ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)

1401/06/31
ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)


ما سعی می کنیم در مقاله ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز کیپ نتورک، آینده KEEP و کیف پول های ارز دیجیتال Keep Networke برای شما ارائه کنیم.

رمز ارزها به عنوان یک سیستم پرداخت دیجیتال و همتا به همتا برای تایید تراکنش ها نیازی به بانک ها ندارن. هر شخصی در هر کجای دنیا می تونه ارز دیجیتال رو ارسال و دریافت کن. پرداخت ارزهای دیجیتال مشابه ورودی های دیجیتالی هست که معاملات خاص ثبت شده به صورت آنلاین در یک پایگاه داده دفتر کل عمومی رو توصیف می کنه.

علاقه به خرید ارزهای دیجیتال رشد مداومی رو تجربه کرده، چون رمزارزها به طور فزاینده ای در سطوح مختلف زندگی ما وارد شدن.  افزایش آگاهی در این حوزه، رشد انقلاب مالی رو در در پیش داره. استفاده از ارزهای دیجیتال مزایا و معایبی هم داره. با این حال شرکت های بزرگ زیادی در جستوی راه هایی برای تلفیق فناوری ارز دیجیتال و حداکثر استفاده از مزیت اون ها هستن. بنابراین ایده ارزهای دیجیتال به این زودی ها از بین نمیره.

به دلیل افزایش آگاهی شما مقاله های متنوع در مورد ارزهای مختلف تقدیم حضورتون میکنیم. در این مقاله نوبت ارز دیجیتال کیپ نتورک هستش. شاید تا الان اسم ارز کیپ نتورک رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در موردش به دست بیارین. ما در این مقاله قصد داریم ارز کیپ نتورک، خرید کیپ نتورک، آینده KEEP و کیف پول   Keep Networke رو بررسی کنیم.

ارز دیجیتال Keep Networke چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال Keep Networke چیست؟ می تونیم این پاسخ رو بدیم که کیپ نتورک با نماد اختصاری KEEP یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 441.54 میلیون دلار و سهم 0.01 درصدی از کل بازار، در رتبه 243 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. کیپ نتورک یک شبکه با انگیزه برای ذخیره و رمزنگذاری داده های خصوصی در بلاک چین عمومی هست. همچنین این شبکه از کانتینرهای خارج از زنجیره برای داده های خصوصی که به عنوان نگهداری شناخته میشن، ساخته شده که به توکن KEEP این امکان رو میده تا کاملا بدون مجوز باشه.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)

پروتکل Keep Networke به عنوان یک شبکه راه حل حفظ حریم خصوصی با قابلیت محرمانه نگه داشتن داده ها طراحی شده. داده ها به طور ایمن در شبکه کیپ نتورک غیر متمرکز ذخیره میشن که برای تیم KEEP قابل دسترس نیستن. همچنین پروتکل Keep Networke به گونه ای ساخته شده که مدیریت قراردادها و استفاده از اطلاعات خصوصی رو امکان پذیر می کنه و در عین حال از قرار گرفتن در معرض اون در یک زنجیره عمومی جلوگیری می کنه، که برای رسیدن به این هدف از الگوریتم امضای دیجیتال منحنی بیضی ECDSA استفاده می کنه.

پروتکل کیپ نتورک یک لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاک چین هاست که به کاربران و برنامه های کاربردی اجازه میده داده هاشون رو به صورت خصوصی ذخیره کنن. همچنین پروتکل Keep Networke پلی بین دنیای بلاک چین های عمومی و داده های خصوصی ایجاد می کنه. این شبکه از محفظه هایی خارج از برنامه برای نگهداری داده های خصوصی به نام Keeps استفاده می کنه.

