افزایش نرخ تورم اسپانیا و فرانسه همزمان با کاهش تورم ایالات متحده

1401/05/23
افزایش نرخ تورم اسپانیا و فرانسه همزمان با کاهش تورم ایالات متحده

با وجود کاهش نرخ تورم در ایالات متحده، نرخ تورم بسیاری از مناطق دیگر دنیا از جمله فرانسه و اسپانیا به بالاترین سطح تورم چهار دهه اخیر رسیده است. نرخ تورم اسپانیا و فرانسه به ترتیب به 10.8 درصد و 6.1 درصد رسیده و بدنبال آن پذیرش ارزهای دیجیتال در هر دو کشور افزایش یافته است.

نرخ تورم سالانه اسپانیا در ماه جولای کمی بالاتر از انتظار 10.6 درصدی کارشناسان اقتصادی بوده و طبق داده های رسمی این رقم بالاترین رقم از سال 1984 بوده است. بانک مرکزی اسپانیا، در گزارش اخیر خود تورم را یکی از بزرگترین مشکلات کشور نامیده و اظهار داشته است که تورم رو به رشد دلیل اصلی پذیرش ارزهای دیجیتال در کشورهاست.

طبق توضیحات بانک مرکزی؛ گرچه هم اکنون سطح پذیرش اسپانیا بسیار کمتر از سایر اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه است، با این حال محبوبیت دارایی های دیجیتال در این کشور یک روند صعودی داشته است. براساس تخمین کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار CNMV؛ تقریباً 7 درصد بزرگسالان اسپانیا در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند و عموما این افراد جوان، تحصیل کرده و با درآمد خوبی بوده اند.

روند صعودی را می توان به وضوح نظارتی رگولاتورهای اسپانیایی نیز نسبت داد. مقامات اسپانیایی دارایی های دیجیتال را شکل قانونی سرمایه گذاری می دانند و همزمان، درصدی از درآمد حاصل از فروش این توکن ها در محدوده 19 تا 23 درصد مشمول مالیات است.

در فرانسه نیز نرخ تورم در ماه جولای به 6.1 درصد رسیده است که بالاترین نرخ تورم از سال 1985 بوده است. طبق تحلیل کارشناسان، تورم پیش از همه گیری در بهترین وضعیت دهه اخیر بوده است، با این حال شیوع ویروس کرونا افزایش نرخ تورم را تسریع نموده است.

بحران اروپا و بیت کوین

اگر بیت ‌کوین و ارزهای دیجیتال بتوانند در واقع یک محافظ موثر در برابر افزایش قیمت‌ ها باشند، عدم اطمینان فزاینده نسبت به مارکت دیجیتال می تواند مانع این توسعه و ثبات مالی باشد. با این حال، در میان نوسانات شدید دو ماه گذشته، تضعیف یورو و تقویت دلار دلیل چالش های بسیاری برای اروپایی ها بوده است.

در واقع، در مواقع عدم اطمینان، سرمایه ‌گذاران دارایی‌ های ریسک‌ پذیر را رها کرده و به سمت دارایی های امن فرار می‌ کنند و این بدان معناست که دارایی های بی ثبات موجی از فروش را شاهد هستند در حالی که دارایی های امن مانند پول نقد و طلا جریان ورودی را تجربه می کنند.

با این حال با توجه به مزایای دارایی های دیجیتال، بیت کوین و ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای خروج از مشکلات کنونی اروپا از جمله کمبود گاز، قیمت بالای انرژی و رکود قریب الوقوع باشند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افزایش نرخ تورم اسپانیا و فرانسه همزمان با کاهش تورم ایالات متحده
  • تا یکی دو ماه اینده اروپا هم نرخ تورمش رو کنترل میکنه چون سیاست های اقتصادی اروپا هم داره میره سمت افزایش نرخ بهره! البته بعد کنترل تورم باید به فکر کنترل رکود باشن!

سوال امنیتی :7+90 = ?