ارز دیجیتال متال چیست؟ | بررسی قیمت و آینده Metal | معرفی کیف پول MTL

1402/07/02
ارز دیجیتال متال چیست؟ | بررسی قیمت و آینده Metal | معرفی کیف پول MTL

امروزه بازار ارزهای دیجیتال خیلی گرم شده و افراد زیادی در حال سرمایه گذاری روی پول های مجازی هستن و خرید ارز دیجیتال انجام میدن. ارزهای دیجیتال در معنای کلی به عنوان واحد پولی که بر پایه اینترنت و فضای مجازی هست تعریف میشن. ارزهای دیجیتال همه ویژگی هایی که پول های واقعی شامل میشن رو داره ولی همه تراکنش های سرمایه در لحظه و بدون محدودیت مرزی بین افراد انجام میشه.

چند سال پیش اکثر ما بیت کوین رو نمی شناختیم و حالا این بیت کوین تبدیل به پادشاه ارزهای دیجیتال شده و با افزایش قیمت چشمگیری که داشته در کل جهان مشهور و محبوب شده. البته فقط بیت کوین نبود که این چنین پیشرفتی داشته بلکه ارزهای زیادی مثل اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و... نیز هستن که قیمتشون بالا رفته. ارزهای دیجیتال زیادی هستن که شاید تا حالا اسمشون رو هم نشنیده باشین و در اینده سرنوشتی مثل بیت کوین داشته باشن! در این مقاله، ارز دیجیتال Metal رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم و در مورد اینده متال مطالبی برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال Metal چیست؟

ارز دیجیتال متال چیست؟ | بررسی قیمت و آینده Metal | معرفی کیف پول MTL

متال با نماد اختصاری MTL نوعی ارز دیجیتال هست که در این لحظه با داشتن سهم 0.007 درصدی از کل بازار در رتبه 348 بازار ارزهای دیجیتال قرار داره. ارز دیجیتال متال روی بلاکچین اتریوم ساخته شده که بر اساس استاندارد ERC20 فعالیت می کنه و امکان تبدیل کردن ارزهای فیات به رمزارزهای پایه رو به کاربرانش میده. علاوه بر این ارز متال مثل سایر ارزهای دیجیتال به فرایند و برنامه ای گفته میشه که پرداخت در اون از طریق توکن مخصوص انجام میشه. متال بخش اساسی اکوسیستم متال هست و طبق گفته تیم سازندش ارسال و دریافت هرگونه ارز دیجیتال در Mtal Pay سریع و بدون هزینه هست.

ارز دیجیتال MTL نوعی ارز دیجیتال رمز نگاری شده ای هست که در عمل نوعی توکن غیر قابل استخراج هست. توکن های غیر قابل استخراج در ابتدا توسط خالق اون توکن استخراج میشن و بعدا در بازار ارزهای دیجیتال عرضه میشن. ارز دیجیتال متال سیستم مالی مبتنی بر بلاکچین هست که به سرویس دهندگان خدمات پرداخت پی پال و Venmo شبیه هست ولی این تفاوت رو داره که از همه ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می کنه. ارز دیجیتال Metal در سیستم های بانکی نیز برای تسهیل انتقال وجه نقد به صورت رمز پرداخت استفاده میشه.

Metal Pay و ارز دیجیتال MTL چجوری کار می کنه؟

ارز دیجیتال متال چیست؟ | بررسی قیمت و آینده Metal | معرفی کیف پول MTL

Metal Pay نسل بعدی پی پال یا Venmo هست که به کاربرانش این امکان رو میده که سریع و فقط با یه شماره تلفن، برای دوستان و اطرافیانشون پول یا ارز دیجیتال ارسال بکنن. Metal Pay نیز به ازای هر تراکنشی که کاربران انجام میدن، ارز دیجیتال MTL بهشون جایزه میده. افراد می تونن برنامه Metal Pay برای نسخه اندروید و IOS نصب کنن و با وصل کردن حساب بانکیشون به برنامه Metal Pay، از خدمات این برنامه بهره ببرن.