بنیانگذاران ارز دیجیتال KEEP:

شبکه کیپ نتورک در سال 2017 توسط دو نفر به اسم های Matt Luongo وCorbin Ponتاسیس شد.هر دو از بزرگان صنعت رمزنگاری هستن که قبلا برنامه Foldرو نیز تاسیس کرده بودن.پروتکل کیپ نتورک با ایجاد 1 میلیون توکن KEEP شبکه اصلی خودش رو در27 ماه آپریل سال2020 میلادی راه اندازی کرد. توکن هایKEEP یک دارایی عرضه ثابت هستن و بیش از1میلیارد توکنKEEP وجود نخواهد داشت. این پروژه بیش از20 کارمند داره که همشون افرادی با تجربه در ریاضیات و رمزنگاری هستن.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)

مت لونگو(Matt Luongo) یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شبکه Thesis و Keep Networke هست. همچنین از زممان آغاز به کار اون در سال 2014 مجموعه Thesis به میلیون ها کاربر خدمت کرده و بیش از 300 میلون دلار ارزش قفل شده رو در خودش جا داده. با برندهایی مثل ویزا همکاری میکنه تا پذیرش بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال رو پیش ببره. مت لونگو در دهه گذشته یک کارآفرین سریالی بوده و قبل از ورود تمام وقت به صنعت ارزهای دیجیتال در سال 2014 چندین نقش اجرایی فنی داشته.

کوربین پون(Corbin Pon) یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد اجرایی پایان نامه، استودیوی تولید سرمایه گذاری بلاک چین و توسعه دهنده شبکه KEEP هست.او بیش از 10 سال هست که یک توسعه دهنده نرم افزار و کارآفرین هست.کوربین قبل از کار خود در زمینه بلاک چین، یک شرکت موتور جستجوی شبکه خبره رو تاسیس کرد.

نحوه کار پروتکل Keep Networke:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ به بررسی نحوه کار پروتکل Keep Networke مپپردازیم. پروتکل کیپ نتورک از مکانیزمی به اسم Random Beacon برای انتخاب تصادفی امضا کننده های tBTC استفاده می کنه. این کار برای محافظت از هویت سپرده گذار به شبکه و جلوگیری از تبانی بین امضا کننده ها برای حمله به شبکه یا سرقت وجوه هست. به این ترتیب امضا کننده ها باید با استفاده از کلید امضا کنن که کسی از اون خبر نداره و هیچکس به غیر از امضا کننده ها نمی دونه چی کسی به عنوان امضا کننده انتخاب میشه، تا زمانی که انتخاب از طریق چراغ تصادفی انجام میشه.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)

توکنKEEP به گونه ای ساخته شده که بدون مجوز و در برابر سانسور مقاوم باشه. به این ترتیب دارندگان توکنKEEP می تونن tBTC رو به روشی مشابه عملکرد یک گره شبکه رو کامل اجرا کنند. حتی نقش مهم تری برای ایفای نقش وجود داره، چون امضا کننده ها درtBTC سهامدارانی هستن که اتریوم وKEEP رو برای انجام وظایف خود به اشتراک میذارن.

هنگامی که سهامداران نقش خودشون رو با پشتکار انجام میدن، توکن هایKEEP رو به عنوان پاداش به دست میارن.ویژگی اصلی پروتکلKeep Networkeتوانایی ذخیره اطلاعات خصوصی به اسم اسرار در خارج از سیستم های بلاک چین هست. نگهدارانده ها به برنامه های مبتنی بر بلاک چین اجاره میدن تا بدون افشای کامل محتوای اون ها از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند، با اسرار ارتباط برقرار کنند. این کار به این دلیل انجام میشه که وقتی یک معیار خاص برآورده میشه، میتونه داده ها، پرونده های رمزگذاری شده یا تایید هویت کاربر رو به برنامه ها ارائه بده.رایانه ها یا گره هایی که این اسرار رو نگهداری میکنن به عنوان ارائه دهنده های نگهداری شناخته میشن.

ویژگی های ارز دیجیتال Keep Networke:

پروتکل Keep Networke دارای محفظه های خارج از زنجیره برای داده های خصوصی به نام keeps یا نگهدارنده هست که بین قراردادهای هوشمند با داده های خصوصی بدون به خطر انداختن شفافیت یا قابلیت حسابرسی، تعامل عمیقی میده.TBTC اولین اپلیکیشنی هست که بر روی پروتکل کیپ نتورک ساخته شده که در برابر سانسور مقاوم هست، چون از پروتکل KEEP برای ذخیره داده ها استفاده میکنه.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)هر توکن TBTC به طور کامل با حداقل 1 بیت کوین ذخیره شده مطابقت داره. BTC غیر قابل اعتماد هست و از دیدگاه تصادفی برای انتخاب امضاکننده ها استفاده می کنه که به اتریوم متصل هستن و مسئولیت بیت کوین سپرده شده رو بر عهده دارن. یعنی شما میتونین TBTC رو به BTC هر زمان که بخواهین، بدون نیاز به واسطه برای امضا کردن تبدیل کنین و بالعکس.

