اظهارات رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در خصوص مهار تورم

1401/05/12
اظهارات رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در خصوص مهار تورم

براساس اظهارات مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در روز سه شنبه 3 آگوست، فدرال رزرو مسیر طولانی برای مهار تورم خواهد داشت و افزایش های کلان نرخ بهره اخیر نشانه ای از کاهش نرخ بهره در جلسات بعدی فدرال رزرو نمی باشد و احتمالا فدرال رزرو در جلسات بعدی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

مری دالی در مصاحبه با CNBC اظهار داشته است که با ادامه روند افزایشی تورم شهروندان آمریکایی با افزایش بیشتر قیمت روبرو بوده و قدرت خرید انها کاهش یافته است و این بدین معنیست که فدرال رزرو بخوبی تورم را مهار نکرده است.

فدرال رزرو در ماه ژوئن و جولای نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش داد که بزرگترین افزایش های متوالی از زمان 1990 بوده است، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو اظهار داشت: با اینکه فدرال رزرو شروع خوبی در مهار تورم داشته است، با این حال این افزایش متوالی بزرگ نباید نشانه ‌ای از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشد.

بر اساس داده ‌های گروه CME، قیمت ‌گذاری آتی نشان می‌ دهد که بازارها شاهد افزایش نرخ‌ بهره بانک مرکزی به میزان 0.5 درصد در سپتامبر و نیم درصد دیگر تا پایان سال خواهند بود که نرخ وجوه را به محدوده 3.25 تا 3.5 درصد خواهد رساند.

این سناریو همچنین نشان می‌دهد که اقتصاد به دلیل تشدید سیاست ‌های فدرال رزرو کند خواهد شد و فدرال رزرو تا تابستان آینده شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد. با این وجود مری دالی داده های گروه CME را تایید نکرده و اظهار داشته است فدرال رزو برای مهار تورم نیاز به یک افزایش 75 درصدی دیگر دارد.

دیدگاه رئیس فدرال رزرو شیکاگو

به طور جداگانه، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز نیز اظهار داشته است که با وجود اینکه افزایش نیم واحدی در ماه سپتامبر معقول است، با این حال؛ احتمال افزایش مجدد سه چهارم واحد دیگر در جلسه سپتامبر وجود خواهد داشت. وی همچنین افزود که امیدوار است با بهبود داده های اقتصادی ایالات متحده فدرال رزو بتواند از افزایش بیشتر نرخ بهره جلوگیری نماید.

به گفته وی فدرال رزرو قادر به کاهش تورم بدون استفاده از سیاست های سختگیرانه نیست و بانک مرکزی احتمالاً تا زمانی که تورم را کاهش دهد، نرخ بهره را به آرامی افزایش خواهد داد.

لازم به ذکر است که با وجود شرکت در جلسات فدرال رزرو، چارلز ایوانز و مری دالی جزء اعضای رأی دهنده کمیته تعیین کننده نرخ فدرال رزرو در سال جاری نمی باشند. همچنین نشست دو روزه بعدی فدرال رزو در ماه آینده در 20 تا 21 سپتامبر تشکیل خواهد شد.

با توجه به مشکلات مالی و تورم های زیادی که در تمام بازارهای دنیا ایجاد شده است؛ شاید خرید و فروش ارزهای دیجیتال بتواند در این شرایط رکود اقتصادی  گره کشای مشکلات مالی باشد. 

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اظهارات رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در خصوص مهار تورم
سوال امنیتی :7+43 = ?