ارز دیجیتال سلو CELO چیست؟(بررسی کامل ارز دیجیتال سلو)

1401/06/19
ارز دیجیتال سلو CELO چیست؟(بررسی کامل ارز دیجیتال سلو)


ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال سلو چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز CELO، اینده سلو و کیف پول های ارز دیجیتال CELO برای شما ارائه کنیم. همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال یه بازار نوظهور هست که در چند سال اخیره با رشد قیمتی زیادی که داشته، تونسته سرمایه زیادی به دست بیاره. همچنین بهتره بدونین که با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و ورود سرمایه های عظیم به این بازار، رمز ارزهای زیادی پا به این عرصه گذاشتن و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون، تونستن محبوبیت به دست بیارن و در این بازار موندگار بشن. ارز سلو نیز یکی از این ارزهای دیجیتال هست که با محبوبیت زیادی که داره تونسته سرمایه زیادی به دست بیاره.

بازار ارزهای دیجیتال نیز مثل بقیه بازارهای مالی، نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا این بازار ریسک های زیادی داشته باشه. بنابراین برای اینکه بتونین در این بازار سرمایه گذاری بکنین، باید ریسک پذیر باشین و سعی کنین تا با پول مازاد خودتون اقدام به سرمایه گذاری بکنین. همونطور که گفتیم، هم اکنون رمز ارزهای دیجیتال زیادی در بازار کریپتوکارنسی وجود دارن و برای اینکه بتونین بهترین ارز دیجیتال رو با پشتوانه قوی برای سرمایه گذاری انتخاب کنین، باید در مورد ارز دیجیتال مورد نظر خودتون تحقیق کنین.

به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ارز دیجیتال سلو چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز سلو برای شما ارائه کنیم. همچنین در بخشی از این مقاله به بررسی نحوه کار و ویژگی های ارز CELO پرداختیم تا با ویژگی هایی که این ارز دیجیتال داره اشنا بشین. در بخش بعدی این مقاله نیز به بررسی اینده سلو و کیف پول ارز دیجیتال CELO پرداختیم تا اطلاعات مفیدی در مورد این رمز ارز به دست بیارین. پس توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشین تا اطلاعات خوبی در مورد ارز سلو و اینده CELO به دست بیارین.

ارز دیجیتال سلو چیست؟

ارز دیجیتال سلو چیست؟

ارز دیجیتال سلو چیست؟ می تونیم بگیم که ارز دیجیتال سلو با نماد اختصاری CELO نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 983.2 میلیون دلار و سهم 0.05 درصدی از کل بازار، در رتبه 77 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. بهتره بدونین که ارز CELO نوعی بلاک چین یا پلتفرمی هست که بر روی افزایش سازگاری تلفن های هومشند با ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها تمرکز داره.

به عبارت دیگه ارز CELO نوعی بلاک چین هست که با استفاده از تجربه کاربرپسند خودش، ارز دیجیتال رو به صورت مستقیم و بدون واسطه به موبایل شما انتقال می کنه. همچنین ارز سلو از شماره تلفن شما به عنوان کلید عمومی کیف پولتون استفاده می کنه تا بتونین به راحتی پول رو به مخاطبین خودتون ارسال کنین. علاوه بر این، میلیاردها کاربر موبایل در کل جهان وجود دارن ولی فقط بخش کوچکی از این افراد از رمز ارزها استفاده می کنن. نکته قابل توجه این هست که در بساری از کشورها فرصت های بانکی و مالی شخصی غیر قابل اعتماد هست و یا وجود نداره.

اگه بخواهیم به زبان ساده مفهوم ارز سلو رو توضیح بدیم، می تونیم بگیم که ارز سلو نوعی بلاک چینی هست که بر افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در بین کاربران تلفن های هوشمند تمرکز داره. همچنین ارز سلو امکام ایجاد قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن های غیر متمرکز رو به عنوان بخشی از امور مالی غیر متمرکز یا DeFi فراهم می کنه. علاوه بر این، بهتره بدونین که پروتکل CELO دارای دو نوع توکن بومی هست. یکی از این توکن ها، توکن CELO که نوعی توکن اثبات سهام هست و اون یکی توکن CUSD که قبل از راه اندازی توکن سلو یا توکن CELO نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

