ارز دیجیتال ورج (Verge) چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال ورج)

1401/06/19
ارز دیجیتال ورج (Verge) چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال ورج)


در مقاله ارز دیجیتال Verge چیست؟ قصد داریم به بررسی ارز Verge، ویژگی های ورج، آینده ورج و...بپردازیم. با توجه به اینکه قراره اطلاعاتی درمورد یکی از ارز های دیجیتال ارائه کنیم، بهتره قبل از شروع توضیحاتی درمورد ارزهای دیجیتال ارائه کنیم تا درک بهتری از ارز Verge داشته باشین. امروزه به دلیل معروفیت ارز های دیجیتال در سراسر دنیا، احتمالا شما هم با پروژه ارز های دیجیتال برخورد داشتین ولی ممکنه برخی افراد اطلاعاتی راجب کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) و نداشته باشن.

ارزهای رمز پایه نوعی پول دیجیتال و غیرمتمرکز و مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین بوده و با سرعت بالا و حمایت بسیاری از توسعه دهندگان در حال توسعه و پیشرفت هست. استفاده از کریپتوکارنسی ها در انجام مبادلات به جای پول نقد به منظور انجام تراکنش ها نیاز به وجود هیچ نهاد واسطه مثل بانک نداره. این ویژگی می تونه میزان کارمزدی که موسسات مالی برای انجام عملیات های مختلف دریافت می کنن رو خیلی کم و یا به کلی حذف کنه.

بلاک چین نقش بزرگی در محبوبیت ارزهای دیجیتال ایفا می کنه و انعطاف پذیری اون باعث ساخت ارزهای دیجیتال متفاوت و گسترش این صنعت شده. در واقع طبیعت غیرمتمرکز این شبکه امنیت بسیار بالاتری نسبت به یک شبکه متمرکز داره و باعث شده که کسب و کارهای بزرگ با دارایی های خیلی باارزش به کریپتوکارنسی و استفاده از تکنولوژی بلاک چین علاقه مند بشن و از اون استقبال کنن. همچنین با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، رمز ارزهای زیادی پا به این بازار گذاشتن که یکی از این ارزها، ارز ورج هست که در ادامه مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که ارز دیجیتال ورج چیست؟ اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتال و اینده ورج و نکاتی درباره خرید ارز دیجیتال ورج، برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال ورج (Verge) چیست؟

ارز دیجیتال ورج (Verge) چیست؟

احتمالا حین مطالعه و بررسی ارز های دیجیتال با ارز Verge هم برخورد داشتین که با نماد اختصاری XVG شناخته میشه و در حال حاضر با دارا بودن ارزش بازار 192 میلیون دلار و سهم 0.012 درصدی از کل بازار در رتبه 268 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. ارز دیجتال Verge، یک ارز دیجیتال منبع باز غیرمتمرکز هست که سطوح مختلفی از تراکنش های خصوصی رو ارائه میده. Verge از فناوری بلاک چین برای تغییر این موضوع استفاده می کنه و به کاربران این امکان رو میده تا پرداخت های واقعا ناشناس انجام بدن که این کار رو با مبهم کردن آدرس‌های IP کاربران با Tor و با استفاده از تراکنش‌های مخفی انجام میده که تعیین موقعیت جغرافیایی کاربران رو دشوار می‌کنه.

ارزهای رمزنگاری شده، از جمله بیت کوین و اتر، مورد انتقاد برخی از کاربران قرار گرفتن، چون اونها ناشناس بودن کامل رو در معاملات ارائه نمیدادن. همچنین بهتره بدونین که ارز دیجیتال ورج (Verge) یکی از اولین سکه های حفظ حریم خصوصی بود که راه حلی برای این موضوع ارائه کرد. ورج در سال 2014 با نام DogeCoinDark ایجاد شد، چون یک فورک دوج کوین بود و ناشناس بودن رو برای کاربرانش فراهم کرد. این پروژه در سال 2016 به Verge تغییر نام داد.

ارز دیجیتال ورج علاوه بر حفظ حریم خصوصی، یک اصل کلیدی برای تمرکززدایی هست. Verge ساختار شرکت سنتی نداره. در عوض، این یک پروژه کاملا متن باز هست که توسط جامعه داوطلبانه اون اداره میشه. انگیزه این داوطلبان ایجاد یک ارز دیجیتال کاملا خصوصی و غیرمتمرکز هست.

