ارز دیجیتال سیویک چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال CVC)

1401/06/28
ارز دیجیتال سیویک چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال CVC)

 ما قصد داریم در مقاله ارز دیجیتال سیویک Civic چیست؟ شما رو با ارز دیجیتال Civic، آینده سیویک و کیف پول های ارز دیجیتال CVC آشنا کنیم. با جهانی شدن فضای دیجیتال و استفاده روز افزون در زندگی روز مره خود از اون، عده ای به این فکر افتادن تا معاملات پولی خودشون رو هم به این فضا انتقال بدن که نتیجه این تلاش ها تولید واحد معاملاتی به اسم ارز دیجیتال شد. این نوع ارزها در واقع وجود فیزیکی ندارن و فقط در فضای اینترنتی قادر به فعالیت هستن و شما در دنیای واقعی هیچ معادل فیزیکی برای اون ها پیدا نمی کنین. به عبارتی این نوع ارزها نه تنها وجود فیزکی ندارن، بلکه حتی نام نهاد سازنده اون ها نیز کاملا مشخص نیست و همچنان در هاله ای از ابهام قرار داره.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متنوعی وارد بازار شدن که بسیاری از اون ها با هدف انتقال دارایی و سرمایه گذاری به وجود اومدن، اما در این میان برخی از کریپتوکارنسی ها ویژگی های منحصر به فردی دارن که می تونه زندگی روزمره انسان رو راحت تر کنه. ارز دیجیتال سیویک نیز نمونه ای از این کریپتوکارنسی هاست که در مقاله ارز دیجیتال سیویک چیست؟ آینده CVC و کیف پول های ارز دیجیتال سیویک رو بررسی می کنیم.

ارز دیجیتال سیویک چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال سیویک چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که سیویک با نماد اختصاری CVC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 212.61 میلیون دلار و سهم 0.01 درصدی از کل بازار، در رتبه 193 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. 

ارز دیجیتال سیویک یک راه حل مدیریت هویت مبتنی بر بلاک چین هست که به افراد و کسب و کارها ابزارهای مورد نیاز برای کنترل و محافظت از اطلاعات هویت شخصی رو میده. پروتکل سیویک جوری طراحی شده که با کنترل بیشتر کاربران بر روی داده های شخصی خود، طرز فکر ما رو در مورد تایید هویت تغییر میده.

ارز دیجیتال سیویک چیست؟ارز دیجیتال CVC، یک پروتکل تایید هویت شخصی هست که از فناوری دفتر کل توزیع شده برای مدیریت بهتر هویت های دیجیتال استفاده می کنه. همانند پروژه های بلاک چین که بر تایید کیفیت محصولات مصرفی متمرکز هستن، پروتکل سیویک روشی امن تر، ارزون تر و کارآمدتر تایید هویت رو برای افراد و صنایع در سراسر جهان پیش بینی می کنه. همچنین به عنوان یک مبتکر پیشرو در راه حل های هویت دیجیتال، پروتکل سیویک در حال ساخت اکوسیستمی هست که برای تسهیل دسترسی ایمن و درخواستی به خدمات تایید هویت IDV طراحی شده.

به بیان ساده تر میشه گفت، پروتکل Civic در مورد تایید هویت با کنترل بیشتر کاربران بر داده های شخصی اون ها طراحی شده و به کاربران امکان دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات رو بدون نیاز به تجاوز بیش از حد به اطلاعات شخصی میده. راه حل تایید هویت پروتکل سیویک، از یک فناوری برای به کار بردن هویت در زمان واقعی استفاده می کنه و برای اشتراک اطلاعات با پروتکل سیویک، بعد از اینکه از کاربر اجازه گرفت، استفاده میشه. همچنین برخلاف برخی دیگه از خدمات مدیریت هویت، کاربران پروتکل Civic همه داده های حساس خود رو در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره می کنن.

بنیانگذاران ارز دیجیتال CVC:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال سیویک چیست؟ به بررسی بنیانگذاران ارز دیجیتال CVC می پردازیم. پروتکل سیویک در سال 2015 توسط شخصی به نام وینی لینگهام و جاناتان اسمیت تاسیس شد. وینی لینگهام یک کارآفرین سریالی هست که در سال 2016 در Shark tank افریقای جنوبی ظاهر شد و چندین شرکت برجسته از جمله یک صندوق سرمایه گذاری مستقر در افریقای جنوبی به نام Netwtown Partners و Gyft رو که یک پلتفرم کارت دیجیتال با پشتوانه سرمایه گذاری Google هست رو تاسیس کرده. لینگهام همچنین مدیر عامل ارز دیجیتال سیویک هست.