بنیانگذاران ارز دیجیتال CELO:

ارز دیجیتال سلو چیست؟

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال سلو چیست؟ به بررسی تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال سلو می پردازیم. بهتره بدونین که ارز دیجیتال سلو در آوریل سال 2020 راه اندازی شد. همچنین تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال سلو شامل ده ها نفر از سراسر جهان و از چندین رشته شامل توسعه نرم افزار، مهندسی بلاک چین، بازاریابی، بازرگانی، امور مالی و افراد دیگه هست و این داشتن این تیم با تجربه باعث شده تا پروتکل CELO به یکی از برترین پروژه ها در فضای بلاک چین تبدیل کرده. علاوه بر این بنیانگذاران پروتکل سلو افرادی به اسم های سپ کاموار، رنه رینزبرگ و مارک اولشسکی هستن که مسئولیت اجرای پروتکل سلو رو از طریق cLabs به اشتراک می ذارن.

رنه رینزبرگ که یکی از بنیانگذاران ارز سلو هست، مسئولیت تجارت این پروژه رو بر عهده داره و به تازگی نقشی در پروتکل General Catalyst Partners EIR نیز داشته. همچنین رنه قبل از اینکه وارد تیم توسعه دهنده پروتکل سلو بشه، معاون رئیس GoDaddy محصولات نوظهور نیز بود و بعدا به این پروژه ملحق شد. علاوه بر این، او شرکت Locu رو با پشتیبانی شرکت های بزرگ راه اندازی و افتتحاح کرد و تا زمان خرید Locu به وسیله GoDaddy در اگوست سال 2013 به عنوان مدیر عامل شرکت کار می کرد.

سپ کاموار نیز یکی دیگه از بنیانگذاران ارز سلو هست که مخترع سیستم شهرت دیجیتال به نام EigenTrust نیز هست که زمانی به وسیله گوگل برای بخشی از الگوریتم Pagerank مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین بهتره بدونین که سپ کاموار قبل از وارد شدن به تیم توسعه دهنده پروتکل سلو، او در مدرسه Wildflower و دانشایر انستیتوی فناوری ماساچوست نیز شریک بود. علاوه بر این، او در سال ها قبلی نیز استاد مشاور دانشگاه استنفورد بود و به عنوان مهندس برای شخصی سازی گوگل نیز کار می کرد.

نحوه کار پروتکل سلو:

ارز دیجیتال سلو چیست؟

نوبه این رسیده تا در این بخش از مقاله ارز دیجیتال سلو چیست؟ به بررسی نحوه کار پروتکل CELO بپردازیم. همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، ارز دیجیتال سلو نوعی بلاک چین هست که بر روی توسعه ارزهای دیجیتال بر روی گوشی ها هوشمند تمرکز کرده. در واقع پروتکل سلو برای رقابت با پروتکل لیبرا راه اندازی شده و شروع قوی و قدرتمندی داشته و تیم توسعه این ارز دیجیتال سه سال بر روی توسعه پروتکل سلو در حال تلاش بودن که در نهایت تونستن تا پروتکل سلو رو توسعه بدن و با پروتکل لیبرا رقابت بکنه.

تیم توسعه دهنده ارز CELO یه موسسه غیر انتفاعی هست که هدفشون این هست که امور مالی رو از طریق توسعه یه اکوسیستم مالی مبتنی بر بلاک چین، راحت کنند. همچنین بهتره بدونین که پروتکل سلو با داشتن خیلی از عناصر پروتکل لیبرا و وارد کردن عناصری از اتریوم، مدعی نیای مشترک اون ها بشه. علاوه بر این، پروتکل CELO مثل پروتل اتریوم نوعی بلاک چین منبع باز هست و به کاربران این امکان رو میده تا اپلیکیشن های غیر متمرکز یا Dapp های خودشون رو با کاربردهای عمومی به وجود بیارن.

