ارزهای دیجیتال قربانی اهداف مهار تورم فدرال رزرو

1401/04/14
ارزهای دیجیتال قربانی اهداف مهار تورم فدرال رزرو

براساس اظهارات مجری برنامه اقتصادی Mad Money، جیم کرامر، با قربانی کردن ارزهای دیجیتال کار فدرال رزرو در خصوص مهار تورم تقریبا تکمیل شده است. جیم کرامر مدیر سابق صندوق تامینی و یکی از بنیانگذاران Thestreet.com، وب سایت خبری مالی و آموزشی است. او با بیان این که ارزهای دیجیتال برخلاف ادعای خود از تورم محافظت نمی کند، اظهار داشت که با وجود همبستگی با بازار سهام، مارکت دیجیتال اخیرا حتی بدتر از بازار سهام عمل کرده است.
طبق اظهارات جیم کرامر، ارزهای دیجیتال آخرین سنگر برجسته مالی است که سرمایه گذاران امیدوار بوده اند سرمایه آنها را از تورم و مشکلات ناشی از آن حفظ نماید و این همان کورسوی امیدی است که فدرال رزرو در تلاش است تا برای مهار تورم آنرا از بین ببرد.

او ضمن تقدیر از تلاش‌های فدرال رزرو برای مهار تورم اظهار داشت: با توجه به داده های تورمی ارائه شده فدرال رزرو در برابر همه انواع تورم، به جز تورم دستمزد موفق شده است و اکنون با تاثیرات عملکرد فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال در راستای از بین بردن آن، کار فدرال رزرو تقریباً کامل شده است.

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال

طبق اظهارات کرامر، صنعت ارزهای دیجیتال در هفته‌ های اخیر بسیار پرتلاطم بوده است و برخی از شرکت ‌های بزرگ ارز دیجیتال با بحران پرداخت بدهی مواجه بوده اند، از سوی دیگر برخی  از شرکت های بزرگ دیجیتال کارمندان خود را تعدیل نموده اند.

از این رو بسیاری از سهامداران برای تامین نقدینگی خود اقدام به دریافت وام کرده اند که با نوسانات بیشتر ارزهای دیجیتال احتمالا آنرا نیز از دست خواهند داد. طبق اظهارات وی؛ اگر تمایل به قمار با ریسک بالای از دست دادن سرمایه دارید، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال احتمالا ایده خوبی است. کرامر اخیراً گفته است که انتظار دارد بیت کوین تا 12 هزار دلار سقوط کند.

اقدامات فدرال رزرو در راستای مهار تورم

فدرال رزرو بزرگترین افزایش نرخ در دهه های اخیر را برای مبارزه با تورم انجام داده است. فدرال رزرو روز چهارشنبه 15 ژوئن برای مبارزه با تورم، نرخ بهره را سه چهارم درصد افزایش داده است که این بزرگترین افزایش نرخ در 28 سال گذشته بوده است.

همچنین تقریبا همزمان با افزایش نرخ بهره جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز چهارشنبه، 14 ژوئن، اظهار داشته است که ایالات متحده فاقد چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال است و پارلمان ایالات متحده باید اقدامات لازم در خصوص تنظیم قوانین مربوط به آنرا انجام دهد.

کرامر با اشاره به اینکه مهار تورم دستمزدها تنها اقدام باقی مانده فدرال رزرو است، اظهار داشت که با این حال عملکرد فدرال رزو تاثیرات منفی زیادی بر بازار سهام داشته است و با ادامه سیاست انقباضی فدرال رزو احتمالا وضعیت بازار سهام بدتر خواهد شد و نرخ بیکاری افزایش خواهد یافت.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ارزهای دیجیتال قربانی اهداف مهار تورم فدرال رزرو
سوال امنیتی :1+83 = ?