ارز دیجیتال MTL به صورت متن باز در اختیار کاربران قرار می گیره و از این رو همه می تونن برای توسعه و پیشرفتش تلاش بکنن. نکته جالبی که در مورد ارز دیجیتال Metal وجود داره اینه که سیستم تبلیغاتی این ارز به گونه ای که افراد رو تشویق می کنه تا پرداخت هاشون رو از طریق برنامه این ارز یعنی Metal Pay انجام بدن و در ازای انجام تراکنش هاشون ارز دیجیتال MTL بگیرن. البته این تبلیغ فقط به خاطر این نیست که کاربران ارز دیجیتال Metal رو دریافت کنن، بلکه هدف اصلی اینه که توکن های جدید متال به بازار عرضه بشن. این کار باعث میشه تعداد توکن ها قابل عرضه کم بشه و قیمت ارز Metal افزایش پیدا بکنه.

قابلیت های ارز دیجیتال MTL:

ارز دیجیتال متال چیست؟ | بررسی قیمت و آینده Metal | معرفی کیف پول MTL

  • راه حل کاملی برای پرداخت و مبادلات بانکی ارائه می کنه، پلتفرم متال با هدف ارائه راه حل کلی و یکجانبه بانکی و پرداختی به کاربران، ارزهای دیجیتال رو به معامله ها و پذیرش در شیوه پرداخت نزدیک تر می کنه.
  • رویکرد POPP، این رویکرد نواورانه موسوم به اثبات پرداخت های پردازش شده هست. همچنین به کاربران این امکان رو میده که از طریق معاملات یا فرایند تبدیل فیات به متال، ارز دیجیتال متال به دست بیارن.
  • اعطای پاداش برای استفاد از شبکه، برعکس سایر ارزهای رمزنگاری شده دیگه، تیم پروژه متال، ارز دیجیتال MTL رو صرفا جهت استفاده از ویژگی های پلتفرم مثل تکمیل پرداخت یا تبدیل فیات MTL بدون نیاز به استفاده از بلوک ها توزیع می کنن.
  • توسعه و راه اندازی شفاف و قانونی، ارز دیجیتال MTL یکی از معدودترین ارزهای دیجیتال هست که هویت توسعه دهنده ها کاملا عمومی هست و توسعه دهندگان این ارز، در بین سایر ارزهای دیجیتال معروف هستن. ارز دیجیتال Metal همچنین در حال به دست اوردن مجوز هایی هست که بتونه به عنوان سیستم عامل بانکی و پرداخت های رمزنگاری شده در ایالات متحده و بسیاری از کشور ها فعالیت بکنه.

تیم ارز دیجیتال Metal:

ارز دیجیتال متال چیست؟ | بررسی قیمت و آینده Metal | معرفی کیف پول MTL

تیم متال پی در سال 2016 در سانترانسیسکو توسعه خودش رو شروع کرد. این تیم که از تعداد زیادی مهندس، طراح، سرمایه گذار و مشاور تشکیل شده، توسط شخصی به نام مارشال هاینر که مدیر عامل و بنیانگذار متال هست، هدایت میشه. علاوه بر هاینر، Sid Parihar نیز از شرکت اپل به تیم ارز دیجیتال متال پیوست تا برنامه Metal Pay رو در سیستم IOS ارتقاء بده.

توسعه ارز دیجیتال Metal:

Metal Pay هنوز در حال توسعه هست. با این که زمان دقیق انتشار این برنامه مشخص نیست. ولی گفته میشه که پروژه متال پی در سال 2016 توسعه پیدا کرده. همون طور که گفته شد این پروژه توسط مارشال هاینر، مدیر عامل Metal Pay هدایت میشه. بسیاری از افراد مرتبط با متال نیز فارغ التحصیلان سازمان های معتبری هستن. نسخه آلفا از برنامه Metal Pay جدیدا در دسترس افراد قرار گرفته که به عنوان تستر های الفا در سیستم عامل IOS ثبت نام کردن و هم اکنون نیز توسط کاربران الفا قرار گرفته.

مزایای ارز دیجیتال MTL:

ارز دیجیتال متال چیست؟ | بررسی قیمت و آینده Metal | معرفی کیف پول MTL

ارز دیجیتال MTL یا "متال" (Metal) یک ارز دیجیتال است که برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت‌های دیجیتالی طراحی شده است. این ارز دارای برخی مزایای مهم است که ممکن است برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند جذاب باشد. در ادامه به برخی از مزایای ارز دیجیتال MTL اشاره می‌کنم:

1. کاربرد وسیع: ارز دیجیتال MTL به عنوان یک وسیله پرداخت دیجیتالی در تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین پذیرفته می‌شود. این به کاربران اجازه می‌دهد تا به سادگی برای کالاها و خدمات مختلف پرداخت کنند.