بنیان گذاران ارز Verge

ارز دیجیتال ورج (Verge) چیست؟

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال ورج چیست؟ به معرفی بنیانگذاران این ارز دیجیتال بپردازیم. ارز Verge در سال 2014 توسط شخصی به نام Justin Sunerok (جاستین سونروک) تحت نام DageCoinDark ایجاد شد و در سال 2016 به Verge Currency تغییر نام داد. Justin Sunerok یک مدیر قدیمی شبکه و توسعه دهنده نرم افزار مستقر در فلوریدا هست. بهتره بدونین که جاستین سونروک که به عنوان بنیانگذار ارز ورج شناخته میشه، تجربه زیادی در زمینه بلاک چین و بازار کریپتوکارنسی داره و وجود او به عنوان بنیانگذار این ارز دیجیتال، می تونه نکته مثبتی باشه.

ویژگی های ارز دیجیتال Verge:

ویژگی های ارز دیجیتال Verge:

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال متنوعی پا به این بازار گذاشتن و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون، محبوبیت و سرمایه لازم رو به دست اوردن. ارز ورج هم ویژگی های زیادی داره که در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Verge چیست؟ به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

• یکی از ویژگی های ارز دیجیتال ورج این هست که سرعت تراکنش هایی که در این پروتکل انجام میشه، سریع تر از بیت کوین هست. اکوسیستم ورج (Verge) مشابه بیت کوین عمل می‌کنه با این تفاوت که سرعت و حریم خصوصی فوق‌العاده بالاتری نسبت به بیت کوین داره. برای کسب اطلاعات کامل در مورد اینکه ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟ مقاله ما رو مطالعه نمایید که در این مورد در سایت قرار دادیم.

• یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال ورج این هست که همه تراکنش ها به صورت ناشناس هستن، به عبارتی در پروتکل Verge تمامی تراکنش‌ها بصورت کاملا ناشناس انجام میشن، طوری که حتی IP کاربران هم قابل تشخیص نیست. 

• سرعت و کارمزد مناسب شبکه، تمرکز شدید بر روی حریم خصوصی با استفاده از شبکه‌های ناشناس محور مانند TOR و i2p از ویژگی‌های بارز ارز Verge محسوب میشه.

• ورج یک پروژه 100 درصد متن باز (open source) هست، به این معنی که همه توسعه دهنده ها می تونن کدهای اون رو بررسی کنن.

• ورج از پروتکل شبح استفاده می‌کنه که توسط اون می‌توان تراکنش‌ها رو در یک دفترکل خصوصی مخفی کرد. 

• استخراج ورج با انواع سخت افزارها از جمله CPU،GPU و دستگاه‌های ASIC احتمالی امکان پذیر هست.

مزایا و معایب ارز دیجیتال Verge:

مزایای ارز دیجیتال Verge

• از بین بردن کلاه برداری ها از راه بازپرداخت. یعنی تراکنش های انجام شده توسط Verge تغییر ناپذیر هستن و نمی توان اونها رو معکوس کرد.

• در دسترس بودن و سرعت بالای تراکنش. از اون جایی که بر خلاف روش پرداخت با بانک ها، هیچ جزو سومی در شبکه Verge وجود نداشته و هیچ زمانی برای پردازش در این بخش صرف نخواهد شد.

• هزینه های پایین تر تراکنش. پرداخت با کارت های اعتباری معمولا 2 تا 4 درصد هزینه تراکنش داره. در حالی که هزینه تراکنش verge حدود 0.1 درصد هست.

معایب ارز Verge:

• احتمال استفاده در فعالیت های مجرمانه وجود داره.

• از اونجایی که Verge تراکنش های کاملا محرمانه و خصوصی رو ممکن میکنه، احتمال استفاده از اون توسط مجرم ها زیاده و متعاقبا شاید منجر به ممنوع شدن این ارز توسط بسیاری از کشورها بشه. به منظور حل این مشکل، Verge به کاربران خودش دو انتخاب جهت عمومی ساختن اطلاعات تراکنش های خود و یا خصوصی سازی کامل اونها توسط پروتکل هایTor، I2P و Wraith ارائه میده.

