ارز دیجیتال نانو چیست؟ | معرفی کامل و جامع ارز NANO | بررسی تاریخچه و آینده نانو

1402/06/27
ارز دیجیتال نانو چیست؟ | معرفی کامل و جامع ارز NANO | بررسی تاریخچه و آینده نانو

خرید ارز دیجیتال مد روز دنیای امروزی ما شده. جالبه بدونین که ارز های دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین هر روز بیشتر از قبل پیشرفت میکنن. همچنین هر روز به تعداد پروژه هایی که تو این حوزه وجود دارن افزوده میشه. هر پروژه ای که نتونه خودش رو مطابق با فناوری های روز بلاک چینی ارتقا بده، توان رقابت با پروژه های جدید رو نداره. امروز میخوایم در مورد ارز دیجیتال نانو باهاتون صحبت کنیم. این ارز در نتیجه تغییراتی که تو یکی از رمز ارز های قدیمی بازار ایجاد شده، بوجود اومده.

تو این مقاله میخوایم اطلاعاتی کاملی رو در مورد اینه که ارز دیجیتال NANO چیست و چطور و چرا بوجود اومده؟ بهتون بدیم. علاوه بر اون در مورد اهداف و آینده نانو بحث میکنیم و ویژگی های مثبت و منفی اون رو آنالیز میکنیم. البته محتویات این مقاله به همین جا ختم نمیشه. در انتهای این مقاله قیمت نانو رو مورد بررسی قرار میدیم و پیش بینی هایی که در این مورد وجود دارن رو براتون بازگو میکنیم. در مجموع تو این مقاله قراره همه ی جوانب مختلف پروژه Nano رو بررسی کنیم. به همین خاطر اگه قصد خرید نانو رو دارین، بهتره که این مقاله رو به هیچ عنوان از دست ندین.

پروژه ارز دیجیتال نانو چیست؟

ارز دیجیتال نانو چیست؟

نانو از نظر کاربرد و هدف تو اون دسته از پروژه هایی که برای راحت تر کردن فرآیند پرداخت بوجود اومدن، دسته بندی میشه. با استفاده از این ارز میتونین به شکلی ساده، ایمن و سریع و بدون پرداخت کارمزد به سراسر جهان پول بفرستین. این پروژه به نحوی طراحی شده که بعضی از بزرگترین محدودیت ها و ایراداتی که تو سیستم های قدیمی پرداخت وجود داشتن رو برطرف کنه. البته نانو فکری هم بحال ارز های دیجیتالی مدرن و مشکلاتشون کرده و برنامه هایی رو برای رفع این ایرادات داره.

به زبان ساده تر نانو یه پلتفرم نظیر به نظیر هستش که توی اون از یه ساختار داده ای و زنجیره ای از بلاک های خاص و منحصر به فرد استفاده شده. با استفاده از این ویژگی ها، افرادی که از این رمز ارز استفاده میکنن، بدون اینکه به ساختار های متمرکزی نیاز داشته باشن، میتونن پول و ارزش رو با هم مبادله کنن. تو شبکه ارز دیجیتال نانو از الگوریتم جدید و منحصر به فردی به نام نمودار جهت دار مستقیم (DAG) استفاده شده. در ادامه بیشتر در مورد این الگوریتم، مزایا و نحوه کارش صحبت میکنیم.

تاریخچه و خالق اصلی  پروژه نانو

اولین بار ارز دیجیتال و پروژه نانو تو سال 2015 بوجود اومد. خالق اصلی این پروژه شخصی به اسم کولین لماهو (Colin LaMahieu) بود که یه مهندس نرم افزار با سابقه و خبره هستش. البته در ابتدا اسم این پروژه ری بلاکز (RaiBlocks) بود. این پروژه سال ها با همین اسم فعالیت میکرد تا ایمنکه مدیرانش تصمیم گرفتن اسم برند تجاریشون رو عوض کنن. یکی از دلایل اصلی این تیم برای چنین اقدامی، شناخته شدن بیشتر و بازاریابی بهتر برای این ارز دیجیتال بود.

خوشبختانه بعد از ایجاد تغییر تو برند شرکت، استقبال بسیار خوبی از این پروژه صورت گرفت. از طرف دیگه میزان تراکنش ها و افرادی که از این شبکه استفاده میکردن هم افزایش قابل توجهی رو تجربه کرد. با این وجود همچنان عده ای از نماد XRB و اسم ری بلاک برای این ارز استفاده میکنن. در حال حاضر از هر دو اسم XRB و نانو برای خطاب قرار دادن این ارز استفاده میشه.

