی مشابهی را برای سیستم عامل‌های متمرکز همکاری کد ارائه می‌ده. رادیکل کارایی گیت GIT را با استفاده از پروتکل انتقال هوشمند Radicle Link که به‌ منظور انتشار داده طراحی شده در مورد تکرار داده‌ها حفظ می کنه.

این پروژه یک نرم‌افزار دسکتاپ هم داره به ‌نام آپ استریم Upstream، که به‌وسیله اون میتونیم شناسه بسازیم، کد خود را میزبانی کنیم و با سایر کاربران در شبکه تعامل داشته باشیم. آپ استریم در حال حاضر فقط برای سیستم عامل‌های مک و لینوکس طراحی و ارائه شده، کارایی یا کاربرد های اصلی و اساسی رادیکال صرفا برای برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهندگان هستش، چون به منظور کدنویسی تیمی طراحی شده. با این تفاوت که غیرمتمرکز بوده و در بستر پروتکلی کاملاً متن‌باز ایجاد شده توسعه دهندگان نرم افزارها و کدنویسان و پیشروان این عرصه رو قادر می سازه تا بدون تکیه به واسطه ها مانند سرور‌های میزبان، در مخازن Git در زمینه کد با همدیگه همکاری کنند. اغلب مردم بر این باور هستن که این یکی از جالب‌ترین ابزارهای توسعه در انجمن توسعه دهندگان ارزهای رمزپایه هست، چون Radicleیک شبکه ای هستش با استقلال کامل و متعلق به هیچ شرکتی یا سازمانی یا ارگانی یا نهادی نیست و فقط متعلق به جامعه هست. ساماندهی یا سازماندهی یا به طور کلی مدیریتش هم توسط توکنی به نام RAD که بر روی اتریوم ساخته شده، انجام میشه.

ویژگی های ارز دیجیتال RAD:

ویژگی های ارز دیجیتال RAD

می خواهیم شما رو با ویژگی های این ارز دیجیتال اشنا کنیم. به عبارت دیگه می خواهیم به شما بگیم که چه ویژگی هایی این ارز دیجیتال رادیکل رو منحصر به فرد می کنه. کسانی از شما که درک خوبی از مفهوم و عملکردهای دنیای رمزنگاری ندارن. 
Radicle همانطور که قبلا هم گفته شد یک شبکه غیر متمرکز برای کار با کد هستش. که ارز دیجیتال آن با نماد RAD شناخته می شه و به کاربرانش این امکان رو می‌دهه بدون نیاز به واسطه‌ها برای تولید کد همکاری کنن.

به عبارتی این ارز تلاشی برای ایجاد یک جایگزین غیرمتمرکز برای GitHub محسوب می‌شه که اکنون بزرگترین پلت فرم میزبانی کد در جهان است. این پلتفرم در دهه گذشته به استاندارد منبع باز نرم افزار توسعه تبدیل شده. شبکه Peer-to-Peer آن توسط یک سیستم قرارداد هوشمند Ethereum انتخاب شده که نام های جهانی، سازمان های متمرکز و پروتکل هایی را فراهم میکنه که به هولدرها کمک کنه تا کارهای منبع باز خود را حفظ کنن. Radicle دسکتاپ منبع باز Radicle Upstream را برای اشتراک، میزبانی و مشارکت با کد راه اندازی کرد. مانند Github، این ابزار مبتنی بر ابزار مدیریت کد منبع باز Git است. 

علاوه بر این توکن حاکمیتی این پروژه RAD است، طرح کلی توکن Radicle کاربران را ملزم به پرداخت هزینه و در هنگام تعامل آنها با پروتکل های خاص بر اساس شبکه اتریوم می کنه دارندگان توکن RAD هنگامی که کاربران نیاز به تعامل با پروتکل Radicle بر اساس پلت فرم Ethereum داشته باشن، می‌تونن از پرداخت هزینه اجتناب کنن یا تخفیف‌های مربوطه رایگان دریافت کنن. توکن RAD با استاندارد ERC-20 نوشته شده و در بستر شبکه اتریوم قرار داره. کاربرد اصلی ارز دیجیتال رادیکل، همکاری در حاکمیت شبکه است؛ هولدرهای این توکن می‌تونن در تصمیم‌گیری‌های پروتکل برای اجرایی کردن پروپوزال‌هایی در زمینه توسعه قراردادهای هوشمند و صندوق رادیکل، مشارکت کنن.

