استقبال کشورهای در حال توسعه از بیت کوین

1401/03/18
استقبال کشورهای در حال توسعه از بیت کوین

بسیاری از مؤسسات مالی در اقتصادهای صنعتی، اعتمادی به سیستم بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ندارند. از این رو رگولاتورهای ایالات متحده و اروپا هشدارهای شدیدی در مورد خطرات تجارت ارزهای دیجیتال صادر کرده اند. در چین نیز رگولاتورها استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده اند.
با این حال، در کشورهای در حال توسعه به خصوص کشورهایی که اقتصاد شکننده تری دارند، تجارت ارزهای دیجیتال رونق یافته و استفاده از ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره می باشد.
بر اساس نظرسنجی شرکت دیجیتال Block Inc، پاسخ دهندگانی که درک بهتری از سیستم بیت کوین و ارزهای دیجیتال دارند به آینده بیت کوین امیدوارتر می باشند. همچنین طبق نظرسنجی، شهروندان کشورهای در حال توسعه نسبت به کشورهای غربی به آینده ارزهای دیجیتال خوشبین تر می باشند.
براساس اظهارات کارشناسان هدف از این تحلیل و نظر سنجی، ارتباط بین خوش‌ بینی نسبت به دارایی های دیجیتال و احتمال خرید بوده است و همچنین با درک بالای سیستم و سطح دانش افراد این میزان بمقدار قابل توجه ای افزایش یافته است.

برررسی داده های Chainalysis

طبق نظر سنجی Chainalysis، نیجریه ای ها با 60 درصد، هندی ها با 58 درصد و ویتنامی ها با 56 درصد خوش بین ترین افراد نسبت به آینده بیت کوین می باشند. همچنین تنها 29 درصد از آمریکایی ها و 22 درصد از آلمانی ها نسبت به آینده ارزهای دیجیتال امیدوار بوده اند که این در تضاد کامل با خوش بینی رایج در کشورهای فقیرتر می باشد.
از سوی دیگر افرادی که درآمد کمتری دارند، صرف نظر از اینکه در کجای جهان زندگی می کنند، ارزش بیت کوین را به عنوان یک زیرساخت پرداخت می شناسند و آن را وسیله ای مطمعن برای انتقال حواله ها و خرید محصولات و خدمات می دانند.
نتایج ارائه شده براساس نظرسنجی غیرمنتظره نیستند، زیرا نیجریه، هند و ویتنام پیش از این رتبه بالایی در شاخص پذیرش ارزهای دیجیتال جهانی Chainalysis در سال 2021 داشته اند. بر اساس نظرسنجی، تعدادی از کشورها در بازارهای نوظهور، از جمله کشورهای فوق الذکر، در شاخص خود رتبه بالایی دارند که دلیل اصلی آن حجم بالای تراکنش ها در شبکه های همتا به همتا (P2P) می باشد.
بر اساس اظهارات متخصصان در این کشورها، افراد از صرافی ‌های ارزهای دیجیتال همتا به همتا به عنوان نقطه ورود اولیه خود به بازار ارزهای دیجیتال استفاده می ‌کنند، معمولاً به این دلیل که دسترسی به صرافی ‌های متمرکز ندارند.
در مقایسه با ایالات متحده و آلمان، ژاپن با خوش بینی 11 درصدی نسبت به آینده بیت کوین، کمترین امتیاز را کسب کرده است. با کمال تعجب، چین با وجود تلاش‌های مکرر دولت برای غیرقانونی کردن ارز دیجیتال، با امتیاز 36 درصد، درجه خوش ‌بینی بیشتری نسبت به کشورهای غربی دارد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد استقبال کشورهای در حال توسعه از بیت کوین
سوال امنیتی :7+77 = ?