دلیل خاص و منحصر بفرد بودن Verge:

ویژگی های ارز دیجیتال Verge:

ویژگی منحصر به فرد Verge این هست که برای حفظ حریم خصوصی به رمزنگاری متکی نیست. برای اطمینان از ناشناس بودن کامل، Verge از چندین شبکه مبتنی بر ناشناس بودن استفاده می کنه، از جمله پروتکل اینترنت نامرئی (I2P) و (TOR). در اینجا، I2P به رمزگذاری داده‌های کاربران کمک می‌کنه، در حالی که TOR با پرتاب ارتباطات کاربران از طریق شبکه‌ای از تونل‌ها و رله‌ها، به محافظت از هویت‌ها کمک می‌کنه.

نحوه عملکرد پروتکل Verge:

 ارز دیجیتال Verge:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Verge چیست؟ به بررسی نحوه کار و عملکرد ارز ورج می پردازیم. اهداف ارز دیجیتالVerge  مبنی بر یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، خصوصی و در دسترس از طریق فناوری پیاده‌سازی شده به دست میاد. همون طور که اشاره کردیم این شبکه از طریق نرم افزار موجود The Onion Router (TOR) از هویت کاربران خودش محافظت می کنه.

IP کاربران با رمزگذاری اطلاعات در یک پک که به چندین دستگاه مختلف در شبکه TOR ارسال میشه، هاید میشن. وقتی دستگاه به مقصد نهایی خودش رسید، قادره اطلاعات رو رمزگشایی کنه، اما نمی‌تونه آدرس IP اصلی رو تعیین کنه.

TOR در تمام کیف پول های Verge ادغام شده، به این معنی که هیچ نقطه واحدی وجود نداره که بتونه منبع یا مقصد تراکنش ها رو مشخص کنه.

 Verge می‌تونه با فناوری آدرس مخفیانه، کلید دوگانه یک لایه حفاظتی اضافه به کاربرانش بده. این به کاربران اجازه میده تا چندین پرداخت رو به آدرس های مختلف ارسال کنن، حتی اگه به یک آدرس هدایت شده باشن. آدرس‌های مخفی، تاریخچه تراکنش‌ها رو حتی خصوصی‌تر و مبهم‌تر می‌کنن.

 مبادله اتمی هم در شبکه Verge پیاده سازی شده که امکان تجارت همتا به همتا رو در بین بلاک چین های مختلف فراهم می کنه. این ویژگی نیاز به صرافی های متمرکز سنتی رو از بین می بره و در عوض به کاربران Verge اجازه میده تا تراکنش های خودشون رو کنترل کنن توسعه دهنده های ارز دیجیتال ورج ادعا دارن که با فعال کردن قابلیت مبادله اتمی، Verge گامی فعال به سوی آینده ای غیرمتمرکز برمی داره.

نقشه راه ارز دیجیتال Verge:

نقشه راه ارز دیجیتال Verge:

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Verge چیست؟ به بررسی نقشه راه Verge میپردازیم. انجمن Verge به طور مداوم به اهداف از پیش تعیین شده خودش بر روی Road Map یا نقشه راه پایبند بوده و راه اندازی اخیر کیف اندروید TOR احتمالا باعث افزایش محبوبیت بیشتر Verge میشه. همچین کیف پولی اجازه میده تا هر کسی با دستگاه اندرویدی خودش، معاملات و تراکنش های کاملا ناشناس انجام بده. 

کیف پول دیگر I2P یک قدم فراتر رفته و از دسترسی از IP ها به اطلاعات تراکنش جلوگیری می کنه. از طرف دیگه توسعه فناوری RSK در جزو برنامه بوده که خود بستری برای قراردادهای هوشمند فراهم کرده و سرعت تراکنش ها رو به شدت افزایش میده و این ارز رو برای استفاده تجاری آماده میکنه. توسعه های بیشتری در برنامه بوده که Verge رو تبدیل به تنها ارزی می کنه که قابلیت ساخت و اجرای dAapps های ناشناس رو از طریق قراردادهای هوشمند داشته باشه. در نهایت با توجه به نقشه راه ارز دیجیتال ورج، می تونیم این نتیجه رو بگیریم که ارز دیجیتال ورج اهداف مشخصی داره و برای رسیدن به این اهداف باید مشکلات زیادی رو رفع کنه، ولی در اخر با رسیدن به این اهداف، اینده ورج درخشان میشه.

