ارز دیجیتال وان چین چیست؟ | آینده wanchain| قیمت وان چین| خرید | WAN کیف پول ارز دیجیتال WAN

1402/07/03
ارز دیجیتال وان چین چیست؟ | آینده wanchain| قیمت وان چین| خرید | WAN کیف پول ارز دیجیتال WAN

حتما شما هم تا الان در مورد ارزهای دیجیتال تو شبکه های اجتماعی، سایت های خبری، جمع های دوستانه و. . . شنیدین. امروزه اخبار ارزهای دیجیتال و صرافی های ارز دیجیتال پای ثابت منابع مختلف خبری هستن و اطلاعات زیادی در موردشون منتشر میشه. تا حالا ارزهای دیجیتال به صورت جدا از هم فعالیت داشتن. در واقع شبکه های مختلف با هم ارتباط نداشتن و اطلاعات بین پروژه ها تبادل نمیشد. این مسئله باعث محدود شدن کاربرد فناوری بلاکچین ها میشد. در نتیجه یکی از کارهایی که در این صنعت اولویت داشت، پیدا کردن راه حلی برای تراکنش بین بلاکچین ها بود. Wanchain اولین و تنها بلاکچینی است که امکان ارتباط با محاسبات ایمن چند جانبه رو داره.

در حال حاضر این پلتفرم به طور کامل به بلاکچین اتریوم متصل هست و به عنوان ابزاری برای مقیاس پذیری بلاکچین ها به کار میره. با خوندن این مطالب شاید بازم تو ذهنتون سوال بشه که Wanchain چیست؟ یا اصلا وان چین چه کاربرد های دیگه ای رو داره؟ و آیا برای سرمایه گذاری ارز خوبیه؟ در ادامه این مقاله، ارز وان چین رو که برای شما بررسی میکنیم تا بیشتر با این پروژه و ارز دیجیتال اون آشنا بشین. همچنین در مورد آینده Wan هم باهاتون صحبت میکنیم تا ببینیم این ارز برای سرمایه گذاری مناسبه یا نه؟

 ارز دیجیتال وان چین چیست؟

وان چین چیست؟

وان چین با نماد اختصاری WAN، یکی از کاربردی ترین رمز ارزهای بازاره که، در این لحظه با داشتن سهم 0.006 درصدی از کل بازار تو رتبه 377 این مارکت قرار داره. وان چین یه زیرساخت مالی توزیع شده است که امکان تراکنش های دارایی های دیجیتال رو در بلاکچین های مختلف فراهم میکنه. این پلتفرم چهارچوبی رو برای برنامه های مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتال ایجاد کرده. این فناوری بر پایه فناوری بلاکچین ساخته شده که عملکردی شبیه به بانک رو داره و به افراد این امکان رو میده که به صورت خودکار، پول های خودشون رو روی پلتفرم واریز و برداشت بکنن. وان چین توسط شرکت Wanglu Tech که یه شرکت چینی 560 میلیون دلاری هست و به وسیله جک لو به وجود اومده. ارز رمزنگاری شده وان چین که از یه زیر مجموعه برای شبکه اتریوم است، بلاکچین مخصوص خودش رو داره. به عبارت دیگه، ارز دیجیتال WAN توکن ERC20 نیست.

هدف ارز دیجیتال Wanchain چیست؟

هدف اصلی ارز دیجیتال Wanchain (WAN) ایجاد پلی بین بلاکچین‌ها (blockchains) مختلف و فراهم آوردن امکان تبادل دارایی‌ها و داده‌ها بین این بلاکچین‌ها است. وانچین تلاش می‌کند تا یک بی‌واسطه و متمرکز برای انتقال ارز و داده از یک بلاکچین به دیگری باشد، و به عبارت دیگر، یک پل بین بلاکچین‌ها ایجاد کند. در واقع، Wanchain سعی در ایجاد "پلاگین‌های تعاملی" (interoperable plugins) برای بلاکچین‌ها دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این امکان به تعدادی از کاربردهای مختلف از جمله مالی (مانند مبادله ارزهای دیجیتال) و غیرمالی (مانند مبادله اطلاعات و داده‌های حساس) کمک می‌کند. همچنین وانچین توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها را تشویق می‌کند تا برنامه‌ها و سرویس‌های خود را روی بلاکچین Wanchain اجرا کنند و از این تکنولوژی برای تبادل ارزها و داده‌ها با بلاکچین‌های دیگر بهره‌برند. به عبارت دیگر، وانچین به عنوان یک بستر تعاملی و تبادل بین بلاکچین‌ها عمل می‌کند. در کل، هدف Wanchain افزایش امکانات تعامل و تبادل بین بلاکچین‌ها و ایجاد یک بی‌واسطه کامل برای ارزها و داده‌ها در دنیای بلاکچین است.

