ارز دیجیتال فلامینگو Flamingo چیست؟ (معرفی برترین کیف پول ارز فلامینگو)

1401/06/21
ارز دیجیتال فلامینگو Flamingo چیست؟ (معرفی برترین کیف پول ارز فلامینگو)


ارز دیجیتال فلامینگو چیست؟ احتمالا شما هم این روز ها اسم ارز Flamingo رو شنیدن. حتی شاید مقداری ارز FLM دارین ولی نمیدونین که کدام کیف پول ارز Flamingo برای نگهداری این رمز ارز مناسبه؟ به همین منظور تصمیم گرفتیم که تو یه مقاله تخصصی این رمز ارز رو مورد بررسی قرار بدیم و اطلاعاتی رو در مورد آینده ارز فلامینگو در اختیارتون بذاریم. همچنین ممکنه که قصد سرمایه گذاری و خرید فلامینگو رو داشته باشین که این مقاله میتونه تو این زمینه بهتون کمک کنه.

ارز دیجیتال فلامینگو متعلق به پروژه ایه که تو حوزه ی دیفای (DeFi) فعالیت داره. به طور کلی پروژه ی این رمز ارز هر آنچه که یه کاربر دیفای به اون نیاز داره رو به شکل یکجا بهش عرضه میکنه. یکی از مهمترین ویژگی های ارز دیجیتال FLM اینه که بر خلاف بیشتر پروژه های مشابه که از اتریوم و بلاک چین اون استفاده میکن، بلاک چین نئو (NEO) رو برای فعالیت خودش انتخاب کرده. در ادامه بیشتر در مورد دلیل این انتخاب هوشمندانه صحبت میکنیم. همچنین نگاه عمیقی رو به توکن اصلی این پروژه و سرمایه گذاری در اون خواهیم داشت.

پروژه ارز Flamingo چیست؟

فلامینگو یه پلتفرم مالی غیر متمرکز (DeFi) هست که مبتنی به بلاک چین نئو ساخته شده. یکی از مهمترین ویژگی های این پروژه اینه که قابلیت همکاری با شبکه ی پلی (Poly Network) رو داره. در پروژه ارز دیجیتال Flamingo چندین برنامه مختلف دیفای در یک اکوسیستم با هم ترکیب شدن که عبارتند از: یک دروازه ی بین بلاک چینی برای تبادل توکن شبکه های مختلف (wrapper)، استخر تامین نقدینگی روی بلاک چین (Swap)، یک رابط کاربری برای مدیریت، استخراج و سهام داری دارایی های دیجیتالی (Vault)، قابلیت بازارسازی خودکار (perp) و یک سازمان مدیریت غیر متمرکز برای کنترل این پروژه (DAO). در ادامه هر کدوم از اجزای این پروژه رو به طور مجزا و مفصل تر بهتون معرفی میکنیم.

اجزای پروژه فلامینگو بهش کمک میکنن که عملکرد روان تری رو داشته باشن و تراکنش ها رو سریعتر انجام بدن. در حال حاضر این سیستم با استفاده از کیف پول NeoLine برای رمز ارزهایی که روی بلاک چین نئو (NEO) ساخته شدن، قابل دسترسیه. همچنین افرادی که اتریوم یا توکن های ERC20 دارن میتونن از کیف پول متامسک (Metamask) برای دسترسی به این پروژه و امکانات اون استفاده کنن. پروژه ی فلامینگو با کیف پول افزونه ای Cyano هم برای دارندگان توکن ONT قابل دسترسی شده.

ارز FLM زیر نظر بنیاد نئو ساخته شده. همچنین اجرایی کردن این پروژه به عهده ی تیم توسعه جهانی نئو(NGD) بوده. هدف تیم نئو از ارائه این پروژه این بوده که چشم اندازهای اقتصادی NEO رو گسترش بده. فلامینگو با بررسی و رسیدگی به مشکلات پایه ای و اجرایی یک پلتفرم، خدمات همه جانبه ای رو به کاربرهای خودش ارائه میده. در ادامه مقاله ارز FLM چیست؟ با ما همراه باشین تا اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه بهتون بدیم.

اجزای کلیدی پروژه فلامینگو

همونطور که تو بخش قبلی این مقاله اشاره کردیم، پروژه FLM اجزای مختلفی رو داره که هر کدوم از اون ها وظیفه مخصوصی رو دارن. تو تصویر زیر میتونین همه اجزای این پروژه رو به شکل یکجا و در کنار هم مشاهده کنین. همچنین تو ادامه ی این بخش توضیحات کامل تری رو در مورد وظایف و کاربرد های  اون ببینید.