نکته قابل توجه این هست که پروتکل CELO از مکانیسمی به نام الگوریتم اثبات سهام برای انتخاب ولیدیتورها برای یه دوره ثابتی که بهشون epoch گفته میشه، استفاده می کنه. به این ترتیب هر کسی می تونه با سپرده گذاری کردن ارز دیجیتال سلو در انتخاب اعتبارسنج ها و رای گیری های حاکمیتی پروتکل سلو شرکت داشته باشن. همچنین بهتره بدونین که پروتکل CELO به دنبال بهترین تجربه کاربری ممکن به کاربران نهایی هست که احتمال داره آشنایی زیادی به ارزهای دیجیتال نداشته باشن و از دستگاه های ارزون با قابلیت اتصال محدود استفاده کنند.

ویژگی های ارز دیجیتال سلو:

ارز دیجیتال سلو چیست؟

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال زیادی در این بازار به وجود اومدن و هر کدوم از این رمز ارزها به دلیل داشتن ویژگی های خاص خودشون، از بقیه رمز ارزها منحصر به فرد شدن. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال CELO چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال سلو می پردازیم.

• تمرکز بر کاربران تلفن های هوشمند

یکی از ویژگی های ارز دیجیتال سلو این هست که پروتکل CELO بر روی کاربران تلفن های هوشمند تمرکز داره. همچنین طبق گفته این پروتکل، تعداد دارندگان تلفن های هوشمند افزایش پیدا می کنه و در حالی که تعداد افرادی که از ارزهای دیجیتال استفاده می کنن، با سرعت خیلی کمی در حال افزایش هست. به این ترتیب این پروتکل می خواد تا کاربران گوشی های هوشمند رو به سمت استفاده از ارزهای دیجیتال جذب کنه.

• برقراری ارتباط گوشی های هوشمند با رمز ارزها

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال سلو این هست که یه پلی بین تکنولوژی گوشی های هوشمند و ارزهای دیجیتال برقرار بکنه. البته این کار با استفاده از مزیت های حوزه DeFi و با کمک پشتیبانی از ساخت برنامه های غیر متمرکز یا Dapp ها و قراردادهای هوشمند انجام میشه.

• تسهیل در پرداخت تراکنش ها

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال سلو این هست که پروتکل CELO که برای تلفن های هوشمند راه اندازی شده، به طور خودکار کارمزد تراکنش ها رو محاسبه می کنه و همچنین به کاربران این اجازه رو میده تا کارمزد معامله ها و یا تراکنش های خودشون رو با هر رمز ارزی پرداخت کنند.

توکن های پروتکل CELO:

ارز دیجیتال سلو چیست؟

بررسی توکن های پروتکل سلو؛ همونطور که گفتیم، در حال حاضر دو نوع توکن رمزنگاری بومی وجود داره که در پروتکل CELO مورد استفاده قرار می گیرن که شامل توکن CELO و توکن CUSD هست. به عبارت دیگه کوین بومی پرونکل سلو، توکن CELO نام داره و کاربران می تونن این توکن رو در پروتکل سلو سپرده گذاری کرده و با شرکت در رای گیری های پروتکل، پاداش به دست بیارن.

CELO و CUSD عملکردهای مکمل رو در پروتکل سلو انجام میدن. همچنین بهتره بدونین که توکن CELO دارای محدودیت 1 میلیارد توکن هست که 600 میلیون اون در زمان راه اندازی پروتکل اصلی شبکه در سال 2020 وجود داشت. علاوه بر ای، 40 درصد اخرین عرضه به تدریج از طریق کارمزد و پاداش ازاد میشن و بسته به نحوه دریافت توکن های سرمایه گذاران اولیه، برنامه های مختلف اعطای اعتبار وجود داره.

امنیت پروتکل CELO چگونه است؟

پروتکل سلو سطح امنیتی بالایی داره و برای حفظ امنیت خودش از الگوریتم اثبات سهام یا POS که از الگوریتم های اجماع هست، استفاده می کنه و برای تعیین اعتبارسنج های بلاک چین خودش یه فرایند پیچیده انتخاباتی داره. همچنین بهتره بدونین که دارنگداگان توکن CELO می تونن با رای دادن به گروه های اعتبارسنج، از دارایی خودشون به عنوان ابزاری برای مشارکت در انتخابات استفاده کنند.

