اعمال محدودیت ‌های خرده ‌فروشی ارزهای دیجیتال در سنگاپور

1401/04/14
اعمال محدودیت ‌های خرده ‌فروشی ارزهای دیجیتال در سنگاپور

بازار ارزهای دیجیتال اخیرا شاهد سقوط ارزش و فروپاشی چندین شرکت بزرگ دیجیتال بوده است که بسیاری از آنها در سنگاپور مستقر بوده اند، از این رو سنگاپور در نظر دارد محدودیت‌ های بیشتری را برای تجارت خرده ‌فروشی ارزهای دیجیتال اعمال نماید.

رئیس مرجع پولی سنگاپور، MAS در پاسخ به درخواست پارلمان اظهار داشت که MAS به دقت در حال بررسی معرفی و ارائه پادمان های حفاظتی از مصرف کننده است و قوانین آتی احتمالا شامل محدودیت هایی برای مشارکت در خرده فروشی و استفاده از اهرم های مالیاتی در معاملات ارزهای دیجیتال خواهد بود.

رئیس مرجع پولی سنگاپور اظهار داشت که مرجع پولی سنگاپور MAS، بانک مرکزی و مرجع نظارتی مالی جمهوری سنگاپور است. قوانین مختلف مربوط به پول، بانک، بیمه، اوراق بهادار و بخش مالی و همچنین صدور ارز را اداره می کند و اکنون با توجه به ماهیت بدون مرز بازار ارزهای دیجیتال، تنظیم مقررات مربوط، به هماهنگی و همکاری نظارتی جهانی نیاز خواهد داشت که مرجع پولی سنگاپور سعی خواهد کرد در خصوص این مسائل در جلسات مختلف تنظیم استاندارد بین المللی در حضور چندین کشور پیشنهاداتی را ارائه نماید.

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در سنگاپور

سنگاپور پایگاه چندین استارت آپ بزرگ ارزهای دیجیتال است. با این حال، چندین فروپاشی بزرگ به دلیل رکود مداوم بازار برای شرکت‌ های مستقر در کشور اتفاق افتاده است.
ترافورم لبز، که صنعت ارزهای دیجیتال را با سقوط استیبل کوین الگوریتمی وابسته به دلار خود تحت تأثیر قرار داد، در سنگاپور مستقر است. علاوه بر آن، صندوق تامینی Three Arrows Capital که اخیرا ورشکستگی کامل خود را بصورت رسمی اعلام کرده است در سنگاپور مستقر است.

Vauld نیز یکی دیگر از پلتفرم ‌های بزرگ وام‌ دهی و معاملات ارزهای دیجیتال مستقر در سنگاپور اخیرا برداشت و سایر خدمات پلتفرم خود را به حالت تعلیق درآورده است.
با این حال، سنگاپور با رشد بازار ارزهای دیجیتال همیشه محتاط بوده است. مرجع پولی سنگاپور، MAS از سال 2017 هشدارهایی را علیه بازار بی ثبات صادر کرده و بصورت مکرر اظهار داشته است که ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری مناسبی برای خرده فروشی ها نیستند.

علاوه بر این، رگولاتورمالی سنگاپور در ژانویه گذشته محدودیت‌ های سنگینی را بر تبلیغات ارزهای دیجیتال اعمال کرده که این امر بازاریابی و تبلیغات خدمات ارزهای دیجیتال را در مناطق عمومی محدود کرده است که باعث شد چندین شرکت تبلیغات خود را از مکان ‌های عمومی حذف کنند و دستگاه ‌های خودپرداز دیجیتال خود را تعطیل نمایند.

همچنین استارت آپ های ارزهای دیجیتال طی یک فرایند پیچیده و سخت گیرانه برای فعالیت در سنگاپور باید مجوز MAS را دریافت نمایند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اعمال محدودیت ‌های خرده ‌فروشی ارزهای دیجیتال در سنگاپور
سوال امنیتی :9+97 = ?