بنیانگذاران ارز دیجیتال CVCجاناتان اسمیت نیز مدیر ارشد فناوری فعلی پروتکل سیویک هست و بیش از 15 سال تجربه در صنعت بانکداری داره. اسمیت قبل از ایفای نقش در پروتکل Civic، نقش های مدیریتی مختلفی در شرکت های برجسته از جمله Deloitte MCD Limited و HSH Nordbank داشت و رئیس جهانی پلتفرم ها در Genpact Headstrong Capital Markets بود. علاوه بر بنیانگذاران، تیم پروتکل سیویک شامل افراد بسیار موفقی هست، از جمله مدیر ارشد اجرای کریس هارت که دو دهه تجربه در امور مالی ارشد داره و قبلا نیز مدیر مالی در Guidebook و Nextag رو بر عهده داشت.

به نظر می رسه که تمرکز تیم پروتکل سیویک به بازار Identity تغییر کرده باشه. نقشه راه سوم آخر 2018، شامل متن باز کردن Identity و فراهم کردن Validator Toolkit هست. ولی به نظر می رسه که هیچ یک از این کارها هنوز انجام نشده. همچنین این تیم قصد داشت در سال 2019 به ایجاد Requester بپردازه.

نحوه کار پروتکل سیویک:

پروتکل Civic سه نهاد متفاوت ولی وابسه به هم مثل کاربران، اعتبارسنج ها و ارائه دهنده های خدمات رو در خودش قرار داده. کاربران کسانی هستن که مایل به استفاده از پروتکل برای ثبت هویت هستن. همچنین پروتکل سیویک با اپلیکیشن Secure Identity نیز این کار رو اسان و ایمن می کنه. اعتبارسنج ها مسئول تایید صحت هویت در دفتر کل توزیع شده بلاک چین هستن. پروتکل Civic بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و از قراردادهای هوشمند برای نظارت بر گواهی داده ها و پرداخت برای این کار استفاده می کنه.

پروتکل سیویکاعتبارسنج ها و فراهم کننده های سرویس نیمه دیگه پروتکل سیویک رو تشکیل می دن. در حالی که اپلیکیشن پروتکل سیویک، کاربران رو در صف مقدم جای میده، اعتبارسنج ها و فراهم کننده ها مسئول سرویس های بک اند هستن. این سرویس ها شامل گواهی هویتی و تایید هویت مشتری KYC هستن. اعتبارسنج ها مسئول تایید هویت ها برای شبکه هستن که هم بر روی بلاک چین و هم برای فراهم کننده های سرویس این کار رو انجام میدن. به این ترتیب اگه می خواهین اطلاعات شناسایی شخصی رو برای یک فراهم کننده سرویس ارائه بدین، اطلاعات مربوط رو از اپلیکیشن سیویک خود به یک قرارداد اعتبارسنجی ارائه میدین.

پروتکل Civic به کاربران این امکان رو میده تا هویت مجازی خود رو تنظیم کرده و از اون برای تایید اعتبار استفاده کنن. این کار با استفاده از اکوسیستم منبع باز identity انجام میشه که از یک بازار مبتنی بر بلاک چین غیر متمرکز برای اتصال متقاضیان هویتی، اعتبارسنجی هویت و کاربران برای استفاده مجدد از خدمات تایید هویت استفاده می کنه، انجام میشه. پس از تایید اطلاعات شناسایی شخصی توسط اعتبار هویت، مرجعی به اطلاعات شناسایی شده شخصی که به صورت محلی ذخیره میشن، به بلاک چین منتقل میشن.

