افزایش قیمت بیت کوین با عقب نشینی فدرال رزرو

1401/01/20
افزایش قیمت بیت کوین با عقب نشینی فدرال رزرو

کنفرانس ارز دیجیتال بیت کوین 2022 در میامی در حال برگزاری است ولی همچنان نمودارهای ارزهای دیجیتال در وضعیت نوسانی و غیر ثابت خود باقی مانده اند. در روز جمعه، 8 آوریل، بیت کوین پس از کاهش قیمت های تمام بازارهای مالی به کاهش قیمت خود ادامه داده است و از آن زمان تاکنون بیش از 4000 دلار از دست داده است. هم اکنون با وجود افزایش نقدینگی در بازارهای مالی، بیت کوین با قیمت 42845 دلار معامله می ‌شود و سایر ارزهای دیجیتال  نیز به پیروی از بیت کوین روند نزولی قیمتی خود را طی کرده اند.
براساس پیش بینی تحلیلگران ارزهای دیجیتال، اگر فدرال رزرو از برنامه تهاجمی خود برای افزایش نرخ ‌های بهره عقب ‌نشینی کند، قیمت بیت کوین و به تبع آن سایر ارزهای دیجیتال نیز افزایش خواهند یافت.

حواشی کنفرانس بیت کوین 2022

یکی از میلیاردرهای ارزهای دیجیتال در اولین روز در کنفرانس بیت کوین 2022 در میامی، نوسانات مداوم قیمت بیت کوین را به لحن اگرسیو بانک مرکزی تحت رهبری جروم پاول نسبت داد که باعث نارضایتی سرمایه گذاران جامعه دیجیتال شده است. به گفته وی، اگر فدرال رزرو سیاست تهاجمی مقابله با تورم خود را متوقف کند، بیت کوین به اوج قیمت خود خواهد رسید.
اخیرا در صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرالFOMC  در ماه مارس، فدرال رزرو اعلام کرد که قصد دارد نرخ بهره آمریکا را نیم درصد افزایش دهد و به احتمال افزایش تورم در جلسات آتی اشاره کرده است. علاوه بر این، اگرچه بسیاری از مقامات ارشد فدرال رزرو نیز آماده بودند تا نرخ بهره بانکی را تا 50 واحد در ماه مارس افزایش دهند، اما این امر محقق نشد و موضوع به جلسات آتی موکول شد.
مدیر عامل گلکسی دیجیتال نیز در راستای کنفرانس درخواست قبلی خود مبنی بر دستیابی بیت کوین به 500000 دلار و در نهایت یک میلیون دلار را تکرار و اظهار داشت که اکنون با قوانین سخت گیرانه نظارتی پذیرش بیت کوین به سرعت به مرحله شکست خود نزدیک می شود.
مدیر عامل گلکسی دیجیتال خاطرنشان کرد که دلار عنوان بدون ریسک بودن خود را از دست داده است، به ویژه پس از رویارویی ایالات متحده و کشورهایی مانند چین و روسیه، اعتبار بیت کوین نیز کاهش یافته است.
وی افزود: وزیر خارجه چین اعلام کرد که مطمئن نیست که بتواند به دلار آمریکا اعتماد کند. همچنین در زمان نگارش، روبل روسیه روند صعودی داشته و علیرغم سقوط ارزش ارز در برابر دلار آمریکا به پایین ‌ترین حد خود پس از تحریم ‌ها، هم اکنون در برابر دلار صعود کرده است. بیت کوین نیز در سطح حمایت 48000 دلار متوقف شده و قیمت آن کاهش یافته و با روند سخت گیرانه فدرال رزرو امکان کاهش بیشتر قیمت بیت کوین وجود دارد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش قیمت بیت کوین با عقب نشینی فدرال رزرو
سوال امنیتی :5+34 = ?