تیم ارز دیجیتال وان چین:

وان چین توسط جک لو در سال 2017 تاسیس شد. سازمان وان چین نوعی سازمان خصوصیه که در ابتدا بیرون از سنگاپور فعالیت میکرد ولی تو پکن، چین و استین و تگزاس نیز دفتر مرکزی داره. جک لو، بنیانگذار و مدیر عامل وان چین، کارافرین و کارشناس فنی و علاقه مند به بلاکچین است. او قبل از راه اندازی وان چین در سال 2014 بنیانگذار Factom و مدیر فنی اون بود. جک لو همچنین Wanglutech رو که پروتکل بلاکچین متمرکز بر گواهی های سپرده داده و دارایی های دیجیتال هست، تاسیس کرده.

Li Ni معاون عملیاتی وان چین، دانشمند کامپیوتر با بیش از 15 سال تجربه در صنعت فناوری هست. لی نی همچنین در زمینه بازاریابی، توسعه تجارتت و فروش تجربه داره و پیش از این نیز در Supermap Software و Delta Electronics کار کرده.

ویجیا ژانگ، یکی از اعضای دیگه این پروژه است که به عنوان معاون فنی مهندسی وان چین فعالیت میکنه؛ همچنین مهندس و متخصص تحقیق و توسعه با تجربه ای در زمینه هایی مثل شبیه سازی نرم افزاری و بلاکچین هست. علاوه بر این، ویجیا ژانگ چند سال مهندس اصلی نرم افزار در DELL بود و تا الان بیش از بیست اختراع ثبت کرده.

ویژگی های ارز دیجیتال Wanchain چیست؟

• پروتکل ارتباطی بین زنجیره: پروتکل وان چین، انتقال بین شبکه وان چین و سایر بلاکچین ها رو راحت تر میکنه. قراردادهای هوشمند بخشی از این شبکه هستن که امکان تبادل دارایی بین پلتفرم و زنجیره های دیگه رو فراهم کردن.

• توکن هوشمند قرارداد (ناشناس بودن معامله): این فناوری، ناشناس بودن و حفظ حریم شخصی رو در حین انتقال تضمین میکنه. در واقع تو این شبکه، هر بار که معامله میکنین، ادرس جدیدی رو بوجود میاره. به همین دلیله که هیچکس نمیتونه الگوهای معامله شما رو تشخیص بده.

• الگوریتم Proof-of-Stake: این الگوریتم اطمینان میده که هزینه های معامله در وان چین، بسیار کمتر از بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال هست.

• روند معاملاتی: اگه چند نفر در یک معامله شرکت داشته باشن، وان چین از طرح ایجاد حساب قفل شده برای انجام معامله ها استفاده میکنه. طرح ارائه زنجیره قفل شده، سیستمی رو برای قفل کردن ارزهای دیجیتال اصلی در طی معامله فراهم میکنه که فقط در شرایط خاصی باز میشن.

نحوه کار ارز دیجیتال WAN 

هدف وان چین

در ادامه مقاله ارز Wan چیست؟ نحوه کار این ارز و شبکه¬اش رو بررسی میکنیم. ارز دیجیتال وان چین در تلاش است تا با برقراری ارتباط بین زنجیره های مستقل مختلف، بازار وسیع تری رو برای دارایی های دیجیتال ایجاد کنه. این پلتفرم تا به الان تونسته یک سری از برنامه ها رو از طریق قرارداد های هوشمند، سیستم های امنیتی و توکن Wan توسعه بده. همچنین بیشتر معاملات بین زنجیره ای تو این شبکه از طریق سیستم عامل های شخص ثالث انجام میشه. نکته ای که باعث منحصر بودن شبکه Wanchain شده، غیر متمرکز بودن اون هستش.

