اظهارات ایلان ماسک در مورد اقتصاد ایالات متحده

1401/03/14
اظهارات ایلان ماسک در مورد اقتصاد ایالات متحده

براساس گزارش رویترز ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، در ایمیلی به مدیران اجرایی شرکت اظهار داشت با توجه به وضعیت اقتصاد ایالات متحده و احساسات منفی بازار شرکت باید به فکر تعدیل نیروی خود باشد. این ایمیل با عنوان "مکث همه استخدام ها در سراسر جهان" دو روز پس از جلسه ایلان ماسک با تمام کارکنان شرکت خود منتشر شده است. وی همچنین اظهار داشته که باید حدود 10 درصد از کارکنان شرکت تسلا را کاهش دهد.
ماسک اخیراً اعلام کرده بود که اقتصاد ایالات متحده یا در حال رکود است یا به سمت یک رکود پیش می رود. با این حال، براساس برآورد مدیر عامل میلیاردر تسلا رکود بین 12 تا 18 ماه ادامه خواهد داشت.
بسیاری از تحلیلگران از جمله آدام جوناس، تحلیلگر مورگان استنلی معتقدند که نگرانی های ایلان ماسک در مورد اقتصاد قابل توجه است و از آنجایی که ایلان ماسک بینش آگاهانه تری از اقتصاد جهانی دارد، پیام او اعتبار بالایی خواهد داشت.

پاسخ بایدن به اظهارات ایلان ماسک

روز جمعه، 3 ژوئن رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن به اظهارات ایلان ماسک در مورد اقتصاد ایالات متحده پاسخ داده است؛ براساس اظهارات بایدن، رئیس جمهور؛ به نظر می رسد هدف ایلان ماسک از اظهار نظر درباره رکود تنها افزایش اعتبار سرمایه گذاری شرکت های خود می باشد. رئیس جمهور ایالات متحده افزود که ایلان ماسک در حال ایجاد 20000 شغل جدید در زمینه ساخت تراشه های کامپیوتری صنعت خودروسازی است و رکود نمی تواند جلوی ایده های او را بگیرد.
بایدن در نهایت اظهار داشت اگر وضعیت اقتصاد ناپایدار و غیر قابل تحمل است او می تواند سفر ماه خود را زودتر از موعود انجام دهد، وی همچنین برای سفر وی به ماه آرزوی موفقیت کرده است.
پس از اظهارات بایدن ماسک در توییتی نوشت: «ممنونم، آقای رئیس‌جمهور!» توییت او حاوی لینکی به اطلاعیه ناسا بوده است، طبق اطلاعیه ناسا؛ مسیر حرکت و فرود اسپیس ایکس روی ماه انتخاب شده است و بزودی آمریکایی های بسیاری می توانند به ماه سفر کرده و حتی در آن زندگی کنند.
با این حال ماسک تنها کسی نیست که پیش بینی کرده است که اقتصاد ایالات متحده به سمت رکود پیش می رود. مایکل بری، سرمایه گذار Big Short اخیراً در مورد رکود مصرف کننده در آینده هشدار داده است. لوید بلنکفین از گلدمن ساکس نیز رکود اقتصادی را ناگریز دانسته و از شرکت های بزرگ و مصرف کنندگان درخواست کرده که برای رکود اقتصادی آماده شوند. داون فیتزپاتریک، مدیرعامل مدیریت صندوق سوروس نیز اعلام کرده که رکود اقتصادی اجتناب ناپذیر است. جیمی دیمون، مدیر عامل جی ‌پی مورگان، اخیرا از رکود به عنوان طوفان اقتصادی نام برده است. یکی از وحشتناک ترین پیش بینی ها از نویسنده و اقتصاددان ایالات متحده رابرت کیوساکی بوده که اظهار داشته بازارها در حال سقوط هستند و رکود و ناآرامی مدنی در راه می باشد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اظهارات ایلان ماسک در مورد اقتصاد ایالات متحده
سوال امنیتی :6+67 = ?