پیش بینی قیمت و آینده ورج:

  ارز دیجیتال ورج

پیش بینی قیمت و آینده ورج جزو مهم ترین مواردی هست که باید مورد بررسی قرار بگیره. بازار ارزهای دیجیتال مثل سایر بازار های مالی دارای نوسانات صعودی و نزولی هست که دلایل زیادی باعث این نوسانات میشه. دلایلی مثل شرایط اقتصادی و سیاسی کشورها، تقاضای خرید مردم، اخبار و رسانه ها، تنش های بین کشورها و... که تاثیرات مثبت و منفی بر روی قیمت و آینده Verge میذارن. همچنین ارز دیجیتال Verge در کنار سایر رمز ارزها از جوو کلی بازار و میزان تقاضا و استقبال کاربران دنیای ارز کرپتوکارنسی تاثیر میگیره.

پیش بینی قیمت و اینده ورج 2022:

 با توجه به تحلیل‌های فنی روی داده‌های قیمت گذشته XVG، پیش‌بینی میشه در سال 2022 قیمت Verge به مینیمم سطح 0.016 دلار برسه. قیمت XVG می تونه با میانگین قیمت معاملاتی 0.017 دلار به حداکثر سطح 0.018 دلار برسه. 

 پیش بینی قیمت ورج 2023:

 طبق پیش بینی های صورت گرفته قیمت Verge در سال 2023 به مینیمم قیمت 0.023 دلار برسه و همچنین به ماکسیمم قیمت 0.027 دلار با میانگین قیمت 0.025 دلار در سال 2023 برسه.

 پیش بینی قیمت XVG برای 2024-2025:

 طبق پیش بینی قیمت و تحلیل تکنیکال، پیش بینی میشه که قیمت Verge در سال 2024 به مینیمم قیمت 0.035 دلار برسه و قادره به ماکسیمم قیمت 0.040 دلار با میانگین قیمت معاملاتی 0.037 دلار برسه.

پیش بینی قیمت XVG برای 2025:

 انتظار می رود قیمت ورج در سال 2025 به مینیمم قیمت 0.051 دلار برسه و توانایی صعود به ماکسیمم قیمت 0.060 دلار با میانگین قیمت0.035 دلار در سال 2025 برسه.

کیف پول های ارز دیجیتال Verge:

کیف پول های ارز دیجیتال Verge:

احتمالا بعد از کسب اطلاعاتی در مورد ارز Verge قصد سرمایه گذاری و خرید رمز ارز ورج رو داشته باشین. اما بهتره قبل از اقدام به خرید و سرمایه گذاری ارز Verge با انواع کیف پول های رمز ارز ورج آشنا بشین و در سیو و نگهداری ارزهاتون با مشکل مواجه نشین. بنابراین در این پارت از مقاله ارز دیجیتال Verge چیست؟ به بررسی مناسب ترین ولت های ارز ورج می پردازیم.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی و سرمایه گذاری افراد مختلف در این بازار، یکی از دغدغه های پیش روی افراد سرمایه گذار این هست که یه جایی امن برای نگهداری از ارزهای دیجیتال و دارایی های خودشون داشته باشن. به این ترتیب کیف پول های زیادی به این منظور به وجود اومدن. شما نیز برای ذخیره ارز دیجیتال ورج در والت ها باید در انتخاب خودتون دقت کنین و بهترین والت رو برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال خودتون انتخاب کنین. در ادامه برخی از انواع کیف پول ارز دیجیتال ورج رو برای شما معرفی و بررسی می کنیم.

کیف پول سخت افزاری Ledger:

کیف پول های ارز دیجیتال Verge:

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال ورج، کیف پول سخت‌افزاری رمزگذاری‌شده Ledger هست. کیف پول‌های سخت‌افزاری از تکنیک‌های رمزگذاری بسیار پیشرفته استفاده می‌کنن تا ارزهای شما رو در برابر حملات پیچیده شبکه یا حتی کلاهبرداری‌های ساده فیشینگ که کاربرانی که ارزهای خودشون رو تو کیف پول نرم‌افزاری یا وب‌سایتی نگهداری می‌کنن، محافظت کنن. کیف پول‌های سخت‌افزاری حتی به کاربران این امکان رو می‌دن که ارزهای خودشون رو از طریق یک Mnemonic seed phrase بازیابی کنن، اون هم فقط در شرایطی که کیف پول Verge به سرقت رفته باشه، آسیب دیده باشه یا در معرض خطرات دیگه قرار گرفته باشه و ارز های شما رو به صورت آفلاین و امن نگه داری میکنه.