وان چین یکی از اولین پروژه های بلاکچینه که شامل حریم شخصی درون قراردادهای هوشمند میشه. این پلتفرم از امضاهای حلقه ای و تولید آدرس یکبار مصرف استفاده میکنه تا برای معاملات شما حالت ناشناس بودن فراهم بکنه. همچنین در یک امضای حلقه ای، شما به عنوان یک فرستنده با حساب های دیگه ترکیب میشین و این کار باعث میشه پیدا کردن شما به عنوان فرستنده حقیقی در بین این همه فرستنده کار سختی بشه. علاوه بر این، وان چین آدرس جدید برای هر معامله ایجاد میکنه تا شناخت و پیدا کردن الگوهای معامله تقریبا غیر ممکن بشه.

چه تعداد توکن WAN در گردش هست؟

توکن بومی سیستم وان چین، WAN هست که در پرداخت ها و حاکمیت زنجیره ای استفاده میشه. زمانی که عرضه اولیه توکن وان چین شروع شد، مقدار کل توکن های فروخته شده حدودا 107.100.000 واحد بود. این فروش حدود 120.000 اتریوم برای این پروژه سرمایه جذب کرد. همچنین لازم به ذکره که حداکثر میزان توکن WAN، دویست و ده میلیون واحد است.

امنیت شبکه ارز Wanchain چطوریه؟

یکی از مهمترین فاکتور های هر شبکه بلاک چینی، امنیت اون شبکه است. در ادامه مقاله وان چین چیست؟ در مورد امنیت این شبکه صحبت میکنیم. WAN یکی از انشعابات اتریوم میباشد و از الگوریتم اثبات سهام POS استفاده میکنه. وان چین برای همه کاربران در زمان عرضه اولیه سکه، توکن ERC20 WAN ارسال کرد. همچنین وقتی که شبکه اصلی در سال 2018 راه اندازی شد، توکن ERC20 با زنجیره بومی وان چین سازگار شد.

آینده Wanchain:

اینده ارز دیجیتال وان چین

در این بخش از مقاله WAN چیست؟ آینده ارز وان چین رو مورد بررسی قرار میدیم. در این لحظه قیمت WAN در حدود 0.86 دلار و ارزش بازار اون 169 میلیون دلار است. همچنین همکاری گسترده بلاکچین وان چین با بقیه بلاکچین ها برای ارتباط متقابل، گسترده کردن خدمات و برنامه های گفته شده به طور کل دید مثبتی رو نسبت به این ارز دیجیتال ایجاد کرده. با توجه به این مسائل میتونیم بگیم که افزایش قیمت خوبی در انتظار Wanchain هست.

همون طور که گفتیم ارز دیجیتال وان چین ویژگی ها و اهداف خاصی داره که با اجرای این اهداف، آینده WAN روشن پیشبینی میشه. علاوه بر این عوامل زیادی به آینده وان چین تاثیر میزاره، برای مثال وضعیت اقتصاد کشور ها یکی از این عوامل هست. اگه اقتصاد کشوری در حال نابودی باشه، افراد اون کشور به ارزهای دیجیتال رو میارن و با افزایش خرید، باعث قیمت ارزهای دیجیتال صعود میکنه. رسانه ها و مطبوعات نیز یکی دیگر از عواملی هست که میتونه در آینده Wanchain موثر باشه. رسانه ها با انتشار اخبار مثبت و منفی ارزهای دیجیتال باعث تغییر در آینده اون ها میشه.

کیف پول های ارز دیجیتال WAN:

کیف پول های وان چین

یکی از دغدغه های دارندگان وان چین اینه که این ارز رو کجا نگه داری کنن. به همین منظور میخوایم پاسخ مناسبی رو برای سوال کدوم کیف پول ها از این ارز دیجیتال پشتیبانی میکنن؟ ارائه بدیم. بهتره قبل از اینکه اقدام به خرید ارز دیجیتال WAN بکنین، یه کیف پول مناسب برای این ارز پیدا کنین. شما میتونین ارز دیجیتال وان چین رو در کیف پولی که وان چین ارائه میده، ذخیره بکنین. این کیف پول برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس هست. در حال حاضر این کیف پول ارز دیجیتال فقط از ارز وان کوین پشتیبانی میکنه ولی به زودی ارزهای دیگه¬ای هم بهش اضافی میشن.

علاوه بر این، کیف پول های سخت افزاری لجر، ترزور و کیف پول نرم افزاری تراست ولت نیز از ارز دیجیتال وان چین پشتیبانی میکنن و شما میتونین برای ذخیره ارز وان چین، از اون ها استفاده بکنین. در ادامه هر کدوم از این کیف پول ها رو به صورت مختصر برای شما توضیح میدیم.