هدف ارز دیجیتال KEEP:

مت لونگو و کوربین پون پروتکل Keep Networke رو در سال 2017 تاسیس کردن. این دو در حالی که روی Fold کار می کردن، متوجه شدن که نیاز به ابزارهای بهتر برای حفظ حریم خصوصی برای اتریوم وجود داره.

مت و کوربن تصمیم گرفتن تا یک لایه حفاظتی جدید به وجود بیارن که به برنامه های مبتنی بر بلاک چین امکان ذخیره و دسترسی به اطلاعات خصوصی رومیده. پروتکل کیپ نتورک داده های خصوصی رو رمزگذاری کرده و از طریق محاسبه چند جانبه از اون ها محافظت میکنه.

کاربردهای ارز دیجیتال کیپ نتورک:

در این بخش از مقاله برخی از کاربردهای ارز کیپ نتورک رو بررسی می کنیم. توکن های KEEP به برنامه های مبتنی بر بلاک چین این امکان رو میدن تا با استفاده از قراردادهای هوشمند با Secret ها ارتباط داشته باشن. Secretهاهممون اطلاعات خصوصی هستن. دلیل انجام این کار این هست که زمانی که یک معیار خاص اجرا میشه، داده ها و فایل های رمزگذاری شده رو به برنامه ارائه میده.ارائه دهنده های KEEP در واقع رایانه ها و نودهایی هستن که از توکن KEEP نگهداری می کنند. به این ترتیب زمانی که یک کاربر قصد خرید ارز KEEP رو داشته باشه، درخواستی به پروتکل کیپ نتورک ارسال میشه.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)پروتکل Keep Networke به عنوان یک راه حل حفظ حریم خصوصی طراحی شده. هسته اصلی این پروژه توانایی نگهداری اطلاعات خصوصی مثل کلیدهای خصوصی در ظروف کوچک در خارج از زنجیره به نام Keeps هست که هم غیر متمرکز هست و هم برای اعضای تیم KEEP خارج از محدودیت هستن. Kepps به قراردادها اجازه میده تا داده های خصوصی رو بدون قرار گرفتن در معرض بلاک چین عمومی از طریق الگوریتم امضای دیجیتال منحنی آستانه ای مدیریت و استفاده کنند، که توسط کیف پول ها و صرافی های ارزهای دیجیتال استفاده میشه.

توکن KEEP چیست؟

پروتکل Keep Networke شبکه اصلی خودش رو در 27 آوریل 2020 با ایجاد 1 میلیارد توکن KEEP راه اندازی کرد. توکن های KEEP یک دارایی عرضه ثابت هستن، یعنی هرگز بیش از 1 میلیارد توکن KEEp وجود نخواهد داشت.

بررسی آینده Keep Networke:

برای پیش بینی قیمت و آینده کیپ نتورک نیز باید مثل سایر ارزهای دیجیتال، فاکتورهای متعددی رو زیر نظر بگیریم. چون به طور کلی آینده کیپ نتورک و سایر ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی داره. عواملی مثل عرضه و تقاضا، اخبار و رسانه ها، وضعیت اقتصادی کشورها و اهداف تیم پروژه ارز دیجیتال کیپ نتورک می تونن بر قیمت و آینده KEEP تاثیر مثبت و منفی بذارن.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP) یکی از عوامل اثر گذار بر قیمت و آینده KEEP، اخبارها و رسانه های اجتماعی هستن. تاثیر این عوامل می تونه اینجوری باشه که یک خبری در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی منتشر بشه که در نتیجه باعث بالا یا پایین رفتن قیمت کیپ نتورک بشه. همچنین مورد بعدی که می تونه به آینده کیپ نتورک تاثیر بذاره، میزان عرضه و تقاضا هست. به این ترتیب اگه تقاضای خرید ارز KEEP افزایش پیدا کنه، می تونه باعث افزایش قیمت KEEP بشه. اهداف و تیم پروژه کیپ نتورک نیز یک دیگه از عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت و آینده کیپ نتورک هست. همونطور که گفتیم، تیم کیپ نتورک قصد داره تا یک پروتکل و ابزاری مناسب برای حفظ حریم خصوصی کاربران در بلاک چین ها به وجود بیاره.

