استراتژی جدید آمریکا برای جلوگیری از دور زدن تحریم ها با رمز ارزها

1400/12/18
استراتژی جدید آمریکا برای جلوگیری از دور زدن تحریم ها با رمز ارزها

سناتور الیزابت وارن (D-Mass.) در حال ارائه لایحه ای است تا استفاده از ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم ها را دشوارتر کند. به گزارش ان ‌بی ‌سی نیوز، یکی از این مفاد این لایحه ارائه تأیید هویت مشتری و انتقال دارای های دیجیتال به کیف ‌پول ‌های خصوصی است که اجرای دقیق ثبت سوابق و گزارش‌ دارایی های دیجیتال را آسان ‌تر می ‌کند.
وارن در توییتی در روز سه ‌شنبه، 8 مارس 2022 با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد: لایحه جدید وی تضمین می‌ کند که پوتین و متحدانش از ارز های دیجیتال برای تضعیف تحریم ‌های اقتصادی ایالت متحده و اروپا استفاده ‌نخواهد کرد. با این حال، از آنجایی که  اعضای سنای کنونی جمهوری خواهان هستند و سنا را کنترل می کنند، شانس تصویب این لایحه کم خواهد بود.
در دفاع از این لایحه این سناتورها اعلام کردند: با توجه به اینکه دارایی های دیجیتالی که به کشورهای تحریم شده از جمله روسیه و ایران اجازه می دهد سیستم مالی سنتی را دور بزنند و این ممکن است به طور فزاینده ای به عنوان ابزاری برای فرار از تحریم ها استفاده شود، اجرای قوی قوانین منطبق با تحریم ها در صنعت ارزهای دیجیتال بسیار مهم و ضروری می باشد.

نامه سناتورهای دموکرات ایالت متحده به وزارت خزانه داری

سناتور الیزابت وارن و سه سناتور دموکرات دیگر هفته گذشته نامه ‌ای به جانت یلن، وزیر خزانه ‌داری ارسال کردند و از نحوه برنامه ‌ریزی وزارت خزانه‌ داری برای اعمال تحریم‌ های اقتصادی در صنعت ارزهای دیجیتال را جویا شدند و همچنین از وزارت خزانه داری خواستند تا اطمینان حاصل کنند که صنعت ارزهای دیجیتال از تحریم های اعمال شده علیه روسیه پیروی خواهند کرد و از تضعیف اهداف سیاست خارجی ایالات متحده توسط دارایی های دیجیتال ابراز نگرانی کردند.
سناتورها نوشتند: از آنجایی که کیف پول های ارز دیجیتال و مارکت دارک وب به افراد تحریم شده اجازه می دهند دارایی های دیجیتال خود را از دید عموم پنهان کنند، از این رو اجرای شدید تحریم‌ ها در صنعت ارزهای دیجیتال با توجه به اینکه دارایی‌ های دیجیتال به نهادها اجازه می‌دهد سیستم مالی سنتی را برای دور زدن تحریم ها استفاده کنند بزنند، حیاتی خواهد بود. 
سناتورها از وزارت خزانه داری خواستند تا 23 مارس در مورد این موضوع و اینکه چگونه آژانس تضمین می کند که ارزهای دیجیتال توسط کاربران تحریم شده استفاده نمی شود، پاسخ دهند.

جدیدترین و بهترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد استراتژی جدید آمریکا برای جلوگیری از دور زدن تحریم ها با رمز ارزها
سوال امنیتی :2+43 = ?