1. Wrapper

این قابلیت در پروژه ارز FLM به منظور تقویت تعامل بین زنجیره ای دارایی های بلاک چینی بوجود اومده. به لطف Wrapper شما میتونین به توکن هایی که روی سایر شبکه های بلاک چینی ذخیره شدن هم دسترسی داشته باشین. این Wrapper با رمز ارزهایی مثل بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، نئو (NEO) و آنتولوژی (Ontology) کار میکنه؛ به این ترتیب این رمز ارزها و توکن هایی که روی شبکه ی اون ها هستن، به شبکه NEO منتقل و به توکنی با استاندارد بومی این شبکه یعنی NEP-5 تبدیل میشن.

2. Vault

در پروژه فلامینگو برای اینکه مدیریت، استخراج، سهام گذاری و. . . دارایی های دیجیتالی راحت تر باشه، یک رابط کاربری اختصاصی تعریف شده. همچنین از Vault برای مدیریت استیبل کوین های وثیقه گذاری شده، هم استفاده میشه. افرادی که توکن هاشون رو با کمک این سیستم استیک (Stake) یا سهام گذاری کنن، مقداری ارز FLM رو به شکل ماهانه و به عنوان سود دریافت میکنن. 

البته باید به این نکته اشاره کنیم که این قابلیت از ابتدای آغاز فعالیت این پروژه، فعال نبوده و تو سپتامبر سال 2020 به پروژه Flamingo اضافه شده. همچنین طبق داده هایی که امروز تو سایت اصلی این پروژه به آدرس flamingo.finance وجود داره، میزان سودی که به این منظور به کاربر ها داده میشه، سالانه 57 درصد هستش که عدد قابل توجهی هستش.

نکته: توجه داشته باشین که چنین سرمایه گذاری هایی ریسک ها و خطرات خاص خودشون رو دارن که باید قبل از هر اقدامی در مورد اون ها تحقیق کنین. هدف ما در مقاله ارز فلامینگو چیست؟ معرفی کردن پروژه و نکات فنی این رمز ارز هستش تا بتونین تصمیم گیری بهتری رو در مورد خرید Flamingo داشته باشین.

3. سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO)

تو دنیای غیر متمرکز ارزهای دیجیتال، همه چیز از جمله مدیریت ارزها و حکومت به شکل توزیع شده است. دائو به سازمان های غیر متمرکزی گفته میشه که وظیفه مدیریت و سازمان دهی یک پروژه یا ارز دیجیتال رو به عهده دارن. این سازمان ها به شکل کاملا غیر متمرکز و خودمختار فعالیت دارن و قدرت بین اعضای اون تقسیم شده. در ارز دیجیتال فلامینگو هم یک DAO به منظور مشارکت بهینه ی افراد جامعه و برای ارائه ی بهترین عملکرد این پروژه وجود داره.

مهمترین مواردی که این دائو تو مدیریت اون ها نقش داره: تصاد توکن، تغییرات عملکرد و پیکربندی پارامتر های مختلف پروژه هست. همچنین خط مشی و تنظیمات و تغییرات کلی مربوط به هر کدام از اجزای اکوسیستم پروژه فلامنگو (Wrapper، Swap، Perp و Vault) هم به وسیله دائو و اعضای اون تعیین میشه.

4. بازارسازی خودکار (Perp)

یکی از اجزای مهم ارز FLM میخوایم بهش اشاره کنیم، Perp یا بازارسازی خودکار است. عبارت Perp مخفف و کوتاه شده واژه perpetual هستش که برای معامله قرارداد های دائمی مورد استفاده قرار میگیره. دلیل استفاده از بازارسازی خودکار، تقویت مبادلات ارزهای دیجیتال با استفاده از قراردادهای دائمی است که با مجموعه ای از دارایی های دیجیتال سروکار دارن. به لطف این قابلیته که در پروژه فلامینگو،امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با اهرمی تا 10 برابر امکان پذیر شده.

