اظهارات رئیس فدرال رزرو ریچموند در خصوص نرخ بهره و نتایج اخیر تورم

1401/05/22
اظهارات رئیس فدرال رزرو ریچموند در خصوص نرخ بهره و نتایج اخیر تورم

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند روز جمعه 12 آگوست اظهار داشته است که برای کاهش تورم و رسیدن به نرخ هدف فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره بیشتری نیاز است و سطح فعلی با این هدف فاصله زیادی دارد. توماس بارکین اظهار داشته است که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، مگر اینکه در دوره ای از تورم پایدار و تحت کنترل قرار گیرد.

توماس بارکین در مصاحبه ای با CNBC اظهار داشت که نتایج اخیر تورم نشان می دهد افزایش قیمت مصرف کننده و کاهش عمده فروشی در ماه جولای نشان بسیار خوبی از بهبود اقتصادی است و احتمالا نقطه آغاز کاهش تورم است. با این حال فدرال رزرو در راستای تعهد مهار تورم خود تمایل دارد شاهد دوره ای از تورم پایدار تحت کنترل باشد و تا زمانی که این اقدام صورت نگیرد افزایش نرخ بهره همچنان ادامه خواهد یافت.

طبق گزارش اداره کار، قیمت ‌های مصرف ‌کننده اصلی در ماه جولای ثابت بوده در حالی که قیمت ‌های تولید کننده 0.5 درصد کاهش یافته است. با این حال، این تنها داده های CPI یک ماهه بوده و همچنان 8.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده و شاخص قیمت تولید کننده 9.8 درصد افزایش یافته است.

تعهد فدرال رزرو به مهار تورم

طبق اظهارات رئیس فدرال رزرو ریچموند، داده های هر دو شاخص؛ قیمت ‌های مصرف ‌کننده و قیمت ‌های تولید کننده بسیار بالاتر از هدف نرخ تورم بلندمدت 2 درصدی فدرال رزرو می باشند و بانک مرکزی تا رسیدن به هدف دو درصدی خود به سیاست کنونی خود ادامه خواهد داد.

اظهارات توماس بارکین منعکس کننده نظرات اکثر مقامات فدرال رزرو است. به گفته وی بیشتر سرمایه گذاران بازار انتظار دارند که فدرال رزرو با کوچکترین نشانه بهبود اقتصادی از اهداف خود دست بردارد در حالی که بانک مرکزی به تعهد خود برای مهار کامل تورم پایبند بوده و تا مهار کامل تورم به این روند افزایشی نرخ بهره ادامه خواهد داد. 

بانک مرکزی در دو جلسه اخیر خود نرخ بهره خود را 0.75 واحد درصد افزایش داده است. بر اساس داده‌ های گروه CME، هم اکنون بازارها بر سر اینکه آیا فدرال رزرو در ماه سپتامبر سه چهارم واحد افزایش می ‌یابد یا به نیم واحد کاهش می‌ یابد، اختلاف نظر دارند.

به هر حال، بارکین اظهار داشته است که با توجه رشد تورم جهانی سیاست تهاجمی کنونی برای فدرال رزرو بسیار مهم خواهد بود و اعضای بانک مرکزی به شدت نگران تورم بوده و خواهان اقدام فوری و دقیق فدرال رزرو در این خصوص می باشند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اظهارات رئیس فدرال رزرو ریچموند در خصوص نرخ بهره و نتایج اخیر تورم
  • واقعا فدرال رزرو باهرحرفش بازاررو کلی میتونه بالاو پایین کنه.

سوال امنیتی :7+45 = ?