ارز دیجیتال NANO چیست و چه اهدافی دارد؟

ارز دیجیتال NANO چیست و چه اهدافی دارد؟

تا این قسمت مقاله باید متوجه شده باشین که پروژه ارز دیجیتال نانو چیست و چطور بوجود اومده؟ حالا وقتش رسیده که در مورد ارز بومی این شبکه صحبت کنیم. در کل قراره که صد و سی و سه میلیارد توکن برای این شبکه منتشر بشه. این ارز دیجیتال هم اکنون با ارزش بازار هفت صد میلیون دلاری خود، تونسته به 114 مین ارز دیجیتال بازار تبدیل شه. مهمترین دلیل ساخته شدن این پروژه، افزایش مقیاس پذیری تراکنش ها بود.

مشکلاتی که در مورد مسائل مقیاس پذیری وجود داره، از ابتدای زمانی که بلاک چین به وجود اومد، گریبان گیر این شبکه بود. تا قبل از اینکه بلاک چین های نسل سومی بوجود بیان، شبکه هایی مثل بیت کوین مشکلات زیادی رو در این مورد داشتن. بزرگترین عیب مقیاس پذیری کم تو چنین ارز هایی، هزینه ی بالای تراکنش ها و سرعت کم اون ها بود. ارز های زیادی با هدف از بین بردن این مشکل روی کار اومدن که ارز دیجیتال نانو یکی از اوناست.

مهمترین سوالی که الان مطرح میشه اینه که دلیل تمایز بین این ارز ها و ارز دیجیتال نانو چیست؟ چه چیزی باعث شده که این شبکه نسبت به رقباش، منحصر به فرد باشه؟ جواب این سوال مربوط به شبکه و نوع بلاک چینی هستش که ارز دیجیتال Nano ازش استفاده میکنه.

شبکه NANO چطور کار میکنن؟

ارز دیجیتال NANO | شبکه ی نانو

همونطور که گفتیم تو شبکه نانو از الگوریتم DAG استفاده شده. بزرگترین مزیتی که این الگوریتم داره، مقیاس پذیری بالا و کارمزد بسیار پایین اونه. DAG یه نوع ساختار داده ای متفاوته که مثل یه پایگاه داده ای عمل میکنه و اطلاعات رو بهم وصل میکنه. به عبارت دیگه این ساختار یه روش برای سازماندهی و نظم و ترتیب دادن به اطلاعات هستش. تو شبکه های سنتی و قدیمی برای اینکه تراکنشی انجام بشه، باید اطلاعاتش تو بلاک هایی که اندازه و سایز مشخصی داشتن ذخیره میشد. سپس این بلاک ها به هم وصل میشدن و یک زنجیره بلاک چینی رو میساختن.

تکنولوژی DAG، بلاک ها و داده هاشون رو به نحوی مدیریت میکنه که فضای بیشتری برای مدیریت و ذخیره تراکنش ها وجود داشته باشه. همچنین شما میتونین با استفاده از این فناوری، نحوه قرارگیری داده ها تو این فضایی بزرگتر رو مدیریت کنین. تو بلاک چین نانو هیچ خبری از بلاک نیست. علاوه بر اون برای گسترش دادن پایگاه های داده ای بلاک چین، نیازی به استفاده از فرایند استخراج نیست.

DAG که مخفف عبارت Directed Acyclic Graph است. در واقع این سیستم از یه تکنولوژی جدید که معماری بلوک شبکه نام داره استفاده میکنه. نحوه کار این شبکه به این شکل هستش که هر فردی یه بلاک چین اختصاصی داره که تراکنش هاش روی اون ثبت میشه. به همین خاطره که تو این سیستم سرعت تراکنش ها و مقیاس پذیری بسیار بالاست. استفاده از این فناوری باعث شده که نانو یکی از بهترین عملکرد های ممکن رو تو این بازار داشته باشه.

با استفاده از این الگوریتم به جای اینکه تراکنش ها روی یه زنجیره ثبت و پردازش بشن، این فرآیند به شکل غیر همزمان و جدا از هم انجام میشه. مهمترین مزیت استفاده از الگوریتم DAG، مقیاس پذیریشه. درسته که این ویژگی بسیار مهم و کاربردیه، اما امنیت شبکه رو به شدت کاهش میده. البته تو ارز دیجیتال نانو از یه روش ترکیبی که شامل استفاده از هر دوی این شبکه ها هستش، استفاده شده.

