افزایش نرخ بهره در چند روز آینده توسط فدرال رزرو

1401/03/22
افزایش نرخ بهره در چند روز آینده توسط فدرال رزرو

نشست دو روزه فدرال رزرو خبر برجسته هفته پیش رو است و کاتالیزور بعدی برای بازارها سرنخ هایی در مورد افزایش نرخ بهره در آینده خواهد بود. انتظار می رود که فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال رزرو را در چهارشنبه، 15 ژوئن و دوباره در ماه آینده نیم واحد افزایش دهد، اما گزارش افزایش تورم در روز جمعه 10ژوئن باعث شد که سیاست گذاران انتظار افزایش سریع تر و بالاتر نرخ بهره را داشته باشند. بازارها در واکنش به این خبر نسبتا کاهش یافته اند. 
طبق گفته معاون سابق فدرال رزرو، تورم هنوز به اوج خود نرسیده است. نتایج نشست دو روزه بانک مرکزی توسط پاول به مطبوعات ارائه خواهد شد. به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو محدوده نرخ بهره هدف را نیم درصد دیگر افزایش دهد، اما داده های تورمی ماه می و رفتار تهاجمی سیاست گذاران بازار را در یک محدوده بی ثبات نگه داشته است.
از آنجایی که سهام و اوراق قرضه به دلیل ترس سرمایه گذاران در نوسان بوده استف پاول اظهار داشت که افزایش نرخ بهره در تابستان و پاییز می ‌تواند به تعیین مسیر برای بازارهای مالی آشفته کمک نماید. 
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پیش از این در 4 می اعلام کرد که فدرال رزرو با هدف مهار تورم افزایش نیم درصدی نرخ بهره اجرا خواهد کرد. همچنین شاخص قیمت مصرف کننده در ماه می بسیار بیشتر از حد انتظار بوده و سهام سقوط کرده است. سهام S&P 500 بیش از5.1 درصد کاهش داشته است. شاخص قیمت مصرف کننده روز جمعه 10 ژوئن با کاهش 2.9 درصدی روی 3900 بسته شد.

پیش بینی اقتصاددانان در خصوص افزایش نرخ بهره

لوری کالواسینا، رئیس استراتژی سهام ایالات متحده در RBC اظهار داشت که بازار نیاز به شواهد واضح و قانع کننده فدرال رزرو در خصوص توانایی فدرال رزرو برای جلوگیری از رکود اقتصادی خواهد داشت. طبق گفته وی؛ گزارش تورم روز جمعه 10 ژوئن یک کاتالیزور منفی برای بازارهایی است که از قبل به دلیل نگرانی از افزایش تورم و ترس از رکود قیمت گذاری کرده اند.
 طبق اظهارات کارشناسان جی پی مورگان، CPI یا شاخص قیمت مصرف کننده 8.6 درصد در یک سال افزایش یافته که بسیار بالاتر از 8.3 درصد مورد انتظار کارشناسان داو جونز بوده است.
همچنین اقتصاددانان جی پی مورگان انتظار دارند که مقامات فدرال رزرو پیش بینی های جدیدی برای نرخ بهره ارائه دهند که احتمالا شامل سیاست های اگرسیو تری خواهد بود، کارشناسان همچنان شاهد افزایش نیم واحدی در روز چهارشنبه خواهند بود. براساس اظهارات کارشناسان میانگین پیش بینی فدرال رزرو برای نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان سال 2.625 درصد خواهد بود که بسیار بالاتر از پیش بینی 1.875 درصدی در ماه مارس می باشد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش نرخ بهره در چند روز آینده توسط فدرال رزرو
سوال امنیتی :8+60 = ?