5. سوآپ ارز دیجیتال (Swap)

در اکوسیستم فلامینگو زنجیره ای خودکار برای بازار سازی وجود داره که امکان تعامل و تبادل توکن هایی که روی بلاک چین اصلی این رمز ارز هستن رو برای کاربر هاش فراهم کرده. سواپ رمز ارزها یکی از مهمترین و کاربردی ترین بخش های دیفای هستش که از اون برای تبادل ارزهای دیجیتال مختلف استفاده میشه. شما میتونین با استفاده از این قابلیت ارز دیجیتال Flamingo به شکل سریعتر و کم هزینه تر رمز ارز مورد نظرتون رو خریداری کنین. یونی سوآپ (Uniswap) یکی از پروژه های پیشرو تو این حوزه هستش که قبلا در مورد اون تو یه مقاله جدا توضیحاتی رو بهتون دادیم.

یکی از نکات مهمی که تو قابلیت سوآپ پروژه فلامینگو وجود داره و لازم میدونیم تو مقاله ارز دیجیتال FLM چیست؟ بهش اشاره داشته باشیم، ارائه دهنده های نقدینگی (LP) تو این پلتفرم است. این ارائه دهنده های نقدینگی یا Liquidity Provider ها، توکن هایی با استاندارد NEP-5 که مربوط به شبکه NEO هستن، رو برای بوجود آوردن یک استخر نقدینگی بکار بردن.

ارز Flamingo چیست؟

توکن بومی و اصلی پروژه فلامینگو، رمز ارزی با همین اسم هستش که با نماد FLM تو بازار کریپتوکارنسی ها معامله میشه. کاربرد اصلی این ارز برای حکومت و مدیریت این پروژه هستش. ارز دیجیتال فلامینگو روی شبکه بلاک چینی نئو (NEO) و با استفاده از استاندارد اصلی اون یعنی NEP-5 ساخته شده. طبق داده های منتشر شده، این رمز ارز هیچ گونه محدودیتی تو عرضه نداره و تعداد کل اون به عدد مشخصی محدود نشده.

نحوه ی توزیع توکن های FLM به میزان مشارکتی که کاربر ها تو جامعه این رمز ارز هست. برای مثال افرادی که تو فرآیند های مختلف این پروژه از جمله شرط بندی روی دارایی های زنجیره ای متقاطع، مشارکت و تامین توکن های LP (ارائه دهنده های نقدینگی)، پشتوانه توکن های FUSD، سپرده گذاری و استیک استیبل کوین ها، مشارکت در تصمیم گیری ها و پیشنهادات حاکمیتی پلتفرم و. . . شرکت دارن، سود و پاداششون رو به شکل ارز فلامینگو دریافت میکنن. البته باید به این نکته توجه داشته باشین که میزان سود دریافتی هر شخص بر اساس میزان مشارکتش هستش.

همچنین لازم به ذکره که قبل از اینکه این نوع سیستم حاکمیتی تو پروژه فلامینگو بوجود بیاد و یه دائو ی اختصاصی برای این منظور تاسیس بشه، تیم ارز Flamingo مسائل مربوط به حاکمیت رو از با کمک الگوریتم اثبات صلاحیت (POA) بررسی میکردن. در حال حاضر و به لطف سیستم DAO در پروژه ی فلامینگو، افرادی که مقداری از این رمز ارز رو داشته باشن، میتونن پیشنهادات حکومتی خودشون رو برای رای گیری به دائو بفرستن.

رمز ارز FUSD

ارز Flamingo تنها رمز ارز پروژه ی فلامینگو نیست و تو این پروتکل یک نوع استیبل کوین اختصاصی هم وجود داره. ارز دیجیتال FUSD این استیبل کوین هست که روی این پلتفرم وجود داره و به دلار آمریکا (USD) متصل شده. کاربرد اصلی این توکن در استخر های ارائه دهنده نقدینگی هستش که به اختصار بهشون LP گفته میشه و تو بخش های قبل با اون ها آشنا شدیم. شما میتونین با قرار دادن توکن هاتون در این استخر های ارائه دهنده ی نقدینگی، استیبل کوین FUSD رو دریافت کنین. همچنین برای اینکه دارایی قفل شده خودتون رو از این LP ها برداشت کنین، باید به همون میزان توکن FUSD سوزانده بشه.