آینده Nano با توجه به این ویژگی ها بسیار درخشان هستش. این ارز و سیستمی که توش بکار رفته میتونه تو آینده الهام بخش پروژه های بسیار زیادی باشه. شما هم میتونین با خرید نانو تو آینده این ارز سهمی داشته باشین و از افزایش قیمت NANO نهایت استفاده رو ببرین.

نحوه کار ارز دیجیتال نانو

ارز دیجیتال NANO | نحوه ی کار ارز دیجیتال نانو

حالا که بهتون توضیح دادیم ارز دیجیتال Nano چیست؟ میتونیم در مورد نحوه کار اون توضیحات تکمیلی تری رو بهتون بدیم.

نحوه کار این ارز بسیار ساده است. تو این پروژه همه ی داده هایی که مربوط به تراکنش های خرید و فروش ارز دیجیتال نانو هستن، تو بلاک چین های جداگانه و اختصاصی که به هر کاربر مربوطه، ذخیره میشن. به عبارت دیگه هر کاربر مسئول نگهداری از اطلاعات خودشه. استفاده از این روش به ما کمک میکنه که موجودی کیف پولمون همیشه بروز باشه. همچنین به شکل ایمنی از این داده ها حفاظت بشه. با این وجود همه ی داده ها در کنار هم یه بلاک چین منسجم رو میسازن که میتونه به فعالیت خودش بدون هیچ مشکلی ادامه بده.

بیشتر تمرکز و انرژی تیم توسعه دهنده ارز نانو به تامین سرعت تراکنش ها اختصاص پیدا کرده. اما این موضوع بر خلاف چیزی که عموم مردم تصور میکنن، باعث نشده که کارمزد تراکنش ها افزایش پیدا کنه. در واقع سیستم این ارز دیجیتال به نحوی طراحی شده که با انجام تراکنش با استفاده از توکن های این شبکه، نیازی به پرداخت هیچ گونه کارمزدی نیست. به عبارت دیگه هزینه ای که پرداخت میکنین، صفره.

متاسفانه یکی از ایراداتی که تو این شبکه وجود داره، امنیت پایین اونه. با توجه به این که تیم این ارز دیجیتال تمام تمرکز و انرژیشون رو صرف افزایش مقیاس پذیری کردن، هیچ تمهیداتی برای ایجاد امنیت و جلوگیری از سو استفاده ها تو ین شبکه وجود نداره. البته این ها تنها اشکالات این شبکه نیستن. در صورتی که چنین مشکلاتی برطرف نشن، آینده نانو به خطر میافته. در ادامه برخی از بزرگترین ایراداتی که تو ارز دیجیتال Nano و شبکه اون وجود داره رو بررسی میکنیم.

معایب ارز دیجیتال نانو چیست؟

ارز دیجیتال NANO  | معایب ارز دیجیتال نانو

درسته که ارز Nano مزایای زیادی رو داره و میتونه آغازگر یه انقلاب بزرگ تو شبکه های بلاک چینی باشه، اما این شبکه عاری از ایراد نیست. در ادامه برخی از بزرگترین معایب این شبکه و رمز ارزش رو که میتونه دردسر های بزرگی رو براش بوجود بیاره، باهاتون در میون میزاریم:

  • تکنولوژی پیشرفته: درسته که داشتن یه فناوری و تکنولوژی جدید میتونه هر پروژه ای رو به یکی از پیشگامان حوزه خودش تبدیل کنه. اما تکنولوژی هایی که تو نانو ازشون استفاده شده، زیادی جدید هستن و به همین خاطر زیاد کاربردی و قابل استفاده تو تراکنش های فعلی نیستن.
  • رقابت: چون تو شبکه نانو خدمات جابی برای جذب مخاطبان بیشتر وجود نداره و از اون فقط برای انجام تراکنش ها میشه استفاده کرد؛ رقابت با ارز های دیگه، برای این ارز کار سختیه.
  • امنیت پایین: همونطور که قبلا هم اشاره کردیم، تیم Nano تا به امروز اهمیت زیادی به امنیت این شبکه ندادن. به همین خاطر استفاده از این شبکه میتونه ریسک های زیادی رو داشته باشه.