بررسی قیمت وآینده CELO:

ارز دیجیتال سلو چیست؟

یکی از فاکتورهایی که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال، در زمان سرمایه گذاری بهش توجه دارن، قیمت و اینده ارز دیجیتال مورد نظر هست. به همین منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال CELO چیست؟ به بررسی قیمت و اینده سلو می پردازیم تا بتونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید CELO بگیرین. با اینکه ارز دیجیتال سلو مورد پذیرش عمومی قرار نگرفته، ولی سرمایه گذاران زیادی در این رمز ارز سرمایه گذاری کردن و خیلی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، در مورد قیمت و اینده سلو، نظرهای مثبتی دارن.

تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال به این دلیل بر قیمت و اینده سلو نظر مثبتی دارن که تمرکز پروتکل سلو بر روی دارندگان تلفن های همراه در سراسر جههان هست و اگه پروتکل CELO بتونه چالش ها و مشکلات رو حل کنه و به اهدافی که می خواد برسه، قطعا اینده سلو درخشان میشه و بهتره بدونین که ارز دیجیتال سلو در ابتدای راه خودشه و هنوز نسبت به اهداف بلندپروازانه خودش راه زیادی وجود داره که باید برای رسیدن به اهداف خودش، این راه ها و مشکلات رو پشت سر بذاره تا در اخر بتونه به هدف خوش برسه.

همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا پیش بینی قیمت و اینده سلو کار سختی بشه. همچنین باید برای پیش بینی قیمت و اینده CELO باید عوامل و فاکتورهای زیادی رو مورد توجه قرار بدیم. برای مثال باید وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه ها، میزان تقاضا برای خرید ارز دیجیتال سلو و... نمونه هایی از عواملی هستن که می تونن روی قیمت و اینده CELO تاثیر بذارن. علاوه بر این، ارز دیجیتال سول توسط تیم توسعه دهنده قدرتمندی هدایت میشه که نقطه مثبتی برای قیمت و اینده CELO هست.

کیف پول ارز دیجیتال CELO:

کیف پول ارز دیجیتال CELO

بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال سلو، شاید قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال سلو رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید CELO بکنین، با کیف پول ارز دیجیتال سلو اشنایی داشته باشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال سلو دچار مشکل نشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال celo چیست؟ به معرفی و بررسی کیف پول ارز دیجیتال سلو می کنیم.

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و رشد قیمت های بزرگی که داشتن، افراد زیادی در این بازار روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردن. این افراد برای اینکه بتونن ارزهای دیجیتال یا دارایی های خودشون رو در جایی امن نگهداری کنن، به کیف پول های ارز دیجیتال نیاز دارن. به همین منظور والت های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی عرضه بازار شدن که هر کدوم به دلیل داشتن رابط کاربری راحت و سطح امنیت خاص خودشون، مورد استقبال قرار گرفتن. همچنین کیف پول های سخت افزاری یکی از نمونه های والت های دیجیتالی هستن که سطح امنیتی بالایی دارن، ولی به خاطر بالا بودن هزینه تهیه اون ها، زیادی مورد استقبال قرار نمی گیرن.

در مقابل والت های نرم افزاری نیز وجود دارن که هیچ هزینه ای برای تهیه اون ها از کاربران گرفته نمیشه و کاربران می تونن به راحتی ارزهای دیجیتال خودشون رو در این والت ها ذخیره و نگهداری کنند. همچنین اگه شما ارز دیجیتال سلو زیادی دارین، به دلیل داشتن سطح امنیت بالا توصیح می کنیم تا از والت های سخت افزاری استفاده کنین، ولی اگه ارز CELO کمی در اختیار دارین، استفاده از کیف پول های نرم افزاری نیز برای شما مناسب هست. در ادامه به معرفی و بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال سلو می پردازیم.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

کیف پول ارز دیجیتال CELO

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال سلو، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger نوعی والت سخت افزاری هست که سطح امنیتی زیادی داره و توسط شرکت لجر راه اندازی شده. همچنین بهتره بدونین که شرکت لجر ارز سال 2014 شروع به ساخت سخت افزاری امنیتی برای بیت کوین کرد و تا این لحظه تونسته بیش از 85 میلیون دلار سرمایه به دست بیاره. کیف پول سخت افزاری لجر، دستگاهی شبیه به فلش هست که دارایی ها و ارزهای دیجیتال کاربران رو به صورت افلاین در دستگاه فیزیکی نگهداری می کنه. بنابراین، از اونجایی که کیف پول سخت افزاری لجر به صورت افلاین فعالیت می کنه، در دسته کیف پول های سرد قرار می گیره.