کیف پول نرم افزاری وان چین ولت Wanchain Wallet:

وان چین ولت

کیف پول Wanchain Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری است که توسط بنیاد وان چین توسعه پیدا کرده و به طور اختصاصی از WANcoin پشتیبانی میکنه. بنیاد وان چین این کیف پول رو تو نسخه ویندوز، لینوکس و مک os برای دسکتاپ ارائه کرده. کیف پول وان چین ولت، پلتفرمی است که امکان انتقال غیر متمرکز ارزش بین بلاکچین Wanchain رو فراهم میکنه. این کیف پول از مکانیسم اختصاصی زنجیره متقابل برای قفل کردن وجوه وان چین در هر بلاکچینی استفاده میکنه و توکن ها پروکسی رو بوجود میاره. کاربران همچنین میتونن از این کیف پول، برای دریافت جایزه های شرط بندی استفاده کنن.

کیف پول Wanchain Wallet از عبارت 12 کلمه ای HD پشتیبانی میکنه و قابل انتقال به کیف پول های دیگه نیز هست. این والت، یه کیف پول غیر حضانت هست، به این معنی که شما صاحب کلیدها هستین و کنترل اون ها به عهده شماست. همچنین بنیاد وان چین هیچ وقت و تحت هر شرایطی، از شما عبارت HD seed رو نمیخواد. علاوه بر این، تو کیف پول وان چین از ویژگی Addredd Book پشتیبانی شده که با استفاده از اون میتونین فهرستی از آدرس های وان چین رو که بیشترین تراکنش ها رو باهاش دارین، ذخیره کنین.

کیف پول WAN به شما کمک میکنه تا ارز WAN خودتون رو راحتتر مدیریت کنین. همچنین این ولت اکنون از تراکنش های زنجیره ای متقابل با اتریوم نیز پشتیبانی میکنه و قراره که تو نسخه های بعدی از ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی کنه.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت Trust Wallet:

تراست ولت

تراست ولت توسط شخصی اوکراینی مقیم امریکا به نام Viktor Radchenko برنامه نویسی شده. این شخص برای اولین بار در دارک نت در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال اطلاعاتی به دست آورد. بعدا جذابیت شبکه اتریوم اون رو وسوسه کرد تا شانس خودش رو در صنعت ارزهای دیجیتال امتحان کنه. اولین برنامه ای که رادچنکو توسعه داد، اپلیکیشن ردیابی برای پیدا کردن پارکینگ و سایر امکانات برای کامیون دارن بود. بعد از اینکه این برنامش با موفقیت اجرا شد، به ساخت کیف پول ارز دیجیتال تشویق شد.

Trust Wallet یک از کیف پول غیرمتمرکز و متن باز است که به طور اختصاصی برای کاربران تلفن های همراه طراحی شده و نسخه وب و سخت افزاری نداره. در 31 ماه جولای 2018 کیف پول تراست ولت به طور رسمی به بایننس واگذار شد. بایننس میخواست یک کیف پول فرضی برای صرافی غیر متمرکز خودش بوجود بیاره. این کیف پول از نظر بایننس از زیرساخت خوبی برخوردار بود؛ همچنین امنیت بالایی رو داشت و به کاربر اجازه میداد تا کلیدهای خصوصی رو فقط در دستگاه خودشون ذخیره کنن. 

کیف پول Trust Wallet در اصل فقط برای ذخیره توکن های ERC20 و ERC223 طراحی شده بود؛ ولی الان برای بقیه ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین نیز توسعه پیدا کرده و از بیش از 160 هزار دارایی دیجیتال و 50 بلاکچین مختلف رو پشتیبانی میکنه. این کیف پول روز به روز قابلیت های خودش رو ارتقاء میده و توکن های جدیدی رو به فهرست خودش اضافه میکنه. شما میتونین برای ذخیره و نگهداری ارز Wanchain و سایر ارزهای دیجیتالیتون از این کیف پول استفاده کنین. آموزش نصب تراست ولت در سایت ایران بایننس موجود هست و می تونین از این آموزش برای راه اندازی این ولت استفاده کنین.