کیف پول نرم افزاری Trust wallet (تراست ولت):

کیف پول های ارز دیجیتال Verge:

یکی دیگه از بهترین کیف پول ارز دیجیتال Verge، تراست ولت هست. تراست ولت کیف پولی هست که به طور رسمی توسط Binance پشتیبانی می‌شه، و یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران هست و مکانی عالی برای ذخیره ارز دیجیتال ورج بشمار میره. اگه به تازگی با ارزهای رمزنگاری شده آشنا شدید و سرمایه گذاری تون رو شروع کردید یا صرفا به دنبال مکانی برای ذخیره Verge خودتون در یک دستگاه ایمن هستین، کیف پول نرم افزاری مختص Android و IOS ، تراست ولت به دلیل راحتی، امنیت و گزینه های پشتیبانی که ارائه می ده ممکنه که مناسب باشه. بهتره برای سیو ارزهای دیجیتالی Verge تون با دانلود Trust Wallet درAndroid یا IOS شروع کنید. برای یادگیری آموزش نصب کیف پول تراست ولت مقاله ما رو م مطالعه نمایید.

کیف پول نرم افزاری Atomic wallet :

کیف پول های ارز دیجیتال Verge:

ارز Verge رو می توان در اتمیک ولت، کیف پولی با قابلیت اجرا روی اندروید، iOS و چندین نسخه دسکتاپ ذخیره کرد. کیف پول اتمیک از بیش از 300 ارز دیجیتال از جمله Verge و سایر توکن های ERC20 و BEP2 پشتیبانی میکنه. کیف پول اتمیک همچنین تبادلات اتمی و یک اکسچنج داخلی رو ارائه میده که کاربران می تونن از اون برای مبادله رفت و برگشت بین تمام دارایی های پشتیبانی شده از جمله Verge استفاده کنن.

 کیف پول هایی که هم نسخه موبایل و هم نسخه دسکتاپ رو ارائه میدن خیلی راحت هستن. اما به دلیل اینکه تیم مجبوره از عدم وجود اکسپلویت در همه نسخه ها اطمینان حاصل کنه، می تونن امنیت کمتری هم داشته باشن. به نظر ما ضروری هست که یک کیف پول دسکتاپ رو فقط روی یک دستگاه تمیز و ایمن نصب کنین که دسترسی کمی به اینترنت داره یا اصلاً دسترسی نداره. به دلیل اینکه بدافزار در سیستم‌عامل‌های تلفن همراه رایج نیست، اغلب کیف پول‌های موبایل رو برخی ایمن‌تر می‌دونن. بنابراین از اتمیک والت میتونین بعنوان کیف پول Verge استفاده کنین.

کیف پول Math Wallet :

کیف پول های ارز دیجیتال Verge:

یکی دیگه از تاپ ترین کیف پول ارز دیجیتال Verge، مث ولت هست که این کیف پول بیش از 65 بلاک چین عمومی از جمله ارز دیجیتال Verge رو پشتیبانی می‌کنه. مث ولت محبوبیت زیادی پیدا کرده و برخی اون رو یکی از بهترین کیف پول های NFT می‌دونن. علاوه بر این می‌توان اون رو با چندین کیف پول سخت افزاری هم ادغام کرد. کاربران همچنین می‌تونن چندین آدرس ایجاد کنن که به خودی خود یک ویژگی قابل توجه هست.

کیف پول مث ولت مزایایی داره که باعث تمایز اون از سایر کیف پول ها میشه که به چند مورد از این مزایا اشاره می کنیم.

ویژگی های کیف پول Math Wallet :

• رابطه کاربری آسان

• پشتیبانی از انواع Dapps 

• مولتی پلتفرم

• استفاده رایگان

• پشتیبانی از رمز ارز های مختلف

کیف پول های دیگه ای هم از ارز دیجیتال Verge پشتیبانی می کنن که میتونیم به Trezor، Vergepay و... اشاره کنیم که برای سیو رمز ارز Verge تون ازشون استفاده کنین.

 نتیجه و جمع بندی:

در مقاله ارز دیجیتال ورج (Verge) چیست؟ تلاش کردیم اطلاعات مفید و کاربردی درباره رمزارز Verge، ویژگی های ورج، قیمت و آینده ورج و کیف پول های Verge در اختیارتون قرار بدیم. اگه قصد خرید و سرمایه گذاری verge رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس که یکی از معتبر ترین صرافی های کشوره، کمک بگیرین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال ورج (Verge) چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال ورج)
سوال امنیتی :7+76 = ?