تیم بنیانگذار ارز دیجیتال Flamingo

یکی از مهمترین مواردی که باید در این مقاله در مورد ارز دیجیتال FLM مورد بررسی قرار بدیم، تیم و افرادی هستن که پشت این پروژه قرار گرفتن و وظیفه توسعه اون رو به عهده دارن. بنیانگذار اصلی پروژه ارز دیجیتال فلامینگو شخصی به اسم دا هونگفی (Da Hongfei) هستش. این فرد یک کارآفرین اهل چین هستش که تا به امروز در پروژه های بلاک چینی متعددی مشارکت داشته. البته دلیل اصلی شهرت و اعتباری که این فرد تونسته تو دنیای رمز ارزها بدست بیاره، مربوط به بلاک چین و ارز دیجیتال نئو (Neo) هستش که فلامینگو هم بر اساس اون ساخته شده.

همچنین یکی از مهمترین فعالیت هایی که دا هونگفی تا به امروز داشته، مربوط به بنیانگذاری یکی از معروفترین شرکت های خدمات بلاک چینی جهان به نام OnChain هستش. هونگفی یکی از بنیانگذاران اصلی این شرکت به حساب میاد. طبق اطلاعاتی که در مورد این فرد وجود داره، دا هونگفی یک مدرک زبان نگلیسی و فناوری از دانشگاه صنعتی چین جنوبی دریافت کرده. البته با بررسی رزومه ی این فرد میتونیم به این نتیجه برسیم که قبل از موزش نحوه کدنویسی تو دنیای ارزهای دیجیتال و ورود به دنیای بلاک چین در سال‌های 2013-2014، به عنوان مدیر عامل شرکت مشاوره IntPass فعالیت داشته.

نقاط قوت پروژه فلامینگو

حالا که با ارز دیجیتال FLM آشنا شدیم و دانستیم که ارز دیجیتال فلامینگو چیست و به چه منظوری بوجود آمده؟ بهتره که بیشتر با مزیت ها و ویژگی هایی که این پروژه رو منحصر به فرد کردن، آشنا بشیم.

• قابلیت همکاری و ارتباط با شبکه های دیگر

ارز دیجیتال فلامینگو بخشی از اکوسیستم این پروژه است که از ترکیب امکانات بلاک چین NEO و شبکه Poly بوجود اومده. Poly یک پروتکل هستش که روی شبکه نئو و در ارتباط با شبکه Switcheo و آنتولوژی توسعه پیدا کرده. همچنین این پروتکل به نحوی طراحی شده که بتونه با پلتفرم بلاک چین های دیگه ای مثل Cosmos، Bitcoin، Ontology و Ethereum ارتباط و تعامل داشته باشه. چنین مزیتی به دلیل استفاده از شبکه های NEO و Poly فراهم شده. نحوه ی کار این شبکه ها به این شکل هست که فلامینگو به NEO وصل می شود، نئو به Poly و پولی هم به دیگر شبکه های غیرمتمرکز متصل میشه.

• بهره وری بیشتر از سرمایه

اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز محبوب (DEX) از بازارساز های خودکاری با ویژگی های مشابه استفاده میکنن که این سیستم توانایی استفاده از حداکثر سرمایه هایی که در LP قفل شده رو نداره. این درحالیه که تو پروژه ی فلامینگو با استفاده از یه سیستم اختصاصی، به حداکثر ظرفیت های استخر نقدینگی (LP) و استخر وثیقه دسترسی پیدا کردن.

 

راه اندازی منصفانه

برای اینکه جانب انصاف و عدالت برای کاربر های این پروتکل به بیشترین مقدار ممکن رعایت بشه، از پیش استخراج توکن های این پلتفرم چشم پوشی شده. همچنین به تیم موسس این پروژه هم هیچ توکن و ارزی اختصاص پیدا نکرده. در عوض همه توکن های مربوط به این پروژه بین کاربر های اون و جامعه ارز دیجیتال فلامینگو توزیع شده.

دلیل منحصر به فرد بودن پروژه فلامینگو چیست؟

شاید براتون سوال باشه که ارز فلامینگو ارزش خرید داره یا نه؟ برای بررسی این موضوع باید ببینیم که چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن این پروژه و رمز ارز اون شده؟

فلامینگو خودش رو به عنوان یک پلتفرم منحصر به فرد که چندین ابزار مالی غیرمتمرکز را برای بلاک چین نئو در یک اکوسیستم مشترک ترکیب کرده معرفی میکنه. این اکوسیستم به وسیله کاربرانش و با یک سازمان غیرمتمرکز مستقل اداره میشه. امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای یک ترند نوپا و در حال رشد در صنعت ارزهای دیجیتال هستن که راه حل های مالی مختلفی را ارائه میدن. پلتفرم‌های DeFi از نظر مفهومی با ایده صنعت رمز ارزها به عنوان یک کل و ایجاد یه جهان غیر متمرکز همسو هستن. هدف اصلی این حوزه رو میتونیم حذف اشخاص ثالث و نقاط ضعف از سیستم‌های پولی و مالی عنوان کنیم. محبوبیت این صنعت به قدری بالا بود که تونست تو کمتر از دو سال بیش از 4 میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کنه.

