افزایش حداکثری نرخ بهره توسط رئیس بانک فدرال رزرو

1401/01/01
افزایش حداکثری نرخ بهره توسط رئیس بانک فدرال رزرو

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، خواستار اقدامات تهاجمی تر برای مبارزه با تورم و کاهش حجم ترازنامه فدرال رزرو شده است. وی تاکید کرد: بار تورم بیش از حد برای افرادی که درآمد و ثروت اندکی دارند و برای افرادی که توانایی محدودی برای تطبیق با افزایش هزینه های زندگی دارند سنگین می باشد.
از این رو بولارد اعلام کرد فدرال رزرو برای مدیریت بهتر وضعیت اقتصادی به دنبال افزایش نرخ های تهاجمی تر می باشد. همچنین جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، روز جمعه بیانیه‌ای درباره رأی مخالف خود در جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در هفته گذشته صادر کرده است.
بولارد توضیح داد: در این جلسه، کمیته بازار آزاد فدرال FOMC تصمیم گرفت محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال را 25 واحد پایه به 0.25 درصد تا 0.50درصد افزایش دهد. وی اقتصاددانی است که از سال 2008 رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس بوده است. بر مبنای جلسات متعدد وی با اعضای کمیته بولارد تکرار کرد که تعدیل 50 واحدی به سمت بالا بهترین تصمیم برای این جلسه بوده است.

نتیجه مذاکرات کمیته بازار آزاد فدرال رزو سنت لوئیس

براساس بیانات رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، تورم شاخص هزینه ‌های مصرف شخصی یا PCE اندازه گیری شده از یک سال قبل در حال حاضر 6.1 درصد و نرخ تورم اصلی شاخص PCE مرتبط بدون مولفه های غذا و انرژی، 5.2درصد می باشد.
وی بیان کرد کمیته باید به سرعت برای رسیدگی به این وضعیت اقدام کند یا اینکه با خطر از دست دادن اعتبار در خصوص اهداف تورمی روبرو خواهد بود. بولارد در ادامه گفت: اهداف در نظر گرفته شده برای کمیته بازار آزاد فدرال در سال جاری رسیدن به سطحی از نرخ بالای 3 درصد می باشد. این اقدام به سرعت نرخ بهره را به سطح مناسب تری برای شرایط فعلی تنظیم خواهد کرد.
طبق پیش ‌بینی ‌هایی که در جلسه هفته گذشته ارائه شد، ده عضو FOMC نرخ وجوه فدرال را 1.75 درصد تا 2درصد تا پایان سال پیش ‌بینی کرده اند. همچنین، هشت نفر دیگر عضو کمیته بازار آزاد فدرال موافق نرخ بهره بالاتر بوده اند، بالاترین پیش بینی نرخ بهره برای سال جاری در محدوده 3درصد تا 3.25درصد بوده است. همچنین براساس بر مبنای این جلسات نرخ بهره سالانه (APR) و نرخ مشابه سالانه (AER) برای کمک به مصرف‌کنندگان با یک مبنای مشترک مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش حداکثری نرخ بهره توسط رئیس بانک فدرال رزرو
سوال امنیتی :8+90 = ?