افزایش صندوق ‌های تامین سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

1401/04/07
افزایش صندوق ‌های تامین سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

طبق گزارش ارائه شده توسط صندوق سرمایه گذاری دیجیتال جهانیPwC در 25 ژوئن، در سال 2022 صندوق های تامینی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در بالاترین سطح خود قرار دارند. براساس تحقیقات PwC، در حال حاضر بیش از 300 صندوق تامینی مبتنی بر ارز دیجیتال در بازار وجود دارد.

در صورتی برخی از کارشناسان این رشد را به بلوغ صنعت نسبت داده اند، داده‌ های گزارش نشان می‌دهد که راه ‌اندازی صندوق ‌های تامینی جدید ارزهای دیجیتال همبستگی عجیبی با قیمت بیت ‌کوین داشته است.

طبق داده‌ ها، تعداد زیادی از صندوق ‌های تامینی در سال‌ های 2018، 2020 و 2021 راه ‌اندازی شده اند که سال ‌های بسیار صعودی برای بیت ‌کوین بوده اند و در حالی که سال‌ های کمتر صعودی، فعالیت ‌های بسیار معتدل ‌تری داشته اند.

متداول ‌ترین استراتژی ‌های صندوق‌ های تامینی ارزهای دیجیتال

با این حال، اکثر صندوق‌ های تامینی ارزهای دیجیتال معمولاً از استراتژی ‌های سرمایه‌ گذاری استفاده می کنند که به رشد بازار متکی نمی باشند. PwC در بررسی بیش از 70 صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال دریافت که تقریباً یک سوم آنها از استراتژی مشترک سرمایه گذاری خنثی نسبت به بازار استفاده می کنند. این صندوق‌ ها با هدف کسب سود بدون در نظر گرفتن جهت بازار، معمولاً از ابزارهای مشتقه برای کاهش ریسک استفاده می‌کنند.
دومین استراتژی معاملاتی محبوب، استراتژی کمّی لانگ و شورت است، که در آن وجوه بر اساس رویکرد کمّی، پوزیشن های لانگ و شورت را می گیرند. بازارسازی و آربیتراژ از دیگر استراتژی های رایج مورد استفاده هستند. این استراتژی ‌ها علیرغم محبوبیت در میان صندوق ‌های تامینی و بازدهی خوب، تنها به معاملات اسپات محدود می شوند.

بر اساس داده های PwC، صندوق هایی که از استراتژی لانگ و شورت استفاده می کنند، بهترین عملکرد را داشته و میانگین بازدهی 199 درصدی را همزمان با بازده بیت کوین 131 درصدی در سال 2021 داشته اند.

افزایش دارایی های تحت مدیریت

عملکرد سال گذشته و نوسانات بالای بازار مطمئناً بر مقدار پولی که سرمایه گذاران در صندوق های تامینی سرمایه گذاری می کنند تأثیری نداشته است. براساس گزارش PwC کل دارایی ‌های تحت مدیریت صندوق‌ های تامینی با 8 درصد افزایش به حدود 4.1 میلیارد دلار در سال 2021 رسیده که نسبت به سال قبل سه برابر شده است.

هم اکنون صندوق ‌های دیجیتال 2 درصد کارمزد برای مدیریت و 20 درصد دیگر برای ارائه خدمات خود دریافت می ‌کنند و با توجه به اینکه رگولاتورها در سراسر جهان خواستار استانداردهای امنیتی بالاتری هستند، صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری به احتمال زیاد با افزایش هزینه ‌های مدیریت سودآوری خود را حفظ خواهند کرد. علیرغم اینکه بازار در آوریل، زمان انجام نظرسنجی PwC کاملاً نزولی بود، اکثر صندوق ‌های تامینی در بیت کوین صعودی باقی مانده اند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش صندوق ‌های تامین سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :7+92 = ?