ویژگی های ارز دیجیتال CVC:

می خواهیم به شما بگیم که چه ویژگی هایی این ارز دیجیتال رو منحصر به فرد میکنه. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال سیویک برای سهولت تایید هویت کاربران و ارائه دهنده های خدمات در حالی که کنترل کامل اطلاعات شخصی اون ها رو بر عهده داره، ساخته شده. این کار به کسب و کارها اجازه میده تا با استفاده از سیستم راستی آزمایی مبتنی بر هوش مصنوعی خود سریعتر وارد کاربران بشن که وقتی با بازبینی انسانی ترکیب میشه، به کسب و کارها کمک می کنه تا کلاهبرداری رو کاهش بدن و با مقررات AML و قوانین OFAC مطابقت داشته باشن.

ارز دیجیتال CVCپروتکل Civic برخی از محصولاتی رو نیز ارائه میده. کیف پول سیویک یکی از این محصولات هست که یک کیف پول رمزنگاری موبایلی هست که میتونه برای ذخیره تعداد انگشت شمار از ارزهای دیجیتال استفاده بشه. این برنامه به عنوان یک راه حل مدیریت هویت دیجیتال دو برابر میشه و از یک طرح بیمه بیت کوین، 1 میلیون دلاری ارائه شده توسط Coincover سود میبره.

Health Key نیز جدیدترین محصول پروتکل Civic هست که برنامه ای هست که به کارفرمایان اجازه میده تا به طور ایمن وضعیت سلامتی کارکنان رو تایید کنن تا اطمینان حاصل کنن که اون ها به اندازه کافی سالم هستن تا پس از عفونت با کووید 19 به محل کار برگردن. مثلا اگه آزمایش آنتی بادی اونها مثبت باشه یا واکسینه شده باشن، این بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کارمند به دست میاد.ارز دیجیتال CVC با استفاده از اپلیکیشن های هویتی به میزان بسیار زیادی در افزایش امنیت و سرعت انجام کار میتونه به شما در انجام فرایندهای مربوط به تایید هویت کمک کنه.

بررسی و تحلیل آینده CVC:

بررسی و تحلیل آینده CVC:

نوبت به این موضوع رسیده تا در این بخش از مقاله ارز دیجیتال CVC چیست؟ به بررسی و پیش بینی قیمت و اینده CVC بپردازیم. همونطور که اطلاع دارین، بازار ارزهای دیجیتال همواره همراه با نوسانات قیمتی زیادی هست و این امر، پیش بینی قیمت و اینده CVC و سایر ارزهای دیجیتال رو به کار سختی تبدیل کرده. برای پیش بینی قیمت و آینده سیویک باید فاکتورها و عوامل مختلفی رو زیر نظر بگیریم که می تونن باعث تاثیر در آینده سیویک بشن. وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه، میزان تقاضا برای خرید CVC و... نمونه هایی از عواملی هستن که باعث تاثیر مثبت و منفی در قیمت و آینده سیویک میشن. همچنین می تونین برای تحلیل و پیش بینی اینده CVC، از اهداف تیم پروتکل سیویک نیز اطلاعاتی به دست بیارین.

ارز دیجیتال Civic ، نوعی از دارایی دیجیتال هستش که در زمان نوشتن این مقاله، در رتبه 193 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. این رمز ارز در بازار کریپتوکارنسی حدود 212 میلیون دلار ارزش داره و حدود 0.01 درصد از سهم کل بازار رو شامل میشه. همچنین یک نکته مثبت در زمینه آینده سیویک این هست که در روز حدود 55 میلیون دلار مبادلات صورت می گیره.

این عامل به نوبه خودش باعث میشه تا به آینده سیویک امیدوار بود. به همین دلیل دور از انتظار نیست که قیمت و آینده CVC بیش از ارزش کلی اون می تونه درخشان باشه. همچنین در حال حاضر قیمت CVC در بازار چیزی حدود 0.31 دلار هست. با این که قیمت CVC کمتر از یک دلار هست ولی بر اساس استدلال های صورت گرفته در بازار، میشه انتظار داشت قیمت و آینده سیویک درخشان بشه و قیمت CVC به بیش از 10 دلار افزایش داشته باشه.

کیف پول های ارز دیجیتال CVC:

بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد اینکه ارز دیجیتال Civic چیست؟ شاید قصد سرمایه گذاری و خرید CVC رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به خرید سیویک کنین، با کیف پول های ارز دیجیتال سیویک آشنایی داشته باشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال Civic دچار مشکل نشین. ما به همین منظور در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال CVC چیست؟ به معرفی کیف پول ارز دیجیتال سیویک بپردازیم. همونطور که می دونین بعد از خریداری ارز دیجیتال Civic شما به جایی نیاز دارین تا ارز دیجیتال CVC رو در اونجا ذخیره کنین. برای ذخیره سازی ارز خودتون می تونین از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنین.