2. کمیسیون پایین: MTL هزینه کمی برای انجام تراکنش‌ها دارد. این به معنای این است که کاربران می‌توانند به تراکنش‌هایشان بدون هزینه‌های بالا پرداخت کنند، که به ویژه برای تراکنش‌های کوچک مهم است.

3. تسهیل تبادل پول: MTL به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی پول به دیگران ارسال کنند و تراکنش‌های مالی را ساده کنند. این برای انتقال پول به دوستان و خانواده به دور دنیا یا پرداخت برای کسب و کارها مفید است.

4. امنیت: ارز دیجیتال MTL از تکنولوژی بلاکچین به عنوان پایه استفاده می‌کند، که به معنای این است که تراکنش‌ها و دارایی‌های دیجیتال در یک محیط امن و شفاف ثبت می‌شوند.

5. بازار جهانی: MTL در بازار جهانی قابل معامله است، به این معنا که می‌توانید آن را برای ارزهای دیجیتال دیگر مبادله کنید و در بازارهای جهانی بازیابی کنید.

6. برنامه و کیف پول دیجیتال: MTL دارای برنامه و کیف پول دیجیتالی است که به کاربران امکان مدیریت دارایی‌های خود و انجام تراکنش‌ها را فراهم می‌کند.

آینده Metal:

ارز دیجیتال متال چیست؟ | بررسی قیمت و آینده Metal | معرفی کیف پول MTL

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال متال چیست؟ به اینده متال می پردازیم. ارز دیجیتال متال که از سال 2016 به بازار ارزهای دیجیتال عرضه شده، محبوبیت زیادی در بین ارزهای دیجیتال پیدا کرده و به خاطر همین محبوبیت تونسته رشد قیمتی زیادی رو ثبت بکنه. ارز متال که با نماد MTL در بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه در این لحظه در رتبه 348 قرار داره. از طرف دیگه با دیدن حجم معادلات روزانه حدود 26 میلیون دلاری در این لحظه، میشه این توقع رو داشت که آینده MTL تا حدود زیادی روشنه.

در 7 سپتامبر سال 2017 قیمت ارز دیجیتال Metal حدود 13.52 دلار داشت و باید دید که چه زمانی می تونه این سقف قیمت خودش رو بشکنه و اینده متال با قیمت زیادی همراه باشه. هم چنین در مورد قیمت متال و سایر ارزها یه قانونی وجود داره به اسم قانون نانوشته که به این معنی هست که اگه قیمت ارز MTL یا بقیه ارزها به بالا رسید و بعدا دوباره قیمتشون افت کرد، بعد از مدتی بازم به اون قیمت بالایی می رسه. پس با توجه به این قانون باید انتظار این رو داشته باشیم که احتمال داره قیمت ارز Metal بازم به سقف قیمت خودش برسه و آینده متال خوب پیش بره.

هم چنین با توجه به اهدافی که ارز دیجیتال متال داره و با توجه به این که متال پتانسیل بالایی برای رفع مشکلات تراکنش های ارزهای دیجیتال داره، می تونیم انتظار اینو داشته باشیم که اگه این اهداف اجرایی بشه، قیمت MTL افزایش پیدا می کنه و آینده متال خوب میشه. در نتیجه اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز متال رو دارین، ارز دیجیتال متال می تونه گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشه چون آینده متال زیر سایه این اهداف روشن هست.

معرفی کیف پول متال:

  بهتره قبل از این که اقدام به خرید متال و سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال بکنین، بدونین بعد از این که اقدام به خرید MTL کردین، این ارز دیجیتال رو در کجا نگه داری و ذخیره بکنیم. همون طور که در مقاله ارز دیجیتال MTL چیست؟ واستون گفتیم، ارز دیجیتال متال مبتنی بر شبکه ERC20 یا اتریوم فعالیت می کنه. در نتیجه هر کیف پولی که از ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی می کنه، از ارز دیجیتال متال نیز پشتیبانی می کنه. برخی از کیف پول های نرم افزاری معروف که از توکن های ERC20 پشتیبانی می کنن، تراست ولت، متاماسک، My Ether Wallet، اتمیک ولت هستن. البته کیف پول های سخت افزاری نیز هستن که از ارز دیجیتال متال پشتیبانی می کنن مثل، لجر LedGer، Trezor و... در ادامه برخی از این کیف پول هارو برای شما توضیح می دیم. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S:   لجر نانو اس کیف پول سخت افزاری هست که در سال 2014 توسط کمپانی فرانسوی لجر به عنوان دستگاهی برای نگهداری افلاین ارزهای دیجیتال به بازار معرفی شد. ظاهر این کیف کیف تقریبا شبیه قالب های فلش طراحی شده. صفحه نمایش سیاه و سفید و دو دکمه روی بدنه، از ویژگی های ظاهری این کیف پول هست. کیف پول لجر نانو اس یه کیف پول سخت افزاریه که برای ارزهای دیجیتال بسیاری از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و... کاربرد داره. این کیف پول مثل بقیه کیف پول های دیجیتال، کلید های خصوصی کاربر رو در دستگاه سخت افزاری امن نگه داری می کنه. به این صورت اون ها رو از چشم سارقین و مجرمین دور نگه می داره. درعین حال به کاربر این امکان رو میده که به راحتی به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشه. خصوصیاتی که باعث میشه لجر نانو اس بسیار کاربردی و پرطرفدار باشه امنیت بالا و راحتی استفاده از این کیف پوله.  کیف پول سخت افزاری ترزور Trezor:   ترزور نسل جدید کیف پول های دیجیتالی شرکت ترزور که در سال 2014 به بازار عرضه شد. این کیف پول به گونه ای طراحی شده که با اطمینان از بیت کوین، متال و سایر ارزهای دیجیتال خودتون محافظت بکنین. همچنین ledger Nono S از بیش از 1000 ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه و گاو صندوق مطمئنی هست برای ارزهای دیجیتال شما. این کیف پول اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین بود که امنیت یه کیف پول سرد و قابلیت و راحتی های یه کیف پول گرم رو همراه خودش داشت. کیف پول Trezor نیز مثل کیف پول سخت افزاری لجر، دستگاه کوچیکی هست که به کمک کابل USB به کامپیوتر متصل میشه. کیف پول سخت افزاری ترزور با دادن کد 24 رقمی بازیابی به کاربران این امکان رو بهشون میده که در صورتی که کیف پول خودشون رو گم کردن، بتونن با استفاده از این کد بازیابی، دارایی های خودشون رو برگردونن. کیف پول نرم افزاری تراست ولت Trust Wallet:   Trust Wallet کیف پول دیجیتال نرم افزاری هست که قابلیت نگهداری ارزهای دیجیتال متنوعی رو داره. این کیف پول در سال 2018 توسط بایننس خریداری شد. تراست ولت به کاربرانش این امکان رو میده که ارزهای دیجیتال خودشون رو از یه یا چند حساب دیگه دریافت، ذخیره یا انتقال بکنن. کیف پول تراست ولت از خیلی از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، کاردانو، ریپل، ترون، دوج و متال پشتیبانی می کنه. علاوه بر این، کیف پول تراست ولت امکان Staking برخی از ارزهای دیجیتال مثل Cosmos، Tezos و Tron رو نیز فراهم می کنه. تراست ولت محصول فکری شخصی به نام ویکتور رادچنکو، توسعه دهنده نرم افزار اوکراینی هست که در ایالات متحده زندگی می کنه. ویکتور رادچنکو برای اولین بار در شبکه دارک وب با بیت کوین اشنا شد. همچنین از طریق ارز دیجیتال اتریوم، به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه پیدا کرد. ویکتور رادچنکو تراست ولت رو برای نگه داری و ذخیره کردن توکن های ERC20 شروع کرد.  شاید این سوال به ذهنتون برسه که ایا کیف پول تراست ولت امنه؟ برای جواب دادن به این سوال می تونیم بگیم که یکی از اولین هدف های کیف پول تراست ولت، تامین امنیت کاربراش هست. همچنین به اسم کیف پول تراست ولت نیز دقت بکنین میفهمین که Trust به معنی اعتماد هست. این کیف پول برای تامین امنیت کاربراش با شرکت امنیت پیشروی Stateful قرارداد تامین امینت نیز داره. علاوه بر این، برای اینکه امنیت رو فراهم بکنه اقدامات دیگه ای نیز می کنه، مثلا از اسکن پین کد بهره میبره یا از اسکن اثر انگشت کاربر رو نیز به برنامش اضافی کرده. همچنین مهم ترین کاری که برای فراهم کردن امنیت کاربراش انجام داده اینه که هیچ وقت اطلاعات کاربران رو در سرور های خودش ذخیره نمی کنه. کیف پول نرم افزاری متاماسک MetaMask:   اگه قصد خرید ارز دیجیتال Metal یا سایر توکن های ERC20 رو دارین، بهترین کیف پول برای شما بدون شک MetaMask هست. متاماسک یکی از کیف پول های رسمی و معتبر اتریوم برای استفاده از توکن های ERC20 هست. این کیف پول علاوه بر داشتن نسخه های اندروید و IOS در فایرفاکس و کروم نیز برای کاربران امکانات خودش رو ارائه میده.  یکی از ویژگی های مثبتی که کیف پول متاماسک داره متن باز بودنش هست. متن باز بودن این کیف پول به این معنی هست که همه کدهاش انلاینه و دسترسی بهشون رایگانه. هر نرم افزار والت که متن باز هست می تونه توسط جامعه مورد بررسی قرار بگیره. همچنین ویژگی خوبی که داره اینه که کیف پول متاماسک لیستی از کلمات به کاربران میده به عنوان کد بازیابی. کاربران می تونن با استفاده از این کد، اکانتشون رو که گم کردن رو بازیابی بکنن. زمانی که قصد دارین از یه کیف پول برای نگه داری و ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده کنین بهتره اطلاع داشته باشین که ایا اون کیف پول امنه یا نه؟ کیف پول متاماسک تا حالا هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته. این کیف پول از تنظیمات HD استفاده می کنه و مجموعه ای از توسعه دهنگان قوی داره که کدهای متن باز این کیف پول رو بروز رسانی می کنن. البته حملات فیشیگ وجود دارن که از خطرات رایج کیف پول های انلاین حساب میشن. متاماسک سعی می کنه از این مشکل جلوگیری بکنه. البته این خطر به دلیل نداشتن اگاهی کاربران اتفاق می افته. کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت My Ether Wallet:   مای اتر که مخففش MEW هست، یه کیف پول رایگان، منبع باز و گرم هست که به شما این امکان رو میده که با بلاکچین اتریوم تعامل داشته باشین. در این مدت نیز شما منترل کامل کلید های خصوصی خودتون رو در اختیار دارین. کیف پول مای اتر دارای رابط مبتنی بر وب و همچنین نسخه افزودنی Chrome هست، ولی پیشنهاد میشه که ترجیحا از نسخه مبتنی بر وب استفاده بکنین. همچنین مهم ترین مزیت کیف پول مای اتر ولت اینه که به هیچ وجه کلید خصوصی کاربران خودش رو ذخیره نمی کنه و این کلید ها فقط روی کامپیوتر خود شما ذخیره میشه. به طور کلی سطح امنیتی پلتفرم مای اتر ولت بالاست و همه چیز به نحوه عملکرد کاربران و مدیریت استفاده از ابزارهای اون بستگی داره. کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت Atomic Wallet: اتمیک ولت، کیف پول ارز دیجیتال هست که از بیش از 500 کوین و توکن پشتیبانی می کنه. کیف پول اتمیک ولت با سیستم عامل های ویندوز،اوبونتو، فدورا و... در دسکتاپ و اندروید و ios موبایل سازگار هست. این کیف پول بدون استفاده از صرافی غیر متمرکز، امکان خرید ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم و لایت کوین رو توسط کارت بانکی فراهم کرده. اولین مرحله در امنیت کیف پول اتمیک ولت، رمز عبور تعیین شده توسط کاربر هست. این رمز برای ورود، تایید تراکنش ها و مشاهده کلیدهای خصوصی کیف پول اتمیک ولت ضروری هست. ویژگی امنیتی دیگه ای که داره این هست که همه داده های ارسالی از دستگاه، رمزنگاری میشن. علاوه بر این داده ها به هیچ وجه روی سرورهای Atomic Wallet ذخیره نمیشن و به کلیدهای خصوصی شما دسترسی نداره.