کیف پول سخت افزاری ترزور و لجر نانو اس:

کیف پول سخت افراری لجر و ترزور

شما میتونین برای ذخیره و نگه داری ارز Wanchain، از کیف پول های سخت افزاری لجر نانو اس و ترزور نیز استفاده کنین. در ادامه هر کدوم از این کیف پول ها رو برای شما توضیح میدیم.

Ledger Nano S که بهش کیف پول لجر نیز گفته میشه، کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری هست که برای ذخیره ایمن ارزهای دیجیتال کاربرد داره. کیف پول لجر نانو اس یه کیف پول چند ارزی هست، به این معنی که میتونین ارزهای مختلفی رو توش نگهداری و ذخیره کنین. با استفاده از والت لجر نانو اس، کنترل کامل کلیدهای خصوصی در اختیار خود کاربر هست و هیچ شخص ثالثی مسئول گم یا فریز شدن رمز ارزهای شما نیست. بنابراین خود شما مسئول امن نگه داشتن از کیف پول Ledger هستین. علاوه بر این، امنیت کیف پول های سخت افزاری مثل لجر بسیار بالاست و برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال بهتره از این نوع کیف پول استفاده کنین.

Trezor یک کیف پول سخت افزاری هست که در اوت سال 2014 به بازار عرضه شد. ترزور رو به عنوان اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین میشناسن که امنیت کیف پول سرد و قابلیت و راحتی کیف پول گرم رو به همراه داشت. تروزر نوعی والت HD است؛ به این معنی که کلیدهای خصوصی در کنترل شما هستن و کل کیف پول نیز توسط عبارت بازیابی 24 کلمه ای پشتیبانی میشه. علاوه بر این ها، ارائه پین کدی در هنگام راه اندازی و به هنگام ارسال ارزها ضروری هست. یکی دیگه از ویژگی های امنیتی کیف پول Trezor اینه که می تونین به 24 کلمه بازیابی، عبارت دیگه¬ای رو اضافی کنین و در کل 25 کلمه برای ریکاوری والت در اختیار داشته باشین.

نحوه خرید Wanchain:

خرید وان چین

شاید بعد از اینکه با ارز دیجیتال Wanchain آشنا شدین و در مورد آینده وان چین اطلاعاتی رو به دست آوردین، قصد سرمایه گذاری و خرید وان چین رو داشته باشین. ما در مقاله WAN چیست؟ به شما نحوه خرید و سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال وان چین رو آموزش میدیم. ابتدا برای خرید WAnchain باید صرافی های ارز دیجیتالی رو پیدا کنین که این رمز ارز رو در لیست خریدشون داشته باشن. صرافی های خارجی مثل Binance، کوکوین، کوینکس و... این ارز دیجیتال رو در لیست ارزهای خودشون دارن ولی با توجه به اینکه صرافی های خارجی احراز هویت میخوان، باید سراغ صرافی های ارز دیجیتال ایرانی رو بریم.

صرافی ایران بایننس یکی از صرافی های ایرانی معتبر و فعالی هست که ارز Wanchain رو در لیست خرید خودش قرار داده و میتونین بعد از ثبت نام و احراز هویت در این صرافی، خرید خودتون رو انجام بدین. این صرافی امکان مشاهده قیمت Wanchain رو به صورت لحظه ای برای شما فراهم کرده. شما میتونین با توجه به نمودار قیمت و نوسانات بازار، در بهترین فرصت خرید WAN خودتون رو انجام بدین. آموزش کامل خرید و فروش ارز دیجیتال WAN رو در سایت ایران بایننس برای شما گذاشته شده.

جمع بندی و حرف اخر:

ما در مقاله Wan چیست؟ به بررسی ارز وان چین و آینده اون پرداختیم و خواستیم شما رو با این ارزدیجیتال و برخی از از کیف پول هایی که ازش پشتیبانی میکنن، اشنا کنیم. ون چین رو میتونیم به عنوان یه زیر مجموعه برای اتریوم معرفی کنیم که یه بلاک چین اختصاصی داره. توجه داشته باشین که تو این مقاله ما به شما پیشنهاد خرید ندادیم ولی اگه قصد خرید ارزدیجیتال وان چین رو داشته باشین، باید بررسی های لازم رو انجام بدین تا خدایی نکرده متضرر نشین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال وان چین چیست؟ | آینده wanchain| قیمت وان چین| خرید | WAN کیف پول ارز دیجیتال WAN
سوال امنیتی :5+51 = ?