 مزایای ارزدیجیتال نانو چیست؟

ارز دیجیتال NANO  | مزایای ارز دیجیتال نانو

با وجود همه ی ایراداتی که از این شبکه و رمز ارز اون گرفته میشه، نباید از مزیت های اون چشم پوشی کرد. تو این قسمت میخوایم بعضی از مزایای بسیار جذاب این ارز رو بررسی کنیم:

استفاده ساده و بی هزینه: ارز دیجیتال Nano و شبکه اون به نحوی طراحی شدن که استفاده و بهره بردن ازشون بسیار ساده و راحت باشه. اگه از این رمز ارز برای تراکنش های مالی یا معاملاتتون استفاده کنین، نیازی به پرداخت هزینه به عنوان کارمزد نیست.

با محیط زیست سازگار است: همونطور که میدونین، ما یه کره زمین بیشتر نداریم و به همین خاطر باید ازش به خوبی مراقبت کنیم. این روز ها فعالیت های زیادی تو سراسر جهان برای کمتر کردن میزان آلودگی ها و مصرف انرژی انجام میشه. از طرفی بیشتر ارز های دیجیتال از استخراج استفاده میکنن که این موضوع باعث اتلاف انرژی و گرمایش زمین میشه. فرآیند ماینینگ برای تامین امنیت شبکه بسیار مهمه. تو شبکه نانو از روشی استفاده شده که آسیبی به محیط زیست وارد نشه. این روش که پروتکل اجماع کم وزن و کارآمد (ORV) یاOpen Representative Voting  گفته میشه، از حداقل انرژی ممکن برای تامین امنیتش استفاده میکنه.

سرعت بالا: یکی از بزرگترین مزیت هایی که رمز ارز ها نسبت به سیستم های سنتی مالی دارن، سرعت بالا و استفاده آسان هستش. تراکنش هایی که تو بستر بلاک چین و به شکل بین مرزی انجام میشن، تو کمتر از چند ساعت به سرانجام میرسن. این در حالیه که تو سیستم های سنتی، این فرآیند ممکنه روز ها و هفته ها طول بکشه. نکته مهمی که در این زمینه وجود داره، مقیاس پذیری بالای شبکه نانو هستش که باعث میشه نقل و انتقالات مالی بسیار سریعتر انجام بشن.

این شبکه سریعتر و راحت تر است: سیستم بلاک های شبکه نانو به این رمز ارز اجازه میده که سوابق موجودی زنجیره حساب های این شبکه رو تو یه دفتر کل ثبت و حفظ کنه. پروتکل این شبکه فقط مانده حساب ها رو ثبت میکنه. در حالی که تو بیشتر شبکه ها کل معاملات تو دفتر اصلی ثبت میشن. به همین دلیل هستش که شبکه نانو رو سریعتر و راحت تر از هر شبکه ی دیگه ای میتونیم بدونیم.

ویژگی های ارز دیجیتال ارز دیجیتال نانو

ارز دیجیتال نانو یکی از ارزهای دیجیتال پیشرفته است که ویژگی‌های خاصی را به خود اختصاص داده است. اولین ویژگی برجسته ارز دیجیتال نانو، سرعت بالای تراکنش‌های آن است. با توجه به الگوریتم پیشرفته استخراج بلوک و استفاده از تکنولوژی بلاکچین، تراکنش‌های نانو فقط در عرض چند ثانیه تأیید می‌شوند. این ویژگی، عملکرد ارز دیجیتال نانو را بهبود می‌بخشد و امکان استفاده آسان و سریع از آن را فراهم می‌کند. ویژگی دیگری که ارز دیجیتال نانو را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند، کم هزینه بودن تراکنش‌ها است. با استفاده از نانو، کاربران می‌توانند با هزینه به‌صرفه، تراکنش‌های خود را انجام دهند و از کارمزدهای بالای بانکی و سیستم‌های پرداخت قدیمی خلاص شوند. علاوه بر این، امنیت بالای ارز دیجیتال نانو نیز باعث جذابیت بیشتر آن برای کاربران می‌شود. استفاده از رمزنگاری پیشرفته و تکنولوژی بلاکچین، امکان انجام تراکنش‌های امن و بدون نیاز به واسطه دیگری را فراهم می‌کند. به طور کلی، ویژگی‌های منحصر به فرد ارز دیجیتال نانو آن را به یک انتخاب عالی برای کسانی می‌کند که به دنبال سرعت، هزینه کم و امنیت بالا در تراکنش‌های خود هستند.