بهتره قبل از این که اقدام به خرید متال و سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال بکنین، بدونین بعد از این که اقدام به خرید MTL کردین، این ارز دیجیتال رو در کجا نگه داری و ذخیره بکنیم. همون طور که در مقاله ارز دیجیتال MTL چیست؟ واستون گفتیم، ارز دیجیتال متال مبتنی بر شبکه ERC20 یا اتریوم فعالیت می کنه. در نتیجه هر کیف پولی که از ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی می کنه، از ارز دیجیتال متال نیز پشتیبانی می کنه. برخی از کیف پول های نرم افزاری معروف که از توکن های ERC20 پشتیبانی می کنن، تراست ولت، متاماسک، My Ether Wallet، اتمیک ولت هستن. البته کیف پول های سخت افزاری نیز هستن که از ارز دیجیتال متال پشتیبانی می کنن مثل، لجر LedGer، Trezor و... در ادامه برخی از این کیف پول هارو برای شما توضیح می دیم.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S:

لجر نانو اس کیف پول سخت افزاری هست که در سال 2014 توسط کمپانی فرانسوی لجر به عنوان دستگاهی برای نگهداری افلاین ارزهای دیجیتال به بازار معرفی شد. ظاهر این کیف کیف تقریبا شبیه قالب های فلش طراحی شده. صفحه نمایش سیاه و سفید و دو دکمه روی بدنه، از ویژگی های ظاهری این کیف پول هست. کیف پول لجر نانو اس یه کیف پول سخت افزاریه که برای ارزهای دیجیتال بسیاری از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و... کاربرد داره. این کیف پول مثل بقیه کیف پول های دیجیتال، کلید های خصوصی کاربر رو در دستگاه سخت افزاری امن نگه داری می کنه. به این صورت اون ها رو از چشم سارقین و مجرمین دور نگه می داره. درعین حال به کاربر این امکان رو میده که به راحتی به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشه. خصوصیاتی که باعث میشه لجر نانو اس بسیار کاربردی و پرطرفدار باشه امنیت بالا و راحتی استفاده از این کیف پوله.

کیف پول سخت افزاری ترزور Trezor:

ترزور نسل جدید کیف پول های دیجیتالی شرکت ترزور که در سال 2014 به بازار عرضه شد. این کیف پول به گونه ای طراحی شده که با اطمینان از بیت کوین، متال و سایر ارزهای دیجیتال خودتون محافظت بکنین. همچنین ledger Nono S از بیش از 1000 ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه و گاو صندوق مطمئنی هست برای ارزهای دیجیتال شما. این کیف پول اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین بود که امنیت یه کیف پول سرد و قابلیت و راحتی های یه کیف پول گرم رو همراه خودش داشت. کیف پول Trezor نیز مثل کیف پول سخت افزاری لجر، دستگاه کوچیکی هست که به کمک کابل USB به کامپیوتر متصل میشه. کیف پول سخت افزاری ترزور با دادن کد 24 رقمی بازیابی به کاربران این امکان رو بهشون میده که در صورتی که کیف پول خودشون رو گم کردن، بتونن با استفاده از این کد بازیابی، دارایی های خودشون رو برگردونن.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت Trust Wallet:

متال چیست؟ | آینده Metal | کیف پول ارز دیجیتال MTL | قیمت متال | خرید Metal

Trust Wallet کیف پول دیجیتال نرم افزاری هست که قابلیت نگهداری ارزهای دیجیتال متنوعی رو داره. این کیف پول در سال 2018 توسط بایننس خریداری شد. تراست ولت به کاربرانش این امکان رو میده که ارزهای دیجیتال خودشون رو از یه یا چند حساب دیگه دریافت، ذخیره یا انتقال بکنن. کیف پول تراست ولت از خیلی از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، کاردانو، ریپل، ترون، دوج و متال پشتیبانی می کنه. علاوه بر این، کیف پول تراست ولت امکان Staking برخی از ارزهای دیجیتال مثل Cosmos، Tezos و Tron رو نیز فراهم می کنه. تراست ولت محصول فکری شخصی به نام ویکتور رادچنکو، توسعه دهنده نرم افزار اوکراینی هست که در ایالات متحده زندگی می کنه. ویکتور رادچنکو برای اولین بار در شبکه دارک وب با بیت کوین اشنا شد. همچنین از طریق ارز دیجیتال اتریوم، به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه پیدا کرد. ویکتور رادچنکو تراست ولت رو برای نگه داری و ذخیره کردن توکن های ERC20 شروع کرد.