قیمت کیپ نتورک:

در زمان نوشتن این مقاله قیمت کیپ نتورک چیزی حدود 0.75 دلار و با احتساب نرخ تتر 29.805 تومان، معادل 22.429 تومان و حجم معاملات روزانه اون نیز 65.78 میلیون دلار هست. همچنین بالاترین قیمت KEEP در 15 اوت سال 2020 حدود 1.47 دلار بود.

معرفی انواع کیف پول کیپ نتورک:

بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال کیپ نتورک و بررسی آینده KEEP، شاید قصد سرمایه گذاری و خرید کیپ نتورک رو داشته باشین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به خرید کنین با کیف پول هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند آشنا بشین. ما به این منظور، در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال KEEP چیست؟ برخی از انواع کیف پول کیپ نتورک رو برای شما معرفی کنیم.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ها کار درستی نیست . به این منظور باید از کیف پول های دیجیتالی استفاده کنین. برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال، میشه از کیف پول های دیجیتال متنوعی استفاده کرد. کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی در بازار ارزهای دیجیتال هستن که در این بستر خدماتی رو برای شما ارائه میدن، که می تونین با انتخاب یک گزینه ارز دجیتال خودتون رو در اون ها ذخیره کنین.

می تونین ارز دیجیتال KEEP رو هم در این کیف پول ها ذخیره و نگهداری کنین.لجر و ترزور نمونه هایی از کیف پول های سخت افزاری هستن که از ارز دیجیتال کیپ نتورک پشتیبانی می کنند. والت های سخت افزاری به صورت آفلاین فعالیت می کنن و کلیدهای خصوصی و ارزهای دیجیتال شما رو به صورت امن نگهداری می کنن. تراست ولت و متامسک نیز نمونه هایی از کیف پول های نرم افزاری هستن که از ارز دیجیتال KEEP پشتیبانی می کنند. در ادامه هر کدوم از این کیف پول ها رو مورد بررسی قرار می دیم.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

یکی از بهترین کیف پول کیپ نتورک، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یکی از محبوب ترین کیف پول های نرم افزاری هست که برای نسخه های اندروید و ios وجود داره ولی میشه با استفاده از ترفندی از تراست ولت روی کامپیوترهای دسکتاپ ویندوزی نیز استفاده کرد. معیارههای مختلفی برای انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال وجود داره، ولی اولین و مهم ترین مورد امنیت هست که درباره تراست ولت نیز صدق می کنه. Trust Wallet ضمن داشتن امنیت بالا به صورت پیش فرض، امکاناتی رو برای افزایش امنیت فراهم کرده.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)

کیف پول تراست ولت در دسته بندی غیر حضانتی ها قرار می گیره. منظور از غیر حضانتی این هست که کنترل کلیدهای خصوصی و دارایی رمز ارزی کاربران در اختیار خودشون قرار می گیره. همچنین اپلیکیشن تراست ولت به خودی خود مشکلی از نظر امنیت نداره، مگر اینکه کاربران اشتباهی انجام بدن. علاوه بر این احتمال هک شدن کیف پول های حضانتی نسبت به گزینه های غیر حضانتی بیشتر هست. بنابراین، تراست ولت هم که جزو دسته بندی غیر حضانتی ها هست درصد هک پایینی داره. مقاله ی معرفی و آموزش نصب تراست ولت در سایت ایران بایننس موجوده و می تونین از این مقاله برای ساخت کیف پول کیپ نتورک در تراست والت بهره ببرید.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