بررسی و تحلیل آینده RAD:

بررسی و تحلیل آینده RAD:

بازار ارزهای دیجیتال همواره با نوسانات قیمتی زیادی همراه هست و این امر، پیش بینی قیمت RAD و سایر ارزهای دیجیتال رو به کار سختی تبدیل کرده.  برخی تحلیل گران و خبرگان این مجموعه قیمت های ارز دیجیتال Radicle (RAD) را با توجه به پیشینه قیمت های ارز، از طریق مارکت بازار، حجم رادیکال و موارد دیگری بررسی و سنجش میکنن از نظر آن ها رادیکل پتانسیل و توانایی رسیدن به قیمت های جدید را داره اما چه اندازه می تونیم به این بررسی ها اعتماد کنیم ایا این بررسی ها نشان میده که چه اندازه قیمت ارز رادیکل بالا خواهد کشید؟ 

به نظر این تحلیل گران که یک بازه زمانی هم مشخص می کنند و پیش بینی می کنند تا چند سال اینده چه مقدار این ارز بالا خواهد کشید با توجه به پارامتر ها، یافته ها و داده های در دسترسشان به این ترتیب ارزیابی و تحلیل می کنند که در سال 2021 قیمت رادیکال تا حداقل سطح 8.62 دلار برسه. قیمت RAD می‌تونه تا حداکثر 9.46 دلار با میانگین قیمت 9.03 در این سال معامله بشه. در سال 2022 تا حداقل سطح 12.64 دلار احتمال رشد قیمتی وجود داره. قیمت رادیکال در این سال می تونه تا حداکثر سطح 15.46 دلار با میانگین قیمت 13.00 دلار باشه. در سال 2023 قیمت ارز دیجیتال Radicle احتمالا تا حداقل سطح 18.42 دلار می‌رسه. قیمت هر واحد آن می‌تونه تا حداکثر 22.21 دلار ارزش گذاری بشه. برای سال 2024 انتظار می‌ره قیمت رادیکال به حداقل 20.29 دلار برسده به صورتی که حداکثر قیمت آن 32.34 دلار و متوسط قیمت آن 28.25 دلار می تونه باشه. پیش‌بینی می‌شه قیمت این ارز در سال 2025 تا حداقل سطح 39.52 دلار برسه. طبق یافته‌های این کارشناسان، قیمت RAD می‌تونه تا حداکثر سطح 47.48 دلار با میانگین قیمت 40.65 دلار تا سال 2025 معامله بشه همان گونه که هم قبلا گفتیم این پیش بینی ها دقیق نیستن اما مطالعه این نظرات در مورد اینده ارز رادیکل برای شما کمک می کنه.

به نظر میرسه که فاکتورهای متعددی از جمله Roadmap، اهداف تعیین شده، میزان تلاش و حرکت به سمت اهداف و اقبال و استقبال فعالان حوزه ارز های دیجیتال رمزنگاری شده را اگر بررسی کنیم و با در نظر گرفتن تحلیل های تکنیکال و بنیادی یا همان فاندامنتال، بتونیم حدس بزنیم روند رشد یا افت به چه صورت خواهد بود. کاربران ارز دیجیتال Radicle می‌تونند با استفاده طولانی مدت از Ethereum، از شبکه Radicle پشتیبانی کنند، و این می تونه کمک کننده باشه تا به مدت طولانی یک شبکه غیرمتمرکز منبع باز در اختیار کاربران قرار بگیره. پس از افزودن Ethereum، Radicle یک پروژه کاربردی هستش که می‌تونه بسیاری از ویژگی‌ها از جمله نام دامنه‌های جهانی، بودجه جریان، سازمان‌های غیرمتمرکز برای کاربران باز کنه، به طور کلی قابلیت های جالبی را در اختیار برنامه نویس ها قرار بده. به نظر میرسه اینده ی رادیکل روشن باشه به همین دلیل دور از انتظار نیست که قیمت و آینده RAD بیش از ارزش کلی اون درخشان باشه، ولی همواره باید اصول مدیریت سرمایه رعایت بشه.

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال رادیکل

انواع کیف پول رادیکل هر کسی قصد وارد شدن به فضای ارز دیجیتال را داره باید بدونه که در دنیای غیر متمرکز باید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشه. کیف پول دیجیتالی شبیه کیف پول واقعی شما هستش یعنی وسیله ای یا ابزاری برای نگه داری و جابه جایی و دریافت وپرداخت دارایی شما، کیف پول دیجیتال از جهت اینکه با پول فیزیکی سرو کار نداره شبیه کارت بانکی هستش کیف پول دیجیتال یا نرم افزاری هستش به این شکل که روی موبایل یا کامپیوتر نصب میشه یا سخت افزاری هستش که مثل یه فلش مموری فیزیکی عمل میکنه. 