کیف پول های ارز دیجیتال CVC

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، کیف پول های دیجیتالی زیادی وارد بازار کریپتوکارنسی شدن تا از ارزهای دیجیتال شما ذخیره و نگهداری کنن. کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از این والت های هستن. این والت ها چون به صورت آفلاین فعالیت می کنن و دارایی ها و کلیدهای خصوصی شما در یک سخت افزار نگهداری می کنن، از سطح امنیتی بالایی برخوردار هستن ولی به دلیل داشتن هزینه راه اندازی بالایی که دارن، زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن. در مقابل کیف پول های نرم افزاری نیز وجود دارن که سطح امنیتی و رابط کاربری راحتی دارن و طرفداران زیادی رو به خود جلب کردن.

به این تریتب، اگه قصد سرمایه گذاری و خرید CVC، بیشتری دارین، استفاده از کیف پول های سخت افزاری به دلیل سطح امنیتی بالا برای شما پیشنهاد میشه. ولی اگه می خواهین تعداد کمی توکن CVC خرید کنین، استفاده از والت های نرم افزاری برای شما مناسب هست. کیف پول سخت افزاری لجر و کیف پول نرم افزاری تراست ولت، متامسک و سیویک نمونه هایی از کیف پول های ارز دیجیتال CVC هستن.

کیف پول نرم افزاری سیویک(Civic):

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال CVC، والت نرم افزاری سیویک هست. پروتکل Civic به تازگی خدمات کیف پول رمز ارزی خودش رو افزایش داده. این شرکت اعلام کرده که کیف پول سیویک که از نوع کیف پول گرم هست، به لطف همکاری با کوین کاور و یک شرکت بیمه لندنی، هم اکنون دارایی های دیجیتال کاربران رو تا سقف 1 میلیون دلار بیمه می کنه. Civic یک روشی امن برای مردم در سراسر جهان برای ذخیره و معامله با ارز دیجیتال رو ارائه میده. همچنین با استفاده از کیف پول سیویک، کاربران می تونن ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، USDC و اتریوم رو مستقیما در برنامه با یک حساب بانکی در اون ذخیره و خریداری کنن.

Civic

 علاوه بر این کاربران می تونن رمز عبور و پول رو به راحتی با هزینه کم از طریق نام کاربری برای دوستان و خانواده خود ارسال کنن یا آدرس هایی به کیف پول های بلاک چین شخص ثالث هست. در ابتدای کار، پروتکل سیویک این کیف پول رو برای جامعه رمز ارزها راه اندازی می کنه و به اون ها فرصتی میده تا احساس راحتی، امنیت، خرید مطمئن و جابجایی بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه رو با استفاده از کیف پول سیویک تجربه کنن. همچنین در ادامه، این شرکت برنامه های توسعه رو در زمان تعیین شده اعلام میکنه.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(trust Wallet):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال CVC، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یکی از کیف پول های دیجیتال چند ارزی پیشرو در جهان هست که برای ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده میشه. Trust Wallet در ابتدا فقط از توکن های مبتنی بر شبکه ERC20 و ERC223 پشتیبانی می کرد ولی به مرور زمان، از سایر توکن ها نیز پشتیبانی میکنه. تراست ولت از زمان آغاز کار اون در سال 2017 محبوبیت قابل توجهی به دست اورده که هم اکنون بیش از 10 میلیون کاربر فعال داره. همچنین جالب اینجاست که صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال چهان، تراست ولت رو در سال 2018 خریداری کرد که این پشتوانه نهادی برای موفقیت در دنیای رمزنگاری بسیار مهم هست.