یکی از انواع کیف پولKEEP والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask یک کیف پول نرم افزاری مخصوص اتریوم و توکن هایERC20هست که در سال2016 توسط آرون دیویس و دن فینلای توسعه پیدا کرد.متامسک نه تنها روی گوشی های موبایل و تبلت های دارای سیستم عامل های اندروید وios نصب میشه، بلکه در لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی نیز به صورت یک افزونه مرورگر وب نیز قابل استفاده هست. پس میشه به راحتی از متامسک روی لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ بدون نیاز به نصب نرم افزاری اضافه استفاده کرد.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)

متامسک یک کیف پول متن باز هست، یعنی کدهای اون رو همه می تونن ببینن.این موضوع باعث شده توسعه دهنده های برجسته ای از سراسر دنیا در توسعه و ایمن نگه داشتن اون مشارکت داشته باشن.برنامه MetaMask علاوه بر فراهم کردن امکان ذخیره سازی اتر و صدها هزار توکن ERC20، مجموعه ابزاری به منظور تعامل با بلاک چین اتریوم نظیر اجرای اپلیکیشن غیر متمرکز در اختیار شما قرار میده.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

یکی از انواع کیف پول Keep Networke، والت سخت افزاری لجر هست.Ledgerیکی از محبوب ترین کیف پول های آفلاین ارز دیجیتال هست که با توجه به این که قیمت این کیف پول بالاست، برخی از کاربران ترجیح میدن که از کیف پول لجر دست دوم و کارگرده استفاده کنن، ولی استفاده از این کیف پول ها همیشه امن نیست. کیف پول لجر امکانی فراهم کرده که کاربران با خیال آسوده بتونن ارزهای خودشون رو سرمایه گذاری کنند. این والت رابط کاربری ساده ای رو هم در اختیار کاربران قرار میده.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)

کیف پول لجر به عنوان یکی از امن ترین کیف پول ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال هست. همچنین این والت تقریبا از همه ارزهای دیجیتال معتبر همراه با هزاران توکن دیگه که شامل 26 رمزارز و بیش از 1500 توکن هست، پشتیبانی می کنه. شرکت لجر نیز در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری هست. این شرکت اولین کیف پول خودش رو در سال 2014 میلادی منتشر کرد و تاکنون موفق به فروش بیش از 1 میلیون دستگاه شده.

کیف پول سخت افزاری ترزور(Trezor):

یکی دیگه از بهترین کیف پول کیپ نتورک، والت سخت افزاری ترزور هست. Trezor امن ترین و پر کاربردترین کیف پول الکترونیکی حال حاضر جهان هست که در آگوست سال 2011 به بازار کریپتوکارنسی عرضه شد. Trezor در دو نوع ترزور وان و ترزور مدل تی طراحی و ساخته شده هست که از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل میشه. همچنین کیف پول ترزور تونسته از نظر امنیتی کاری کنه که تقریبا هیچ دخل و تصرف غیر مجاز فیزیکی و مجازی روی سرمایه شما اتفاق نیفته.

ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)اولین نقطه آسایش امنی که کیف پول ترزور برای کاربران خودش ایجاد کرده، این هست که این کیف پول بر اساس الگوریتم HD طراحی شده از کلیدهای خصوصی شما محافظت میکنه. در زمان نصب این کیف پول به شما عبارت 12 کلمه ای به منظور بک آپ گیری کیف پول داده میشه.عبارت بازیابی 24 کلمه ای به صورت آفلاین روی صفحه نمایش ترزور ایجاد میشه که می تونین موقع به سرقت رفتن کیف پولتون، دارایی هاتون رو بازیابی کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال KEEP چیست؟ شما رو با ارز کیپ نتورک آشنا کنیم. همچنین اطلاعاتی در مورد آینده Keep Networke و انواع کیف پول KEEP برای شما ارائه کردیم. همونطور که گفتیم، کیپ نتورک با نماد اختصاری KEEP یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در رتبه 243 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. اگه قصد خرید ارز کیپ نتورک رو دارین می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس که یکی از صرافی های ایرانی و معتبر هست، استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال کیپ نتورک چیست؟ (معرفی انواع کیف پول KEEP)
سوال امنیتی :7+37 = ?