کیف پول سخت افزاری لجر شامل دو نسخه کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس و لجر نانو ایکس هست. این والت ویژگی های امنیتی زیادی رو برای کاربران فراهم می کنه تا کاربران از امن بودن دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودشون اطمینان داشته باشن. علاوه بر این، بر روی دستگاه لجر دو دکه فیزیکی وجود داره که می تونین از اون ها برای تاید تراکنش های خودتون استفاده کنین. بهتره بدونین که در هنگام راه اندازی کیف پول سخت افزاری لجر، برای شما عبارت بازیابی داده میشه که در هنگام لزوم می تونین از اون ها استفاده کنین.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال CELO

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال CELO، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که توسط شخصی به نام ویکتور رادچنکو راه اندازی شده هست. همچنین بهتره بدونین که کیف پول نرم افزاری تراست ولت به صورت انلاین فعالیت می کنه و جزو کیف پول های گرم قرار داره. از اونجایی که این والت به صورت انلاین فعالیت می کنه، امنیت کمتری نسب به کیف پول سخت افزاری لجر داره. ولی بهتره بدونین که به دلیل داشتن رابط کاربری راحت و رایگان بودن دانلود این والت، محبوبیت زیادی داره و در سال 2018 نیز توسط صرافی بایننس خریداری شد و به عنوان والت رسمی این صرافی شناخته میشه.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت برای افزایش امنیت دارایی ها و ارزهای دیجیتال کاربران، ویژگی های امنیتی زیادی رو فراهم می کنه که یکی از این ویژگی ها، امکان افزودن رمز عبور یا حسگر اثر انگشت برای ورود به این والت هست. همچنین در هنگام راه اندازی تراست ولت برای شما عبارت بازیابی داده میشه که می تونین این عبارت را یادداشت کنین تا زمانی که گوشیتون رو گم کردین که تراست ولتتون پاک شد، کیف پول و دارایی های موجود در اون رو بازیابی کنین. مقاله اموزش نصب و راه اندازی تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری مثل ولت (Meta Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال CELO

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال CELO، والت نرم افزاری مث ولت هست. Math Wallet نوعی والت نرم افزاری برای نگهداری و ذخیره سازی ارزهای دیجیتال هست که محبوبیت زیادی داره و مورد استقبال قرار گرفته. همچنین بهتره بدونین که کیف پول نرم افزاری مث ولت، نوعی والت امن و قدرتمند هست که تا الان تونسته با بیش از 96 بلاک چین و شبکه انتقال ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال ارتباط برقرار کنه و از تبادلات میان زنجیره ای نیز پشتیبانی می کنه. علاوه بر این، والت نرم افزاری مث ولت به دلیل داشتن رابط کاربری راحتی که داره، مورد استقبال قرار گرفته.

کیف پول نرم افزاری مث ولت نیز برای افزایش سطح امنیت دارایی و ارزهای دیجیتال کاربران، ویژگی های امنیتی زیادی رو فراهم کرده که یکی از این ویژگی ها این هست که این والت به هیچ کدوم از دارایی های شما دسترسی نداره و شما تنها صاحب دارایی های خودتون هستین. همچنین می تونین برای افزایش سطح امنیت دارایی های خودتون از این والت نسخه پشتیبان تهیه کنین. منظور از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت کردن کلمات بازیابی هست که این والت در هنگام راه اندازی در اختیار شما قرار میده. بهتره بدونین که شما می تونین این والت رو بر روی سیستم عامل های اندروید و IOS نیز دانلود و نصب کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال CELO چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال سلو، اینده CELO و کیف پول ارز دیجیتال سلو برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، که ارز دیجیتال سلو نوعی بلاک چینی هست که بر افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در بین کاربران تلفن های هوشمند تمرکز داره. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید سلو رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال سلو CELO چیست؟(بررسی کامل ارز دیجیتال سلو)
سوال امنیتی :5+79 = ?