مزیت منحصربه‌فرد فلامینگو به این خاطره که هدف اون، ترکیب همه ابزارهای مالی مهم این حوزه (تلفیق توکن، تجمیع نقدینگی، انبار دارایی‌ها و معاملات قرارداد)، تو بلاک چین نئو هستش. به این ترتیب امکان دسترسی به همه قابلیت های دیفای با استفاده از یک پلتفرم واحد امکان پذیر شده که به شکل غیر متمرکز و توسط کاربرهای خودش اداره میشه. با توجه به این تفاسیر میشه گفت که ارز دیجیتال فلامینگو کامل ترین پروژه در حوزه DeFi هستش و سرمایه گذاری تو اون میتونه بخشی از ریسک سبد ارز دیجیتال شما رو مدیریت کنه. 

نکته: هدف ما از نوشتن این مقاله، آشنا کردن شما با ارز دیجیتال FLM هستش و اطلاعات ارائه شده تو این مطلب به هیچ عنوان پیشنهادی برای خرید فلامینگو یا فروش این رمز ارز نیست.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال فلامینگو کدام است؟

حالا که با ارز دیجیتال فلامینگو آشنا شدین، در صورت علاقه مندی به این رمز ارز احتمالا به دنبال خرید Flamingo باشین. برای اینکار میتونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین. ولی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال FLM باید یک کیف پول دیجیتالی متناسب با این رمز ارز رو داشته باشین. با توجه به اینکه این رمز ارز روی شبکه بلاک چینی نئو ساخته شده، کیف پول ارز دیجیتال شما هم باید از این شبکه پشتیبانی کنه. برای اینکه کار شما رو برای پیدا کردن والت دیجیتالی ساده تر کنیم، در ادامه این بخش از چند مورد از والت هایی که میتونین به عنوان کیف پول فلامینگو ازشون استفاده کنین رو به شما معرفی خواهیم کرد.

  • کیف پول نئو لاین (Neoline)

اولین کیف پولی که میخوایم بهتون معرفی کنیم، یکی از کیف پول های رسمی بلاک چین نئو هستش که از توکن های این شبکه هم پشتیبانی میکنه. این کیف پول FLM در نسخه های اندروید و آی او اس توسعه پیدا کرده و میتونین از اون روی گوشی های هوشمند استفاده کنید.

 

  • کیف پول نئون (NEON)

این کیف پول ارز دیجیتال برای دستگاه های دسکتاپ منتشر شده و از سیستم عامل های ویندوز، مک و. . . پشتیبانی میکنه. افرادی که برای معاملات ارز دیجیتالشون از کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ استفاده میکنن، بهتره این کیف پول Flamingo رو برای ذخیره رمز ارزهاشون انتخاب کنن.

  • کیف پول O3

آخرین والتی که میخوایم تو این مقاله بهتون معرفی کنیم، O3 هستش که به شکل اختصاصی برای ارز دیجیتال نئو و توکن هایی که تو بستر بلاک چین NEO توسعه پیدا کردن، ساخته شده. این کیف پول FLM هم فقط برای گوشی های موبایل عرضه شده.

 

کلام آخر

 

در این مطلب سعی کردیم که هر انچه که باید درباره ارز فلامینگو بدانید را به طور کامل در اختیارتون بذاریم. امیدواریم بتونین که با این اطلاعات بتونین نسبت به سرمایه گذاری روی این رمز ارز تصمیم بگیرید. صرافی ارز دیجتیال ایران بایننس بهترین پلتفرم برای خرید ارز فلامینگو هستش که امکان خرید سریع و ساده این رمز ارز رو برای کاربرانش فراهم کرده. امیدواریم که بتونین با سرمایه گذاری درست و اصولی روی این رمز ارز به سود های بالایی در بازار ارزهای دیجیتال برسید.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال فلامینگو Flamingo چیست؟ (معرفی برترین کیف پول ارز فلامینگو)
سوال امنیتی :2+87 = ?