trust Walletکیف پول نرم افزاری تراست ولت یک برنامه راحت در تلفن همراه شما برای اندروید و ios هست. به این ترتیب شما می تونین برنامه رو در فروشگاه برنامه سیستم عامل خود پیدا کنین. همچنین هنگامی که برنامه تراست ولت رو روی گوشی خودتون نصب می کنین می تونین به راحتی یک حساب کاربری ایجاد کنین. زمانی که این والت رو راه اندازی کردین، کلمات بازیابی برای شما داده مییشه که می تونین با یادداشت کردن این عبارت، در صورت شکستگی یا سرقت موبایل خود، کیف پول یا دارایی های خودتون رو بازیابی کنین. مقاله نصب و راه اندازی تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال سیویک، والت نرم افزاری متامسک هست. metaMask یک کیف پول رمزنگاری محبوب هست که بیش از 10 میلیون کاربر فعال ماهانه داره. متامسک یک کیف پول رمزنگاری هست که می تونین هنگام مرور وب برای تعامل با برنامه های غیر متمرکز از اون استفاده کنین. همچنین کیف پول نرم افزاری متامسک می تونه چندین کلید خصوصی رو ذخیره کنه و می تونه در چندین شبکه اتریوم و شبکه زنجیره هوشمند بایننس کار کنه. علاوه بر این، متامسک راه حل اصل تعامل یک پایگاه کاربر جهانی با برنامه های DeFi هست که همراه با جهان وسیعی تقریبا 17000 دامنه منحصر به فرد Web3 که شامل بازار کالاهای دیجیتال کمیاب OpenSea و بازی های آنلاین مبتنی بر NFT هست.

MetaMask

متامسک اولین بار در سپتامبر 2016 ایجاد شد و یک کاتالیزور اصلی در پذیرش برنامه های غیر متمرکز در اتریوم هست و راه اندازی نسخه موبایل در سپتامبر 2020 نقش مهمی در جذب سریع کاربران جدید از بازارهای جهانی داشته. همچنین کیف پول نرم افزاری Metamask کیف پول مخصوص اتریوم و توکن های ERC20 هست. به عبارت دیگه، متامسک به کاربران اجازه میده تا داده های مرتبط با اتریوم مثل آدرس های عمومی و کلیدهای خصوصی رو مثل هر کیف پول دیگه اتریوم ذخیره کنن. علاوه بر این، نکته اصلی اینجاست که متامسک به کاربران اجازه میده تا هر کاری رو که مربوط به اتریوم هست، فقط با اجرای یک برنامه افزودنی مرورگر ساده انجام بدن.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال سیویک، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger یک کیف پول سخت افزاری هست که در حال آفلاین و بدون نیاز به اینترنت امکان ذخیره سازی رمزارها رو فراهم می کنه. به طور معمول در کیف پول های نرم افزاری برای جابجایی وجوه از کلید خصوصی استفاده میشه، در این حالت اگه کامپیوتر با بد افزار یا ویروس آلوده باشه، کلید خصوصی هک شده و به سرقت میره. ولی با داشتن کیف پول سخت افزاری لجر، کلیدهای خصوصی روی دستگاه ذخیره میشن و هرگز در کامپیوتر نگهداری نمیشن. همچنین در سال 2014 شرکت لجر شروع به ساخت کیف پول لجر برای بیت کوین کرد. 

Ledger

کیف پول لجر امکانی رو فراهم کرده تا کاربران با خیال اسوده بتونن سرمایه گذاری ارز دیجیتال خود رو انجام بدن. امنیت بالا و کاربری راحت، دارای کیفیت بالا، قابلیت پشتیبانی بسیاری از رمز ارزها و ارزان تر بودن برخی از مزایای کیف پول لجر هست. همچنین در هنگام راه اندازی کیف پول لجر برای شما عبارت بازیابی داده میشه که می تونین اون رو یادداشت کنین و زمانی که کیف پولتون شکست یا به سرقت رفت، دارایی ها و کیف پولتون رو بازیابی کنین. علاوه بر این، می تونین با استفاده از کابل USB، والتتون رو به کامپیوتر متصل کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Civic چیست؟ شما رو با ارز دیجیتال سیویک اشنا کنیم. همچنین در این مقاله به بررسی اینده سیویک و کیف پول های ارز دیجیتال CVC پرداختیم.

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال CVC، یک پروتکل تایید هویت شخصی هست که از فناوری دفتر کل توزیع شده برای مدیرتی بهتر هویت های دیجیتال استفاده می کنه. علاوه بر این، اگه قصد خرید ارز دیجیتال Civic رو دارین، می تونینن از طریق صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس اقدام به خرید کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال سیویک چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال CVC)
سوال امنیتی :6+56 = ?