کیف پول بین شما و شبکه به عنوان واسطه عمل میکنه و درخواست شما رو به شبکه ارسال می کنه مثلا، این پیام را به شبکه میده که این مبلغ از حساب شما کم بشه و به حساب فرد دیگری اضافه بشه. با گسترش بازار کریپتوکارنسی کیف پول های متعددی وارد این عرصه شد که هر کدام به علت داشتن ویژگی های منحصر به فردش و سطح ایمنی خودشون هواداران خاص خودش را دارن. کیف پول های سخت افزاری به صورت انلاین فعالیت می کنه و دارایی شما رو در یک سخت افزاری نگه داری می کنه از سطح ایمنی بالایی برخوردار هستش ولی هزینه های را انداری بالایی داره.

در مقابل کیف پول های نرم افزاری، رایگان هستش، کیف پول های دیجیتالی چه سخت افزاری باشه چه نرم افزاری؛ ارزهای دیجیتالی شمارو ذخیره و نگه داری میکنه مانند یه حساب بانکی عمل میکنه. چون توکن رادیکال در بستر شبکه اتریوم قرار گرفته می‌تونیم آن را در همه کیف پول‌هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنن، ذخیره‌سازی کنیم. از جمله کیف پول‌ های ارز دیجیتال رادیکل RADمی‌توان به ولت‌های نرم‌افزاری اتمیک(Atomic)، اگزودوس(Exodus)، جکس (Jaxx)، تراست ولت (Trust Wallet)، متامسک و مای اتر ولت (MyEtherWallet) اشاره کرد. همچنین می تونین رمزارز رادیکل را در کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر، ترزور و KeepKey نگهداری کنین.

کیف پول سخت افزاری لجر Ledger:

Ledger

 یکی از کیف پول های ارز دیجیتال رادیکل، والت سخت افزاری لجر هست. در کیف پول‌های سخت افزاریNano Ledger کلیدهای خصوصی و ارزهای رمزپایه شما، روی یک دستگاه سخت افزاری فیزیکی نگهداری میشه و چون ارز‌های شما همیشه بصورت آفلاین نگه داشته میشه دسترسی از راه دور برای دیگران در این کیف پول غیرممکن هستش.

یعنی ویژگی‌های امنیتی بسیار بالایی داره در حقیقت شبیه گاو صندوق در دنیای واقعی است به علاوه، به شما کمک می‌‌کنه که ارز‌های دیجیتال خود را مدیریت کرده و معاملاتی با آن‌ها انجام بدین. با استفاده از Ledger Nano ، کلیدهای خصوصی در دستگاه واقعی ذخیره میشه. به علاوه، چون این کیف پول همیشه آفلاین هستش هیچ کس نمی‌تونه از طریق اتصال به اینترنت به آنها دسترسی پیدا کنه. هنگام دریافت دستگاه، از شما یک شماره پین خواسته میشه. که حداقل ۴ رقم باید باشه فقط شما به این شماره پین مطلع هستین کاملا شخصی و خصوصی هستش. ضمنا در صورت فراموش کردن رمز، یک لایه امنیتی اضافی نیز وجود داره از شما محافظت می‌کنه.
 پس از تأیید شماره پین، یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای به شما داده میشه. این مورد فقط در صفحه Ledger نشان داده میشه، بنابراین هیچ کسی جز شما به ان عبارت دسترسی نداره. در صورت فراموش کردن پین عبارت بازیابی را وارد کرده و رمز پین جدید براش می دین. برای اطمینان از امنیت دستگاه سخت افزاری خود، باید مرتباً اون رو به روزرسانی کنین. البته این کیف پول امن بر خلاف پول های نرم افزاری رایگان نیستش و کار با ان به این شکل هست که باید Nano Ledger خود را به دستگاه کامپیوتر وصل کرده و سپس شماره پین حداقل 4 رقمی خود را وارد کنین. 

کیف پول نرم افزاری اتمیک Atomic wallet:

Atomic wallet

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال رادیکل، والت نرم افزاری اتمیک هست.کیف پول Atomic یکی از محبوب‌ترین و کاربردی ترین کیف‌ پول‌های ارزهای دیجیتال هستش این کیف پول برای بهره‌گیری از قابلیت Atomic Swaps و تبدیل شدن به بخشی از یک اکوسیستم ارز دیجیتال ساخته شده که بنابر ادعای گروه سازنده آن، بر مبنای سه اصل امنیت، ناشناس‌ بودن و غیرمتمرکزسازی ایجاد شده و توسعه یافته. کیف پول اتمیک بیش از ۵۰۰ کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌کنه. که از این میان می‌توان به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، تتر، ایاس، استلار، کاردانو، ترون، نئو، تزوس، بَت و … اشاره کرد. 