آیا استخراج ارز دیجیتال نانو امکان پذیر است؟

ارز دیجیتال NANO | استخراج نانو

یکی از بهترین روش هایی که برای بدست آوردن یه ارز دیجیتال وجود داره، استخراج اونه. معمولا استخراج با استفاده از دستگاه های پیشرفته و گران قیمت Asic یا کارت گرافیک های پیشرفته انجام میشه. شما فقط میتونین ارز هایی رو استخراج کنین که از اجماع اثبات کار (POW) برای پردازش تراکنش هاشون استفاده میکنن.

نانو از اون دسته ارز هاییه که امکان استخراجش وجود نداره. پروتکل این رمز ارز به طوری طراحی شده که احتیاجی به ماینینگ نداره. طبق تصمیم گیری بنیاد نانو، برای جلوگیری از اتلاف انرژی و مقابله با متمرکز شدن ارز ها به خاطر ماینر های بزرگ، تمام 133 میلیارد ارز دیجیتال Nano از قبل استخراج و به شبکه این ارز تزریق شدن. در حال حاضر این ارز تو بیشتر صرافی ها و پلتفرم های معتبر قابل معامله هستش.

با توجه به اینکه تنها راه بدست آوردن این ارز دیجیتال، خرید Nano است، میتونین با استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس این ارز رو بخرین.

از کدام کیف پول ارز دیجیتال نانو استفاده کنیم؟

ارز دیجیتال NANO  | کیف پول های نانو

هر معامله گر و سرمایه گذاری تو بازار ارز های دیجیتال به یه سری ابزار و وسیله احتیاج داره. یکی از مهمترین ابزار ها که میتونه امنیت کافی رو برای ارز های شما ایجاد کنه، کیف پول های دیجیتالی هستن. نانو رمز ارزیه که کیف پول های زیادی ازش پشتیبانی میکنن اما پیدا کردن کیف پولی که بتونه به بهترین شکل ممکن امنیت این ارز رو تامین کنه، کار سختیه. تو این مقاله برخی از برترین کیف پول رز دیجیتال نانو رو بهتون معرفی میکنیم. البته بعدا مطلبی جداگانه رو به این موضوع اختصاص میدیم.

برای ذخیره ارز Nano میتونین از کیف پول های زیر استفاده کنین:

تراست والت (Trust Wallet)، کیف پول گواردا (Guarda Wallet)، لجر نانو اس (Ledge Nano S)، نانو ولت (Nano Wallet) برای اندروید و آی او اس، نوتریوم (Natrium) و. . .

بررسی آینده نانو

ارز دیجیتال NANO  | بررسی آینده نانو

طبق پیش بینی ها ارز دیجیتال Nano میتونه تو آینده موفقیت های زیادی رو بدست بیاره. با گسترش استفاده از این ارز و شبکه اون تو بلاک چین های مختلف آینده نانو هم تضمین میشه. تو این قسمت از مقاله مون میخوایم بخشی از دلایلی که نشون دهنده موفقیت های این رمز ارز هستش رو باهاتون به اشتراک بزاریم.

چارلی لی (Charlie Lee) که موسس ارز دیجیتال لایت کوین هستش، یکی از طرف دارای این ارزه. آقای لی تو یکی از پست های اکانت توییتریش از این ارز دیجیتال و وایت پیپرش حسابی تعریف کرده بود. همچنین در مورد تکنولوژی بسیار پیشرفته و سایر نکات مثبتی که تو ارز نانو وجود داره، توضیحاتی رو نوشته بود. تو بازار ارز های دیجیتال، حمایت افراد مهم، متخصصان و. . . میتونه توجه سرمایه گذار های زیادی رو به یه ارز دیجیتال و پروژه اش جلب کنه.

در کل داشتن حمایت و تعریف و تمجید افراد موفق و متخصص بازار یکی از بزرگترین مزیت هاییه که متونه تاثیر بسزایی رو روی آینده Nano بذاره.

