افزایش قیمت استیبل کوین ها همزمان با استعفای وزیر اقتصاد آرژانتین

1401/04/15
افزایش قیمت استیبل کوین ها همزمان با استعفای وزیر اقتصاد آرژانتین

شهروندان آرژانتین پس ‌انداز استیبل کوین‌ های خود را در میان جو عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی اخیر افزایش داده اند. با استعفای وزیر اقتصاد کشور در پایان هفته گذشته قیمت استیبل کوین در کشور در برخی صرافی ها 11 درصد افزایش یافته است.

استعفای مارتین گوزمان، وزیر اقتصاد آرژانتین، موجی از شوک ایجاد کرده است، وزیر اقتصاد پیشین یکی از بزرگ ‌ترین امضاکنندگان قرارداد کشور با صندوق بین ‌المللی پول،IMF برای فرایند بازپرداخت بدهی ‌های این کشور با این سازمان بوده است.

استعفای وزیر اقتصاد آرژانتین همچنین باعث اخراج مدیران ارشد این وزارتخانه از جمله رامیرو توسی، روبرتو آریاس و رودریگو روته شد که این اقدام باعث شد نرخ مبادله جفت ارز پزو/ دلار در صرافی های مختلف ارزهای دیجیتال افزایش یابد. بر اساس گزارش بلومبرگ، این نرخ در بورس بایننس به 257 پزو آرژانتین رسید که 6.6 درصد افزایش داشته است. در صرافی لمون کش، قیمت ها 11 درصد افزایش یافت و به 279 پزو رسیده است.

گسترش مبادلات ارزهای خارجی و رمزارز همزمان با افزایش تورم و کاهش ارزش پزو

اتفاقات اخیر اقتصادی و سیاسی باعث شده است که آرژانتینی ‌ها پزو خود را با ارزهای فیات خارجی مانند دلار و استیبل کوین ‌هایی مانند تتر مبادله کنند. حتی با انتصاب وزیر اقتصاد جدید بازار به نرخ های قبلی خود بازنگشته است. به گفته رسانه های محلی، نرخ ارز حتی به 280 پزو در هر دلار کاهش یافت و در برخی صرافی ها به مرز 300 پزو در هر دلار رسیده است.

براساس گزارش بلومبرگ، حجم معاملات استیبل کوین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. برخی از اپراتورها افزایش 500 درصدی حجم معاملات را در ساعات پایانی 5 جولای گزارش کرده اند، همزمان بیشتر معامله گران سعی کرده اند برای استفاده از فرصت های آربیتراژ، نرخ افزایش بازارهای سنتی را پیش بینی و سود کنند.

همچنین نرخ مبادله دلار دیجیتال از نرخ دلار فیزیکی بالاتر رفته که نشان دهنده این است که آرژانتینی ‌ها  تمایل دارند به دلیل ساده بودن مبادلات دیجیتال از آن استفاده کنند که این اقدامات با نظرسنجی انجام شده توسطAmericas Markets Intelligence در ماه آوریل مطابقت دارد. براساس این نظرسنجی 12 درصد از مردم در ارزهای دیجیتال سرمایه ‌گذاری کرده و 18 درصد دیگر علاقه ‌مند به سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال بوده اند.

آرژانتین پیش از این نیز از رونق واقعی ارزهای دیجیتال استفاده کرده است. میلیون ‌ها کاربر دیجیتال وارد مارکت دیجیتال شده و سرمایه گذاری در استیبل کوین ها تا سال 2021 شش برابر شده است. این کشور دهمین شاخص پذیرش ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط Chainalysis می باشد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش قیمت استیبل کوین ها همزمان با استعفای وزیر اقتصاد آرژانتین
سوال امنیتی :6+69 = ?