 این کیف پول از تمام توکن‌های که بر بستر ERC-20 اتریوم هستش پشتیبانی می‌کنه. اتمیک کارایی ساده ای داره، به گونه‌ای که هر کاربری با هر سطحی از آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال بتونه به راحتی از آن استفاده کنه. ویژگی‌های کاربردی در دسترس کاربران این کیف پول از جمله می‌توان به امکان اضافه کردن تمام توکن‌های ERC-20 اتریوم به کیف پول توسط کاربر، و همچنین امکان مبادله همتا به همتا در کیف پول با استفاده از یک دفتر ثبت اطلاعات توزیع شده اشاره کرد.
 استفاده از این کیف پول رایگان هستش. اما برای استفاده از برخی امکانات آن باید کارمزد پرداخت کرد. این کیف پول دارای قابلتی های هستش که انتظار می روه در آینده ای نه چندان دور به یکی از امن ترین کیف پول های دنیای ارز دیجیتال تبدیل بشه. این کیف پول برای افزایش امنیت خود, قابلیت استفاده بر روی سخت افزار یا توکن را نیز داره. همانطور که می دونید در صورت استفاده از توکن احتمال هک شدن و سوء استفاده از معاملات شما به حداقل میرسه, از آن جایی که کیف پول اتمیک یکی از امن ترین والت هاست، در صورت استفاده از توکن احتمال هک شدن به صفر می رسه. با استفاده از این کیف پول می تونین به راحتی هر نوع ارز دیجیتالی را ذخیره, تبادل, خرید, ارسال و دریافت کنین. آموزش ساخت کیف پول اتمیک در ایران بایننس هست و شما را با صفر تا صد این کیف پول اشنا خواهد کرد.

کیف پول نرم افزاری تراست والت :Trust wallet

Trust wallet

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال رادیکل، والت نرم افزاری تراست والت هست. کیف پول نرم افزاری Trust wallet یکی از بهترین نرم‌افزارهای موبایلی کیف پول ارز دیجیتال است که با تمرکز بر سادگی و سهولت استفاده، به شما این امکان را می‌ده تا با ایمنی بالا و خیال راحت، ارزهای دیجیتال مختلف را مدیریت، ذخیره و مبادله‌کنید. این برنامه با ارائه یک کلید دسترسی امن و کنترل کامل بر روی کلیدهای خصوصی، دارایی‌های شما را در برابر دسترسی‌های غیرمجاز محافظت می‌کند. کیف پول Trust wallet را می‌توان بر روی تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل‌های iOS و Android نصب و استفاده کرد.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت یکی از محبوبترین کیف پول های ارز دیجیتال هستش این کیف پول رو می تونین بر روی موبایل یا رایانه یا لب تاپ نصب کنین و با خیال راحت ارز های دیجیتالی خود را مدیریت و ذخیره کنین. استفاده از این کیف پول بسیار راحت و ساده هستش در عین حال ایمنی بسیار بالایی رو داره. این کیف پول در سال ۲۰۱۸ توسط صرافی بایننس خریداری‌شده و در حال حاضر به‌عنوان کیف پول رسمی بایننس شناخته شده. غیرمتمرکز بودن آن و نداشتن کنترل روی کلید خصوصی کاربران، امکان مشاهده آنی و لحظه‌ای قیمت بیت‌کوین، اتریوم، آلت کوین‌ها و توکن‌های ERC 20، بررسی ارزش بازار، جدول زمانی قیمت‌ها و حجم معاملات، کسب سود حاصل از خرید رمز ارز به این شکل که وقتی شما رمز ارز دیجیتالی مانند ترون، تزوس، وی‌چین، کالیستو، کاوا، توموچین، لوتکس و آلگوراند را خریداری میکنین و ان رادر کیف پول نگه می دارین همانند برخی حساب های بانکی به شما سود پرداخت می کنه. کیف پول نرم‌افزاری تراست والت یک مرورگر مفید هم به اسم DApps داره که این امکان رو برای شما فراهم می کنه با استفاده از این مرورگر برای فروش محصولات خود فروشندگانی را پیدا کنین.