شاید این سوال به ذهنتون برسه که ایا کیف پول تراست ولت امنه؟ برای جواب دادن به این سوال می تونیم بگیم که یکی از اولین هدف های کیف پول تراست ولت، تامین امنیت کاربراش هست. همچنین به اسم کیف پول تراست ولت نیز دقت بکنین میفهمین که Trust به معنی اعتماد هست. این کیف پول برای تامین امنیت کاربراش با شرکت امنیت پیشروی Stateful قرارداد تامین امینت نیز داره. علاوه بر این، برای اینکه امنیت رو فراهم بکنه اقدامات دیگه ای نیز می کنه، مثلا از اسکن پین کد بهره میبره یا از اسکن اثر انگشت کاربر رو نیز به برنامش اضافی کرده. همچنین مهم ترین کاری که برای فراهم کردن امنیت کاربراش انجام داده اینه که هیچ وقت اطلاعات کاربران رو در سرور های خودش ذخیره نمی کنه. برای ساخت کیف پول متال در تراست والت به مقاله ی آموزش ساخت کیف پول تراست والت مراجعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متاماسک MetaMask:

متال چیست؟ | آینده Metal | کیف پول ارز دیجیتال MTL | قیمت متال | خرید Metal

اگه قصد خرید ارز دیجیتال Metal یا سایر توکن های ERC20 رو دارین، بهترین کیف پول برای شما بدون شک MetaMask هست. متاماسک یکی از کیف پول های رسمی و معتبر اتریوم برای استفاده از توکن های ERC20 هست. این کیف پول علاوه بر داشتن نسخه های اندروید و IOS در فایرفاکس و کروم نیز برای کاربران امکانات خودش رو ارائه میده.

یکی از ویژگی های مثبتی که کیف پول متاماسک داره متن باز بودنش هست. متن باز بودن این کیف پول به این معنی هست که همه کدهاش انلاینه و دسترسی بهشون رایگانه. هر نرم افزار والت که متن باز هست می تونه توسط جامعه مورد بررسی قرار بگیره. همچنین ویژگی خوبی که داره اینه که کیف پول متاماسک لیستی از کلمات به کاربران میده به عنوان کد بازیابی. کاربران می تونن با استفاده از این کد، اکانتشون رو که گم کردن رو بازیابی بکنن.

زمانی که قصد دارین از یه کیف پول برای نگه داری و ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده کنین بهتره اطلاع داشته باشین که ایا اون کیف پول امنه یا نه؟ کیف پول متاماسک تا حالا هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته. این کیف پول از تنظیمات HD استفاده می کنه و مجموعه ای از توسعه دهنگان قوی داره که کدهای متن باز این کیف پول رو بروز رسانی می کنن. البته حملات فیشیگ وجود دارن که از خطرات رایج کیف پول های انلاین حساب میشن. متاماسک سعی می کنه از این مشکل جلوگیری بکنه. البته این خطر به دلیل نداشتن اگاهی کاربران اتفاق می افته.

کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت My Ether Wallet:

مای اتر که مخففش MEW هست، یه کیف پول رایگان، منبع باز و گرم هست که به شما این امکان رو میده که با بلاکچین اتریوم تعامل داشته باشین. در این مدت نیز شما منترل کامل کلید های خصوصی خودتون رو در اختیار دارین. کیف پول مای اتر دارای رابط مبتنی بر وب و همچنین نسخه افزودنی Chrome هست، ولی پیشنهاد میشه که ترجیحا از نسخه مبتنی بر وب استفاده بکنین. همچنین مهم ترین مزیت کیف پول مای اتر ولت اینه که به هیچ وجه کلید خصوصی کاربران خودش رو ذخیره نمی کنه و این کلید ها فقط روی کامپیوتر خود شما ذخیره میشه. به طور کلی سطح امنیتی پلتفرم مای اتر ولت بالاست و همه چیز به نحوه عملکرد کاربران و مدیریت استفاده از ابزارهای اون بستگی داره.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت Atomic Wallet:

اتمیک ولت، کیف پول ارز دیجیتال هست که از بیش از 500 کوین و توکن پشتیبانی می کنه. کیف پول اتمیک ولت با سیستم عامل های ویندوز،اوبونتو، فدورا و... در دسکتاپ و اندروید و ios موبایل سازگار هست. این کیف پول بدون استفاده از صرافی غیر متمرکز، امکان خرید ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم و لایت کوین رو توسط کارت بانکی فراهم کرده. اولین مرحله در امنیت کیف پول اتمیک ولت، رمز عبور تعیین شده توسط کاربر هست. این رمز برای ورود، تایید تراکنش ها و مشاهده کلیدهای خصوصی کیف پول اتمیک ولت ضروری هست. ویژگی امنیتی دیگه ای که داره این هست که همه داده های ارسالی از دستگاه، رمزنگاری میشن. علاوه بر این داده ها به هیچ وجه روی سرورهای Atomic Wallet ذخیره نمیشن و به کلیدهای خصوصی شما دسترسی نداره. با مراجعه به آموزش ساخت اتمیک ولت به راحتی موفق به ساخت این کیف پول خواهید شد--

نحوه خرید ارز دیجیتال Metal:

متال چیست؟ | آینده Metal | کیف پول ارز دیجیتال MTL | قیمت متال | خرید Metal

 شاید بعد از خوندن مقاله ارز دیجیتال Metal چیست؟ و با به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال متال، اینده MTL و قیمت Metal، قصد خرید و سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال رو داشته باشین. برای خرید ارز دیجیتال MTL می تونین از صرافی های دیجیتال آنلاین بهره ببرین. برای این کار با صرافی که ارز دیجیتال متال رو در لیست معاملاتش قرار داده، ارتباط برقرار کنین. در قدم بعدی لازمه که در صرافی ثبت نام و احراز هویت انجام بدین. امروزه ارز دیجیتال متال رو می تونین از طریق صرافی های خارجی مثل Huobi، Binance، Upbit، Okex و Cryptopia خریداری بکنین. البته صرافی های خارجی به دلیل این که احراز هویت رو اجباری کردن، کار کردن با این صرافی های خارجی برای ما ایرانی ها سخت شده چون در کشور ما ایران بنا به تحریم های های بین المللی نمی تونیم در صرافی های خارجی احراز هویت انجام بدیم. همین مسئله باعث میشه صرافی خارجی اکانتمون رو مسدود کنه و نتونیم اقدام به خرید و فروش بکنیم.

علاوه بر صرافی های خارجی، برخی از صرافی های ایرانی نیز هستن که ارز دیجیتال متال رو در لیست معاملتشون قرار دادن و می تونین از این صرافی ها نیز با خیال راحت اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال متال بکنین. صرافی ایران بایننس یکی از صرافی های ایرانی معتبری هست که ارز دیجیتال Metal رو در لیست معاملاتش قرار داده و می تونین با ثبت نام و احراز هویت در این صرافی اقدام به خرید و فروش بکنین. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس با داشتن 5 سال سابقه فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال، امکان خرید و فروش مطمئنی رو به شما میده.

جمع بندی و حرف آخر:

در مقاله ارز دیجیتال MTL چیست؟ سعی کردیم مفهوم ارز دیجیتال متال رو برای شما یاد بدیم. همون طور که گفتیم ارز متال نوعی ارز دیجیتال هست که با نماد اختصاری MTL در لیست ارزهای دیجیتال قرار داره. همچنین ارز دیجیتال Metal در بلاکچین اتریوم ساخته شده که بر اساس استاندارد ERC20 فعالیت می کنه. بنابراین هر کیف پولی که ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی می کنه، از ارز دیجیتال متال نیز پشتیبانی می کنه. علاوه بر این نحوه تبلیغات ارز دیجیتال متال به گونه ای هست که کاربران رو تشویق می کنه که پرداخت هاشون رو از طریق این ارز دیجیتال انجام بدن.

این مقاله صرفا برای این بود که شما با ارز دیجیتال متال و آینده MTL آشنا بشین. اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال متال رو داشته باشین با تحقیق و بررسی سایر مقاله ها و به دست اوردن اطلاعات از سایر منابع رسمی، بهترین تصمیم رو بگیرین تا ضرر نکنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال متال چیست؟ | بررسی قیمت و آینده Metal | معرفی کیف پول MTL
سوال امنیتی :3+95 = ?