افزایش تورم اروپا و ادامه روند ثابت معاملات دیجیتال

1401/06/10
افزایش تورم اروپا و ادامه روند ثابت معاملات دیجیتال

تورم منطقه یورو به بالاترین سطح تاریخی 9.1 درصد رسیده که مطمئنا باعث افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا خواهد شد. با این حال، با انتشار خبر، مارکت ارز دیجیتال به معاملات ثابت خود ادامه داده و قیمت بیت کوین رهبر مارکت در یک ساعت گذشته 0.1 درصد رشد داشته است، قیمت اتریوم نیز 0.25 درصد در مدت مشابه افزایش یافته است.

به گفته برخی ار کارشناسان واکنش ارزهای دیجیتال به تورم در مقایسه با ارز فیات متفاوت است، به این معنی که ارز دیجیتال مانند ارز فیات به فشارهای تورمی پاسخ نمی دهد. طبق استدلال بسیاری از حامیان ارزهای دیجیتال، دارایی دیجیتال ضد تورم است و با کاهش ارزش پولی، ارزش ارز دیجیتال افزایش می یابد.

با این حال چالش های اخیر جهانی باعث نوسانات بسیاری در مارکت ارزهای دیجیتال و بازار سهام شده است. برای مثال شاخص سهام اروپایی با فروش گسترده نسبت به این خبر واکنش نشان داده اند، سهامDAX بیش از 100 واحد کاهش یافته و سهامFTSE  نیز 77 واحد سقوط کرده است.

احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

جلسه تعیین نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در 8 سپتامبر تشکیل خواهد شد. طبق انتظار تحلیلگران اقتصادی؛ روسای بانک مرکزی در راستای افزایش قیمت های غیرقابل کنترل مواد غذایی و انرژی، نرخ بهره را احتمالا 75 واحد پایه افزایش خواهند داد.

براساس گزارش اداره آمار اروپا، نرخ تورم ثبت شده در ماه آگوست بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ اروپا و بالاتر از پیش بینی اقتصاددانان بوده است. دلیل اصلی این افزایش افزایش قیمت انرژی در اروپا بوده است.

قیمت انرژی با 38.3 درصد و اقلامی مانند مواد غذایی با 10.6 درصد بیشترین حجم از افزایش تورم را به خود اختصاص داده اند.همچنین، کالاهای صنعتی غیر انرژی نسبت به ارزش این کالاها در سال گذشته نیز 5 درصد افزایش یافته است.احتمالا بحران انرژی به دلیل جنگ اوکراین و روسیه بدتر از امروز خواهد شد.

افزایش مشکلات انرژی اروپا

خط لوله نورد استریم، خط اصلی انتقال انرژی تا 2 سپتامبر در حال تعمیر و نگهداری خواهد بود و این نگرانی وجود دارد که دولت روسیه بدلیل تعمیر و نگهداری دو خط لوله گاز طبیعی فراساحلی که گاز روسیه را به آلمان متصل می کنند، تعطیل نماید.

علاوه بر این، شرکت بزرگ گاز روسی گازپروم روز سه شنبه، 30 آگوست اعلام کرده است که عرضه گاز به گروه انرژی صنعتی فرانسوی Engie را متوقف خواهد کرد. 

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش تورم اروپا و ادامه روند ثابت معاملات دیجیتال
سوال امنیتی :9+44 = ?