 باتوجه به دسترسی امن بالایی که داره به کاربران این اعتماد رو میده که جز شما کس دیگه ای به دارای های مالی دسترسی نخواهد داشت. همچین کیف پول تراست ولت این امکان را برای کاربران با داشتن ویژگی swap میده که در هر زمانی و به سهولت بدون نیاز به تکمیل هیچ فرم و تائید احراز هویت مشتری، بتونن رمز ارزهای خود را تبدیل کنن. این کیف پول نرم افزاری علاوه بر داشتن ویژگی های منحصر به فردش این امکان رو داره که با ارائه یک کلید دسترسی امن و کنترل کامل بر روی کلیدهای خصوصی، دارایی‌های شما را در برابر دسترسی‌های غیرمجاز محافظت کنه.

کیف پول نرم افزاری متامسک Meta Mask 

Meta Mask

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال رادیکل، والت نرم افزاری متامسک هست. در دنیای رمز ارز ها اولین راه برای سرمایه گذاری، انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب هستش. در صورتی که به خرید اتریوم یا بی‌شمار توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 علاقه‌مندید بهترین والت برای شما بدون شک متامسک هست. این کیف پول Meta Mask یک پول نرم افزاری هستش، این والت بیشتر از یک میلیون کاربر در سطح جهان داره تقریبا میشه گفت یک کیف پول ارز دیجیتال پر طرفدار هستش از محبوبیت بالایی برخوردار هستش و جذابیت زیادی بین استفاده کنندگان داره این کیف پول رو می تونین بر روی موبایل یا رایانه یا لب تاپ نصب کنین. 

کیف پول MetaMask در سال 2016 توسط آرون دیویس Aron Davis و دن فینلای Dan Finlay توسعه یافته. تیم توسعه‌ی آن را چند متخصص حوزه کریپتوکارنسی شامل جیمز مورائو (James Moreau)، کریستین جرین (Christian Jerian) و فرانکی پنگیلینان (Frankie Pangilinan) تشکیل می‌ده. ساده ترین راه در عین حال امن ترین راه برای اتصال به برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین هستش و به شما این امکان را می‌ده تا با ایمنی بالا و خیال راحت، ارزهای دیجیتال مختلف را مدیریت، ذخیره و مبادله‌کنین در واقع هر آنچه برای مدیریت دارایی های دیجیتالی نیاز دارین این ولت در اختیارتون قرار می ده. از ویژگی‌های مثبت کیف پول MetaMask متن باز بودن ان هست به این صورت که تمام کدهای آن آنلاین بوده و دسترسی به آن‌ها رایگان هستش. 

داشتن امکان بهبود مستمر و لحظه به لحظه ان به محبوبیتش افزوده و باعث شده که مدام با توجه به نیازها و نقد های جامعه به روز رسانی بشه. پس از نصب این کیف پول برای نگه داری ارز های دیجیتالی تون، کار و استفاده از ان بسیار راحت و جذاب هستش و تمام ویژگی های اون به صورت واضح و شفاف ارائه میشه به گونه‌ای که هر کاربری با هر سطحی از آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال بتونه به راحتی از آن استفاده کنه. این رمز ارز غیر متمرکز بوده کنترل سرمایه را در اختیار خود کاربران قرار داده و خودتون مسئول همه چیز هستین یعنی در صورت بروز مشکل مرجعی مثل بانک برای مراجعه و پیگیری وجود نداره، پس باید خیلی دقت کنین.

جمع بندی و نتیجه:

در مقاله ارز دیجیتال رادیکل چیست؟ به نحوه کار پروتکل رادیکل و ویژگی های رادیکل صحبت کردیم و آینده رادیکل با توجه به ارزیابی کارشناسان ارز دیجیتال در اختیارتون قرار دادیم و از جمله کیف پول‌های سازگار با رمزارز RAD رو براتون معرفی کردیم و گفتیم که هر کسی قصد وارد شدن به فضای ارز دیجیتال را داره باید بدونه که در دنیای غیر متمرکز باید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشه تا در نگه داری و ذخیره ان دچار مشکل نشه.

در پایان باید گفت که امروزه ارز دیجیتال رادیکل Radicle یکی ازبهترین و باحال ترین ارزهای دیجیتال در بازار هستش و بسیاری از سرمایه گذاران که در نظر دارن وارد دنیای دیجیتالی شده و سرمایه گذاری دیجیتالی داشته باشن رو، به خود جذب کرده، و توصیه و حمایت بیشتر صرافی های جهان خرید و فروش رادیکلی هستش. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری و خرید RAD رو دارین می تونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال رادیکل (RAD) چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال RAD)
سوال امنیتی :3+32 = ?