یکی دیگه از مواردی که نشون دهنده آینده بسیار درخشان این ارزه، استفاده از اون به عنوان روشی برای پرداخت هزینه های درون شبکه ای تو شبکه اجتماعی توییچ (Twitch) هستش. این پلتفرم مختص گیمر هاست و از اون برای پخش ویدیو و گیم پلی ها به شکل زنده و لایو استفاده میشه. مالک اصلی این شبکه اجتماعی کمپانی آمازون است. این شبکه هزاران عضو فعال داره که برای پرداخت های درون شبکه ای و دونیت (حمایت مالی) از ارز نانو استفاده میکنن. شاید بزرگترین نکته مثبتی که این ارز دیجیتال تونسته بهش دست پیدا کنه، همین مسئله باشه. بی شک این مسئله تاثیر قابل توجهی رو روی آینده Nano میذاره.

مزیت دیگری که باعث افزایش این ارز شد، ساخت و عرضه کیف پول های نرم افزاری برای گوشی های موبایل بود. این روزا تلفن های همراه بیشتر از هر وقت دیگه ای تو زندگی روزمره ما کاربرد دارن. به همین خاطر دسترسی پیدا کردن به سرمایه های خود با استفاده از این ابزار ها میتونه یکی از مهمترین مزیت های یه پلتفرم باشه. ساخت یه کیف پو اندرویدی برای این ارز حرکت بزرگی برای تامین آینده Nano بود. به خصوص نسخه اندرویدی این ولت دیجیتالی که کاربر های بسیار زیادی رو داره.

در حال حاضر فقط نسخه ی آلفای این کیف پول منتشر شده، اما همین نسخه نیز تونسته یه خوبی به وظیفه اش عمل کنه و سرمایه گذار های زیادی رو برای خرید نانو مجاب کنه. رشد تعداد کاربر ها و میزان استفاده از این رمز ارز میتونه باعث افزایش قیمت نانو بشه. تو قسمت بعدی با هم در این مورد بیشتر بحث میکنیم.

پیش بینی قیمت Nano در 5 سال آینده

ارز دیجیتال NANO | پیشبینی قیمت نانو

قبل از تحلیل ارز نانو و پیش بینی قیمتش تا چند سال اینده، باید به چند نکته بسیار مهم و ضروری توجه کنید.

  1. همه مواردی که تو این قسمت گفته میشن، حدس و گمان هستش و هیچ کس نمیتونه به طور قطع سمت و سوی بازار رو پیش بینی کنه.
  2. نباید مطالبی ارائه شده در این مقاله رو مبنایی برای خرید Nano یا فروش اون قرار بدین.
  3. قبل از این که وارد معامله ای بشین، حتما خودتون تحلیل در مورد اون ارز ارائه بدید و به اون پایبند باشید.
  4. روند کلی بازار، به خصوص قیمت بیت کوین تاثیر زیادی رو روی ارز های دیگه میزاره. به همین خاطر بهتره که قبل از باز کردن معامله ای، جهت حرکت کلی بازار رو در نظر بگیرید.

بعضی از پلتفرم ها وجود دارن که از تحلیلگر های برجسته، ربات های معامله گر و هوش مصنوعی برای پیش بینی آینده بازار رمز ارز ها و قیمت ارز های مختلف بهره میبرن. یکی از سایت هایی که تو این حوزه فعالیت داره، Wallet Investor هستش. این سایت معمولا تحلیل هایی محتاطانه منتشر میکنه. طبق داده هایی که تو این سایت وجود داره قیمت نانو تا انتهای سال 2026 میلادی میتونه تا عدد 26.5 دلار به ازای هر واحد از این ارز بالا بره.

Digital Coin Price هم یکی دیگه از پلتفرم هاییه که قیمت ارز های مختلف رو پیش بینی میکنه. تو این سایت داده های زیادی در مورد آینده نانو و قیمت اون وجود داره. اگه پیش بینی های این سایت درست از آب در بیان، تا انتهای سال 2026 ارز دیجیتال نانو میتونه به 20 دلار برسه.

جمع بندی

خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری تو این حوزه، یکی از پر ریسک ترین کار هاییه که هر فرد میتونه تجربه­اش کنه. در صورتی که بتونین با این بازار اخت بشین و از روند های اون استفاده کنین، تو مدت کوتاهی زندگیتون متحول میشه. اما در صورتی که بدون دانش و تجربه کافی وارد این بازار بشید، تمام سرمایه زندگیتون نابود میشه. به همین خاطر قبل از هر چیزی به فکر کسب دانش و تجربه تو دنیای کریپتوکارنسی ها باشین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال نانو چیست؟ | معرفی کامل و جامع ارز NANO | بررسی تاریخچه و آینده نانو
سوال امنیتی :4+99 = ?